string(15) ""
» Blog » ad Złota Era RPG w PL
27-04-2013 11:53

ad Złota Era RPG w PL

Odsłony: 20

ad Złota Era RPG w PL
Z cyklu znalezione na strychu.

Reklama WFRP z roku 1999 adresowana do graczy komputerowych, pismo IO.


Portalu, Galmadrinu dlaczego nie reklamujecie RPGów w CD-Action i Nowej Fantastyce?


Dlaczego RPG umierasz?


Jedyna nadzieja w CDP i ich tajnym rewelacyjnym projekcie "bez prądu", o którym jeszcze nikt nie słyszał poza ARTUTem.

Bo przecież nie chodziło o wiedźmińskie puzzle prawda ... ?

Komentarze

Autor tego bloga samodzielnie moderuje komentarze i administracja serwisu nie ingeruje w ich treść.

Szponer
   
Ocena:
+7
Obawiam się, że jednak chodziło o wiedźmińskie puzzle :P
27-04-2013 13:03
Eliash
   
Ocena:
+7
Przecież puzzle to hit, nie wiem o co wam chodzi ._.
27-04-2013 13:49
Szponer
   
Ocena:
0
Patrząc na fanpage CDP tuż po tym, jak wrzucili informację o nich, to ludzie naprawdę byli nimi zachwyceni...:P
27-04-2013 15:36
Eliash
   
Ocena:
+14
@Szponer

Jakby wrzucili słone paluszki z logo Wiedźmina to też by byli zachwyceni.
27-04-2013 15:50
Kamulec
   
Ocena:
+2
To nic wobec ponad 100 000 sprzedanych egzemplarzy Robotici.
27-04-2013 16:04
Szponer
   
Ocena:
+1
@Eliash: nie podpowiadaj im!;)
27-04-2013 16:50
nimdil
   
Ocena:
0
W Hiszpanii zakontraktowano ponoć produkty mięsne z logo d&d więc paluszki wiedźmin są super.
29-04-2013 08:11
XLs
   
Ocena:
0
Złote czasy rpg to nie czasy WFRP, a D&D 3/ 3.5 patrząc po wynikach sprzedaży... Reklamy w prasie też wtedy były.
29-04-2013 08:42
von Mansfeld
   
Ocena:
0
Złote czasy RPG to były w Ameryce w latach 70. i 80. XX wieku, ewentualnie kiedy ZSRR zaczęło eksportować RPG-7.
29-04-2013 08:49
Z Enterprise
   
Ocena:
+1
Złote czasy RPG w Polsce skończyły się jak przestałeś mówić na chleb "bep" a na muchy "tapty".
29-04-2013 09:00
von Mansfeld
   
Ocena:
0
Jeśli mówisz o sobie, to by się zgadzało.
29-04-2013 09:11
Indoctrine
   
Ocena:
+1
Koszty? Może kiedyś były mniejsze :) A i rynek większy...

Pół stronicowa reklama w Nowej Fantastyce to 4.500 - sporo, prawda? W czasach gdy gry sprzedawały się w w paru tysiącach sztuk od ręki, w porywach do nastu - ok. Teraz, gdy największe tytuły mają po 1000 - cienko.
Wiem, reklama mogłaby pomóc i sprzedałyby się w znacznie większej ilości. Być może. W sumie majorsi rynku mogą sobie na to pozwolić
29-04-2013 09:45
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Cd Action - wg Drona 100.000 egzemplarzy :) Ktoś sprawdzał ile tam kosztuje reklama?
29-04-2013 09:54
KFC
   
Ocena:
+1
XLs ja nie mówię że nie, ale nawet te 15 lat temu wydawnictwa było stać na reklamy itp. A teraz "branża nieopłacalna" i tylko pasjonaci ratują ogólny obraz nędzy i rozpaczy ;)

Zigzak proszę, ceny reklamy w CDA:

http://reklama.bauer.pl/magazine.p hp/mid,24/
29-04-2013 11:43
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Uhuhu :)
25 patyków za pełną stronę.
No tak, Indo z budżetem 2000 na wydanie 100 egz raczej nie zakupi :)
Policzmy. Załóżmy, że twoje prognozy co do tego, że RPG zainteresuje się 1:1000 są słuszne. Taki punkt wyjścia.
Wiec, wg zrodel CDA masz taką reklamą 500 sprzedanych podręczników (500 tys czytelników). Przyjmując koszt sklepowy 50 zł za książeczkę, masz... 25 tys zł.
Ale koszty druku, koszty w ogóle, no i jeszcze jakiś zysk...
Jeśli twoja prognoza jest circa ok, to nie opłaca się reklamować w pisemkach klasy CDAction.

Jakby była konwersja np 1:100, to masz 5000 egzemplarzy, przychód 250 tys, i cena reklamy to 10% całości. Już nie tak strasznie.
Jaka jest faktyczna konwersja (reklama/sprzedany produkt) w rpgach to oczywiście trudno powiedzieć.
29-04-2013 11:57
46171

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
W kwestii sprzedaży CD-A

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=75632

Jak ktoś mi przypomni miesiąc kiedy była Robotica to poszukam sprzedaży za tamten miesiąc :P
29-04-2013 12:02
KFC
   
Ocena:
0
Te moje "prognozy" dotyczyły konwentu, być może z pismami ten odsetek jest wyższy, nawet niech 10 krotnie.
Nie znam to się wypowiem. Imo patrząc na ceny nawet te 5K za reklamę w NF to niezbyt opłacalna sprawa bo nawet przy chyba niezbyt realnym założeniu że skusi ona 1% czytelników danego numeru. Przy sprzedarzy rzędu 14K egzemplarzy pisma, i uwzględnieniu kosztów wydania, druku, zysku etc.

@Jaxa, ja już niedyś szukałem, było chyba 70 czy 80 tysi. ale już nie pamiętam czy to ze średniej czy jak.
To był numer specjalny 1/2011 bodaj. Także nie wiem czy znajdziesz te dane.


ps. Pamięta ktoś ile repek podawał w procentach popularność działu RPG? 0,5% czy 5% ?
29-04-2013 12:04
Z Enterprise
   
Ocena:
0
No to odpowiedziałeś sobie sam na pytanie, czemu dziś wydawcy nie reklamują się w pisemkach.

O, taki Playbox ma juz reklamę na całą stronę za 5100. 20 tys sprzedanego nakładu miesięcznie.
29-04-2013 12:16
KFC
   
Ocena:
+1
No, to było raczej pytanie retoryczne mające na celu potwierdzenie kontrowersyjnej tezy zawartej w kultowym już pytaniu Grimdarka ;)
29-04-2013 12:24
Z Enterprise
   
Ocena:
+1
RPG umiera, bo nie ma kasy na reklamy w pismach.
29-04-2013 12:42

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.