Blog

Wyświetlono rezultaty 61-70 z 113.

Scenariusz w praktyce - czyli przygotowanie sesji od kuchni

15-02-2009 20:35
22
Komentarze: 17
W działach: RPG, scenariusz, sentymentalnie, WFRP
Hmmm Zabieram się do napisania nowej notki już 4 raz. 4 raz nie wiem jak zacząć. Przydałby się jakiś delikatny smalltalk o tym co u mnie słychać, o tym, że w ciągu ostatnich 2 miesięcy spędziłem kilkadziesiąt godzin grając z kumplami w Heroes of Might and Magic V (niezłe pro z nas powoli wychodzi), o tym, że grałem ostatnio sesję z kolejną netową ekipą od której stylu gry się odbiłem jak od ściany, o tym jak to z kumplami podchodziliśmy do TSOY (skończyło się w połowie robienia kart postaci), w końcu o tym, że w przypływie wolnej gotówki zacząłem grać na giełdzie (swoją drogą czy obracanie ni...

Ankietowa V-zżynka

18-01-2009 12:51
11
Komentarze: 16
W działach: RPG, refleksje, sentymentalnie
HmmmJakiś czas temu zrobiłem zżynkę ankiety z Valkirii na temat systemów na które czekamy. Jako, że nie mam zaufania do wyników takich ankiet prowadzonych w miejscach skupiających fanatyków (czytaj na serwisach tematycznych) postanowiłem założyć taką samą ankietę na bardziej neutralnym gruncie. Oto jakie wyniki otrzymałem:Na jaki system czekasz najbardziej?   Exalted 00%  Klanarchia 43 % Wolsung 6 4% RPO 3 2% Wilkołak: Odrzuceni  10 7% The Shadow of Yesterday 0 0% Zły: Władza, Moc, Nieśmiertelność 2 ed&nb...

Krzywa napięcia

03-01-2009 15:24
7
Komentarze: 9
W działach: RPG, refleksje, pomysły, scenariusz
Hmmm Od napisania tekstu o celu przygody systematycznie co jakiś czas zastanawiam się nad szerszą ideą usystematyzowania tworzenia scenariuszy oraz prowadzenia sesji. Pomysły wydają się raz fajniejsze raz mniej fajne lecz na tle kilku różnych koncepcji w głowie nieustannie przewija mi się jedna - krzywa napięcia. Krzywa napięcia jest to krzywa obrazująca zmiany dynamiki akcji podczas prowadzenia sesji. Krzywą nakładamy na układ współrzędnych gdzie na osi X mamy czas trwania sesji, zaś na osi Y budowane napięcie. Krzywa wygląda trochę jak wykres giełdowych notowań, raz leci w górę, raz w d...

Pass-Call-Raise-Re-raise - o licytacji i przestrzeganiu reguł

16-12-2008 23:23
6
Komentarze: 13
W działach: RPG, poker, refleksje, system autorski
Hmmm Właśnie wróciłem z pierwszej korporacyjno-pracowej wigilii w moim skromnym dorosłym życiu. Ależ to rozkoszna odmiana po wcześniejszych relacjach w pracy. No ale nic, o świętach jeszcze napiszę, za kilka dni, bo dziś wreszcie mając chwilę dla siebie chciałem poruszyć zupełnie inny temat. Temat może nie tyle stricte związany z RPG lecz w pewnych momentach dość mocno o ową zabawę się ocierający. Chodzi o negocjacje-licytacje i podbijanie stawki. Od strony życiowej można by na tym skończyć sprawę, lecz od strony RPGowej temat poszerzymy jeszcze o poszanowanie reguł owych negocjacji-licytacji...

Planowanie, prowadzenie i prezentowanie...

22-11-2008 23:13
12
Komentarze: 3
W działach: RPG, refleksje
Planowanie, prowadzenie i prezentowanie...
Hmmm W zeszłym tygodniu zamknąłem swój pierwszy poważny projekt w młodej, ale miejmy nadzieje poprawnie rozwijającej się karierze. Tysiące przeczytanych stron dokumentacji, setki stron dokumentacji spłodzonej, kilkadziesiąt opracowanych procedur operacyjnych, w sumie 4 miesiące ciężkiej, ale satysfakcjonującej pracy. Jedyne, co pozostaje to cieszyć się sukcesem i przejść do fazy wdrażania procedur, która zajmie pewnie najbliższe miesiące mojego życia. Miejmy nadzieję, że zajmie, bo ciężka sytuacja banków hipotecznych może niespodziewanie skończyć się ścięciem mojego etatu, a tego bym na dzień...

Uzupełnienie do notki o motywacjach

25-10-2008 12:46
12
Komentarze: 2
W działach: RPG, refleksje
Hmmm Po fali rozmyślań nad efektem zbyt silnego motywowania graczy indywidualnie wydaje mi się, że załapałem clou problemu. To wszystko przez lenistwo. Albo inaczej, przez niechęć do nakręcania akcji na siłę. Od jakiegoś czasu mam taki styl, że nie chcę się narzucać graczom. Nie chcę być w centrum uwagi i nie chcę nakręcać za nich przygody. Wolę by oni sami to robili, a ja jedynie będę im "asystował". Dlatego między innymi tak bardzo nie lubię sesji bez socjala (bez interakcji z BNami). W sesjach bez socjala całość przygody spoczywa na barkach MG. To MG musi dokładnie zaplanować miejsce ora...

O drużynowej motywacji a w zasadzie o jej braku...

24-10-2008 00:36
6
Komentarze: 16
W działach: RPG, refleksje
Hmmm Od jakiegoś czasu w głowie kiełkuje mi pomysł na nową przygodę. Taką porządną, twardą i przemyślaną przygodę jaka to trafia się raz na jakiś czas między improwizowanymi przeplatankami. Od kilku miesięcy przechodzimy w ekipie pewien kryzys sesyjny, którego powody i podłoże do tej pory nie jest przeze mnie do końca znane. Być może jednak jednym z elementów owego kryzysu jest to o czym chciałbym dziś tu na głos porozmyślać. Otóż chodzi o twór jakim jest "drużyna". RPG to gra drużynowa. Grupa mniej lub bardziej awanturnicza, ale jednak zawsze grupa, poszukiwaczy przygód formy wszelakiej. N...

Przypadkowe zdarzenia

03-08-2008 15:01
1
Komentarze: 2
W działach: RPG, pomysły, system autorski
Przypadkowe zdarzenia
Hmmm Niskostawkowy poker powoli zaczyna mi się przejadać. Co prawda jeszcze zostały freerolle z pulą 1000 Euro oraz iXi, gdzie pierwsze dwa miejsca zgarniają iPhona, X-Boxa lub iPoda, ale to daje sumę dwóch turniejów w tygodniu, plus ewentualne drobniaki za 10 centów, więc tak czy inaczej znowu mam trochę wolnego czasu na RPG. Owy wolny czas najlepiej zaś spożytkować na tworzenie dalej mojej pokrętnej autorki, a jak! Obecnie doszedłem do momentu klasyfikacji zdarzeń i znów naszła mnie refleksja: Czy w filmowym systemie, którym niewątpliwie ma być Przekręt, potrzebne są sceny (a tym samym zda...

Zaburzanie chronologii

31-07-2008 01:23
1
Komentarze: 1
W działach: RPG, pomysły, system autorski
Hmmm Nareszcie rozegraliśmy kilka sesji. Może nie były wspaniałe, może nie porywały, może nie wciągały na amen, ale zawsze to miła odmiana po kilku tygodniach przerwy. Odmiana tym bardziej miła, że kumpel postanowił poeksperymentować i dał nam do odgrywania po dwie postacie: jedną młodego dzieciaka i drugą, tą samą, tylko 10 lat później. Sesje były więc mieszaniną dwóch równolegle ciągniętych opowieści, które przeskakiwały między sobą z akcji na akcję. Całość bardzo fajnie się zazębiała tworząc naprawdę godną polecenia kompozycję. Na tyle udaną, że naszła mnie myśl, by zaadoptować podobne roz...

Sesyjno-RPGowe relacje międzyludzkie

25-07-2008 14:44
8
Komentarze: 8
W działach: RPG, refleksje, sentymentalnie
Sesyjno-RPGowe relacje międzyludzkie
Hmmm Dziś będzie trochę bardziej nostalgicznie niż zazwyczaj. Otóż dwa dni temu złożyłem pierwsze w swojej świeżo-pracowej karierze wypowiedzenie. Źle się czułem w pracy, robota monotonna, niezbyt rozwijająca, słabo płatna a do tego relacje z szefostwem niezbyt ciekawe. No ale nie będę tu specjalnie marudził i ograniczę się do tego ostatniego. Otóż wiele już zostało powiedziane o pozytywnym wpływie RPG na nasz rozwój. Furiath to ładnie podsumował na swoim blogu, ja też pewnie coś na ten temat skrobałem tak czy inaczej nikt nie ma wątpliwości, że gry RPG całkiem przyzwoicie kształtują pewne...