Blog
Wyświetlono rezultaty 51-60 z 113.
Neuroshimowa kampania 2 - Przystanek Alaska
23-08-2009 16:56
10
Komentarze: 1W działach: RPG, scenariusz, Neuroshima
Hmmm
Po długim okresie przeciągającego się marazmu w mojej stałej ekipie w końcu dałem się przekonać na powrót do Neuroshimy. Neuro to ulubiony system jednego z moich graczy, który wiercił wszystkim dziurę w brzuchu od wielu miesięcy byśmy wreszcie pograli coś na poważnie w tym systemie. Niemal każda sesja zaczynała się słowami "Ej... a może by tak Neuro?". Istny horror zaczął się gdy przyszło nam testować Klanarchie - niemal każdy aspekt gry porównywany do Neuro, te westchnienia, to utęsknienie, to marudzenie zwieńczone słowami "Ta Klanarchia to nawet spoko by była, jakbyśmy w nią grali na m...
Przekręt - Niestandardowe rozwiązania mechaniczne
09-08-2009 22:52
8
Komentarze: 6W działach: RPG, pomysły, system autorski
Hmmm
Spory nadmiar wolnego czasu sprawia, że dużo ostatnio oglądam. Im więcej oglądam tym więcej myślę nad moją autorką a im więcej myślę nad autorką tym dziwniejsze pomysły pojawiają się w mojej głowie. Częścią z nich chętnie się podzielę nim jednak do tego dojdę chciałbym zarysować, kilka podstawowych różnic między pisaną przeze mnie autorką a tradycyjnymi grami RPG.
- System ma mieć "wbudowany" limit długości gry (o którym co nieco tu). Dzięki temu sesja zawsze będzie miała określoną dynamikę (na początku sesji możemy rozwiązywać WYŁĄCZNIE "błahe" kwestie, zaś pod koniec sesji możemy u...
Typowa RPGowa dyskusja
06-08-2009 14:37
6
Komentarze: 10W działach: refleksje
Hmmm
Najpierw filmy, potem seriale, teraz książki? Co to się dzieje? Niemniej nie mogłem się powstrzymać i by przypomnieć wszystkim klasyka zamieszczam wykład na temat Słowackiego, pochodzący z Ferdydurke, w wykonaniu Piotra Fronczewskiego (bo nie każdemu chce się czytać a posłuchać łatwiej).
Nie wiem czemu, ale słuchając tego ostatnio (a wielkim fanem audiobooków jestem) od razu na myśl przyszły mi różne dyskusje RPGowców:
Dlaczego Warhammer jest lepszy od D&D?
Dlaczego WFRP to nie jest Heroic?
Dlaczego D&D jest cukierkowe?
Dlaczego Klanarchia to Mrocznej Baśni dla Dorosłych?
No dlacze...
Konwencja filmowa - Ocean's Eleven
01-08-2009 16:30
11
Komentarze: 5W działach: RPG, refleksje, Klanarchia, system autorski
Hmmm
Jakoś wena i chęci dopisują więc kolejny spontaniczny tekst. Pozostajemy w klimatach filmowych. Po Pushing Daisies i Wrogach Publicznych przyszedł czas na kolejne dwa działa amerykańskiej kinematografii: Leverage oraz Burn Notice. Seriale niezbyt porywające, w większej dawce kompletnie niestrawne ale utrzymane w fajnej, lekkiej konwencji. Nie będę się jednak nad nimi rozwodził gdyż chciałem zatrzymać się dłużej nad tym ostatnim wyrazem - konwencja.
Słownik języka polskiego pisze:
Konwencja - «zespół cech charakterystycznych dla dzieł artystycznych przyjęty przez twórcę»
Naw...
Filmowa sesja
27-07-2009 19:17
16
Komentarze: 19W działach: RPG, refleksje
Hmmm
Uwaga: Poniższa notka jest chaotyczna i wiedzie donikąd, ale jeśli jej dziś nie wyśle to nie wyśle jej nigdy.
Oglądałem ostatnio Wrogów Publicznych. Po filmie spodziewałem się czegoś o niebo lepszego, gdyż to co dostałem ocenić mogę jako co najwyżej film z niezrealizowanym potencjałem. Choć nie wiem, chyba nawet potencjału tam nie było. Tak czy inaczej oglądanie najnowszej kreacji Deppa złożyło się czasowo z oglądaniem serialu Pushing Daisies, zaś z owego, mocno przypadkowego zestawienia zrodziły się w mojej głowie myśli...
Oglądając Pushing Daisies w głowie widziałem żywy scenariusz n...
Pushing Daisies - polecanka
22-07-2009 14:11
5
Komentarze: 11W działach: RPG, scenariusz, seriale
Hmmm
Dziś bardzo nietypowo chciałem polecić bajeczny serial - Pushing Daisies. Jako, że tematem bloga jest jednak RPG - zrobię to w RPGowy sposób...
Scenariusz - Morderstwo w klasztorze Sióstr Boskiej Trufli
Miejsce akcji: Klasztor Sióstr BoskiejTrufli
Bohaterowie Graczy:
Cukiernik Ned - cukiernik, 29 lat, wysoki, tchórzliwy, cechy specjalne: wskrzesza zmarłych
Emerson Cod - prywatny detektyw, 44 lata, tęgi, cyniczny, nieczuły, bezwzględny, cechy specjalne: niepohamowana miłość do pieniędzy
Charlotte Charlse - zwana Chuck, 29 lat, ładna, dziewczęca, delikatna, niesamowicie zdeterminowana,...
Psycho - scenariusz
21-06-2009 15:58
6
Komentarze: 3W działach: RPG, scenariusz
Hmmm
Na stronie Orbital pojawił się mój mini scenariusz do Neuroshimy - PSYCHO.
Tekst powstał ponad rok temu (tak tak, nie tylko u nas trzeba trochę czekać na publikację tekstu :P) jako swego rodzaju zabawa z krótką formą. Zadaniem było napisanie kompletnego scenariusza do gry, który zajmie mniej niż 10 000 znaków. Niestety wyczyn ten się nie udał, choć praca w formacie wordowskim i tak zajmuje niecałe 6 stron!
Dla mnie, autora którego scenariusze średnio zajmują ok 40-50 stron, to i tak niezły rezultat :)
Co do samej pracy, jest to prościutka jednostrzałówka inspirowana filmem Tożsamość,...
Łuk Życia - koncepcja
10-06-2009 12:51
7
Komentarze: 11W działach: RPG, pomysły, Łuk Życia
Hmmm Dawno, dawno temu czytając jakieś książki o pisaniu scenariuszy do filmów wpadłem napewien pomysł. Chodziłoby o stworzenie swego rodzaju nakładki na system RPG (dowolny), która uwypuklałaby rozwój psychiczny bohaterów, tak często pomijany w mechanice. Koncepcja polegałaby na czymś podobnym co wspomina Kadu w swojej Wstędze - bohaterowie podczas sesji przeżywają wiele ciekawych momentów, te momenty mają jakiś wpływ na ich osobowość - zatrzymajmy się więc i zobaczmy jak dane sceny mogły wpłynąć na naszego bohatera. Z takiego punktu wyjścia zaczął wyłaniać...
Scenarzystą być
05-06-2009 11:30
20
Komentarze: 24W działach: RPG, refleksje, sentymentalnie, scenariusz
Hmmm
Kolejny scenariusz do kolekcji. Pozwoliłem sobie wziąć udział w Młotkowym konkursie "Wieść", płodząc tym samym swój 6 scenariusz "do publikacji". O nim samym nie będę narazie się rozwodził bo jury skrupulatnie zapoznaje się z pracami i głupio byłoby im przeszkadzać nachalną notką, jednak o samej koncepcji pisania porozwodzić się można. Zacznijmy więc od podstaw.
Scenariusze "do publikacji" można by podzielić na dwie grupy: grywalne i niegrywalne.
Ktoś mógłby powiedzieć, że każdy scenariusz jest grywalny przy spełnieniu określonych warunków, ja jednak za grywalny uznam scenariusz, który...
O braku symetrii w warhammerowych statystykach
08-03-2009 12:37
6
Komentarze: 9W działach: RPG, refleksje, WFRP
Hmmm
Giełda to zło. Ostatnim razem wspomniałem, że zacząłem interesować się giełdą. Generalnie to świetna zabawa dla dorosłych. Wstajesz rano, odpalasz platformę z wykresami, odpalasz platformę ze rzędami zmieniających się cyferek, odpalasz TVNCNBC w internecie, odpalasz stockwatch, money.pl, stooq.com, i wśród całego zgiełku i zamieszania wchłaniasz informacje ze świata. Bo to w dużej mierze po prostu czytanie. Trochę jak pudelek, egoiści, kaprysy, białe_kozaczki_pl itp. Możesz chłonąć każdą informację na temat naszych "gwiazdek" albo chłonąć informacje ze wszystkich najważniejszych rynków...
Przejdź do strony: