Blog - rozważania

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 17.

Old School Revival

22-10-2020 12:03
5
Komentarze: 2
W działach: OSR, rozważania
Old School Revival
Warto przypomnieć, że niegdyś to Polter opublikował jeden z najważniejszych tekstów dla wciąż zyskującego na znaczeniu ruchu OSR (Old School Revival). https://polter.pl/Wstep-do-starej-szkoly-RPG-c21782 Teraz ja, na moim zewnętrznym blogu wymieniam pięć powodów, dla których warto się zainteresować tym sposobem grania w rpg. http://ifrytrpg.blogspot.com/2020/10/piec-powodow-dlaczego-osr-jest-super.html Zapraszam. :)

Wakacyjne rpg

21-07-2020 11:55
2
Komentarze: 1
W działach: Dungeon World, jednostrzał, konwenty, materiały, OSR, rozważania
Wakacyjne rpg
Korzystając, że rodzina wyjechała mi na wakacje, w zeszłym tygodniu w pięć wieczorów zagrałem w czterech sesjach rpg.  W poniedziałek poprowadziłem kolejną sesję w kampanii Wolves of God w Anglii w VIII w. Gracze zdecydowali porzucić plany badania rzymskiego miasta, żeby odzyskać skradziony skarb lokalnego lorda, u którego niedawno gościli. Tyle że parę godzin później dowiedzieli się, że pewien możnowładca porwał narzeczoną jednego z bohaterów jako służkę do swego dworu, więc uznali, że ważniejsze jest ratowanie jej czci i jeszcze w nocy wyruszyli na pomoc. W środę grałem jednostrzał...

Rozważania o NPCach

17-05-2019 16:28
2
Komentarze: 0
W działach: Apocalypse World, NPCs, OSR, rozważania, YouTube
Rozważania o NPCach
Kto nie słyszał o ulubionym NPCu Mistrza Gry? Ta legendarna zmora pojawia się dość często na sesjach początkujących Mistrzów Gry. Alter ego prowadzącego towarzyszy drużynie graczy, z pobłażliwym uśmieszkiem rozwiązuje wszystkie problemy, z jakimi spotykają się postaci. Taki gość budzi irytację, bo de facto pozbawia graczy jakiegokolwiek wpływu na grę. NPC pokona wrogów, rozwiąże zagadkę, pogada w imieniu graczy z innymi ważnymi NPCami. Pozostali uczestnicy sesji służą właściwie tylko jako widownia zabawy Mistrza Gry.    To jest nieprzyjemne ekstremum, ale jakie mamy inne możliwości...

Ironsworn - gra warta uwagi

19-12-2018 11:19
4
Komentarze: 8
W działach: Ironsworn, recenzje, rozważania
Ironsworn - gra warta uwagi
Wielka szkoda, że nic tutaj na polterze nie można przeczytać o "Ironsworn" jednym z najlepszych darmowych erpegów (posiada też tryb kooperacyjny - bez Mistrza Gry, można też grać solo). U siebie na blogu pisałem w styczniu recenzję tej gry: http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/01/ironsworn-recenzja.html A teraz zamieszczam bardziej szczegółowe rozważania o nowatorskiej mechanice tego erpega: http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/12/ironsworn-spojrzenie-po-roku.html

Jak odgrywać NPCów?

21-11-2018 15:17
0
Komentarze: 0
W działach: NPCs, rozważania, YouTube
Role-playing games tłumacząc dosłownie to gry w odgrywanie ról. No dobrze, ale jak ten Mistrz Gry powinien to robić? Zapraszam do siebie na bloga: https://ifrytrpg.blogspot.com/2018/11/jak-odgrywac-npcow.html

Magnimar i expy

24-02-2015 15:09
3
Komentarze: 0
W działach: DnD5, rozważania, Golarion
Magnimar i expy
Na moim zewnętrznym blogu zamieściłem kolejne dwa wpisy. Jeden fluffowy, drugi mechaniczny. Jeden do Pathfindera, drugi do Dungeons & Dragons 5 edycji. - Stronnictwa w Magnimarze - lista kilkudziesięciu organizacji w większym mieście fantasy - Ile doświadczenia na poziom w D&D5 - trochę obliczeń, z których wynika, że autorzy 5 edycji zakładają (w dużym uproszczeniu), że gracze rozegrają 6 walk na 4-godzinnej sesji. Zapraszam!

Prosta ciekawa walka w d20

16-02-2015 11:15
2
Komentarze: 20
W działach: Beyond the Wall, DnD5, rozważania
Prosta ciekawa walka w d20
Poniższe modyfikacje mechaniki d20, a dokładnie rozgrywania walki nie powinny specjalnie utrudnić rozgrywki, a mogą ubarwić sesje choćby opisywanego przeze mnie niedawno "Beyond the Wall".   Aktywna obrona Jak wspominałem nie jestem fanem mechaniki inicjatywy w grach rpg. Oto więc konkretny pomysł, jak rezygnując z klasycznej inicjatywy można zwiększyć dynamikę walki.  Może zamiast wykonywać rzut na atak w swojej "kolejce", może lepiej byłoby testować ataki przeciwstawnie: równocześnie rzuty na atak wykonują obie strony (gracz i MG). Wtedy...

Recenzje i rozważania

10-02-2015 11:37
10
Komentarze: 0
W działach: recenzje, rozważania, The One Ring, Golarion
Recenzje i rozważania
W ciągu ostatnich dni napisałem aż trzy notki, czyli jedną trzecią tego co przez cały zeszły rok: Recenzję The One Ring RG Rozważania jak zacząć kampanię Recenzję Towns of the Inner Sea Zapraszam na mój blog zewnętrzny: Miasto ze Spiżu  

Scenariusze

27-08-2014 10:20
16
Komentarze: 2
W działach: Dungeon World, rozważania, scenariusze
Scenariusze
Niedawno skończył się Kufel, wkrótce zostaną ogłoszone wyniki tegorocznego Quentina. Także i ja przymierzałem się do napisania scenariusza na jeden z tych konkursów. Niestety życie pokrzyżowało te plany i nic nie stworzyłem. Jednak temat scenariuszy do rpg zawsze był bliski memu sercu. Bardzo dużo prowadzę w oparciu o cudze scenariusze, więc czytam recenzje (jednym z lepszych miejsc jest tenfootpole.org - polecam!) i szukam tych najlepszych. Zastanawiam się też jak powinny one wyglądać. Duży wpływ na moje poglądy miał Dungeon World ze swoimi frontami (potencjalni...

Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni

08-05-2013 12:52
9
Komentarze: 2
W działach: Dungeon World, Eberron, rozważania, sesje
Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni
Ostatnimi czasy umawianie się na sesje wychodzi mi bardzo różnie. Plagą jest odwoływanie spotkań, mimo stałego terminu, często w ostatniej chwili. Bardzo się więc ucieszyłem, gdy przez ostatnie trzy niedziele udało mi się poprowadzić mini-kampanię w świecie Eberron, w porośniętej dżunglą krainie Q’barra, gdzie już wcześniej prowadziłem kilka przygód (o których pisałem na blogu). Chętnie zresztą poprowadziłbym to dalej, ale gracze mimo iż zdawałoby się, że zadowoleni z sesji, uznali, że wolą kontynuować starsze kampanie. Cóż, cieszę się przynajmniej z tego, co udało nam się zagrać. Mało...