Blog - Karnawał Blogowy RPG

Wyświetlono rezultaty 1-3 z 3.

KB #29: Sekretne drzwi jako narzędzie narracyjne

11-04-2012 12:31
19
Komentarze: 5
W działach: Karnawał Blogowy RPG, rozważania
KB #29: Sekretne drzwi jako narzędzie narracyjne
Jednym z najbardziej klasycznych i jednocześnie najciekawszych elementów występujących w scenariuszach RPG są sekretne drzwi. Oczywiście występowały już wcześniej w literaturze (np. w opowiadaniu o Conanie „Pełzający cień” R. E. Howarda), a tym bardziej w architekturze (od piramid po neogotyckie zamki), ale mam wrażenie (może mylne), że wraz z odejściem mody na dungeon crawle RPG jakby trochę zapomniało o tym wspaniałym rekwizycie. Szukając racjonalnego powodu ukrycia drzwi, możemy dojść do wniosku, że sekretne drzwi prowadzą na ogół albo do skarbca, albo do przejścia ewakuacyjneg...

KB #28: A może tylko ludzie?

29-02-2012 15:46
27
Komentarze: 14
W działach: Dragon Warriors, Karnawał Blogowy RPG, rozważania
KB #28: A może tylko ludzie?
Wydaje się, że domyślnym założeniem większości gier fantasy jest wielorasowość. Elfy, krasnoludy, niziołki, gnomy, tudzież kaczko-ludzie (jak w RuneQuest). Barwny tłumek przelewający się przez fantastyczne metropolie, góry, pola, lasy. A przecież można inaczej. W niniejszym wpisie w ramach 28 edycji Karnawału Blogowego poświęconej rasom, przedstawię moje rozważania na temat dlaczego gry, w których można grać tylko ludźmi są fajne. W świecie rzeczywistym nie ma istot inteligentnych innych niż ludzie. Gry, które rezygnują z innych ras dostępnych dla graczy, zyskują na realizmie. Przedstawiony ś...

KB #27: Osobowość postaci – osobowość gracza

23-01-2012 10:44
9
Komentarze: 14
W działach: Apocalypse World, Karnawał Blogowy RPG, rozważania
KB #27: Osobowość postaci – osobowość gracza
Prawie wszystkie erpegi w mniejszym lub większym stopniu uwzględniają w opisie postaci osobowość – od pojedynczego przymiotnika „Dobry” po cały zestaw Przekonań, Instynktów, Cech charakteru. Ale na sesji różnie to wygląda – nawet w systemach, gdzie zasady przewidują nagrody za właściwe odgrywanie postaci, zdarza się, że gracze nie pamiętają o tym, co mają wpisane na karcie i MG musi im przypominać lub zwracać uwagę, że ich deklaracje są zupełnie przeciwne założeniom postaci. Może nic więc dziwnego, że jeden z systemów, które najwyżej cenię, „Apocalypse World̶...