Outpost 2

Blog - Agon

Wyświetlono rezultaty 1-4 z 4.

Agon – recenzja

09-08-2021 15:37
4
Komentarze: 1
W działach: Agon, recenzje, sesje
Agon – recenzja
Do tej pory na Polterze nie ma recenzji nowatorskiej gry rpg o starożytnych herosach – Agon. Jeśli ktoś jest zainteresowany co to za gra i chciałby o niej przeczytać coś więcej, zapraszam na mojego bloga Miasto ze Spiżu.

Dragon Age w Pathfinderze

30-11-2012 15:54
11
Komentarze: 7
W działach: Dragon Age, Golarion, linki, sesje
Dragon Age w Pathfinderze
Dwa tygodnie temu rozegraliśmy sesję na mechanice AGE (Adventure Game Engine) z papierowego rpg opartego na popularnej grze komputerowej (recenzję kaduceusza można przeczytać np. tutaj). Ponieważ w pierwowzór komputerowy nie grałem, a nie chciało mi się na potrzeby jednostrzałówki wczytywać w materiały na ten temat dostępne w sieci, jako świat gry wybrałem Golarion z Pathfindera. Dobrze go znam, rozgrywałem w nim już zarówno kampanie jak i pojedyncze sesje. Nawiązanie do jednej z nich stało się zahaczką do opisywanej przygody. Mechanika AGE zainteresowała mnie jako poniekąd uproszczone D&D z...

Dungeon World - recenzja

13-07-2012 12:58
18
Komentarze: 10
W działach: Apocalypse World, Dragon Warriors, Dungeon World
Dungeon World - recenzja
Oto wreszcie obiecywana przeze mnie recenzja jednej z najlepszych obecnie gier fantasy. O grze Dungeon World pisałem już wcześniej tutaj na blogu. Od początku roku rozegrałem na tej mechanice 16 sesji i muszę powiedzieć, że wciąż pozostaje jedną z moich ulubionych. Na blogu zamieściłem raport z jednej sesji oraz przeróbkę klasycznego scenariusza D&D „Rahasia”. Pisałem również o zakończonej niedawno zbiórce pieniędzy na Kickstarterze na nową, mocno zmienioną wersję Dungeon World. Ma się ona ukazać na tegorocznym GenConie. W sieci jest już dostępna darmowa wersja materiału planowaneg...

KB #28: A może tylko ludzie?

29-02-2012 15:46
27
Komentarze: 14
W działach: Dragon Warriors, Karnawał Blogowy RPG, rozważania
KB #28: A może tylko ludzie?
Wydaje się, że domyślnym założeniem większości gier fantasy jest wielorasowość. Elfy, krasnoludy, niziołki, gnomy, tudzież kaczko-ludzie (jak w RuneQuest). Barwny tłumek przelewający się przez fantastyczne metropolie, góry, pola, lasy. A przecież można inaczej. W niniejszym wpisie w ramach 28 edycji Karnawału Blogowego poświęconej rasom, przedstawię moje rozważania na temat dlaczego gry, w których można grać tylko ludźmi są fajne. W świecie rzeczywistym nie ma istot inteligentnych innych niż ludzie. Gry, które rezygnują z innych ras dostępnych dla graczy, zyskują na realizmie. Przedstawiony ś...