» Blog » Wiedźmy i Cairn
22-07-2022 09:20

Wiedźmy i Cairn

W działach: sesje, recenzja, Cairn, OSR | Odsłony: 131

Wiedźmy i Cairn

Na przełomie maja i czerwca poprowadziłem pięciosesyjną kampanię w oparciu o moduł "Witches of Frostwyck" (autor: Joseph R. Lewis) z wykorzystaniem darmowej mechaniki Cairn (dostępnej tutaj po polsku). Całkiem fajnie się bawiliśmy w mroźnej puszczy walcząc z wiedźmami, potworami i fanatyczną paladynką.

Na moim blogu Miasto ze Spiżu można znaleźć trzy wpisy na podstawie tej kampanii:

1
Notka polecana przez:
Poleć innym tę notkę

Komentarze


82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Jakos takie wynalazki jak Cairn czy Lajdak nie przekonuja mnie, mam wrazenie jakby czegos im brakowalo, byly polprodukt. Niemniej modul i przede wszystkim opis kampaniinaprawde fajny :)
22-07-2022 17:23
Ifryt
   
Ocena:
0

@Aesthevizzt, to bardzo ciekawe co piszesz. Myślę, że nie jesteś odosobniony w takim odbiorze tych gier. Ja tego nie podzielam, więc tym bardziej chciałbym zrozumieć. Czego Ci właściwie brakuje? Kolorowego podręcznika w twardej oprawie? Katalogu zdolności specjalnych dla bohaterów? Opisu settingu?

25-07-2022 11:10
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1

Przede wszystkim bestiariusz i system rozwoju postaci (w tym jakiś zdolności, które różnicowałyby postacie i pokazywałyby w czym są naprawdę dobre). Mam też wrażenie, że cześć zaklęć jest opisana w oderwaniu mechaniki co utrudni ich wykorzystanie (np. Kocia zręczność.Cel staje się gibki, smukły i szybki jak kot).

Cairn i tak jeśli chodzi o ww. kwestie wypada lepiej niż Łajdak (no może poza rozwojem postaci), bo przynajmniej nie mówi "w tej grze tego nie ma, więc weź sobie to z innej".

25-07-2022 19:34
Ifryt
   
Ocena:
+1

@Aesthevizzt, z tymi zdolnościami postaci, to według mnie nie jest takie proste. Można przyjąć, że już sama różna wysokość podstawowych cech (Siła, Zręczność, Wola) plus Przeszłość (wykonywana wcześniej profesja, trochę jak w Warhammerze ;) wystarczą do nadania specyfiki postaci (plus wygląd i osobowość - są do tego tabelki w Cairn). To jest zresztą silne wskazanie konwencji tego systemu - gramy w miarę normalnymi ludźmi bez nadprzyrodzonych mocy czy specjalistycznego wyszkolenia przydatnego w walce etc. No i brak wybierania zdolności specjalnych znacząco przyspiesza tworzenie bohaterów (taka specyfika OSR). Jak mamy obszerne listy takich atutów czy jak to zwać, to gracze mogą spędzić dużo czasu czytając je i zastanawiając się, które są lepsze i które wybrać.

Jakby co, rozbudowany bestiariusz jest tutaj: https://pl.cairnrpg.com/resources/monsters.html 
a tradycyjne zasady rozwoju postaci (jak ktoś ich potrzebuje) są tutaj:
https://pl.cairnrpg.com/tools/char-devel-templates.html

26-07-2022 09:36
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
@Ifryt
Nie mowie zeby tych zdolnoci bylo nie wiadomo ile 10, max 20 powinno wystarczyc (skoro czarow jest 100 to nie powinno 10-20 zdolnosci mysle ze nie wypaczyloby gry). Zasady rozwoju postaci i bestiariusz pozwalaja spojrzec na Cairn bardziej przychylnym okiem :)
26-07-2022 23:21

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.