Pamięć zwana imperium
string(15) ""
» Blog » Dungeon World na Kickstarterze
27-06-2012 18:32

Dungeon World na Kickstarterze

W działach: Dungeon World | Odsłony: 18

Dungeon World na Kickstarterze
Właśnie dobiega końca zbiórka pieniędzy na Kickstarterze na nowe, mocno zmienione wydanie „Dungeon World” gry fabularnej autorstwa Sage’a LaTorry i Adama Koebela. O popularności systemu świadczy to, że z planowanych 4000 USD do tej pory udało się zebrać ok. 65 tys. USD!

Warto się tym zainteresować. Wszyscy wspierający (trzeba chyba w praktyce wpłacić co najmniej 5 USD) otrzymają PDFy nie tylko samej gotowej gry, ale dodatkowo trzech przygód (jednej, o planach, autorstwa Jonathana Waltona, drugiej, w klimatach weird-pulp, Jasona Morningstara oraz trzeciej, Justina Wightbreda, w której można zagrać potworami) i trzech dodatków: zbioru nowych potworów, nowych klas oraz poświęconego prowadzeniu przygód wojennych.

„Dungeon World” to, moim zdaniem, jedna z najlepszych gier fantasy obecnie dostępnych na rynku. Łączy tematykę klasycznego Dungeons & Dragons z nowatorską mechaniką „Apocalypse World” Vincenta Bakera. To wszystko pomysłowo rozwinięte przez autorów. Gorąco polecam!

„Dungeon World” na Kickstarterze

Komentarze


Darken
    Wsparte
Ocena:
+2
:)
27-06-2012 19:41
Darken
   
Ocena:
+1
Btw. do końca zbiórki jeszcze trzy dni.
27-06-2012 19:59
KRed
   
Ocena:
0
Wygląda to na D&D:Light. Czym sobie ta mechanika zasługuje na miano nowatorstwa?
27-06-2012 21:25
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Tym że jest D&D:Light.
27-06-2012 21:39
Ifryt
    @KRed
Ocena:
+4
Siedzę nad recenzją Dungeon World - mam nadzieję, że uda mi się ją w przyszłym tygodniu wrzucić na bloga. Tam będzie szerzej, czym ta gra się różni od innych.

Nowatorstwo Dungeon World w dużej mierze wywodzi się z Apocalypse World (zmian w stosunku do tamtej gry też jest trochę, ale raczej mniejszego kalibru). Mówiąc w skrócie, największe nowatorstwo to konsekwentnie stosowane testy z wynikami Udało się..., Udało się, ale..., Dzieje się coś groźnego... Druga rzecz, wiążąca się z pierwszą, to spora zmiana założeń co do sposobu funkcjonowania Mistrza Gry - mocne nastawienie na improwizację i dostosowywanie się do graczy, a przy tym jasno określone ramy, w jakich może działać MG.

Tak jak wspomniałem powyżej, więcej w recenzji, która powinna się wkrótce ukazać na tym blogu.
27-06-2012 22:13
~pempol

Użytkownik niezarejestrowany
    DW
Ocena:
0
Fajnie, że coś takiego zamierzasz napisać. Czekam wobec tego na wpis blogowy.
27-06-2012 23:18
gacoperz
   
Ocena:
0
Info trochę późne, ale polecajka. :)
28-06-2012 07:35
kaduceusz
   
Ocena:
0
5$ nie fortuna, a pdfa z chęcią przeczytam.
28-06-2012 08:44
Ifryt
    @gacoperz
Ocena:
0
Wiem, że późne. Pierwotnie miałem zamiar połączyć tę informację z pełną recenzją, ale schodzi mi z nią tak długo, że uznałem, że warto choćby wrzucić notkę o Kickstarterze, zanim się skończy. :P
28-06-2012 09:54
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Ifryt, czytałem kiedyś twój raport z Apocalypse World. Pamiętam że nie radziłeś sobie z grą i ci się nie podobała. To w takim razie ile ci Vincent Baker odpalił z tego kickstartera za promocję?
28-06-2012 14:46
Ifryt
    @~
Ocena:
0
Vincent Baker z Dungeon World nie ma nic wspólnego (tzn. jego gra była inspiracją, ale to chyba tylko tyle).

Dobrze jednak pamiętasz, że moje pierwsze wrażenia z Apocalypse World były dość mieszane. Z czasem jednak przekonałem się do tej gry, a zwłaszcza do opartej na niej Dungeon World, bardziej nastawionej na akcję, a w mniejszym stopniu na relacje między postaciami. Niewykluczone zresztą, że nadal nie prowadzę w pełni zgodnie z wizją twórców (takie uwagi zgłaszała np. Petra Bootman na ostatniej ZjAvie). Wydaje mi się jednak, że w końcu dobrze zrozumiałem tę grę i jest naprawdę godna polecenia. I stąd powyższy wpis, a także przygotowywana recenzja.
28-06-2012 15:21
gacoperz
   
Ocena:
0
AW ma kompletnie inną filozofię niż tradycyjne RPG. Miejscami wręcz odwrotną do tego, do czego gracz jest przyzwyczajony.

Z drugiej strony MC Playbook zawiera bardzo szczegółową instrukcję prowadzenia tej gry. Pytanie tylko, czy prowadzący zaufa Bakerowi, czy podda się swoim przyzwyczajeniom.
28-06-2012 15:58
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
czego piszecie o takich gupich grach
28-06-2012 20:17

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.