Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 50.

Rzut jest ważny

04-09-2021 12:33
3
Komentarze: 0
W działach: rpg, Furiath
Rzut jest ważny
Moment, gdy sięgam po kość z zamiarem wykonania testu daje mi poczucie uczestnictwa w RPG nie mniejsze, niż odgrywanie postaci i opowieść, jaka dotyczy tego rzutu. Rzut kością, symbol używania mechaniki gry, jest dla mnie chwilą prawdy o grze, o mistrzu gry i moich współgraczach. Rzut zaraz powie mi z kim gram i czy będzie to RPG jakie lubię. Bo uważam, że rzut jest ważny. Zapraszam do lektury

Pimpusiowe granie

21-08-2021 13:48
3
Komentarze: 0
W działach: rpg, Furiath
Pimpusiowe granie
Są osoby, które sesję w RPGa lub partyjkę z planszówkami traktują bardzo niezobowiązująco, jako lekkie i miłe spędzenie czasu. Bez zbędnego zaangażowania. Taki chillout, wygaszenie skrajnych emocji, milusińska przyjazna gra. Patologia prymatu "miłej atmosfery za stołem".  Zapraszam do lektury w baśniowym furiathowym zakamarku. 

Z bagażem RPG w 2021

04-01-2021 21:53
2
Komentarze: 10
W działach: rpg
Z bagażem RPG w 2021
Bardzo ciekawy rok za mną - wszystko co przyniósł biorę w bagażu w 2021 rok. RPGowe doświadczenia i przemyślenia również. Te bliższe i dalsze.  Zapraszam do notki blogowej w Psiapsiółkowie Furiacika.         

Jaki system pasuje do Ciebie?

22-06-2020 20:03
0
Komentarze: 1
W działach: rpg, warhammer, dungeon&dragons, Furiath
Jaki system pasuje do Ciebie?
Obecny wpis jest kontynuacją naszej zabawy w typologię (patrz poprzedni wpis Figura Atrybucji RPG). Tym razem, jakie RPG pasuje do jakiego typu gracza? Całość na moim blogu o  niedozwolonej na Polterze nazwie

Jakim faktycznie jesteś RPGowcem? Figura atrybucji RPG.

18-06-2020 20:27
3
Komentarze: 9
W działach: rpg, warhammer, dungeon&dragons, Furiath
Jakim faktycznie jesteś RPGowcem? Figura atrybucji RPG.
Niby wszyscy gracze w RPG szukają przeżywania przygód w wymyślonym świecie, ale gdy spojrzymy w szczegóły, każdy z nas rozumie to inaczej: ma zupełnie inne podejście do tego jaki system go pociąga i jaki styl gry preferuje. Dziś proponuję wam szybkiego strzała - Figurę Atrybucji RPG. Szybką metodę identyfikacji własnego stylu RPG. Zaznaczcie, jak mocno zgadzacie się z opisem każdego z 4 kluczowych obszarów badania, nanieście odpowiedź na wykres i odczytajcie jakim jesteście RPGowcem! Całość na moim blogu o  niedozwolonej na Polterze nazwie.

Sesja zero - kit czy hit

13-06-2020 11:14
1
Komentarze: 6
W działach: rpg
Sesja zero - kit czy hit
Coraz więcej gier mówi o odciążeniu mistrza gry i przesuwaniu pewnych rzeczy na graczy. Sama idea wydaje się rewelacyjna, diabeł tkwi w szczegółach – czyli rzeczywistość wali po mordzie. Dzisiaj pierwszy z takich elementów – sesja zero, która w praktyce działa znacznie inaczej, niż w pięknosłówkach.   Całość na moim blogu o  niedozwolonej na Polterze nazwie. 

Drużyna

20-08-2015 16:53
10
Komentarze: 1
W działach: rpg
Drużyna
Drużyna jest sztucznym tworem RPG, który pozwala na to, by w zabawie uczestniczyło naraz więcej osób, niż tylko mistrz gry i jeden gracz. To ona czyni z tego zabawę z przyjaciółmi, grupowa rozrywkę. Różne systemy próbują racjonalizować drużynę, aby łatwiej graczom było odnaleźć motywacje do współpracy, zamiast odejść z pierwszym lepszym ogarniętym bohaterem niezależnym i założyć z nim/nią rodzinę lub biznes. ...więcej na przytulasku Furiatha

Pokoloruj algorytm

19-08-2015 14:21
9
Komentarze: 6
W działach: rpg
Pokoloruj algorytm
Czy cios będzie znad biodra, czy z dzikim wrzaskiem ktoś zaszarżuje – to tylko kolor, jeśli nie ma swojej własnej zasady. To o niego toczą się na forach erystyczne bitwy, każdy zna się na realizmie i ma swój gust, każdy czuje się kompetentny by mówić, że woli czerwone od zielonego. Tymczasem gdy pracujesz nad swoją grą musisz nauczyć się myśleć bardziej koncepcyjnie i analizować algorytmy, procesy, gdyż inaczej utoniesz w setkach przykładów i szczegółów ze świata gry, które nie zmieniają algorytmu, ale zabiorą ci tylko czas i wyprowadzą na manowce...   ...więcej na: Córy Korynktu...

Walka ze sobą, czy z innymi?

10-04-2015 16:01
9
Komentarze: 22
W działach: rpg
Walka ze sobą, czy z innymi?
Decyzja o sposobie wykonywania testów w konfliktach to najbardziej kluczowe zagadnienie w mechanice RPGów mainstreamowych. Jest sercem mechaniki, ważniejszym od cech i umiejętności postaci,  sposobu wykonywania testu i rachunków prawdopodobieństwa, (tematowi, który poruszyłem już w „Prawdopodobieństwo dostania łomotu”). Te zagadnienie będzie miało wpływ na każdy konflikt fabularny: walkę, magię, pościgi, przekonywanie oraz podejście graczy do tych sytuacji na sesji. Wezmę prosty przykład , tam najłatwiej widać plusy, minusy i zagrożenia obu sposobów. ...więcej na furiathowym...

Fałsz - raport z sesji

14-12-2014 00:28
9
Komentarze: 13
W działach: rpg
Fałsz - raport z sesji
Dobry raport z sesji odziera graczy z intymności, wywleka na wierzch wszelkie zapalne momenty, jakie miały miejsce za stołem, ukazuje słabości prowadzenia i grania, dziury w systemie.Czytanie takiego raportu przynosi uczestnikom sesji pewien dyskomfort - przywołuje bowiem tak momenty słabe, jak miłe. Pozwala zastanowić się, czy wszyscy się bawili tak samo. Tylko dzięki bezkompromisowej szczerości możemy poprawić naszą grę, aby kolejna sesja była jeszcze bardziej fajna. Podzieliłem się już z wami, jak powstaje mój scenariusz. Teraz możecie przeczytać, jak nam się w niego grało. Więcej na kurg...