Blog - pasja i hobby

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 12.

Mrok nadchodzi!

20-07-2009 18:12
65
Komentarze: 76
W działach: pasja i hobby
Mrok nadchodzi!
W poniedziałek 20 lipca około godziny 10:00 na świat przyszła z dawna oczekiwana Fiona.   Juhu!  Fionka wygląda tak samo jak każdy ludzki noworodek - czyli dość obrzydliwie z natury: jak pyzaty, humanoidalny robal, pomarszczony, z wielką głową i małymi ruchliwymi kończynami. Na główce gęsta czupryna, nasz robaczek jak na razie mało płacze dużo śpi. Mała jest zdrowa, a dzielna mama czuje się dobrze.  Szczęśliwi mama i tata są zachwyceni córą i już obmyślają, od jakich gier Fionka powinna zacząć, aby w wieku 15 lat była już wspaniałą graczką rpgów i mistrzynią konsolowych rzezi...

Minimalne wymagania gracza

29-04-2009 15:45
8
Komentarze: 1
W działach: rpg. pasja i hobby
Minimalne wymagania gracza
Dziś z perspektywy gracza, a nie prowadzącego.  Lubię grać w klasyczne RPG. Lata doświadczeń pozwoliły mi wyodrębnić, nazwać i scharakteryzować, jakie elementy podobają mi się w grze, a jakich nie znoszę i wywołują u mnie alergię. Bazując na tych preferencjach, mam pewne minimalne wymagania odnośnie gry i prowadzenia, które gwarantują, że sesja będzie dla mnie satysfakcjonująca.  [...]  >>Więcej...>>

Smok Rozkrok

12-02-2009 00:54
86
Komentarze: 132
W działach: felietony, pasja i hobby
Smok Rozkrok
Jako, Że mam teraz sporo czasu, trochę się nudzę, lubię flejmy, a w ostatnim czasie pojawiło się ich jakoś więcej (fajnie, coś się dzieje!) postanowiłem naskrobać o tym sążnisty tekst. Będzie długi, czyli pozatargetowy ;)  Polter od dwóch-trzech lat stoi jak Smok Rozkrok z paragrafówki Dreszcza pomiędzy profesjonalizacją a społecznościówką. W zasadzie trwa i "jakoś to leci". W tym stanie Polter może trwać  bardzo długo pod warunkiem, że będzie duży przepływ kadr i ludzie na odpowiednim poziomie będą się garnęli. A tych przyciąga i motywuje marka ser...

Tego stulecia ja bym wam nie polecał

30-12-2008 14:43
57
Komentarze: 57
W działach: felietony, pasja i hobby, rpg
Tego stulecia ja bym wam nie polecał
Za dorobek w dziedzinie RPG na polskiej scenie w 2008 najbardziej cenię Wydawnictwo Portal, które po prostu robi to, co powinno – wydaje. Dodatki do Neuroshimy, Monastyru, dwa almanachy, a do tego planszówki i konwenty.Totalną porażką okazał się nowy Świat Mroku. Pomimo wielkich oczekiwań kilka lat temu, system i napięcie promocyjne zagaszono gołą podstawką. Euforia minęła, a na wieść o wydawanych obecnie dodatkach ludziom bliżej do postawy: "teraz to se Pan w dupę je wsadź". Rok ten udowodnił po raz kolejny, że w polskim Internecie - niestety - istnieją tylko jed...

Fabularność

21-12-2008 21:03
37
Komentarze: 22
W działach: felietony, rpg, pasja i hobby
Fabularność
Gry komputerowe, a w szczególności MMORPG stają się wyznacznikiem gustu młodzieży w sprawach naszego hobby i to od takich produkcji zaczynają kajtki swoją przygodę z RPG. Popatrzmy na króla: na oficjalnych serwerach World of Warcraft gromadzi ponad 11 milionów graczy. Wydane dopiero co Age of Conan (który miał być najpoważniejszą konkurencją dla WoW)  oraz Warhammer Online: Age of Reckoning zebrały w niecały rok ok. 2 milionów graczy. Zwykłe cRPG jak Neverwinters Night to ponad 2 miliony sprzedanych sztuk, a rodzimy Wiedźmin szczyci się ponad milionem. T...

Wysoka poprzeczka

14-12-2008 22:16
56
Komentarze: 55
W działach: felietony, rpg, pasja i hobby
Wysoka poprzeczka
Do wpisu skłoniła mnie lektura scenariuszy Magdaleny 'MEaDEI' Madej-Reputakowskiej: - La Queste del Saint Graal do 7’th Sea oraz- Mission: Dishonorable do l5k  Po zapoznaniu się z nimi uznałem, że tworzenie podobnych scenariuszy to prosta droga do zarzucenia swojego hobby i skazania siebie na rpgową emeryturę. Na tej kanwie poczyniłem szersze spostrzeżenia.   Od roku bardzo świadomie eksperymentowałem nad różnymi składowymi grywalnej sesji. Potrafię dobrze improwizować, stosuję róże sposoby aktywizacji graczy i stymulowania ich interakcji z otoczeniem (i...

RPG jako wsparcie głównych produktów korporacyjnych

29-05-2008 11:24
0
Komentarze: 38
W działach: felietony, horror, pasja i hobby, RPG
RPG jako wsparcie głównych produktów korporacyjnych
Kupiłem Dark Heresy pod kątem przeanalizowania jakości wydania, sam system ani trochę mnie nie grzeje. A wydanie jest przepiękne. Wgniata w fotel. Nie miałem w rękach ładniej wydanego podręcznika RPG. Mnóstwo niesamowitych ilustracji, rysunki w znakach wodnych pod ilustracjami na pierwszym planie, zdobne marginesy, ramki w kształcie nachodzących na stronę kartuszy. Nawet każda broń ma swój szkic - coś dla militarystycznych onanistów. Ogólnie - wizualizacja cud miód. Ładniejszą książką o tematyce fantastycznej był chyba tylko podręcznik do Konfrontacji. Niemal 90% całej wizualizacji Dark Her...

Cienie w krainie Komunikacji Interpersonalnej

26-02-2008 15:35
7
Komentarze: 22
W działach: rpg, felietony, pasja i hobby
Cienie w krainie Komunikacji Interpersonalnej
Utarła się zasada, że szczera rozmowa z graczami rozwiązuje większość problemów sesyjnych, a wcześniejsze definiowanie kontraktu zapobiegną wielu nieporozumieniom. Praktyka jednak idzie zupełnie innym torem i wydaje mi się, że nie ma wiele wspólnego ze stanem idealnym. Przynajmniej tyle wyniosłem z kilku ostatnich swoich sesji i z rozmów z innymi Mistrzami Gry, którzy aktywnie wykorzystywali ten sposób komunikacji w celu lepszego sprofilowania drużyny, określenia oczekiwań i podsumowania minionych sesji.  Samouctwo. Jesteśmy kalekami komunikacyjnymi, którzy partnerstwa i szczerego wyraż...

Gracz wybiera kostium

28-01-2008 16:34
1
Komentarze: 8
W działach: RPG, felietony, pasja i hobby
Gracz wybiera kostium
Udawanie swojego bohatera i podejmowanie decyzji na podstawie wczuwania się w jego osobowość jest jedną z charakterystycznych cech RPG, niezależnie od wyjątków i gustów osobistych. Na temat odgrywania, czy "wczucia się" w postać założono setki wątków i postów, chyba nawet więcej, niż odwiecznemu problemowi miłośników zabaw fabularnych, jakim jest realistyczne odwzorowanie odnoszonych ran w boju, klasyfikacja pancerzy i broni ;) Popularne RPG mają element odgrywania. Niezależnie jaki system weźmiemy, jest w nim miejsce na odgrywanie. I większość naszych sesji polega w mniejszym lub większym s...

Mój pierwszy wywiad

22-08-2007 20:22
0
Komentarze: 8
W działach: RPG, Klanarchia, pasja i hobby
Mój pierwszy wywiad
Dzięki uprzejmości Borejki, dałem swój pierwszy życiowy wywiad! Wywiad z twórcą Klanarchii Oczywiście opowiadam w nim o Klanarchii. Ciesze się jak dziecko, tym bardziej, że starałem się mówić to, co myślę i tym sposobem zachęcić do zainteresowania się systemem. Nie obyło się bez kilku nowych grafik (soldacki orzeł Paskuda oraz nekrozyta Jakuba). Wierzę, że po fragmencie ze strzygoniem, nie weźmiecie mnie za wariata ;)