Blog
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 60.
Porzuć Show, wybierz wesołe zespołowe RPGowanie!
28-01-2022 14:22
3
Komentarze: 5W działach: rpg, Furiath
Czujesz presję. by być znakomitym Mistrzem Gry, a Twoi gracze byli zachwyceni Twoimi przygodami i świetnym prowadzeniem? O Twoich sesjach krążyły legendy, a wszyscy chcieli choć jeden raz z Tobą zagrać? A może graczem, którego umiejętności aktorskie zapierają dech w piersiach?
Porzuć Show, wybierz wesołe zespołowe RPGowanie!
28-01-2022 14:18
0
Komentarze: 0W działach: rpg, Furiath
Czujesz presję. by być znakomitym Mistrzem Gry, a Twoi gracze byli zachwyceni Twoimi przygodami i świetnym prowadzeniem? O Twoich sesjach krążyły legendy, a wszyscy chcieli choć jeden raz z Tobą zagrać? A może graczem, którego umiejętności aktorskie zapierają dech w piersiach?
Moje RPGi w 2021, wspominki palcem kręcone w kołaczącej szufladzie.
04-01-2022 13:20
5
Komentarze: 27W działach: rpg, Furiath
Wszyscy piszą, mam i ja. Celem jest tego wpisu jest rzetelne podsumowanie roku mojego hobby, covidowego 2021. Gdy czytam tekst już po napisaniu – wyszedł jakiś taki niemotywujący, czujcie się ostrzeżeni przed kacem - smutasem!
Zapraszam do lektury: Moje podsumowanie RPGów rok 2021!
Rzut jest ważny
04-09-2021 12:33
3
Komentarze: 0W działach: rpg, Furiath
Moment, gdy sięgam po kość z zamiarem wykonania testu daje mi poczucie uczestnictwa w RPG nie mniejsze, niż odgrywanie postaci i opowieść, jaka dotyczy tego rzutu. Rzut kością, symbol używania mechaniki gry, jest dla mnie chwilą prawdy o grze, o mistrzu gry i moich współgraczach. Rzut zaraz powie mi z kim gram i czy będzie to RPG jakie lubię. Bo uważam, że rzut jest ważny.
Zapraszam do lektury
Pimpusiowe granie
21-08-2021 13:48
3
Komentarze: 0W działach: rpg, Furiath
Są osoby, które sesję w RPGa lub partyjkę z planszówkami traktują bardzo niezobowiązująco, jako lekkie i miłe spędzenie czasu. Bez zbędnego zaangażowania. Taki chillout, wygaszenie skrajnych emocji, milusińska przyjazna gra. Patologia prymatu "miłej atmosfery za stołem".
Zapraszam do lektury w baśniowym furiathowym zakamarku.
Z bagażem RPG w 2021
04-01-2021 21:53
2
Komentarze: 10W działach: rpg
Bardzo ciekawy rok za mną - wszystko co przyniósł biorę w bagażu w 2021 rok. RPGowe doświadczenia i przemyślenia również. Te bliższe i dalsze.
Zapraszam do notki blogowej w Psiapsiółkowie Furiacika.
Jaki system pasuje do Ciebie?
22-06-2020 20:03
0
Komentarze: 1W działach: rpg, warhammer, dungeon&dragons, Furiath
Obecny wpis jest kontynuacją naszej zabawy w typologię (patrz poprzedni wpis Figura Atrybucji RPG). Tym razem, jakie RPG pasuje do jakiego typu gracza?
Całość na moim blogu o niedozwolonej na Polterze nazwie
Jakim faktycznie jesteś RPGowcem? Figura atrybucji RPG.
18-06-2020 20:27
3
Komentarze: 9W działach: rpg, warhammer, dungeon&dragons, Furiath
Niby wszyscy gracze w RPG szukają przeżywania przygód w wymyślonym świecie, ale gdy spojrzymy w szczegóły, każdy z nas rozumie to inaczej: ma zupełnie inne podejście do tego jaki system go pociąga i jaki styl gry preferuje. Dziś proponuję wam szybkiego strzała - Figurę Atrybucji RPG. Szybką metodę identyfikacji własnego stylu RPG.
Zaznaczcie, jak mocno zgadzacie się z opisem każdego z 4 kluczowych obszarów badania, nanieście odpowiedź na wykres i odczytajcie jakim jesteście RPGowcem!
Całość na moim blogu o niedozwolonej na Polterze nazwie.
Sesja zero - kit czy hit
13-06-2020 11:14
1
Komentarze: 6W działach: rpg
Coraz więcej gier mówi o odciążeniu mistrza gry i przesuwaniu pewnych rzeczy na graczy. Sama idea wydaje się rewelacyjna, diabeł tkwi w szczegółach – czyli rzeczywistość wali po mordzie. Dzisiaj pierwszy z takich elementów – sesja zero, która w praktyce działa znacznie inaczej, niż w pięknosłówkach.
Całość na moim blogu o niedozwolonej na Polterze nazwie.
Grywalność wymaga uwagi
15-03-2016 16:08
16
Komentarze: 2W działach: Grywalność wymaga uwagi
Casuala nie interesuje mechanika – musi być jak najprostsza i nie powinna przeszkadzać w grze, a w ogóle to niech mistrz gry się o nie martwi. Kręci go świat i aby wieczorem miło spędził czas. Przy takim podejściu, tworzysz mechanikę kalki Warhammera i tylko skupiasz się na opisie świata. Ale świat nie może być zbyt oryginalny – tutaj casual się zgubi – przecież on lubi to co zna, co oglądał w głośnym filmie, znanej książce, czy też intensywnej reklamie. Zatem mechanika Warhammera plus najlepiej niezbyt skomplikowany świat, daje nam… O rety, inaczej mów...