Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 57.

Rzut jest ważny

04-09-2021 12:33
3
Komentarze: 0
W działach: rpg, Furiath
Rzut jest ważny
Moment, gdy sięgam po kość z zamiarem wykonania testu daje mi poczucie uczestnictwa w RPG nie mniejsze, niż odgrywanie postaci i opowieść, jaka dotyczy tego rzutu. Rzut kością, symbol używania mechaniki gry, jest dla mnie chwilą prawdy o grze, o mistrzu gry i moich współgraczach. Rzut zaraz powie mi z kim gram i czy będzie to RPG jakie lubię. Bo uważam, że rzut jest ważny. Zapraszam do lektury

Pimpusiowe granie

21-08-2021 13:48
3
Komentarze: 0
W działach: rpg, Furiath
Pimpusiowe granie
Są osoby, które sesję w RPGa lub partyjkę z planszówkami traktują bardzo niezobowiązująco, jako lekkie i miłe spędzenie czasu. Bez zbędnego zaangażowania. Taki chillout, wygaszenie skrajnych emocji, milusińska przyjazna gra. Patologia prymatu "miłej atmosfery za stołem".  Zapraszam do lektury w baśniowym furiathowym zakamarku. 

Z bagażem RPG w 2021

04-01-2021 21:53
2
Komentarze: 10
W działach: rpg
Z bagażem RPG w 2021
Bardzo ciekawy rok za mną - wszystko co przyniósł biorę w bagażu w 2021 rok. RPGowe doświadczenia i przemyślenia również. Te bliższe i dalsze.  Zapraszam do notki blogowej w Psiapsiółkowie Furiacika.         

Jaki system pasuje do Ciebie?

22-06-2020 20:03
0
Komentarze: 1
W działach: rpg, warhammer, dungeon&dragons, Furiath
Jaki system pasuje do Ciebie?
Obecny wpis jest kontynuacją naszej zabawy w typologię (patrz poprzedni wpis Figura Atrybucji RPG). Tym razem, jakie RPG pasuje do jakiego typu gracza? Całość na moim blogu o  niedozwolonej na Polterze nazwie

Jakim faktycznie jesteś RPGowcem? Figura atrybucji RPG.

18-06-2020 20:27
3
Komentarze: 9
W działach: rpg, warhammer, dungeon&dragons, Furiath
Jakim faktycznie jesteś RPGowcem? Figura atrybucji RPG.
Niby wszyscy gracze w RPG szukają przeżywania przygód w wymyślonym świecie, ale gdy spojrzymy w szczegóły, każdy z nas rozumie to inaczej: ma zupełnie inne podejście do tego jaki system go pociąga i jaki styl gry preferuje. Dziś proponuję wam szybkiego strzała - Figurę Atrybucji RPG. Szybką metodę identyfikacji własnego stylu RPG. Zaznaczcie, jak mocno zgadzacie się z opisem każdego z 4 kluczowych obszarów badania, nanieście odpowiedź na wykres i odczytajcie jakim jesteście RPGowcem! Całość na moim blogu o  niedozwolonej na Polterze nazwie.

Sesja zero - kit czy hit

13-06-2020 11:14
1
Komentarze: 6
W działach: rpg
Sesja zero - kit czy hit
Coraz więcej gier mówi o odciążeniu mistrza gry i przesuwaniu pewnych rzeczy na graczy. Sama idea wydaje się rewelacyjna, diabeł tkwi w szczegółach – czyli rzeczywistość wali po mordzie. Dzisiaj pierwszy z takich elementów – sesja zero, która w praktyce działa znacznie inaczej, niż w pięknosłówkach.   Całość na moim blogu o  niedozwolonej na Polterze nazwie. 

Grywalność wymaga uwagi

15-03-2016 16:08
16
Komentarze: 2
W działach: Grywalność wymaga uwagi
Grywalność wymaga uwagi
Casuala nie interesuje mechanika – musi być jak najprostsza i nie powinna przeszkadzać w grze, a w ogóle to niech mistrz gry się o nie martwi. Kręci go świat i aby wieczorem miło spędził czas.  Przy takim podejściu, tworzysz mechanikę kalki Warhammera i tylko skupiasz się na opisie świata. Ale świat nie może być zbyt oryginalny – tutaj casual się zgubi – przecież on lubi to co zna, co oglądał w głośnym filmie, znanej książce, czy też intensywnej reklamie. Zatem mechanika Warhammera plus najlepiej niezbyt skomplikowany świat, daje nam… O rety, inaczej mów...

Drużyna

20-08-2015 16:53
10
Komentarze: 1
W działach: rpg
Drużyna
Drużyna jest sztucznym tworem RPG, który pozwala na to, by w zabawie uczestniczyło naraz więcej osób, niż tylko mistrz gry i jeden gracz. To ona czyni z tego zabawę z przyjaciółmi, grupowa rozrywkę. Różne systemy próbują racjonalizować drużynę, aby łatwiej graczom było odnaleźć motywacje do współpracy, zamiast odejść z pierwszym lepszym ogarniętym bohaterem niezależnym i założyć z nim/nią rodzinę lub biznes. ...więcej na przytulasku Furiatha

Pokoloruj algorytm

19-08-2015 14:21
9
Komentarze: 6
W działach: rpg
Pokoloruj algorytm
Czy cios będzie znad biodra, czy z dzikim wrzaskiem ktoś zaszarżuje – to tylko kolor, jeśli nie ma swojej własnej zasady. To o niego toczą się na forach erystyczne bitwy, każdy zna się na realizmie i ma swój gust, każdy czuje się kompetentny by mówić, że woli czerwone od zielonego. Tymczasem gdy pracujesz nad swoją grą musisz nauczyć się myśleć bardziej koncepcyjnie i analizować algorytmy, procesy, gdyż inaczej utoniesz w setkach przykładów i szczegółów ze świata gry, które nie zmieniają algorytmu, ale zabiorą ci tylko czas i wyprowadzą na manowce...   ...więcej na: Córy Korynktu...

Walka ze sobą, czy z innymi?

10-04-2015 16:01
9
Komentarze: 22
W działach: rpg
Walka ze sobą, czy z innymi?
Decyzja o sposobie wykonywania testów w konfliktach to najbardziej kluczowe zagadnienie w mechanice RPGów mainstreamowych. Jest sercem mechaniki, ważniejszym od cech i umiejętności postaci,  sposobu wykonywania testu i rachunków prawdopodobieństwa, (tematowi, który poruszyłem już w „Prawdopodobieństwo dostania łomotu”). Te zagadnienie będzie miało wpływ na każdy konflikt fabularny: walkę, magię, pościgi, przekonywanie oraz podejście graczy do tych sytuacji na sesji. Wezmę prosty przykład , tam najłatwiej widać plusy, minusy i zagrożenia obu sposobów. ...więcej na furiathowym...