string(15) ""
» Blog » Kath'amita - klasa prestiżowa
23-02-2007 12:54

Kath'amita - klasa prestiżowa

W działach: RPG | Odsłony: 9

Kath'amita - klasa prestiżowa
Sambijski kath'amita

Kath’amita to zaufany powiernik swego pana. Jest jego prawą ręką - całkowicie lojalny i najbardziej wierny ze wszystkich popleczników. Ma dostęp do najskrytszych myśli swego władcy, a często jego oko sięga znacznie dalej i głębiej niźli władza królewska. Trzyma pieczę nad insygniami pana: złotym berłem i jabłkiem. Na dowód bezgranicznego zaufania przed bitwą ma zaszczyt grać na rogu swego władcy, by zagrzewać go do boju i śmiałych czynów.

Najbardziej znani mistrzowie tej klasy prestiżowej to sambijscy kath’amici, przebiegli słudzy, którzy są gotowi na każde poświęcenie dla swych władców. Czasami mówią o nich złotoustni, gdyż ich talenty oratorskie zadziwiają nawet doświadczonych dyplomatów. Muszą być w pełni dyspozycyjni o każdej porze dnia i nocy, stąd przebywają zawsze blisko swego patrona, wyczekując rozkazów. Bardziej zuchwali kath'amici, poprzez rozwinięte talenty percepcyjne próbują manipulować swym władcą w celu osiągnięcia większych korzyści.

Z uwagi na różnorodność zadań, jakie władcy zlecają swym kath’amitom, ci wierni słudzy posiadają wiele umiejętności dotyczących tak brutalnego świata przyrody i przetrwania, jak również życia wśród dworskich luksusów i przyjemności. Najlepsi z nich są godnie wynagradzani, opływając w zbytki, jednak zawsze pamiętają, że cała ich fortuna opiera się na pozycji ich władcy. Pan zaś obficie odpłaca się swemu słudze.

Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać kath’amitą.
Rasa: Człowiek, Elf lub półelf.
Płeć: tylko mężczyźni.
Charakter: Chaotyczny dobry.
Blefowanie: Ranga 4
Przebieranie: Ranga 2.
Tajniki dziczy: Ranga 8..
Występy (śpiew): Ranga 2..

Umiejętności klasowe

Umiejętności klasowe kathamity (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Blefowanie (Cha), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Bd), Jeździectwo (Zr), Język obcy (-), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Przebieranie (Cha), Przetrwanie (Survival*) (Rzt), Równowaga (Zr), Skakanie (S), Stosowanie liny (Zr), Używanie magicznych urządzeń (Cha), Ukrywanie (Zr), Wiedza (humanoidy) (Int), Wiedza (szlachta i władcy) (Int), Wspinaczka (S), Wyczucie pobudek (Rzt), Występy (Cha), Zbieranie informacji (Cha), Zwierzęca empatia (Cha), Zwinność (Zr). Opisy tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.
*umiejętność z edycji 3.5 (w edycji 3.0 - Tajniki dziczy).

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Intelektu.

Właściwości klasowe, bazowe premie do ataku oraz rzuty obronne łatwo okręslisz na podstawie dodatkowych informacji o kath'amitach znajdujących się na tej stronie.

*grafikę (screen z anime) znalazłem w nieprzebranych zborach Internetu.
0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


senmara
   
Ocena:
0
Tylko mężczyźni.....
:P

A co z drogami rozwoju i awansem?
23-02-2007 13:11
KRed
    eee
Ocena:
0
nie zrozumiałem dowcipu :P
23-02-2007 13:33
~Kolejorz

Użytkownik niezarejestrowany
    A dwarfy?
Ocena:
0
Brakuje tutaj zdecydowanie krasnoludów. Specjalnie dla nich powstałaby specjalizacja - kath'amita walizkowy. :D
23-02-2007 14:22
Furiath
    istotnie, to jest myśl!
Ocena:
0
.
23-02-2007 14:30
lucek
   
Ocena:
0
Trzyma pieczę nad berłem i jabłkiem, hehe.
I może grać na rogu swego pana, hehe.

Myślę, że trochę spłyciłeś tę relację, pisząc, że katamita ma wgląd w myśli swego pana. Wydaje mi się, że to działa w obie strony - również i patron miewa okazje by dogłębnie poznać swego zaufanego sługę.

l.
23-02-2007 14:45
Furiath
    Pisałem na szybko,
Ocena:
0
ale mogę zawsze dodac kilka zdań
:)
23-02-2007 15:10
~Malta

Użytkownik niezarejestrowany
    Furiath,
Ocena:
0
zdecydowanie spłyciłeś... Swoją droga to bardzo hermetyczny wpis :D
23-02-2007 16:08
Furiath
    Spłyciłem
Ocena:
0
bo odkrywanie głębi to zadanie dla właściciela kat'hamity
23-02-2007 16:15
~Norman

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ale zawaliłeś, mieliśmy to zgodnie z pierwotnym planem podrzucić chłopakom z dedeków, ja juz nawet miałem napisane co nieco, ale główne watki z grą na rogu jak widze przekazałeś.

A jak następnym razem odwiedzę poznań to przywiozę inne słówko i znów nam palma odbije :D
23-02-2007 21:05
lucek
   
Ocena:
0
Słowo na za tydzień brzmi: R-O-W-E-R.

I nie, nie miałem na myśli tego, że ma pedały.


l.
23-02-2007 23:01
Qball
   
Ocena:
0
To może coś z Biblii? Takie tam o Sodomie?

EDIT: zapomniałeś do umiejek dodać Przeszukiwanie
24-02-2007 15:57
~fds

Użytkownik niezarejestrowany
    sfd
Ocena:
0
ale zboczone
26-03-2007 21:01

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.