Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 1-7 z 7.

mechanika Kill'em All! (część pierwsza)

10-02-2011 01:17
11
Komentarze: 4
W działach: RPG
Czas, żeby zdradzić trochę więcej o uniwersalnej mechanice, którą bawimy się od kilku miesięcy. Udało nam się stworzyć system szybki, dynamiczny, grywalny. Błyskawiczną rozgrywkę zawdzięczamy ograniczeniu mechaniki do niezbędnego minimum, nastawiając się na szybką, często zmieniającą się akcję, w której o powodzeniu decyduje pomysłowość, szybkość działania i współpracy w drużynie. Najważniejsze na początek: Kill'em All to mechanika, która sprawia, że rozgrywka przypomina trochę grę komputerową. Rozwiązania nastawione są na widowiskowość akcji. Przeciwnicy giną licznie i szybko. Gracze też - w...

Czy to CP? czy to SR? Nie, to L5K!

03-02-2011 02:02
27
Komentarze: 32
W działach: rpg
Czy to CP? czy to SR? Nie, to L5K!
Razem z Drachem, Aghadem i Elfem gramy w Kill'em All. Mechanika zdaje egzamin - jest uniwersalna, można zabijać zarówno zombiaki, jak i walczyć z dowolnym innym wrogiem w praktycznie każdym uniwersum. Pracujemy nad mechaniką. Jest elastyczna i sama dostosowuje się do poziomu gry, można łatwo modyfikować poziom trudności. Jest krwawo i zabawnie. O szczegółach w kolejnych notkach, na razie o settingu, w jakim gramy. W Rokuganie udało się odesłać Fu Lenga w niebyt. No dobra, nie do końca. Małe oszustwo i wielki pan całego zła zostaje zamknięty na wieczność w pozaziemskim pierdlu. Cesarstwo może...

Fandom goes to Hel!

15-10-2010 22:01
7
Komentarze: 10
W działach: RPG
Fandom goes to Hel!
Mieliśmy już w tym roku Puckon 2010. Był fajowy, jak wszystkie. Trzy dni świetnej zabawy w Porzeczu. Nie zdołała nam przeszkodzić pogoda (cały czas padało), nie przeszkodziło, że Porzecze jest pośrodku niczego (i to dosłownie) i to, że jak zwykle, mimo szumnych zapowiedzi była połowa zapowiadanych ludzi. Alieny ganiały dzielnych Marines po lesie,, obejrzeliśmy najgłupszy na świecie film o zombie - co roku powtarzamy sobie, że Widłak nie znajdzie już głupszego, a jednak nadal mu się udaje - graliśmy w jedynego na świecie RTSa na żywo i zadecydowaliśmy o przyszłości księstw granicznych na obrze...

Trzewik się pomylił!

25-07-2009 17:44
10
Komentarze: 7
W działach: RPG
Trzewik się pomylił!
Popularne w naszym kraju jest narzekanie na PKP. Pewnie, że do polskich kolei mam sporo zastrzeżeń – daleki jestem jednak od narzekania, jakoby mamy tak najgorzej. Pewnie, że pociągi są stare, amortyzacji brak, czasem z powodu kretyńskich współpasażerów człowiek ma ochotę wyskoczyć przez okno, klimatyzacja nigdy nie działa, kiedy trzeba – ale nasza kolej ma jeden wielki plus: jest tania. Jednego dnia w Holandii musiałem wydać piętnaście euro za dwugodzinną trasę między Rotterdamem a Bovenkarspel, gdzie czekał na mnie zakupiony samochód. Tym właśnie samochodem wróciłem do Rotterdamu...

Reminiscencje, cz.2 - GRAMY!

24-06-2009 20:36
11
Komentarze: 6
W działach: rpg
Reminiscencje, cz.2 - GRAMY!
Ten, kto na Confuzji nie był, a konkursem GRAMY! się interesuje, nie bardzo ma jak dotrzeć do informacji, kto tak właściwie konkurs wygrał. Dlatego nadrabiam to przeoczenie i wrzutam w wolny net informację - tegoroczne GRAMY! zwyciężył Mateusz "Craven" Wielgosz. Wielkie gratulacje - Ci, co na sesji byli (czyli Inkwizytor, Ben i ja), wiedzą, jak wyglądały starania o trofeum i że Craven wygrał zasłużenie. Idea konkursu GRAMY! zawsze do mnie trafiała. Wybieramy najlepszego z trzydziestu graczy? Wow, dobry pomysł. Złota kostka do wygrania? Wow, klasa. W konkursie wystąpiłem zatem przy pierwszej o...

Najdłuższa kampania świata

14-06-2009 00:57
44
Komentarze: 8
W działach: rpg
Najdłuższa kampania świata
Dawno już nie udało się spotkać w takim gronie. Niegdyś były czasy, kiedy grało się w każdym tygodniu, ba, czasem nawet dwa razy w tygodniu. Priorytety ulegają zmianie. Od lat trzymają się żelaznej reguły: grają tylko w pełnym zespole. Nigdy nikt nie wypada z sesji, nikogo nic nie omija. Czasami gra się raz na miesiąc, zdarza się, gdy wszystkim kolejno wypadają urlopy, że przerwy są nawet dłuższe. - To już ostatni z przeciwników. Wasze postacie są zakrwawione, ale żyją. Odzyskaliście wreszcie zamek, który straciliście, hmm... - Cztery sesje temu – podpowiada jeden z graczy, Marek. Bawi...

Sesja w pięć minut, czyli scenariusz? Po co scenariusz?

20-02-2009 14:43
25
Komentarze: 22
W działach: RPG
Sesja w pięć minut, czyli scenariusz? Po co scenariusz?
W zimie dużo mówi się o scenariuszach. Może dlatego, że Quentin się zbliża i że właśnie teraz, albo wkrótce, jakieś dziesięć osób będzie ślęczeć nad ubraniem swojego genialnego pomysłu w słowa. Może dlatego, że jak na dworze zimno i pada (w tym kraju pośrodku Europy), to z nudów różne bzdury do głowy przychodzą i trzeba je spisać. Wreszcie dlatego, że drużyna czeka, a dobry MG nie może ich zawieść – w końcu trzeba dopieścić przygodę dla nich, żeby byli zadowoleni. I tu jest autor pogrzebany. Jesteś dobrym Mistrzem Gry? Umiesz myśleć podczas prowadzonej przez siebie sesji? Oto mój pomysł...