Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 51-60 z 88.

Fabuła, fabuła, fabułka

31-12-2007 19:44
0
Komentarze: 5
W działach: RPG
Generalnie rzecz biorąc, gry fabularne mają fabułę. Nawet prosta rozgrywka może ją mieć. Jednak, przynajmniej dla mnie, to tylko jeden z kluczowych elementów. Weźmy taki przykład. Kazik Paladyn, Becia Nekromantka i Franek Kapłan udali się do zamku wampira. Wewnątrz walczyli ze szkieletami. Wampir zabił Becię, ale Franek i Kazik zabili wampira. Koniec. Widziana z zewnątrz, historia jest, ujmując to delikatnie, niezbyt interesująca. Oczywiście na sesji do tego dorzuci się nieprzewidywalność (co jest w następnej komnacie? czy ten szkielet mnie skrzywdzi?), dorzuci się dekoracje ("Wampir siedzi n...

Życie jest piękne

21-09-2007 21:16
0
Komentarze: 3
W działach: RPG, Studencki Żywot
Zatem rejestracja już za mną, pomimo idiotyzmu czynników odpowiedzialnych i mojego roztargnienia okazało się, że dostałem się na czwarty rok bez warunku. Przede mną: niemiecki, seminaria i metonimia. Za mną też pierwsze duże, profesjonalne tłumaczenie. Complete Adventurer. Z góry zapowiadam, że nie będę czytał recenzji. Bo jak będę czytał, to będę musiał się usprawiedliwiać. A pewnie w większości zarzuty będą uzasadnione. Wyrobię się, mam nadzieję. Na razie poczekamy na korektę, kłótnie, obelgi ze strony redakcji...Jeśli mi się poszczęści, zainwestuję kasę za "Ko...

Dungeonscape

04-09-2007 11:23
1
Komentarze: 12
W działach: RPG
Dungeonscape
Dungeonscape ogłaszam najlepszym podręcznikiem do RPG spośród tych, na które w ostatnich latach dane było mi patrzeć. Lochy to jest kluczowa sprawa w dobrym RPG. I pierwsza sprawa, za którą lubię D&D. Dungeonscape jasno i wyraźnie stwierdza jedną prostą rzecz: "Chrzań realizm" Co je smok na dziesiątym poziomie lochów? Nic nie je, bo go właśnie zabiła drużyna bohaterów. Jeśli bowiem jadłby cokolwiek, musiałby wydalać. Szukanie przygód pośród smoczego łajna nie jest fajne. Nie opłaca się marnować czasu przygotowując historię NPCów, skoro i tak na następnej sesji o nich gracze zapomną. Lepiej...

Kosmiczny Patrol!

27-07-2007 22:36
0
Komentarze: 0
W działach: RPG
Dwudziesty drugi wiek na Ziemi był wiekiem niepokojów i wojen, kumulujących się ostatecznie w Ekowojnach, konflikcie częściowo wywołanym przez ekoterrorystów, częściowo przez zwykłych terrorystów, częściowo będącym ogólną kumulacją wyników jedenastu tysięcy lat zatruwania planety. Nikt nie pamięta już, kto wojny wywołał, ani jak się ostatecznie skończyły. Pewne jest jedno - po dwóch wiekach Ziemia wyszła z nich... inna. W wyniku genetycznych manipulacji, promieniowania, a potem też kilku pokoleniach hodowli, pojawiły się też nowe, zmutowane gatunki roślin. Większość była absolutnie niejadalna...

Jak zrobić fajny scenariusz

23-07-2007 21:57
0
Komentarze: 2
W działach: RPG
Jako że jestem geniuszem, co skromnie stwierdzam, opracowałem prosty i skuteczny plan rozplanowania planu sesji. Na dziesięć spotkań: - 5 jest akcją, walką, ucieczką przed ruchomą kulą. - 3 są negocjacjami i gadaniem z NPCami - 2 są zagadkami do rozwiązania na myślenie. Jest to skuteczne gdyż działa. A działa, ponieważ jest skuteczne. A teraz poważniej. Tak, powyższy plan naprawdę stosuję. Może nie do końca w takich proporcjach, ale wiem, że opisy przyrody na przykład mi nie wychodzą. Wolę mieć wyrazistych Bohaterów Niezależnych, którzy zajmą czymś graczy. Bo uważam, że sesja nie jest spekta...

Oldskul, gudskul

22-05-2007 15:54
1
Komentarze: 4
W działach: RPG
Odkopałem niedawno podstawkę do Kryształów Czasu i stary podręcznik do AD&D. Obok Warhammera, który na razie się dla mnie skończył, to są systemy, na których rozpocząłem przygodę jako RPGowiec. Gdyby nie te gry, gdyby nie Robin Hood,  i gdyby nie telewizja polska emitująca serial "Opowieści z Narni", dziś zapewne pracowałbym jako kucharz w restauracji regionalnej, może szczęśliwszy, ale pewnie uboższy duchowo. "KC są lepsze, bo można grać rycerzem, i można być dwuklasowcem!""Ale w AD&D jest bard!""Ale do AD&D potrzeb...

Constar d20

01-05-2007 20:59
1
Komentarze: 12
W działach: RPG, Humor
Nowe atuty: KonwentowiczPotrafisz w miarę dobrze radzić sobie na konwencie.Wymagania: 7 rang w Wiedzy(popkultura).Korzyści: Możesz używać rang w Wiedzy(popkultura) zamiast klasowych modyfikatorów w rzutach obronnych tak długo, jak trwa konwent.Specjalne: Jeśli opuszczasz konwent, efekty o długotrwałym czasie działania, których uniknąłeś dzięki temu atutowi uderzą na ciebie z pełną siłą następnego dnia, w twoim własnym łóżku. może to być np. kac, chrypka spowodowana intonowaniem pijackich pieśni wikingów, czy zdanie sobie sprawy z pustej kieszeni. Kombinowa...

Żarty żartami

17-04-2007 12:15
0
Komentarze: 5
W działach: RPG
Żarty żartami
Niedawno zrobiłem dość zabawny dowcip primaaprilisowy. Taki żarcik na wejście, że ludzie będą robić grę o WITCH i innych magical girls. Wydało mi się to zabawne, bo cóż, magical girls są popularne, ale RPG to troszkę inna forma zabawy. Ale przeszedłem się do empiku niedawno i co widzę? Karcianka Witch. Planszówka Witch, i Winx. Czyli, gdyby to dobrze zapakować i sprzedać... Hm, wygrzebuję te materiały i rzucam tych głupich superbohaterów i dinozaury gdzieś. Potrzebuję ochotników i artystów do projektu. Anyone? :-) Aha, obrazek oczywiście nie jest m&oa...

Rośnie kadra aż miło patrzeć

04-04-2007 19:21
0
Komentarze: 5
W działach: RPG, Studencki żywot
Siedziałem sobie w Empiku. Często tak mam, wczytywałem się w Kartomancję, i uwagę moją przykuło dwóch uczniów. Na oko druga, trzecia klasa podstawówki, mógłbym spokojnie porównać ich z moją młodszą siostrą (tą prawdziwą :). Skupili się na półce z RPGami, i mogłem wywnioskować, że grają w Neuroshimę. Doświadczenia za bardzo u nich nie było, co zrozumiałe :) Swoją drogą, jednak teza o uczeniu się bluzgów od NS nie jest w 100% poprawna, bo nie zarejestrowałem hiphopowego słownictwa. Jeden z nich, zapewne MG, bo wyglądał może nawet na 11 lat, znał się nieco na Dungeons and Dragons, co wymawiał z...

Fajnie jest LARPy robić

21-03-2007 23:30
0
Komentarze: 3
W działach: RPG
Hm, nie powiem, żebym był larpowym weterynar... weteranem. Ale ze 100% larpów jakie nasz dzielny team (Gerard+ja) skonstruowaliśmy, wszystkie jeden był udany. :) A od czasu do czasu ma się wgląd w inne dzieła - profesjonalistów. Więc robimy. Po mrocznym LARPie Arkham Sanitarium (przypomnijcie, żebyśmy znów to zrobili, gdyż było to fajne i mystyczne), przychodzi czas na "Ostatnią Teorię Profesora Pająka". LARP w klimatach Niziurskiego, Peteckiego, cyklu o Alicji Bułyczowa, i tych wszystkich książek SF, jakimi zatruwaliśmy się w podstawówkach. Połowa BG docelowo ma poniżej 16 lat, więc wiecie. ...