Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 31-40 z 88.

15 lat polskiego RPG

18-05-2009 16:41
8
Komentarze: 6
W działach: RPG
W sumie to jest data wyjęta z nosa, ale to w 1994 Mag wydał Warhammera. Można oczywiście kłócić się, że wcześniej już były nielegalne tłumaczenia fanowskie, pisano (ba, nawet publikowano - patrz Oko Yrrhedesa) gry własne, ale to chyba w '94 można było zamówić własny, polski, duży podręcznik do Prawdziwej Gry Fabularnej. Wcześniej były pisma jak MiM czy Złoty Smok, ale to Warhammer zaczął inspirować młodziaków. W sumie warto by coś zrobić na jakimś konie. Tylko co?

Magia dynamiczna część 2

05-04-2009 12:44
5
Komentarze: 0
W działach: RPG
Magia dynamiczna, część druga, proszę bardzo.  

Mam was gdzieś

01-04-2009 20:14
12
Komentarze: 1
W działach: RPG
Znudziło mi się czekać na korektę tekstu. Wrzucam pierwszą, niepoprawioną wersję magii dynamicznej na stronę, up for grabs. To tłumaczenie systemu magii z gry Monte Cooke'a World of Darkness, ale dostosowane do D&D 3.5 Ściągać, drukować i grać.   

O Gurpsie, vol II

28-03-2009 20:45
5
Komentarze: 5
W działach: RPG
Wiecie, co jest fajne w RPG? Jasne, odgrywanie postaci. Jasne, rozwalanie złych gości. Jasne, spotkania z kumplami. Ale chodzi mi tutaj o budowanie systemów. Ja jestem facetem. Lubię tworzyć. Mężczyźni, a zwłaszcza geeki wszelkiej maści uwielbiają tworzyć działające systemy lub analizować już istniejące. Łapie się pod to programowanie, rysowanie schematów blokowych, rozbieranie na części zegarków, trainspotting a także gry - komputerowe, ekonomiczne, strategiczne czy cRPG, jak również planszówki, gdzie budujemy coś co ma zadziałać (Machina, Ticket to Ride, Wolsung), no i RPG. RPG to bard...

Takie tam

22-03-2009 12:16
4
Komentarze: 1
W działach: RPG
I wysmażyłem quentinowy scenariusz. Ze zrozumiałych powodów nie mogę napisać o czym on jest, ani do jakiego systemu. Za kilka godzin go skończę poprawiać i wyślę pod znany skądinąd adres. Jestem absolutnie pewien, że nie wygram, ale moim celem jest zostać zauważonym, oraz, bądźmy szczerzy, napisać cokolwiek na Quentina. Zabierałem się do tego w sumie od liceum, z moim legendarnym scenariuszem, w końcu jednak wybrałem coś innego. Po drodze wybrałem się na R-kon. Konwent nieduży ale fajny. Ciekawe konkursy, prelekcje i console room z Super Mario... Co doprowadza mnie do bardzo osobistego wniosk...

O Gurpsie, vol. I

07-02-2009 00:20
11
Komentarze: 2
W działach: RPG, Gurps
Kupiłem jakiś czas temu 3 podręczniki podstawowe do D&D. I teraz myślę, że kupiłem złą grę. Nie zrozumcie mnie źle, D&D4 to bardzo porządna, nowoczesna gra w siekanie potworków i zdobywanie ich skarbów w magiczny i niesamowity sposób. To akcja, anime, Avatar: The Air Bender *, napieprzanie się mieczami większymi od ciebie, i rzucanie kulami ognia w smoki. Gra jest fajna, długo się będę przy niej bawił i w odróżnieniu od wielu innych gier, pewnie nie będę narzekał na brak graczy. Ale cholera, mogłem był kupić czwartą edycję GURPSa. Mogę gadać o narracji, o tym jak lubię grywalność i płynną...

W ramach rozważań

21-10-2008 21:42
14
Komentarze: 4
W działach: RPG
Monotematycznie, wiem, trzy posty pod rząd o RPG, ale ksywka zobowiązuje. Następnym razem będzie o dupach. Albo opiszę mój sen. No wybaczcie, ale niezbyt dużo dzieje się ostatnio wartego opisania, nawet w urzędach mnie potraktowali jak człowieka prawie. W trakcie zbierania materiałów do magisterki uświadomiłem sobie następujące fakty: 1. Gry fabularne mają trzydzieści lat. (jeśli za punkt wyjścia przyjmiemy D&D, były rzeczy wcześniejsze) 2. Gry się zmieniają. Co prowadzi do następującej konkluzji: Gdyby, powiedzmy, czwartą edycję D&D, czy też Savage Worlds, czy też Fireborn wydano dziesięć...

Furry Pirates

26-09-2008 19:57
15
Komentarze: 33
W działach: RPG
Furry Pirates
Wyjaśnijmy sobie jedno. Jestem człowiekiem tolerancyjnym. Wierzę w idealne społeczeństwo, gdzie każdy człowiek może chodzić dumnie z podniesionym czołem i wyznawać swoje wartości. *Oczywiście nie dotyczy to tzw. Furries (konsekwentnie będę odmawiał spolszczania tego słowa. Dzień, w którym w jakimś tekście przeznaczonym dla dorosłych napiszę na poważnie słowo „kudłatek” będzie dniem w którym niebo spłonie i szatan w swej mrocznej glorii wynijdzie z otchłani), którzy są dziwni. Jeśli ktoś nie wie, o czym mówię, gratulacje. Jeśli zaś chcecie się dowiedzieć,...

Hm

30-08-2008 14:25
9
Komentarze: 4
W działach: RPG
Miało iść na podcasta, ale ponieważ brat rozdeptał i zawłaszczył mi mikrofon, będzie w formie bloga. Wiecie co mnie ostatnio dobija? To, że w praktycznie żadnym podręczniku dla MG nie ma poradnika pisania scenariuszy. Nie. Nie chodzi mi o poradnik wymyślania czy nawet rozplanowywania przygód. Chodzi mi o poradnik typu, jak usiąść na dupie i zapisać to, co się wymyśliło. Nie jak przygodę ułożyć, tylko jak ją spisać, poukładać pomysły i jeszcze sprawić by trzecia osoba mogła to czytać. Można mówić rzeczy typu "sam nie wiesz?", ale generalnie człowiek obecnej epoki chce jakichś porad. Ostateczn...

Pathfinder

15-08-2008 22:47
5
Komentarze: 3
W działach: RPG
Nie ma nic fajniejszego od dużej, złożonej przygody - mówiłem nieraz moim graczom. W kategorii produktów RPGowych od jakiegoś czasu duże kampanie (przez D&D4 określane mianem superprzygód), gdzie można sobie poszaleć były na moim osobistym #1, jako że głównie mistrzowałem. Wiem, że nie uda mi się poprowadzić np. Return to Temple of Elemental Evil, ale mogę wyciągnąć kawałek takich lochów czy odrębną misję, czy pomysł. Ciekawe, że powyżej pewnej ilości stron większość przygód przechodzi poza liniowość - im więcej tekstu, tym więcej rzeczy do roboty. Większość takich przygód ma w sobie opisy mi...