string(15) ""
» Blog » Overwatch Poradnik - Ta cholerna Symmetra...
29-11-2016 00:18

Overwatch Poradnik - Ta cholerna Symmetra...

W działach: Overwatch, gry komputerowe, poradnik | Odsłony: 184

Overwatch Poradnik - Ta cholerna Symmetra...

Cześć, internety!

 

Dzisiaj wrócimy sobie do postaci, którą już raz omawiałem – Symmetry. Doczekała się ona sporych zmian, obok których po prostu nie da się przejść obojętnie. Stąd też spotkamy się z naszą architekt jeszcze raz.

 

Ponieważ chciałbym aby moje poradniki były kompletne (i nie zmuszały do skakania po różnych wpisach), a nie chcę pisać jeszcze raz tego samego, będą tutaj także spore fragmenty poprzedniego poradnika. W ten sposób nowi czytelnicy otrzymają pełnowartościowy tekst. Jednak wszystkie akapity, które nie zostały zmienione w stosunku do oryginału oznaczam kursywą. Możesz je śmiało przeskakiwać jeśli interesują Cię tylko zmiany wprowadzone przez patch.

Dobra, jedziemy. Symmetra jest bohaterem typu Wsparcie, ale dość nietypowym, jedną nogą stojącym pośród zawodników Obrony. Jako jedyny „pomocnik” drużyny nie potrafi leczyć, dysponuje za to wachlarzem umiejętności, które ułatwiają życie towarzyszom, a przeciwnikom obrzydzają zabawę w Overwatch. Dobre granie tą bohaterką nie wymaga prawie żadnego refleksu, więc jest dobra dla osób, które mają problemy w odnajdywaniu się podczas dynamicznych, chaotycznych starć. Jednak wykorzystanie pełnego potencjału Symmetry wymaga bardzo dużej wiedzy o mapach (wręcz doskonałej) oraz świetnej współpracy z drużyną.

 

PROJEKTOR FOTONOWY

 

Symmetra, jak przystało na utalentowanego architekta, przerobiła spawarkę na laserową spawarkę, nadała jej mądrą nazwę i zaczęła używać jako broni. Zabawka ta, jak wiele innych, dysponuje dwoma trybami strzału.

 

Tryb podstawowy tworzy wiązkę lasera o zasięgu 7 metrów, która przykleja się do najbliższego celu i „trzyma go” zadając obrażenia tak długo, jak ofiara pozostaje w polu widzenia oraz zasięgu broni. Spawanie zostanie też przerwane gdy puścimy klawisz myszy lub zabraknie amunicji.

 

Projektor fotonowy zadaje obrażenia na sekundę, tym większe im dłużej jest on uruchomiony. W pierwszej sekundzie zadaje on 30 obrażeń, w drugiej 60 obrażeń, w trzeciej i kolejnych po 120 obrażeń. Oznacza to, że po krótkiej rozgrzewce Symmetra zaczyna zadawać jedne z najlepszych obrażeń w grze. Jeśli przerwiesz strumień, jego poziom obrażeń nie wyzeruje się natychmiast, ale masz mniej niż sekundę by przykleić się do kolejnej ofiary. Chyba nie muszę tłumaczyć, że warto to robić.

 

Niestety Symmetra nie dysponuje imponującą mobilnością, więc nie nadaje się do tego by szarżować agresywnie na wrogów. W większości przypadków powinna raczej czaić się gdzieś za rogiem, blisko bronionego miejsca i wyskoczyć przeciwnikowi na plecy, spawając nieszczęśnika na śmierć.

 

Gdy już przykleimy się do ofiary, nie musimy dbać o precyzję, więc skupmy się na własnym bezpieczeństwie. W skrócie, trzeba skakać na wszystkie strony, jak poparzony, starając się być trudnym i nieprzewidywalnym celem. W ten sposób bez problemu pokonamy Genjiego (zwłaszcza, że nie będzie mógł Odbić naszego lasera). Powinniśmy sobie też poradzić z Żołnierzem, Wdową, Hanzo czy innymi supportami, o ile będą oni na tyle głupi by podejść za blisko i znaleźć się w zasięgu naszej broni. Dysponujemy na tyle dużymi obrażeniami by wyeliminować też wszystkich innych przeciwników, w tym tanków, ale niestety Symmetra jest mało wytrzymała, więc osoby jak Reinhardt, Winston czy Żniwiarz zazwyczaj zmasakrują nas nim się rozkręcimy.

Prawy klawisz myszy rozpoczyna ładowanie projektora. Broń wystrzeli kulę energii, której rozmiar oraz obrażenia uzależnione są od czasu ładowania. W pełni naładowany pocisk zadaje 125 obrażeń. Jest to całkiem dużo, zwłaszcza że strzał nie zatrzymuje się na pierwszej trafionej osobie, a leci aż nie zderzy się z elementem mapy. Kula przenika nawet przez tarczę Reinhardta czy Winstona (ale nie bariery Zarii czy ścianę Mei). Potencjał do zadawania obrażeń jest więc całkiem spory, ale niestety pocisk ten leci potwornie wolno i każdy kto dysponuje działającymi klawiszami oraz D, bez trudu go ominie. Mimo wszystko warto strzelać zawsze gdy nie jesteśmy zajęci rozstawianiem wieżyczek i teleportów, ponieważ jest to jedyny sposób Symmetry, aby prowadzić walkę na dystans i szansa na szybsze nabicie ulta. Warto jest zawsze celować w Reinhardta, ponieważ on ma najmniejsze szanse na uniknięcie obrażeń. Poza tym warto strzelać jest w wąskie korytarze, gdzie wrogowie nie za bardzo mają jak manewrować lub też w miejsca z których zazwyczaj wychodzą nieprzyjaciele, tak aby opóźnić/utrudnić im przejście.

 

PODSUMOWANIE PROJEKTOWA FOTONOWEGO:

  1. Podczas używania ognia podstawowego poruszaj się w jak najbardziej nieprzewidywalny sposób.
  2. Unikaj pojedynkowania się z tankami, dręcz mniej wytrzymałe postaci.
  3. Używaj ognia alternatywnego do blokowania wąskich przejść oraz męczenia przeciwnego Reinhardta.

 

WIEŻYCZKA STRAŻNICZA (SHIFT)

Symmetra tworzy niewielką wieżyczkę, którą przyczepia do dowolnej powierzchni. Konstrukt atakuje wrogów, którzy znajdą się w jego zasięgu (10 metrów) spowalniając ofiarę i zadając 25 obrażeń/s. Ponadto Symmetra zawsze zostanie poinformowana gdy zostanie ona zniszczona (zamiga na czerwono) lub namierzy wroga (wykrzyknik). Więc nasza zabawka pełni również funkcję alarmu. Zwłaszcza, że możemy mieć ich aż 6 na raz! Rozłożone w kluczowych miejscach wieżyczki w połączeniu z komunikacją głosową z ekipą sprawią, że przeciwnicy nie będą w stanie uderzyć z zaskoczenia. Pamiętaj że po rozstawieniu siódmej wieżyczki, najstarsza zniknie. W „kieszeni” możesz mieć maksymalnie 6 konstruktów, gotowych do rozstawienia. Te odnawiają się co 10 sekund.

 

Wieże bardzo dobrze sprawdzają się również do wykańczania przeciwników na małych powierzchniach. Jeśli rozstawisz w pomieszczeniu 3-4 wieżyczki, te zaczną zadawać razem aż 100 obrażeń na sekundę, co może w dwie sekundy rozpuścić większość bohaterów. Wyjątkowo zabójcze połączenie powstanie gdy sami też zaczaimy się w okolicy, czekając by zespawać nieuważnych.

 

Niestety każda nasza wieżyczka ma tylko 1 punkt życia, więc zniszczy ją nawet głośniejsze tupnięcie. Szczególnie dobrze z ich neutralizacją radzą sobie przeciwnicy o obszarowych obrażeniach, jak Winston, Złomiarz czy Fara. Dlatego nigdy nie ustawiaj ich zbyt blisko siebie, tak aby były niemożliwe do zmiecenia jednym strzałem. Powinieneś też zadbać by nie były łatwym, widocznym z daleka celem. Dlatego montuj je tak by zaskakiwać nieprzyjaciół. Ukrywaj je za elementami otoczenia, przylepiaj do sufitów, zaraz nad lub pod drzwiami, tak aby zawsze były nad lub pod linią wzroku.

 

Zawsze gdy masz dość czasu rozstawiaj wieżyczki w sposób kreatywny, ale gdy działasz pod presją, np. przeciwnicy właśnie nacierają, przyklej je gdziekolwiek, tak aby wróg dostał choć odrobinę dodatkowych obrażeń. Nic nie stoi na przeszkodzie by rozmieszczać je na punkcie albo nawet na samym ładunku. Prawdopodobnie szybko zostaną zniszczone, ale powinny wykonać swoje zadanie.

 

Wieże dobrze sprawdzają się też jako zabezpieczenie teleportu lub generatora tarcz, więc nie bój się zostawić go w towarzystwie dwóch lub trzech wież. Jeśli zaś o superzdolności mowa, warto mieć na uwadze, że zadawane przez wieżyczki obrażenia również nabijają nam ładowanie ulta. Dlatego jeśli zależy Ci na jego jak najszybszym nabiciu pierwsze 2-3 wieżyczki możesz rozstawić na drodze nieprzyjaciół do punktu. Szybko zostaną unicestwione, ale trochę obrażeń zadadzą, kilka % dla teleportu wypracują.

 

PODSUMOWANIE WIEŻYCZEK STRAŻNICZYCH:

  1. Nie buduj wieżyczek jedna przy drugiej, ponieważ będzie je łatwo zniszczyć.
  2. Staraj się aby wieżyczki były rozstawiane w ukrytych i zaskakujących miejscach.
  3. Zostawiaj wieżyczki w kluczowych miejscach aby pełniły funkcje alarmu. Pamiętaj o komunikacji z towarzyszami!

CIĄG DALSZY

 

1
Notka polecana przez: Johny
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Johny
   
Ocena:
+1

W sumie to takie zmiany są trochę obusieczne. No bo mogą zmienić postać na lepszą i przydatniejszą. Z drugiej strony wyobrażam sobie kogoś kto godzinami ćwiczył się na dobrego snajpera a potem mu zmienili sposób strzelania i musi się przestawić.

Trzymam kciuki by ulepszyli Bastiona :)

03-12-2016 19:40
Eliash
   
Ocena:
+1

Akurat ogólny gameplay Symmetry się nie zmienił, a dostała solidne wzmocnienia, więc ludzie którzy specjalizowali się w tej postaci nic nie stracili, a wiele zyskali.

Bastion bardzo potrzebuje wzmocnienia. W tym momencie zaczął się 3 sezon i został użyty w zaledwie 0,71% meczy mając żałosne 43% skuteczności. Częściej mecze przegrywa tylko Sombra, ale to jest nowa postać, której ludzie dopiero się uczą, więc niestety, ale w tym momencie Bastion jest najsłabszym bohaterem w całej grze.

03-12-2016 22:58
Johny
   
Ocena:
+1

To dobrze, że postać została wzmocniona. Po prostu widzę niszczący potencjał takich zmian, zwłaszcza w przypadku postaci u których ważna jest celność. Chodzi o to, że przy celności liczą się odruchy. Nie myślisz sobie "teraz w lewo, trochę do góry i pal" tylko strzelasz bez zastanowienia. Jeśli coś w mechanice celowania się zmieni - szybkość strzału, przeładowania, trajektoria lotu, to teoretycznie musisz sobie te wszystkie odruchy wyrabiać od nowa a i tak często z automatu będziesz strzelał po staremu bo raz nauczoną sekwencję ruchów może być ciężko wykorzenić.

I teraz wyobraź sobie kogoś kto uczył się godzinami celować Wdową a potem go tak załatwili.

04-12-2016 00:34
Eliash
   
Ocena:
0

Wdowa cały czas dostaje drobne zmiany w systemie celowania. Początkowo była najsilniejszą postacią w grze, później obniżyli jej obrażenia i wypadła z mety. Potem co chwila pojawiały się jakieś drobne zmiany przy celowaniu. Np. szybsza animacja rozkładania lunety, szybsze ładowanie strzału itd. Więc co chwila ma jakieś mikrozmiany. Pewnie dlatego jest teraz rzadko grana.

04-12-2016 02:20

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.