Mutoshima - Cztery kolory
W działach: Neuroshima | Odsłony: 20Oto moja wizja czterech kolorów w Mutoshimie
STAL
Myślę, że Stal powinna skupiać się na próbie odnalezienia miejsca mutantów w nowym świecie. Albo ich zjednoczeniu z ludźmi albo na próbie odzyskania człowieczeństwa. W tym kolorze historie będą często opowiadały o osadach mutantów, starających się przetrwać w nowej rzeczywistości. Ludzie wrodzy mutantom jawić będą się jako zepsuci i bezlitości, za to nawet najbardziej zdziczałe plemię mutantów będzie wydawało się mieć w sobie coś wartościowego, coś co sprawiałoby, że warto pomóc im przetrwać. W końcu oni też zasługują by żyć.
Zmiany: Mutki nie otrzymują kar do Perswazji i bonusów do Zastraszania za wzrastającą Reputację.
Łowcy mutantów postrzegani są jako szaleńcy, dziwacy oraz margines społeczny
Istnieją bardzo realne legendy o tym, że z mutacji można się wyleczyć, co może stać się nawet celem kampanii.
RDZA
Przede wszystkim powinna pokazywać, to jak wiele bohaterowie tracą nie będąc ludźmi. Ludzie mają to szczęście, że widzą jeszcze resztki swojego umierającego świata, mogąc wspominać to co było im bliskie i cenne. Mutanty urodziły się w chwili gdy świat już umierał. Dla nich nie ma tutaj miejsca. Każdy próbuje znaleźć swoje szczęście i zbudować coś w czasach gdy wszystko rozpada się w pył. Rdzawe mutanty to istoty poszukujące szczęścia.
Zmiany: Każdy mutant otrzymuje jakiś drobny cel (założenie rodziny, zobaczenie filmu w kinie itd.) jego wykonanie dawałoby postaci jakiś bonus (np. raz na sesję będzie mógł zmienić wynik na wybranej kości o jedno oczko), albo nawet pożegnanie się z postacią i rozpisanie nowych celów dla nowego bohatera i obdarowanie go dodatkowymi PD, by gracz nie był stratny zmieniając postać.
RTĘĆ
Rtęć to jedno wielkie polowanie. Ludzie żyją w zamkniętych społecznościach na pustkowiach otoczonych przez przerażające mutanty. Pośród tego krążą mityczni Łowcy mutantów, którzy sprawiają wrażenie bardziej nieludzkich myśliwych niż ich zmutowane ofiary.
Zmiany: Wszystkie mutanty wywołują lęk w ludziach (mutki które na normalnych zasadach wymuszają testy strachu otrzymują dwa suwaki w górę)
Łowcy mutantów są jeszcze bardziej potworni od mutantów. MG powinien zadbać o to by każdy z nich już z wyglądu jawił się jako niebezpieczna bestia i szaleniec, którzy urządza rytualne łowy na Bohaterów Graczy.
CHROM
Mutasy traktowani są często jak nadludzie i swobodnie łażą po ludzkich osadach. Nawet ludzie, którzy ich nienawidzą nie mają jaj by im podskoczyć. Jedynie najwięksi twardziele (przede wszystkim Łowcy mutantów) mają dość odwagi by walczyć z Bohaterami. Mają więc miejsca pojedynki legend pustkowi w których wszyscy inni są tylko statystami.
Zmiany: Mutasy krążą po osiedlach ludzi.
Zwykli statyści obrywają obrażenia o poziom wyższe niż powinni (ciężkie to krytyki itd.).
Łowcy mutantów przypisani BG mają po trzy „życia”, nawet pokonani w walce uciekają, by wylizać rany i wrócić za jakiś czas. MG powinien zadbać o to by każdy Łowca był ciekawym i barwnym przeciwnikiem.