» Blog » Mini War - Zasady świata (Rzut na Inicjatywę)
28-08-2012 17:57

Mini War - Zasady świata (Rzut na Inicjatywę)

Odsłony: 2

Mini War - Zasady świata (Rzut na Inicjatywę)

 

Podobno ktoś już ogłosił zwycięzcę, ale jak się coś zaczyna to się i kończy :) Tak więc przed Wami lista zasad specjalnych, które  rządzą maleńkim światem Mini War.

 

O samej grze Mini War można poczytać tutaj. Natomiast o dostępnych w grze typach postaci można dowiedzieć się tutaj, a o możliwych do wybrania Przewagach i Zawadach tutaj  

 

 

Tworzenie postaci

 

1) Współczynniki


Tutaj lecimy prawie bez zmian, poza dwoma:

 

Wytrzymałość: Ponieważ gracze grają konstruktami mają naturalną wytrzymałość większą o 1, czyli oblicza się ją na zasadzie połowa Wigoru + 3. W zamian za to figurki nie mogą nosić żadnej zbroi.


Konstrukt: ponadto każdy z BG jest konstruktem co wiąże ze wszystkimi wynikającymi z tego faktu korzyściami (Savage Worlds s. 141)

 

2) Ekwipunek


Możesz dozbroić swoją figurkę w sprzęt o wartości 500 dolarów. Pamiętaj jednak, że nie możesz kupić żadnej zbroi ponieważ ona jest już wliczona w budowę twojej postaci. Nie wolno ci też kupować innego ekwipunku niż ten typowy dla średniowiecznych światów fantasy.

 

 

Zasady świata


Figurkowy żywot


Figurki nie muszą przejmować się wieloma głupimi rzeczami, które dręczą awanturników w innych, wiekszych światach. Nie potrzebują one żywności, tlenu ani snu. Ponadto umiejętność Pływanie jest im całkowicie zbędna bo unoszą się na wodzie. Niestety wszystkie ogniste zagrożenia zadają im o 4 obrażenia więcej.

Figury mają jedną, bardzo nieprzyjemną przypadłość. Wszelkie ich życiowe procesy natychmiast ustają gdy w okolicy pojawi się człowiek. Nagle wszystkie figurki, zabawki i żołnierzyki stają się zwykłymi przedmiotami. Prawdopodobnie stąd bierze się ich wiara w boską moc Malarza. I pewnie tylko dlatego jeszcze żadna durna figurka nie zdołała obwieścić światu "Przepraszam, my też żyjemy! I bardzo nie lubimy pomarańczowego!".


Rozmiary


To akurat ci się spodoba. Bo jak jakaś zasada mówi, że zasięg lub dystans to dwa cale to są to dwa cale i bez gadania. Nie ma żadnego przeliczania na metry ani innych głupot. Jak używacie do gry figurek to możecie być pewni, że walka w grze toczy się na dokładnie taką samą skalę jak na stole! To jest dopiero szybkie.. no i brawurowe.

Ze względu na mikroskalę gry za rozmiar 0 przyjać należy rozmiar typowej figurki do gry bitewnej i od niej obliczać resztę. Oznacza to, że taki człowiek będzie miał rozmiar w okolicach +20 (to więcej niż Godzilla!). Sam popatrz na tabelkę:

Rozmiar

Przykład

-1

Ludek LEGO

0

Figurka

2

Chomik

4

Szczur

10

Kot

20

Człowiek



Rany


Ułamane kończyny to standard w figurkowym świecie i zmora Malarza. Należy stosować zasady Paskudnych obrażeń, ale zastosowywać się do tabeli Urazów tylko wtedy kiedy wynik wskazuje ułamaną rękę lub nogę. Tak jak mówią o tym zasady, takie Urazy znikają gdy Rana zostanie wyleczona.To wcale nie jest takie proste!

Figurek nie obowiązują jednak żadne zasady związane z wykrwawianiem się.

Figurka która powinna zostać Wyeliminowana w wyniku ran jest tak połamana, że nie może się ruszać i niezbędne będzie jej posklejanie.


Leczenie


Figurkom obce są zasady naturalnej rekonwalestencji. Za to bardzo dobrze znany jest im klej. Jeśli figurka chce wyleczyć swoje rany inna figurka musi mieć dostęp do specjalistycznego kleju (jego zdobycie nie jest za łatwe, bo Malarz ma tendencję do odstawiania go w przypadkowych miejscach) oraz zdania testu Reperowania zgodnie z zasadami Leczenia. Można wykonywać jeden test na godzinę. Jeśli figurka chce odzyskać straconą kończynę musi mieć ją ze sobą w chwili leczenia, aby dało się ją na nowo przykleić. Zamiast kleju można użyć innych substancji, ale bywają one nietrwałe albo mają tendencję do brzydkiego topienia figurek. Skup się więc lepiej na szukaniu kleju.

Wyprzedzę twoje pytanie. Jak dokleisz sobie rekę odrąbaną innej figurce to będziesz miał dziwaczną ozdobę, ale nie będziesz mógł z niej korzystać bez przewagi Upgrade.

Ale to nie jest jedyna nadzieja dla figurek! Za każdym razem gdy następuje przestój w fabule, a figurki grzecznie stoją na półce MG rzuca k20, a wynik 1 i 2 oznacza, że Malarz znajduje troche czasu i sam naprawia swoje figurki (nadal trzeba mieć gdzieś w swojej okolicy utraconą kończynę!). Jeśli w świecie gry jest sobota to Malarz znajduje czas na naprawy przy wynikach 1-4.


Magia


Czy w figurkowym świecie istnieje magia? Oczywiście, że tak! A czemu niby miałoby jej nie być, skoro same figurki powstały do życia dzięki jakiejś magicznej anomalii? Ograniczmy sie jednak tylko do Zdolności nadnaturalnej (Czary), może, że figurka jest Nie z tej gry.

Komentarze


Skryba_Ogrodnik
    Aś tam...
Ocena:
+1
"Podobno ktoś już ogłosił zwycięzcę [...] :)"

Bez obaw, to jakieś niesprawdzone plotki, mi nic o tym w każdym bądź razie nie wiadomo ;). A Twoje MW, polecam. Lubiłem grać w Army Men (I) a tutaj widzę "takie-małe" nawiązania :).

Mir,
Skryba.
28-08-2012 20:10
Eliash
   
Ocena:
0
To jest taki Army Men tylko ze złym Army Menem :)
28-08-2012 23:21
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nikt niczego jeszcze nie ogłosił, więc spokojnie i bez nerwów.
Choć nie, nerwy juz powinny być, bo wszak za dwa tygodnie mija termin składania prac na RnI
29-08-2012 01:02

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.