Outpost 2
string(15) ""
» Blog » Karaibskie nacje (Savage Worlds)
05-09-2012 21:35

Karaibskie nacje (Savage Worlds)

Odsłony: 5

Karaibskie nacje (Savage Worlds)

Tym razem bez raportu, podzielę się z wami czymś co przygotowałem na potrzeby tej kampanii.


Uznałem, że fajnym pomysłem byłoby urozmaicić postaci w karaibskich kampaniach (takich jak Ostatni występ) cechami wynikającymi z pochodzenia. Przy okazji poza jedną dla Charo i Morgana spisałem kilka innych, część dla BN-ów część z rozpędu. Może ktoś z Was kiedyś skorzysta.

Zasada jest prosta. Poniższe bonusy mogą wykorzystywać jedynie Figury. Blotki są zbytnimi szarakami by móc przekuć stereotypy o swoim narodzie w realne bonusy (normalnie Francuzi są największymi zakałami na Karaibach, a nie żadnymi amantami-awanturnikami...). Ewentualne bonusy z pochodzenia zastępują początkową darmową przewagę, a łącznie bonusy za nację powinny mieć +3.


Kto zgadnie skąd pochodzą nazwy i pomysły na cechy połowy nacji? ;>



Anglik

Królewska Flota: Anglicy zaczynają z Żeglowaniem na k6

Boże, Chroń Królową: Anglicy otrzymują +2 do opierania się czynnikom naturalnym (zimno, ciepło, ciśnienie itd.), a także zmniejszają o 2 kary za niekorzystne warunki pogodowe (jak mgła, deszcz, sztorm itd.).


Hiszpan

Unik Toreadora: Obrona +1

Konkwistador: Hiszpanie zaczynają grę ze Strzelaniem lub Walką na k6


Francuz

Le Awanturnik: W walce z Francuzem przeciwnicy dostają o 1 mniejsze bonusy za atak w wielu na jednego. Cecha kumuluje się z ewentualnymi Przewagami

Czarujący: +2 do Charyzmy w kontakcie z płcią przeciwną


Holender

Mistrz Ciesielski: Holender zaczyna z Reperowaniem na k6

Zgarnę Ten Skarb: Gdy od danego testu bezpośrednio zależy zdobycie pieniędzy lub skarbu (gra w karty, otwieranie skabrca itd.) wykorzystanie fuksa nie tylko pozwala powtórzyć rzut, ale zapewnia również premię +4 do wyniku.


Portugalczyk

Opatrzność: Jego religijność odbija się dodatkowym fuksem co sesję. Może się to kumulować z przewagą Szczęściarz

Saudade: Portugalczyk otrzymuje fuksa zawsze gdy zejdzie na ląd w miejscu, którego wcześniej nie znał, ale nie częściej niż dwa razy na sesję.


Jamajczyk

Dziki: Jamajczyk zaczyna z Zastraszaniem na k6, w stosunku podwładnych może używać Zastraszania zamiast Przekonywania bez prowokowania buntu.

Złe Mojo: Jamajczycy otrzymują na start przewagę Charakterny.


Chińczyk

Hadzia!: Chińczycy zaczynają grę z Walką na k6.

Ninja Samuraj: Nikt nie wie gdzie ich tego uczą, ale Chińczycy zaczynają grę z przewagą Uczeń sztuk walki.


Niemiec

Dyscyplina: Otrzymuje przewag i Baczność! oraz Autorytet

Nie u siebie: Mimo, że niemcy mają swoje kolonie na Karaibach i tak wszscy traktują ich tutaj jak obcych. Otrzymują -2 do Charyzmy, które nie dotyczy rodaków oraz podwładnych

Komentarze


Planetourist
   
Ocena:
+3
Stawiam na 7th Sea :)

Gdybyś kiedyś to prowadził na konwencie, gram Portugalczykiem. Nie tylko dlatego, że jest chyba najsilniejszy - zdolność Saudade jest strasznie fajna do odgrywania!
05-09-2012 22:54
Eliash
   
Ocena:
0
@Plane

Przykro mi, nigdy nawet nie miałem w rękach podręcznika do 7th Sea .__."
Więc cóż... nie zgadłeś :)

Portugalczyk najlepszy jest pod tym względem, że nie ma żadnej "specjalizacji" i jest dość wszechstronny. Np. taki hiszpan to dobry podkład pod wojownika (Chińczyk też, ale pewnie ktoś mi zaraz napisze, że w systemach otwartych walka bez broni ssie, więc Chińczyk jest dupowaty :D), anglik pod sternika, a niemiec pod kapitana.
05-09-2012 23:08
kbender
   
Ocena:
+1
Obstawiam gry Sida Mayera - Colonization albo Pirates :D
05-09-2012 23:14
Eliash
   
Ocena:
0
@kbender

Niestety, w nie też nie grywałem o__o"

Więc, nie :)
05-09-2012 23:17
tsar
   
Ocena:
+1
Pomysłowo i konstruktywnie, bardzo mi się podoba. Za mało takich konkretnych notek w polterowej blogosferze.
05-09-2012 23:27
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
tsar - jak za mało, to napisz kilka, dorzuc cegiełkę :)

Eliashu - fajne, pbodobuje się. MiniWar skończone? Jak tak, to wyślij :)
05-09-2012 23:38
Eliash
   
Ocena:
+1
@zigzak

Skończone, ale jeszcze trzeba zrobić korektę, więc musisz poczekać do ostatniego dnia, przepraszam .__."
05-09-2012 23:44
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Luzik... jeszcze dokładnie 5 dni i 10 minut :)
05-09-2012 23:50
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
wiem że to nie jest system o równowadze, ale strasznie rzuca się w oczy uberfajność hiszpanów. dwa doskonałe perki a u reszty mizeria ( pomijając azjatę, ale tu akurat pewnie mogą być problemy fabularne ).
06-09-2012 00:26
Eliash
   
Ocena:
+4
@Tyldo

Nie będę Ci tego za bardzo tłumaczył, bo wierzę, że grałeś więcej niż jedną sesję i nie były to sesje w stylu "raz kiedyś, nie wiem w co... a do czego te kostki?"

Więc zacznę od powiedzenia Ci, że sesje w systemach otwartych to nie są "głównie dungeon crawle i śledztwa". Z założenia jest to pod kampanię gdzie gracze mają swój okręt z załogą. Co oznacza, że dobry do dungeon crawli Hiszpan i Chinczyk to tylko jedna z opcji.
Bo równie często trzeba wykazać się np. umiejętnością pływania, a Anglik jest świetnym materiałem na sternika, któremu nie jest straszna ani mgła ani sztorm.

Wiem, że Hiszpan z dobrą Obroną i walką to świetny materiał na "Graj Czołgiem", ale za to Niemiec ze swoimi startowymi skillami przywódczymi jest doskonałym wspomagaczem dla licznej załogi co pozwala na alternatywę w postaci "Graj Załogą".

A Jamajczyk jest przydatny w walce dzięki Zastraszaniu, które przy okazji przydaje się też poza walką...

Nie będę się w to wgłębiał. Ale to, że Hiszpanie są najlepsi w walce, nie oznacza, że są najlepsi ogólnie. Zwłaszcza, że kampania z góry narzuca eksplorację też innych elementów mechaniki.
06-09-2012 12:25

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.