Zagraj w Ostatni Pociąg z Warszawy
Odsłony: 7O co chodzi?
Zagraj jedną sesję w Last Train out of Warsaw autorstwa Jasona Morningstara. Szukam od 3. do 5. aktywnie budujących fabułę graczy. Sesja w dowolny dzień w przyszłym tygodniu, zarezerwujmy na nią 4 h. Gramy przez Skype i Vassala. Nie trzeba niczego przygotowywać do sesji, nie trzeba znać angielskiego.
O grze
To gra-przygoda, w której gracze znajdują się w ostatnim odjeżdżającym z Warszawy pociągu, w którego podłodze złożono cały skarb narodowy Rzeczypospolitej Polskiej. Jest 17 września, Niemcy niedługo okrążą Warszawę, a ZSRR zaatakował od wschodu. Nasz pociąg - pełen uchodźców, którzy mają zamaskować akcję - ma za zadanie dojechać do Rumunii z pieniędzmi polskiego państwa. To absolutnie priorytetowa misja.
Wyobraźcie sobie ostatni polski pociąg, pędzący z Warszawy przez Lublin, a potem przez polską część Ukrainy pośród huku wystrzałów, bombardowań i przez zniszczone stacje, mijając zwiad nadchodzącej Armii Czerwonej. Każda godzina jest cenna. W tej grze jest dużo dynamizmu, wojenna otoczka, dramatyzm i mocno zarysowane, interesujące postacie do odegrania.
Struktura gry
W grze jest 10 rozdziałów. W każdym rozdziale każdy z graczy ma dla siebie 1. scenę, którą opisuje według swojego uznania i z resztą graczy buduje jej nastrój, tworzy wydarzenia. MG tylko dba o płynność akcji i dynamizm. W każdej scenie musi dojść do konfliktu, który rozstrzygamy za pomocą pociągnięcia jednej z odpowiednich kart. Robi to gracz nie biorący udziału w konflikcie i dla nas interpretuje wynik (np. udało się, ale...prawie się udało, jednakże...i wymyśla, co uważa za stosowne według ogólnego opisu karty)
W grze jest do ośmiu ważnych ról do odegrania - każda postać ma parę informacji o sobie, parę ważnych dla jej zachowania pytań, na które odpowie sobie gracz (np. dlaczego nienawidzsz Ukraińców? dlaczego zdradzisz? kogo wybierzesz na swojego protektora, zagubiony człowieku?) oraz z góry określone wydarzenie: np. ocalisz komuś życie, zdradzisz Polskę, nie dojedziesz do Rumunii.
Nie wchodząc w szczegóły, jest to gra-opowieść z prostymi mechanizmami regulującymi samą opowieść (3 frazy: opisz coś dokładniej; to chyba nie jest takie proste: konflikt; to nie pasuje do naszej opowieści), paroma kartami do rozgrywania konfliktów i kilkoma kartami, które dadzą pod kontrolę każdego z grających jakiś element świata (miejsce, wydarzenie, pogoda itp.), który wprowadzi raz podczas gry.
Chętni? Od razu proszę podawać, jeśli już wiecie jak stoicie z czasem, kiedy moglibyście zagrać w następnym tygodniu. Myślę, że 4 godziny na sesję w zupełności wystarczą.