Artykuły

Wyświetlono rezultaty 1-20 z 23.
Shock - recenzja playtestowa

Shock - recenzja playtestowa

06-11-2007 11:21 | Deckard | Komentarze: 10
Intro O tej grze z pewnością nie słyszeliście zbyt wiele aż do recenzji autorstwa kaduceusza, jednak za Oceanem, w kręgu fanów produkcji niezależnych było o niej głośno już w 2005 roku. Wówczas to na łamach forum the forge Joshua A.C. Newman ogłosił początek prac nad nową grą swojego pomysłu. Wkró...

Płonący Puchar

PMM 2007- relacje uczestników

31-10-2007 22:06 | Deckard | Komentarze: 0
Nie odwiedziłbym zapewne tegorocznego Polconu, gdyby nie możliwość udziału w tegorocznej edycji PMM oraz mobilizacja poczyniona przez Kaduceusza. W zeszłym roku udało mi się wykręcić od uczestnictwa w Falkonie i zarazem PMM`06, lecz tym razem postanowiłem zaryzykować. Aby było ciekawiej, postawiłem...

Ennies 2007

Komentarz do tegorocznego rozdania nagród

29-08-2007 12:27 | Deckard | Komentarze: 7
Zgodnie z corocznym zwyczajem na zakończonym niedawno konwencie GenCon Indy wręczono po raz kolejny nagrody Ennies – uhonorowując produkty i wkład poszczególnych wydawnictw na amerykańskim rynku gier fabularnych. Historia Ennies sięga 2001 roku, kiedy społeczność fanów rpg (głównie linii d20)...
Neuroshima Reloaded #1

Neuroshima Reloaded #1

13-08-2007 14:42 | Deckard | Komentarze: 19
Neuroshima powoli zmierza w stronę kolejnej rocznicy obecności na rynku. Niestrudzenie prze do przodu, pomimo oskrzydlającej konkurencji, zmian w grach fabularnych i ofensywy gier planszowych. Podróż ta na razie wydaje się być potencjalnie nieprzerwana. Dopóki wciąż wyczerpywane są nakłady, dopóty b...
Mistrz Gry^2 – dwa oblicza Neuroshimy

Mistrz Gry^2 – dwa oblicza Neuroshimy

13-07-2007 18:02 | Deckard | Komentarze: 22
Minął już przeszło miesiąc od dnia premiery najnowszego dodatku linii wydawniczej Neuroshima. Niemal każdy liczący się serwis zamieścił jedną lub dwie recenzje, które w rzeczywistości są podobne do siebie niczym dwie krople wody. Dominują zbieżne opinie o zawartości, zachwyty nad okładką oraz dosyć...

Autorytet – wielkie słowo przy małym stoliku

09-06-2007 22:14 | Deckard | Komentarze: 48
Jeżeli kiedykolwiek zostanie spisana encyklopedia RPG, jednym z pierwszych haseł jakie niewątpliwie zostaną w niej omówione, będzie "Autorytet". Na dobrą sprawę jest to najistotniejszy czynnik kształtujący obraz chyba każdej sesji RPG na świecie. Co ciekawe, choć ważny, niemal nigdy nie zostaje omów...

Ciebie tam nie ma...

czyli gdzie dwóch gra a trzeci siedzi

21-04-2007 22:08 | Deckard | Komentarze: 8
Nieważne w które systemy graliście, nieważne ile już lat, czy zaczynacie, czy kończycie – podstawą w grach fabularnych są indywidualne relacje. Kiedy przygoda koncentruje się na jednym bohaterze, pierwsze skrzypce są w rękach gracza i MG. Kiedy część postaci graczy toczy ważną debatę, od które...

Cyberpunk v3.0

03-02-2007 13:27 | Deckard | Komentarze: 0
Myślisz, że jesteś gotowy? Nie jesteś. Nie masz nawet o ty pojęcia. Przyszłość uległa zmianie. Gracze ulegli zmianie. Zasady uległy zmianie. W mrocznej przyszłości Megakorporacje rządziły światem z niebotycznych, sięgających gwiazd wieżówców, wykorzystując w tym celu armie cybernetycznych zabójców...
W końcu wszyscy jesteśmy ludźmi

W końcu wszyscy jesteśmy ludźmi

15-01-2007 22:14 | Deckard | Komentarze: 0
%DANE% Scenariusz zajął pierwsze miejsce w konkursie Bissel.pl.W końcu wszyscy jesteśmy ludźmi (PDF, 494 KB)

Star Wars Roleplaying Game – Revised Core Rulebook

18-08-2006 12:47 | Deckard | Komentarze: 0
Dawno, dawno temu, w bardzo odległej galaktyce… Zanurz się w emocjonujący świat największej epopei space fantasy wszechczasów. Możesz walczyć o zachowanie pokoju i porządku w Republice, przyłączyć się do Rebelii przeciwko despotycznej potędze Imperium, bądź stanąć w obronie Nowej Republiki p...
Star Wars Roleplaying Game – Revised Core Rulebook

Star Wars Roleplaying Game – Revised Core Rulebook

Miecze świetlne d20

15-08-2006 21:41 | Deckard | Komentarze: 20
Gwiezdne wojny zaliczają się do kanonu szeroko rozumianej fantastyki. Rozpoczęta w 1977 roku Nową nadzieją, saga kontynuowana jest po dziś dzień na kartach książek, komiksów oraz w grach komputerowych. Gry fabularne również nie zostały pominięte - pierwszej próby przeniesienia cyklu podjęło się wyda...

Chronić i Służyć

10-08-2006 16:34 | Deckard | Komentarze: 0
Chronić i służyć to kolejne rozszerzenie dla cyberpunkowych ról. Po solach przyszła kolej na opis pracy obrońców prawa. Dodatek przedstawia zasady na podstawie których funkcjonuje amerykańska policja w XXI w., ukazuje strukturę typowego komisariatu, zasady awansu i wynagradzania prostego gliniarza...

Dzika Strefa

Cyberpunkowy podrecznik dla Ulicy

10-08-2006 16:23 | Deckard | Komentarze: 0
Dzika strefa traktuje o życiu i interesach fixerów. Machinacje, nielegalny sprzęt, kontrabanda i narkotyki. Lecz to nie wszystko. Dodatek pozwala na rozwinięcie i uszczegółowienie zasad rządzących ulicą. Daje możliwość wcielenia się w jedną z 15 ról - specjalizacji cyberpunkowego kombinatora, począw...

Chromebook

10-08-2006 16:02 | Deckard | Komentarze: 0
Chromebook Niektórzy ludzie szukają złota. Ale ty jesteś tu po coś innego. Szukasz tu chromu. Chrom. Styl w "Stylu ponad Treścią". Jeżeli jesteś prawdziwym cyberpunkiem, wiesz, że nie liczy się to, co możesz zrobić, liczy się sposób, w jaki możesz to zrobić. Kiedy dysponujesz odpowiednim ubraniem...

Maximum Metal

Sprzęt pancerny w Cyberpunku 2020

10-08-2006 15:47 | Deckard | Komentarze: 0
Czołgi ziejące ogniem, ryczące odrzutowce, potężne kroczące pancerze wspomagane Śmigłowce ścigające motocyklistę krętymi ulicami miasta; korporacyjne siły pancerne prowadzące wojnę w jakimś małym państwie Trzeciego Świata; wielkie stalowe sylwetki wkraczające przez zniszczoną właśnie ścianę do pomi...

Słuchajcie, Głąby!!!

Nieokrojony podręcznik Mistrza Gry do Cyberpunka 2020

10-08-2006 15:19 | Deckard | Komentarze: 0
Słuchajcie, głąby! Mistrzowie Gry, bądźmy szczerzy. Słyszeliście już wiele skarg i lamentów – czy nie czujecie się tym znużeni? Czy nie byliście doprowadzeni do takiego stanu, że…chcieliście skoczyć przez stół i zabić tego faceta, który Wam przeszkadza? Zanim staniecie się winni morder...

Kosmiczna Otchłań

10-08-2006 15:00 | Deckard | Komentarze: 0
Poza krawędzią Pod twoimi stopami wolno obraca się Ziemia. Samotny glob opanowany przez zaborczą, uwięzioną w coraz bardziej skażonym środowisku ludzkość. Zdesperowani krawędziarze walczą z chciwymi korpami o ochłapy dóbr upadającej cywilizacji. Ludzkość ma tylko jedną drogę ucieczki – w górę...

Neo Klany

Nomadzi Ameryki Północnej

10-08-2006 14:42 | Deckard | Komentarze: 0
Niespokojne dusze Wielkich Równin W Ameryce 2020, ekspansja miast, które wydają się ciągnąć w nieskończoność, powstrzymywana jest przez rozległe, otwarte, opustoszałe po Krachu tereny. Rejony niegdyś dławione miastami i ludnością, teraz są domem tylko dla kojotów, dzikich królików, samotnych wstęg...

Solo of Fortune

Magazyn korporacyjnych najemników

10-08-2006 14:35 | Deckard | Komentarze: 0
Rok konfliktów Przegląd wydarzeń Gdzie pojechać, co zobaczyć, kogo zabić… Nowoczesny Solo potrzebuje informacji przedstawionej w zwięzły i klarowny sposób. My, w redakcji Solo of Fortune, dbamy o zapewnienie wam tego na najwyższym poziomie. W tym specjalnym numerze, będącym rocznym podsumowa...
Mordercza stal

Mordercza stal

Cyberpunkowy katalog broni Morgana Blackhanda

04-08-2006 13:56 | Deckard | Komentarze: 0
Bang! Jesteś trupem. Jeżeli gdzieś tam na ulicy, to nie Ty jako pierwszy skasujesz przeciwnika, to masz jak w banku, że następuj zwrotny moment w twoim życiu. Stajesz się kolejnym dostawcą do Banku Ciał w twoim mieście. Trzymasz w ręku napisany przez solo Morgana Blackhanda szczegółowy przewodnik...