Artykuły
Wyświetlono rezultaty 1-20 z 62.
Dział D&D i d20 - lista publikacji w 2008
14-01-2009 00:08 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Dział D&D i d20 z przyjemnością prezentuje kompletną listę 116 artykułów opublikowanych na jego łamach w roku 2008.
25.12.2008 Światotworzenie XI
16.12.2008 Forgotten Realms: Mistrzowie Cienia z Tleflamm
13.12.2008 Conan: Trial of Blood (recenzja)
04.12.2008 Dragonlance: Jeźdźcy Wiatru
01.12.2008 G...
Mistrzowie Cienia z Telflamm
Bardzo religijna gildia złodziei
16-12-2008 20:09 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Faerun pełen jest gildii parających się złodziejstwem i rozbojami. Wiele z nich to zwykłe małe grupy, dla których jedynymi powodami istnienia są kradzież, sianie chaosu i powiększanie własnej potęgi. Na ich tle wybijają się Mistrzowie Cienia z Telflamm, niezwykle silna gildia z dalekich krańców Krai...
Przedmieścia Wolnego Miasta Greyhawk
Tereny o rzut bereta od Wolnego Miasta
01-12-2008 20:02 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Ezjuszowi, staremu druhowi.
Doprawdy, nie mam pojęcia, dlaczego tak bardzo interesuje cię geografia Flanaess, jednak nie mam zamiaru drążyć tego tematu. Tak jak sobie zażyczyłeś, upomniałem się o pożądane przez ciebie woluminy i spisałem to, co w moim odczuciu winno przydać ci się najbardziej. Ufam...
Nomog-Geaya
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący
15-10-2008 22:17 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 0
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący
Pomniejsze Bóstwo
Symbol: Skrzyżowane młot bojowy i miecz
Plan ojczysty: Acheron
Charakter: Praworządny Zły
Dziedzina: Hobgobliny, Władza, Zdolności bitewne
Wyznający: Hobgobliny oraz praworządne gobliny
Charakter kleru: NZ, PN, PZ
Domeny: Planowanie, P...
Kasty Calimshanu
24-09-2008 23:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Dla większości mieszkańców Północy pierwszą wizytę w Calimshanie i Imperiach Lśniącego Morza można przyrównać do uderzenia otwarta dłonią w twarz. Wszelkie normy zachowania i kultura uznawane w Dolinach czy Waterdeep za normalne, są tu wywracane do góry nogami, a miejscowe obyczaje są dla niektóryc...
Tytulatura Calimshanu
Słów kilka o Calishyckim zboczeniu
24-09-2008 23:25 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 2
Tytuły, tytuły, tytuły... Oszaleć od nich można!
- Vaasański ambasador po wysłuchaniu kolejnego tasiemcowego tytułu ważnego urzędnika.
Tytuły w Calimshanie pełnią niezwykle ważną funkcję. Zdobywane, dziedziczone lub otrzymywane są wyznacznikiem statusu, często odzwierciedlając pozycje społeczną. W...
Wyspy Pirackie - zakończenie
Koniec cyklu
23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...
Maglubiyet
Najważniejsze bóstwo goblinów
01-08-2008 23:30 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 24
Ognistooki, Pan Goblinów, Pan Głębi i Ciemności, Pan Zdrady, Skradający się Bóg
Większe Bóstwo
Symbol: Zakrwawiony topór
Plan ojczysty: Clangor (Acheron)
Charakter: Neutralny Zły
Dziedzina: Gobliny, hobgobliny, wojna, przywództwo
Wyznawcy: Goblinoidy, niedźwieżuki, tasloi
Charakter kleru: NZ, CZ, PZ...
Wyspa Mirg
Jedna z największych wysp archipelagu
25-07-2008 10:29 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
No, panie i panowie. Oto jesteśmy przed siedziba naszego - psia jego mać - szanownego Lorda Xenza - Gorm splunął przez ramię w kierunku sporej wyspy, która przesłaniała cały horyzont. - Przez jego załogę o mało com nogi nie stracił, a łajdak mimo tego, że mu Vurgrom rzyć skopał, na powrót rządzi sob...
Wyspa Jastrzębia
Dom mieszańców
25-07-2008 10:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 18
Pogodna twarz Gorna nagle spoważniała. Krasnolud ściszył głos i powoli zaczął mówić: Hej, słuchajcie mnie teraz uważnie. Tamta wyspa to dowód na to, że z Immurkiem zadzierać nie można było. Słyszycie te jęki? Gdybyśmy podpłynęli bliżej - a nie podpłyniemy, mówię wam z góry - to byście zobaczyli stwo...
Historia Szkarłatnego Bractwa
Część I: Powstanie i początki
22-07-2008 08:32 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 2
Czy ludzie w swej ignorancji nie potrafią dostrzec rzeczy oczywistych? Czy ludzkie oko i umysł straciły zdolność do rozróżniania rzeczy zwykłych od ponadprzeciętnych? My, wybrani przez Bogów, czyści i doskonali, którzy wycierpieliśmy prześladowania, wygnanie i mord z nieczystych rąk, my winniśmy rzą...
Wyspa Ulgara
Kraina przedwiecznego wampira
30-06-2008 23:13 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 29
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...
Dzikie Wybrzeże
25-06-2008 22:00 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Szanownemu Panu Ezjuszowi z Amnu.
Poszukiwanej przez pana pozycji niestety nie mamy już na składzie, jednakże udało nam się zdobyć jeden egzemplarz od prywatnego kolekcjonera. Mamy nadzieję, że owy tom spełni wszelkie pana wymagania.
Z wyrazami szacunku, Hortius Noga. Przedstawiciel antykwariatu R...
Żelazny Pierścień
Prawdziwi władcy niewolnictwa w Skullport
12-06-2008 01:18 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 0
[size=22]Żelazny Pierścień[/size]
"...Skullport to miasto handlowe. Do najpopularniejszych towarów należą ludzie, elfki, gnomy i nieumarli..."
- fragment przewodnika po Skullporcie, autorstwa wiedźmy Mhaug
Położone niedaleko Waterdeep miasto Skullport od zawsze cieszyło się zasłużoną, złą reputac...
Żelazny Pierścień
Prawdziwi władcy niewolników w Skullport
12-06-2008 01:16 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Skullport to miasto handlowe. Do najpopularniejszych towarów należą ludzie, elfki, gnomy i nieumarli...
- fragment przewodnika po Skullporcie, autorstwa wiedźmy Mhaug
Położone niedaleko Waterdeep miasto Skullport od zawsze cieszyło się zasłużoną, złą reputacją. Jest to miejsce, gdzie jedynym obowią...
Grumbar
Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni
03-06-2008 11:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Grumbar
Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni
Większe bóstwo
Symbol: góry na purpurowym tle
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Ziemi
Charakter: neutralny
Dziedzina: żywioł ziemi, solidność, niezmienność, przysięgi
Wyznawcy: archonci żywiołów (ziemia), wojownicy, mnisi, tropiciele
Charakter kleru: CN,...
Norebo
Szaleniec, Bóg Hazardu
30-04-2008 12:23 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Norebo
Szaleniec, Bóg Hazardu
Pomniejsze bóstwo
Symbol: para ośmiościennych kości
Ojczysty plan: Pandemonium
Charakter: chaotyczny neutralny
Dziedzina: szczęście, hazard, ryzyko
Wyznawcy: suelowie, barbarzyńcy, łotrzykowie, poszukiwacze przygód, oszuści, właściciele kasyn
Charakter kleru: N, CN, CD...
Wyspy Kelthann, Paldir i Telfar
16-04-2008 01:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 1
Kelthann
Gorn uśmiechnął się szeroko, odkładając na bok pustką butelkę rumu. Heh, tak, ta wyspa to istne cudo. Oczywiście dla ludzi mojego pokroju, rozumiecie. No, mimo że miejscowi to dziwne typy, to można się z nimi dogadać. Powiem wam w tajemnicy, że jeśli chcecie dostać coś za pół ceny, to traf...
Mgliste Moczary i okolice Selintan
24-03-2008 17:00 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 2
Ezjuszowi z Amnu pozdrowienia (nieśmiało) przesyła Jasper Townsey (z błogosławieństwem Mistrza Arunsuna).
To dla mnie wielce nobilitujące, iż Mistrz dał mi wolną rękę i sam mogę decydować o doborze woluminów potrzebnych do Twych prac. Wiedz, że słowo Mistrza jest dla mnie święte i zrobię wszystko,...
Wyspy Alphar, Bulta i Ilthan
06-03-2008 14:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Alphar
Mimo iż słońce leniwie przemierzało nieboskłon, lekki wiatr sprawiał, że nie czuć było ciepła. Pierwsza wyspa, którą wam pokażę jest niczego sobie, sam spędziłem tam dwa lata swego pirackiego życia. Kiedyś było to zacne miejsce, jednak od czasu tego idioty Selshina, zeszło na psy. Czy możeci...