Blog - SWEX

Wyświetlono rezultaty 1-8 z 8.

Dziki Ekwipunek

26-02-2011 16:38
9
Komentarze: 15
W działach: SWEX, RPG
Pewna rzecz wydaje mi się w SWEX-ach istotnie niedopracowana, mianowicie sposób traktowania ekwipunku. Po pierwsze domyślne zasady wyposażania postaci (500 dolców na drobne wydatki) sprawiają że nie da się wyposażyć postaci stosownie do wielu możliwych koncepcji (na podstawowych zasadach nawet nieprzyzwoicie bogatej postaci nie stać na samochód). Może to być szczególnie problematyczne w jednostrzałach gdzie nie ma okazji do uzupełnienia ekwipunku wraz z postępem kampanii. Po drugie jeśli gra się kampanie, to postacie mogą bardzo szybko zarobić na cały brakujący sprzęt i nie mieć na co wydawa...

Dzika walka społeczna, część 4

02-02-2011 20:59
8
Komentarze: 3
W działach: SWEX, RPG, Walka społeczna
Kontynuacja systemu starć społecznych na Savage Worlds opisanego już w częściach pierwszej, drugiej i trzeciej. Figury Dość oczywistym będzie że postaci graczy jak figury będą tak samo traktowane w starciu społecznym. Poza tym sugerował bym jednak przyjąć za figury te postaci które w danej scenie posiadają jakąś agendę i aktywnie dążą do jej zrealizowania, lub aktywnie sprzeciwiają się cudzej agendzie. Blotki Blotki w walce społecznej będą występowały sporo rzadziej niż w fizycznej. Skoro walka nie toczy się na śmierć to główny zły nie musi otaczać się murem ciał a jego p...

Dzika walka społeczna, część 3

30-01-2011 19:04
3
Komentarze: 0
W działach: SWEX, RPG, Walka społeczna
Mamy już broń do walki społecznej, argumenty, teraz brakuje nam jeszcze paru parametrówObronaTrudność dostarczenia argumentu może być zależna tylko od okoliczności jak jest w przypadku strzelana, lub też być funkcją cech przeciwnika jak jest z walką. Osobiście byłbym za tym by posługiwać się stałym stopniem trudności, jeśli nie ma wyraźnych powodów by czynić inaczej. Skoro do dostarczenia argumentu można wykorzystać różne cechy to dla każdego przypadku trzeba by określać odpowiadającą jej przeciwcechę co było by niepotrzebna komplikacją.Tak więc aby dostarczyć argument pot...

Dzika walka społeczna, część 2

30-01-2011 12:44
7
Komentarze: 0
W działach: SWEX, RPG, Walka społeczna
Kontynuuje moją próbę opracowania zasad walki społecznej do SWEX. Ta cześć zawiera pewne rozważania którymi chciałbym się podzielić i zebrać opinie zanim przejdę do dalszego przerabiania mechaniki.Czym się różni walka?Walka społeczna różni się w paru istotnych aspektach od walki fizycznej co prawdopodobnie warto by uwzględnić.Przeciwnik odchodzi o własnych siłachA skoro tak to nie zawsze opłaca się wygrywać za wszelką cenę i robić sobie wroga na całe życie. Do tego skoro pozostaną żywi świadkowie to czasem wygrana za pomocą brudnych sztuczek może obrócić się...

Dzika walka społeczna, część 1

28-01-2011 21:36
14
Komentarze: 7
W działach: SWEX, RPG, Walka społeczna
Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie opracowanie mechanizmu walki społecznej który spełniał by moje oczekiwania, początkowo myślałem nad zasadami do D&D ale teraz przestawiłem się na Savage Worlds.Pomysł nie jest jeszcze dokładnie skonkretyzowany ale wrzucam go by wysłuchać opinii. Zaczynamy.Aby skonstruować mechanizm walki społecznej przerabiać będę szkielet standardowych zasad starć z SW, proponując zamienniki poszczególnych elementów.Argument Czym jest argument? Dowolnym narzędziem, dźwignią, sposobem za pomocą którego postać może wpłynąć na stanowisko i...

Brawurowe rzemiosło, część 1

28-01-2011 18:39
9
Komentarze: 8
W działach: SWEX, RPG, Savage Sim
Zasady dodatkowe do Savage WorldsCzasami zdarza się że gracze zamiast dokonywać brawurowych wyczynów chcą by ich postaci coś zbudowały czy wyprodukowały, może jest im to potrzebne do następnego brawurowego wyczynu, może po prostu chcą zabić czas czekając, aż kolega wyleczy wszystkie trzy rany...Panie i panowie:Brawurowe rzemiosłoNa początek przyjmijmy że dysponujemy dwoma wartościami kością rzemiosła i pracochłonnością (wyrażoną liczbą), płużnej omówię je ze szczegółami.Mamy teraz dwie możliwości albo postać próbuje dokonać wyczynu, stworzyć coś nowego, zrobić coś c...

Wyspa mgieł - drugie spojrzenie

26-12-2010 14:15
3
Komentarze: 4
W działach: RPG, SWEX, światotworzenie
Minęło trochę czasu od rozstrzygnięcia pierwszego etapu konkursu światotworzenia, miałem też okazję zapoznać się z pracami finalistów i konkurencji.   I tak mam kilka refleksji Miała być apokalipsa w tle, może jakby nie wypadła to byłbym w kolejnym etapie ;) Forma była ważna, może gdybym z tą świadomością spisywał pracę miałbym większe szanse ale i tak jest to coś nad czym muszę mocno popracować. Z całą pewnością były prace lepsze od mojej, zarówno poz względem pomysłu jak i formy, ale przy żadnej nie poczułem by różnica była na tyle duża bym nie mógł jej nadrobić, pozostaje p...

Wyspa mgieł

14-12-2010 19:33
11
Komentarze: 4
W działach: RPG, SWEX, światotworzenie
Sa już wyniki pierwszego etapu światotworzenia, gratulacje zwycięzcom, poniżej wrzucam mój pomysł na świat tak jak został wysłany na konkurs. Praca nie miała tytułu więc tytuł notki jest wymyslony na poczekaniu.   Wstęp Morze pokryła gęsta jak mleko mgła, gdy się rozwiała oczom zdziwionych obserwatorów ukazała się zielona wyspa, której jeszcze wczoraj nie było. Nie trzeba było długo czekać by pierwsi śmiałkowie, którzy po chwili wiosłowania zeszli na nowy ląd, z bliska użęli tę urzekającą krainę dziewiczej przyrody. Prawie każdy, kogo stopy dotknęły nowej z...