Pamięć zwana imperium
string(15) ""
» Blog » #uratujpolteru - krótko a praktycznie
13-09-2014 00:42

#uratujpolteru - krótko a praktycznie

W działach: polter, fandom | Odsłony: 727

#uratujpolteru - krótko a praktycznie

1. Po co komu Polteru?

  • Nie ma alternatyw. Nie ma innego tak dużego serwisu skupiającego tylu erpegowców w jednym miejscu. Jako portal ogólnofantastyczny czy ogólnogrowy na pewno ma Polteru trochę konkurencji, ale wciąż jest mocnym graczem.
  • Portal i forum > FB. Na FB content pojawia się i znika, na forach i portalach żyje dużo dłużej, niemal wiecznie. Nie mówiąc już o możliwościach customizacji pod aktualne potrzeby społeczności.
  • Było fajnie i może być, ja tam ciągle wierzę. Nawet jeśli zasadniczo ludzie nie korzystają już raczej z for, a z rozmowami przenieśli się na FB, nie zmienia to faktu, że Polter ciągle ma te tysiące wyświetleń dziennie.

 

2. Na co komu te porady?

Są ludzie, którzy może by i pomogli, a nie wiedzą jak.

 

3. Nie chcesz ratować Polteru? Ić stont. 

 

4.Chcesz ratować Polteru? Doskonale, oto co możesz zrobić.

  • Zachęcanie nowych userów, polecanki i share'y. Poleć Polteru kolegom i konfrontujcie swoje myśli z innymi. Pokaż znajomym fajny artykuł. Zalinkuj ciekawą wieść.
  • Pisanie artów, a przede wszystkim wieści. Kiedy trafisz gdzieś na wieść, wystarczy kilkukrotne ctrl-c ctrl-v. Można nawet dodać do niej swój komentarz, a co. Zaś pisanie artykułów bliskie jest chyba sercom bardzo wielu erpegowców. Wiadomo, że chce się publikować przede wszystkim na blogasku, ale warto raz na jakiś czas wrzucić swój tekst almanachowy choćby z odnośnikiem do miejsca jego oryginalnej publikacji (dat pozycjonowanie!). Jak robi np. Baniak chyba z niezłymi skutkami.
  • Głosowanie na wieści. Wystarczą 2-4 osoby, by wieść pojawiła się na stronie. Zalogowanych użytkowników w ciągu godziny przewija się o wiele wiele więcej. Zamiast zaczynać od obserwowanych komentarzy, można na dobry początek dnia zagłosować na parę wieści, zajmuje to minutę.
  • Redagowanie wieści i artykułów. To już wymaga trochę wysiłku, ale totally worth it. Szczególnie przy wieściach poprawienie dwóch przecinków czy dodanie zdania komentarza nie boli.
  • CZYTANIE I KOMENTOWANIE ARTÓW GODDAMMIT. Jako autorka recenzji w dziale planszówkowym cieszyłam się nieprzyzwoicie z każdego jednego komentarza, obojętnie czy pochlebnego. Świadomość, że ktoś te arty czyta z uwagą, naprawdę motywuje do ich pisania. A bardzo wiele osób czyta. Pamiętajcie, wasz feedback jest bezcenny.
  • Współpraca, dzielenie się pomysłami, pomaganie, docenianie, wspieranie. Niektórzy piszą tu heartbreakery, coś tam tłumaczą, organizują inicjatywki. Dla takich osób każda polecanka i każdy komentarz również jest bezcenny. Nie mówiąc już o bardziej konkretnej pomocy.
  • Nietrollowanie, nieplusowanie, ignorowanie trollingu. Zamiast wymyślania kąśliwej riposty użyj przycisku [troll], oszczędzisz sobie i innym zachodu.


5. Co może zrobić administracja - moje propozycje.

  • Ogarnięcie forum. Ono jest potrzebne, tylko trzeba je IMO zaorać i stworzyć od zera. coming soon
  • Ogarnięcie regulaminu. check!
  • Zachęcenie, ułatwienie share'owania i polecania artykułów. Nawet nagrody za zachęcanie nowych aktywnych użytkowników.
  • Polter 101 dla nieogarniających. Tutaj shame on me, miałam taki tekst napisać czas jakiś temu, nie napisałam i biedni nowopolterowicze nadal pewnie nie wiedzą, co z czym się je. Nadal IMO must have.
  • Odświeżenie wyglądu i możliwości technicznych portalu. Miejscami niestety ciężko uwierzyć, że to już 2014. IMO warto by chociażby uprościć proces rejestracji (jednocześnie możliwie kontrolując multikonta) i poprawić ten koszmarny UX-owo edytor WYSIWYG (sorry, Draker).
  • Możliwość banowania konkretnych osób na swoich blogaskach. coming soon

 

Trollerskie komcie o tym, że hurr Polter niepotrzebny porady niepotrzebne weźmy się i zróbcie durr będę prawdopodobnie kasować; liczę na konstruktywne uwagi i pomysły, nie na uporczywe wyjaśnianie, jak bardzo wszystko jest bez sensu.

Komentarze

Autor tego bloga samodzielnie moderuje komentarze i administracja serwisu nie ingeruje w ich treść.

Agrafka
   
Ocena:
0
Popieram
13-09-2014 12:56
ThimGrim
   
Ocena:
0

Swoją drogą, chciałem podzielić się z wami moim paradoksem:

To jest jakiś paradkos z serwisem Paradoks, na który wchodzę przecież rzadziej, a jednak tamtejsze newsy czytam częściej niż na polterze.
Paradoksalne newsy są jakieś takie bardziej zwarte, zbite, wycentrowane, słowem: lepsiejsze (imho). Ale tam nie ma tyle stuffu i nie ma tego wszystkiego. I jeszcze tamtego tam tego nie ma...

 

Myślę, że ktoś się powinien nad tym zastanowić:

http://www.youtube.com/watch?v=BKorP55Aqvg

13-09-2014 13:33
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+5

Tadam.

Szefowie działów mają moc przyklepywania newsów i artykułów - wrzucania ich na stronę bez konieczności zbierania głosów.

13-09-2014 13:50
gower
   
Ocena:
+3

@Up
I to niemal od początku istnienia nowego systemu. Ale funkcja ta wykorzystywana jest w szczególnych przypadkach, bo nie chcemy robić kroku w tył – nie po to stworzyliśmy cały mechanizm publikacji oparty na Reputacji, żeby wracać do tego, jak Polter działał wcześniej.

13-09-2014 14:36
Venomus
   
Ocena:
0

Ja od siebie bym dodał poradnik dla nieogarów/sierotków marysiów jak pomagać w zredagowaniu polterowych wieści/artykułów. Próbowałem się kilka razy do tego zabrać ale ilość wersji (25 rodzajów korekt? wtf?) i niewiedza co i jak, sprawnie mnie powstrzymywała i zazwyczaj po prostu plusikowałem najnowsza wersję coby szybciej wszystko poszło. Chęci są ale burdel <czytaj, chaos i za dużo wszystkiego na ekranie> skutecznie zniechęcają.

 

I popieram wdrożenie sugestii poprawnej pisowni.

13-09-2014 14:41
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+2

A ja mam wrażenie dokładnie przeciwne do tego, co pisze Gower. To znaczy, owszem, nominalnie takie przepychanie ma być stosowane w sytuacjach wyjątkowych, a normalnie wieści powinny trafiać na stronę dzięki głosom użytkowników (i po ich korekcie), ale w praktyce jako że userom nie chce się nawet zaglądać do poczekalni newsów, to na stronę trafiają one dzięki interwencjom osób funkcyjnych lub ich głosom.

13-09-2014 14:49
Zireael
   
Ocena:
0

@Adam, to chyba zależy od działu. W dedekach np. widzę, że limit 10 głosów na arta to dużo i długo się czeka na te 10 nawet jak artykuł jest już ukończony i wypolerowany :) A w takich np. grach komputerowych jak napisałam newsa, to za godzinę już był na stronie, co za dawnego Polteru byłoby niemożliwe. Fakt że news ma inne wymagania niż art, ale jednak :)

13-09-2014 20:28
Draker
   
Ocena:
+3

Senthe, zerknij na to jak obecnie działa edytor. Przerobiłem jego konfigurację starając się zachować możliwość kopiowania podstawowego formatowania (w tym z Worda), ale z czyszczeniem wszelkich niepożądanych definicji styli, które nadpisywałyby formatowanie całego serwisu.

Wydaje się działać nieźle, ale mogłem czegoś nie zauważyć, więc przyda się świeże spojrzenie.

18-09-2014 00:55
Senthe
   
Ocena:
0

Ustawienia bezpieczeństwa mojej przeglądarki nie pozwalają na bezpośrednie kopiowanie tekstu, cokolwiek to znaczy. A przy ctrl-c ctrl-v formatowanie się sypie. Chrome, mam poblokowanych sporo rzeczy typu Flash i różne wtyczki typu Disconnect, czy to kwestia jakichś moich ustawień czy samej przeglądarki?

Zauważyłam, że da się edytować bezpośrednio źródło artykułów, może dodać taką opcję dla komentarzy?

Also czy jest przewidywana jakaś opcja dodawania komentarzy od redaktora bezpośrednio w treści tekstu?

18-09-2014 12:29
Draker
   
Ocena:
0

Próbowałaś odświeżania strony/cache'u? Wydaje mi się, że możesz mieć starą konfigurację skoro wciąż wywala Ci całe formatowanie przy wklejaniu (sam używam też ctrl-c/v).

W komentarzach chciałbym, aby ten edytor był maksymalnie prosty, więc tutaj raczej opcji edycji źródła nie przewiduję. W końcu komentarze nie wymagają wstawiania skomplikowanego htmla.

Adnotacje wewnątrz treści raczej nie w najbliższym czasie, bo jest to ciężki temat do wdrożenia, a jest w kolejce kilka bardziej priorytetowych tematów. Jest jedno gotowe rozszerzenie CKEditora, które oferuje tą funkcjonalność, ale kosztuje $500 rocznie, więc odpada :)

18-09-2014 14:35

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.