» Projekty » Salkalten » Salkalten: nadzieja Ostlandu

Salkalten: nadzieja Ostlandu


wersja do druku

Salkalten: nadzieja Ostlandu
Autorzy: Daniel ‘karp’ Karpiński, Gniewomir ‘triki’ Trocki Ilustracja na okładce: Jakub 'paskud' Redys Ilustracje: Marta 'Mayer' Dettlaff, Dominik 'KEYLAIGH' Kasprzycki, Jakub 'paskud' Redys, Andrzej 'Fadhlan' Romanowski, Justyna 'thegreenknight' Ruda, Piotr 'Ce2ar' Stachurski Korekta: Karolina 'Viriel' Bujnowska, Szymon 'Siriel' Gwiazda, 'hallucyon' Skład: Gniewomir 'triki' Trocki Projekt okładki i ramki: Marek ‘Mar_cus’ Szumny Witajcie w Salkalten, strudzeni wędrowcy! Przekroczcie jego bramy i podziwiajcie, jak z dnia na dzień niewielkie miasteczko przeradza się w stolicę wyniszczonej wojną prowincji i największy port na wschód od Marienburga. Archaon zadał Wielkiemu Księstwu silny cios, ale hart ducha i wola przetrwania ludzi okazały się silniejsze. Tak oto, z krwawych gruzów prowincji podnosi się zwiastun lepszych dni. Witajcie w SALKALTEN: NADZIEI OSTLANDU. Niniejszy dodatek do gry fabularnej Warhammer Fantasy jest w pełni nieoficjalny i stworzony w duchu idei "fani dla fanów". Został napisany z myślą zarówno o graczach, jak i Mistrzach Gry. Początkowo chcieliśmy oddać w Wasze ręce materiał uzupełniający oficjalne, ale niestety ubogie informacje na temat portów Imperium. Jednak ten plan wypełnienia "białych plam" Warhammera wymknął się nam spod kontroli. W efekcie powstał dodatek, w którym znajdziecie nie tylko dokładny opis portowego miasta Salkalten, ale także dwie gotowe do poprowadzenia przygody. Aby ułatwić korzystanie ze zgromadzonej na jego kartach wiedzy, został on podzielony na trzy części. Pierwsza z nich, zatytułowana SALKALTEN: NADZIEJA OSTLANDU stanowi dokładny opis miasta, jego historii i niepewnej sytuacji polityczno-gospodarczej. Znajdziecie w niej informacje na temat ludności Salkalten, najważniejszych osobistości i liczących się miejsc, a nawet nowe profesje. Uzupełniliśmy je dodatkowymi ramkami, zawierającymi pomysły na przygody bądź ciekawostki z życia miasta. Mamy nadzieję, że dzięki temu po lekturze pierwszej części dodatku w waszej wyobraźni Salkalten przebudzi się jako tętniące życiem i pełne gotowych do odkrycia tajemnic miasto Imperium, w którym z chęcią będziecie rozgrywać swoje przygody. Druga część STARA ZADRA to scenariusz przygody, której rozegranie znacznie ułatwi wcześniejsze zapoznanie się z opisem miasta Salkalten. Akcja scenariusza toczy się kilka miesięcy po zakończeniu Burzy Chaosu, gdy Salkalten jest tymczasową stolicą Ostlandu. Bohaterowie Graczy zostaną rzuceni w wir dramatycznych wydarzeń, których przyczyną jest popełniona przed wieloma laty zbrodnia. Będą mogli spróbować swoich sił i rozwikłać zagadkę tajemniczych morderstw, które nękają miasto. Czas nie będzie ich sprzymierzeńcem, podobnie jak ludzie, którzy za wszelką cenę chcą zapomnieć o starych zadrach. Trzecia część dodatku to również przygoda, zatytułowana PAJĘCZYNA TZEENTCHA i stanowiąca kontynuację pierwszego scenariusza. Główna oś przygody opiera się na próbie powstrzymania kultystów Tzeentcha przed realizacją ich planu przejęcia Salkalten. W imię Architekta Przeznaczenia uknuto spisek, który sięga daleko poza mury Salkalten. Zaangażowane w niego osoby zrobią wszystko, by nowa stolica upadła, grzebiąc tym samym ostatnią nadzieję prowincji. Jeśli ktoś może pokrzyżować ich nikczemne plany, to tylko Bohaterowie Graczy. Tylko czy wystarczy im sił i determinacji? Oba scenariusze tworzą mini-kampanię, gotową do rozegrania w Salkalten. Dla ułatwienia rozgrywki przygotowano gotowe postaci Bohaterów Graczy, które można wykorzystać na sesji. Dla osób lubiących samodzielnie tworzyć postaci zamieszczono dodatkowe wskazówki, tzw. "archetypy", które powinny ułatwić wykreowanie Bohaterów najbardziej pasujących do przebiegu przygód. Na zakończenie zostaje mi życzyć Wam udanej lektury i wielu ciekawych sesji spędzonych w nowej stolicy Ostlandu. Przygoda wzywa!
Karolina ‘Viriel’ Bujnowska
Materiały do pobrania
  • wersja w niższej rozdzielczości [6,5 MB] - pobierz
  • wersja w wyższej rozdzielczości [18,5 MB] - pobierz
Dostępna jest też wersja w bardzo wysokiej rozdzielczości, przygotowana z myślą o osobach, które chciałyby wydrukować dodatek i dołączyć do swojej kolekcji Warhammera - pobierz [80 MB] Zainteresowani mogą też pobrać samą mapę Salkalten.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Konkurs Zbrodnia
VIII edycja konkursu na scenariusz WFRP WYNIKI
O Hansie medyku
Bajka wissenlandzka
Goniec Altdorfski #5
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
Zagubione w Waaagh!
Warhammerowa wiosna nastała!

Komentarze


Got
   
Ocena:
0
Hmm, a można wiedzieć jak będzie wyglądać dodatek o zielonych?

Bardziej Bestiariuszo-Encyklopedia, czy
"Poradnik Gry Orkiem, z Profesjami" ?
11-05-2009 13:58
triki
   
Ocena:
0
Bardziej Bestiariuszo-Encyklopedia ;)
11-05-2009 17:46
~O3

Użytkownik niezarejestrowany
    English pls!
Ocena:
0
Czy sa plany przetlumaczenia na angielski? Jesli nie, to czy autorzy mieli by cos przeciwko gdybym ja sie za to zabral? (Mowie biegle w obu jezykach (lepiej po angielsku tak naprawde), jestem po filologii, no i jestem wielkim fanem WH (kredyt za playtest drugiej edycji gry))

Piotrek P.
20-05-2009 03:08
triki
   
Ocena:
0
Drogi Piotrku P.

Proszę o kontakt na PW lub mejlowo:
wfrp(at)polter.pl

Pozdrawiam
20-05-2009 10:42
Krishakh
   
Ocena:
0
Merytorycznie- bomba, choć przyznaję, że nie miałem okazji przeczytania całości „od deski do deski”. Z pewnością „Salkalten…” nie ustępuje znacząco już wydanym, oficjalnym dodatkom do WFRP.

Ilustracje- w większości świetne. Szkoda, że ktoś nie zaszalał i nie wrzucił też kilku w kolorze… :P

Nie czepiając się, słabszą stroną jest skład. Całość wygląda oczywiście rewelacyjnie, ale mogłaby wyglądać lepiej. Kilka osób przyczepiło się do ramki na ostatniej okładce- jak najbardziej słusznie. Także rysunki postaci przy profesjach trochę „odstają” (wycięcia obrazków!).

Ogólnie dodatek jest świetny! Każdemu z jego twórców należą się ogromne brawa i podziękowania za ogrom pracy włożony w jego powstanie. Chylę czoła i nie śmiem nawet liczyć na więcej.

Ale chyba coś jeszcze będzie, prawda?… ;)

Najserdeczniej pozdrawiam.
30-05-2009 11:11
triki
   
Ocena:
0
Tak, przynajmniej dwa nieoficjalne dodatki otrzymają czytelnicy wfrp.polter.pl. Prace idą w dobrym kierunku.

Co do składu - racja. Mieliśmy nie lada problemy ze składem, w końcu wziąłem się za to ja - nie mając zbytnio na ten temat pojęcia. Dziś znam o wiele lepiej program i zasady typografii i obiecuję, że kolejne suplementy będą złożone o wiele lepiej.

Powstaną również dwie nowe wersje Salkalten: nadzieja Ostlandu:

1. Wersja z poprawionym składem i z wyeliminowanymi błędami, które nam umknęły (choć nie ma ich dużo).

2. Wersja angielska - tu zapraszam osoby chętne do współpracy, szczególnie filologów angielskich.

Natomiast priorytetem redakcji są teraz dwa nowe dodatki - Gobliny i Morskie opowieści. Przyznam, że czas dla redakcji nie jest teraz najlepszy - wszystkich dopadło życie/studia/praca i szybkość prac znacznie spadła, ale mam nadzieje, że na przełomie czerwca/lipca dostaniecie kolejny dodatek, a na jesień jeszcze jeden.

Jednocześnie przypominam, że nadal jesteśmy głodni waszych recenzji, spostrzeżeń, uwag - prosimy wklejać je tu lub wysyłać na adres redakcji:
wfrp(at)polter.pl
30-05-2009 11:38
methinks
    Gratki
Ocena:
0
Po bardzo wstępnym przejrzeniu pierwszej części jestem zachwycony. Na skład nie narzekam, chociaż fajnie że kilka drobnostek zamierzacie poprawic (jakis termin?). Dodatek na najwyzsyzm poziomie!

Szkoda ze nie ma w druku. A moze byliby zainteresowani? (ze wzgledow formalnych uznajmy to za zart, reszta na priv :P)
03-06-2009 19:44
~Ghost Reveries

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
z tego co zerknełem to było kilka błędów ale najbardziej rzuciło mi sie w oczy ze NPC Valim ma Mag 5 w tym Dar Tzeencha- dar magii a jak pisze w ksiedze spaczenia to postac ktora dzieki temu osiagnie magie na poziomie 5 wybucha w rozbłysku kolorowych iskier...czyzby niedopatrzenie autorów??
09-06-2009 17:34
narsilion
    ech, skład...
Ocena:
0
Jakie są szanse, żeby przy okazji robienia poprawek, zamienić w tekście głównym czcionkę z koszmarnego w czytaniu Caslon Antique na coś normalnego?

Wiem, ta czcionka jest "klima, szacoon i wogóle", ale jest zbyt ozdobna na tekst główny, w dodatku hinting ma marny, więc na monitorze wyświetla się tak sobie.

Rozumiem, ze w fanowskim zachwycie staramy się mieć 300% cukru w cukrze, ale zobaczcie, że sam wydawca WFRP dał ją tylko do tytułów, śródtytułów itd. Do czego zresztą nadaje się bardzo dobrze.
10-06-2009 14:51

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.