» Dla graczy » Klasy prestiżowe » Gatunkista (3 ed.)

Gatunkista (3 ed.)


wersja do druku

Dlaczego ja cię tak nienawidzę?

Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński
Ilustracje: Marcin 'Luger' Koziełło

Na świecie żyje wiele różnorodnych, baśniowych istot: elfy, krasnoludy, gnomy i wiele, wiele innych. Są też oczywiście ludzie. Zwykli, szarzy ludzie, nie mający żadnych specjalnych mocy, niczym się nie wyróżniający. Po prostu, na tle innych ras, bezbarwni. Co niektórym z nich działa na nerwy. Bo czy to, że ktoś posiada spiczaste uszy, ledwo odrasta od ziemi, czy też jest mistrzem kamieniarstwa czyni go lepszym? Do cholery, nie! Co potrafi elf, czego człowiek nie może się nauczyć? Czy tych wspaniałych wynalazków gnomów nie mogą równie dobrze tworzyć zwykli mieszczanie? Wystarczy przecież odrobina skromności. Ale po co? Lepiej traktować nas, normalnych ludzi, z wyższością i pogardą. Człowiek z takimi poglądami zaczyna odczuwać w stosunku do tych "innych ras" coraz większą agresję. W końcu coś w nim pęka. Agresja zmienia się we wrogość, a następnie w ślepą furię i nienawiść do "odmieńców". Człowiek staje się gatunkistą. Od teraz nie okazuje niechęci. On dąży do odnalezienia sposobu na wywyższenie rasy ludzkiej ponad inne, starając się tępić plugastwo na każdym kroku. Wszelcy półludzie to dla niego wynaturzenia, przeklęte i upodlone, nie zasługujące nawet na życie. Z kolei dla "odmieńców" czystej krwi nawet śmierć byłaby zbyt łaskawa.
Gatunkistami często zostają źli wojownicy biorący udział w wojnach przeciwko innym rasom, jak i tropiciele, którzy zbyt wielu kompanów stracili w potyczkach z elfami. Równie często na tą profesję decydują się także barbarzyńcy, łotrzykowie, a krążą też plotki, że nie tak dawno temu powstał zakon mnichów, którego wszyscy członkowie są zatwardziałymi gatunkistami. Jeżeli chodzi o czarodziejów i zaklinaczy, rzadko kroczą po tej ścieżce, gdyż nie pozwala im ona rozwijać ich magicznego potencjału. Bardowie zbyt często podróżują po świecie, stykając się z przeróżnymi istotami, by wyrobić u siebie gatunkizm.
Kość Wytrzymałości: k8.


Tabela 1-1: Gatunkista
Poziom
Bazowa premia do ataku
------- Rzut obronny na -------
Specjalne
Wytrwałość
Refleks
Wolę
1
+1
+2
+0
+0
Ukradkowy atak +1k6, Znienawidzona rasa +1
2
+2
+3
+0
+0
Ponura reputacja, Znienawidzona rasa +2
3
+3
+3
+1
+1
Ukradkowy atak +2k6, Znienawidzona rasa +3
4
+4
+4
+1
+1
Aura strachu, Przejrzenie zasłony, Znienawidzona rasa +4
5
+5
+4
+1
+1
Przepełniony nienawiścią, Ukradkowy atak +3k6, Wróg rasowy, Znienawidzona rasa +5


Wymagania

Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać gatunkistą.
Charakter: Dowolny zły.
Bazowa premia do ataku: +5.
Rasa: Człowiek.
Wiedza (humanoidy): Ranga 8.
Zastraszanie: Ranga 8.
Specjalne: Bohater musi z jakiegoś powodu nienawidzić nie-ludzkich ras humanoidalnych.

Umiejętności klasowe

Umiejętności klasowe gatunkisty (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Blefowanie (Cha), Dyplomacja (Cha), Jeździectwo (Zr), Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (S), Profesja (Rzt), Przeszukiwanie (Int), Rzemiosło (Int), Stosowanie liny (Zr), Ukrywanie (Zr), Wiedza (humanoidy) (Int), Wyczucie pobudek (Rzt), Zastraszanie (Cha), Zauważanie (Rzt), Zbieranie informacji (Cha). Opis tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Intelektu.

Właściwości klasowe

Biegłość w broni i pancerzu: Gatunkista biegle posługuje się lekkimi, średnimi i ciężkimi zbrojami, tarczami oraz wszelką bronią prostą i żołnierską.
Ukradkowy atak: Już na 1. poziomie, jeżeli gatunkista ma okazję zaatakować przedstawiciela nie-ludzkiej rasy humanoidalnej, który nie może się obronić (traci premię ze Zr do KP), potrafi on zadać takiemu przeciwnikowi większe obrażenia. Na pierwszym poziomie premia ta wynosi 1k6 obrażeń, na trzecim poziomie wzrasta do 2k6, a na piątym - do 3k6. Premia ta kumuluje się z podobną premią uzyskaną od innych klas (jednak tylko wtedy, gdy dotyczy nie-ludzkich humanoidów).
Znienawidzona rasa: Na 1. poziomie gatunkista zaczyna rozwijać swą nienawiść do wszelkich humanoidalnych ras innych niż ludzka. Jako, że poświęca wiele czasu na studia nad znienawidzonymi gatunkami, poznaje ich słabe strony i ułomności, oraz najlepszą taktykę w walce z nimi. Dzięki temu otrzymuje premię +1/poziom w tej klasie prestiżowej do testów ataku i rzutów obronnych, za każdym razem, gdy walczy z przedstawicielem dowolnej nie-ludzkiej rasy humanoidalnej.
Ponura reputacja: Gatunkista na 2. poziomie zyskuje złą sławę wśród humanoidalnych nie-ludzi, dzięki czemu uzyskuje premię +2 do wszystkich testów Zastraszania podczas interakcji z nimi. Poza tym gatunkista zawsze musi liczyć się z nieufnością, a nawet wrogością ze strony tego rodzaju istot.
Aura strachu (zn): Na 4. poziomie gatunkistę zaczyna otaczać specyficzna aura, pozwalająca zidentyfikować go jako przedstawiciela tej profesji. Każda nie-ludzka istota humanoidalna znajdująca się w odległości do trzech metrów od niego odczuwa niepokój i strach, przez co otrzymuje wobec gatunkisty modyfikator –1 do wszystkich testów ataku oraz taką samą karę do rzutów obronnych i testów na umiejętności.
Przejrzenie zasłony (zn): Gatunkista na 4. poziomie tak dobrze poznał swoich znienawidzonych wrogów, że potrafi przejrzeć każdą, nawet magiczną zasłonę skrywającą osobnika humanoidalnej rasy nie-ludzkiej. Gatunkista podejrzewający osobę o ukrywanie swej prawdziwej rasy może wykonać test Zauważenia o ST równym 10 + modyfikator z Przebierania się osoby, którą gatunkista chce przejrzeć. Jeżeli test powiedzie się, gatunkista poznaje prawdziwą tożsamość obserwowanego, ale tylko w zakresie rasy, do której ten przynależy.
Przepełniony nienawiścią (zn): Na 5. poziomie gatunkista jest już tak bardzo przepełniony nienawiścią do innych ras humanoidalnych, że potrafi skumulować ją w pojedynczy, morderczy cios. Raz dziennie przedstawiciel tej profesji może zadeklarować, że korzysta z tej zdolności. Jeżeli następny wykonany przez niego atak będzie udany, trafionemu podmiotowi musi powieść się rzut obronny na Wytrwałość (ST 20). Jeżeli rzut będzie nieudany, cel natychmiast ginie. Jeśli atak gatunkisty nie trafi w cel, zabójczy cios przepada i nie może zostać użyty powtórnie tego dnia. Zdolność ta może być zastosowana jedynie przeciwko nie-ludzkim humanoidom (wobec ludzi i innych stworzeń gatunkista nie potrafi zebrać w sobie tyle gniewu).
Wróg rasowy: Na 5. poziomie gatunkista zdobywa bardzo złą sławę wśród przedstawicieli nie-ludzkich ras humanoidalnych. Od tej pory zyskuje premię +4 do wszystkich testów Zastraszania podczas interakcji z takimi osobnikami. Poza tym istnieje szansa, że zostaną za nim wysłani zabójcy, lub że gatunkista nie zostanie wpuszczony do miasta, w którym rasą dominującą jest jakakolwiek humanoidalna rasa nie-ludzka.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Iwo

Użytkownik niezarejestrowany
    ''Inni do grobu"
Ocena:
0
To extra klasa dla złych tropicieli itp.A gdyby jeszcze dodać premię z ulubionego wroga to śmirć tym ''niezwykłym"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Zgadzam się z Conugonem.
12-07-2005 22:20
~Gnome Killer

Użytkownik niezarejestrowany
    CZAD!
Ocena:
0
Super Ja bym wyrzynał gnomy te skur... Klasa super!
16-07-2005 21:18
Devilion
    Gratulacje
Ocena:
0
Zajeb**** postac zacze se nową gre gatunkistą hyba xD ciekawa na maxa jak mozesz to rospisz do z 30 lvl :P
spoko

narqa
12-08-2005 06:13
~Sargeras

Użytkownik niezarejestrowany
    yeah
Ocena:
0
ah idealna klasa dla mojego woja, a ja tak nienawidze elfów ;]
14-08-2005 16:49
~buczek

Użytkownik niezarejestrowany
    musze go...
Ocena:
0
musze go rozwalić ponieważ gram półelfem astralnym wojownikiem i muj kumpel na mnie poluje co zrobić?????
17-08-2005 14:58
~Ziomek Poziomek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
eee zabic?
22-08-2005 19:41
~Nataniel

Użytkownik niezarejestrowany
    Specjalizacja
Ocena:
0
Klasa ogolnie jest bardzo klimatyczna, zastanawia mnie jednak mozliwosc specjalizacji gatunkistow przeciw jednej okreslonej rasie i jej pochodnych,
np elfy + drowy, pol ludzie wszelkiej masci itp
27-08-2005 15:22
~cezary

Użytkownik niezarejestrowany
    Nazizm, czy nie...
Ocena:
0
klasa niezła. W prawdzie rasizm w DD niekoniecznie każdemu przypadnie do gustu, ale o gustach się nie dyskutuje....
a swoją drogą, fanie byłoby jakby taki ktoś po śmieci z ręki znienawidzonej rasy odtwarzał się jako Rewendant
(zaś zdanie "bo drow zabił mu rodzinę" pachnie Drizztem na km)
17-10-2005 18:24
~Gwintek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Klasa fajna, oryginalna ale to przejrzenie zaslony, bardzo mocno przesadzone....
28-10-2005 09:09
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Orc Slayer
Ocena:
0
Bardzo bardzo bardzo...............dziwna klasa??Ale przyznaje orginalna i pomysłowa ale na 5 poziomie umiejetność którą praktycznie mozna zabic humainoida??Troche przesadzone..........
08-11-2005 15:08
Trabi
    LoL coś mi to faszystów przypomina...
Ocena:
0
Klasa silna może aż za silne ten test na wytrzymałość albo zgon.. A poza tym pomysł tak ciekawy jak i dziwny. Gatunkiści nie służą czasem jakiemuś baronowi z małym głupkowatym wąsikiem i szwargocącym nie zrozumiałym językiem ? :S
14-11-2005 11:48
wehrwolf
   
Ocena:
0
Klasa fajna, ale żeby wprowadzić takie "coś" do drużyny, to wszyscy musieliby być równie pogrzani... no i pewnie za długo by nie pożyli - ale klasa jest ciekawa - bardzo, bardzo zła - i jest to zło namacalne, niemalże czuje się je... A nie jacyś tam rycerze ciemności i inne bajki dla niegrzecznych dzieci...
15-12-2005 11:37
~demongo

Użytkownik niezarejestrowany
    hahaha
Ocena:
0
nienawidzę innych bo nie mogłem się nimi urodzić

PS.ŻART
17-12-2005 16:15
~Kozer

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Spoko jest
07-01-2006 14:45
~demongo

Użytkownik niezarejestrowany
    nieźle
Ocena:
0
Racja.
07-01-2006 15:34
~Hailar

Użytkownik niezarejestrowany
    Spoko
Ocena:
0
Klasa interesująca ale przydało by się chyba żeby specjalizował się troche bardziej w jednej konkretnej rasie bo trudno go dopasować do drużyny. Ale chyle czoła przed pomysłem.








26-01-2006 14:01
~Krytharaul Forath

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No faktycznie. klasa tylkio do grania solo.
30-01-2006 13:49
~kfys

Użytkownik niezarejestrowany
    fajne
Ocena:
0
bardzo mi sie to podoba moje gratulacje najbardziej poruszyl mnie dopis "dlczego ja cie tak nie nawidze?" sam bym tego lepiej do tej klasy nie wymyslil
propnuje wejsc na tego linka:
http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=68198
calkiem fajna sprawa
moj nick Arawilar ]
czekam na maile jesli ktos zechce mi takowe przyslac z linkami na ciekawe strony np z programami pomocnymi mp w pracy
pozdro 4 all
13-03-2006 22:23
~eXpert

Użytkownik niezarejestrowany
    Krasnoludy trzęsą
Ocena:
0
Fajna klasa (jak większość tu wymyślonych), gram krasnoludem, więc zrozumiałe jest że elfy mogą się zacząć modlić :)
18-04-2006 18:01
~AXL

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
to jest klasa dla ludzi idioto
26-04-2006 11:36

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.