Nie wszystkie rośliny nieinteligentne są z natury neutralne. Bywają też niestety takie, których skażenie złem zaowocowało nieodwracalna przemianą. Jedną z takich hybryd jest właśnie brzytwotrawa, rosnąca w miejscach, gdzie skupienie energii negatywnej jest na tyle niskie, że rośliny są w stanie ją przetrwać, a jednocześnie na tyle wysokie, by wyzwolić z nich to, co najgorsze. Miejsca owe mogą występować właściwie wszędzie. Mogą to być punkty, w których zostały stoczone potężne pojedynki magiczne, polany, na których były odprawiane rytualne mordy i krwawe poświęcenia, jak i jakiekolwiek inne miejsca, w których przelano wiele niewinnej krwi...
Na pierwszy rzut oka - brzytwotrawa nie różni się właściwie niczym od swej niegroźnej odmiany. Jednak po baczniejszym przyjrzeniu się – na jaw wychodzą niepokojące szczegóły. Krawędzie każdego źdźbła są ostre jak niejeden miecz, a niejednokrotnie – dużo bardziej. Dodatkowo – kępy zabójczej rośliny mają niezdrowy ciemnozielony kolor, który powstałby, gdybyśmy do roślinnego soku dodali świeżej krwi. Kolor ów brzytwotrawa zawdzięcza właśnie temu życiodajnemu płynowi, który chłonie zamiast wody. Jak go zdobywa? To proste – przechodzące zwierzęta są ranione przez ostre źdźbła, a skapująca z ran krew wsiąka w glebę, żywiąc roślinę. Jeśli w pobliżu przez dłuższy czas nie będzie żywych organizmów, w których żyłach płynąłby ten czerwony płyn, brzytwotrawa po prostu uschnie.
Jak na złość – ową okropną roślinę upodobała sobie cała gama pasożytów i innych stworzeń, żerujących na otwartych ranach przechodzących stworzeń. Należy więc uważać, by oprócz paskudnych rozcięć, nie nabawić się jakiejś, nieraz jeszcze paskudniejszej, infekcji.
Na szczęście – trudno jest nie zauważyć polan ‘zasiedlonych’ przez brzytwotrawę. Obszary owe na ogół śmierdzą rozkładającą się krwią i aż roi się nad nimi od padlinożernych insektów. Nie zmienia to jednak faktu, że podczas karkołomnej ucieczki niewiele humanoidów zwraca uwagę na owe oczywiste znaki ostrzegawcze.
Walka
Brzytwotrawa jest nieruchoma, co jednak nie oznacza, że nie jest niebezpieczna. Wejście na obszar, gdzie rośnie owa roślina na ogół owocuje nieprzyjemnymi rozcięciami na poziomie od kostek do pasa lub wyżej (zależnie od rozmiarów źdźbeł). Dodatkowo – przyczajone w brzytwotrawie insekty tylko czekają na okazję, by przeniknąć do krwi, lub na ciało poranionej ofiary.
Aby przedostać się bezpiecznie przez polanę porośniętą przez brzytwotrawę, należy zdać pozytywnie test na Zręczność, którego ST zależy od rozmiarów rośliny. Obrażenia, jak również twardość i ilość punktów wytrzymałości trawy również zależą od jej wielkości. Test na Zręczność jest powtarzany w każdej rundzie, w której dana istota pozostaje na obszarze zarośniętym przez brzytwotrawę. To samo tyczy się oczywiście obrażeń.
Rozmiar | ST testu na Zr | Obrażenia | Twardość | Ilość PW |
Mały | 12 | 1k6 | 3 | 9 |
Średni | 15 | 1k8 | 4 | 11 |
Choroba (Sp): Każdorazowe obrażenia od brzytwotrawy owocują ryzykiem zarażenia się jedną z paskudnych chorób, której roznosiciele bytują na liściach rośliny. Ilość infekcji, na które naraża się raniona postać, jest podana w poniższej tabelce.
Rozmiar | Ilość Infekcji |
Mały | 1k3-1 |
Średni | 1k4-1 |
Kiedy już ustalisz na ile chorób naraziła się postać, rzuć tyle razy k4, by zdefiniować każdy poszczególny rodzaj infekcji.
k4 | Choroba |
1 | Plugawa gorączka** |
2 | Czerwony ból** |
3 | Dreszcze** |
4 | Oślizgła zagłada** |
*Typ ‘Zagrożenie’ zaczerpnięty z podręcznika Creature Collection I i II, wydanego przez Sword & Sorcery Studios (www.swordsorcery.com).
**Wszystkie choroby opisane są w Podręczniku Mistrza Podziemi.