Poniżej znajdują się opracowane dodatkowe magiczne właściwości pancerzy i broni, w które można "zaopatrzyć" ekwipunek przewijający się przez sesje. Obok nazwy każdej z nich znajduje się pseudonim jej autora. Informacje o aktualizacjach w tej kategorii będą ukazywały się na stronie głównej.
Specjalne moce pancerzy
Magiczność (Zsu-Et-Am): tak zaklęty pancerz przesączony jest energią magiczną do tego stopnia, która nie tylko nie utrudnia, ale wręcz ułatwia korzystanie z czarów. Dzięki temu pozwala on noszącemu ignorować komponenty materialne warte mniej niż 1 sz (podobnie jak atut Wyzbycie się składników), a także ogranicza szansę niepowodzenia czaru właściwą danemu typowi pancerza o pewną wartość, w zależności od swojej siły (od 5% do nawet 25%). Obniżenie to kumuluje się z innymi podobnymi efektami, takimi jak zdolności klasowe niektórych klas prestiżowych. Poza tym każde 5% obniżenia szansy niepowodzenia czaru wiąże się z premią z usprawnienia +1 do testów Koncentracji wykonywanych w celu rzucenia lub utrzymania czaru (+1 przy 5%, +5 przy 25%).
Słabe, (5%), umiarkowane (10-15%) lub silne przemiany (20-25%); PC 11 (5%), 13 (10%), 15 (15%), 17 (20%), 19 (25%); Stworzenie magicznej broni i pancerza, Wyzbycie się składników; Cena: premia +1 (5%), +2 (10%), +3 (15%), +4 (20%), +5 (25%).
Moc (Zsu-Et-Am): zaczarowana w ten sposób tarcza przybiera częściowo właściwości ruchomej bariery mocy. Ma to kilka konsekwencji – przede wszystkim jej twardość wzrasta o 10, a jednocześnie sama tarcza może być wykorzystywana do ochrony przed atakami stworzeń bezcielesnych i eterycznych – zapewniana przez nią premia do pancerza jest doliczana normalnie. Umagicznienie to ma jeszcze jeden efekt – umożliwia postaci osłonięcie się przed magicznymi pociskami (podobnie jak czar tarcza). W tym celu konieczne jest jednak – w przeciwieństwie do działania czaru - wykonanie udanego rzutu obronnego na Refleks (pomimo iż normalnie magiczny pocisk nie pozwala na jego wykonanie). Częściowo odmieniona natura nie wpływa na wagę, a jej jedynym wizualnym przejawem jest intensywny połysk przedmiotu.
umiarkowane przemiany i wywoływanie; PC 16; Stworzenie magicznej broni i pancerza, ściana mocy, tarcza; Cena: premia +5.
Płynny pancerz (Estel): dzięki temu szczególnemu umagicznieniu pancerz zyskuje wyjątkową właściwość: dopasowuje się doskonale do kształtu ciała noszącej go istoty i dostosowuje się do każdego jej ruchu. Zbroja umagiczniona w ten sposób pod względem ograniczania szybkości postaci jest traktowana jako lekki pancerz, a ponadto szansa niepowodzenia czaru wynikająca z noszenia płynnej zbroi zmniejsza się o 5%, wszelkie kary do umiejętności opartych na Zręczności zostają zmniejszone o 3, a maksymalna premia ze Zręczności do Klasy Pancerza wzrasta o dodatkowe +3.
Umiarkowane przemiany; PC 15; Stworzenie magicznej broni i pancerza, polimorfowanie dowolnego obiektu; Cena: premia +3.
Specjalne moce broni
Potężniejsza olśniewająca energia (Zsu-Et-Am): umagiczniona w ten sposób broń zamienia się w czystą, świetlistą moc, co nie ma jednak wpływu na wagę oręża. Wykonywane przy jego użyciu ataki należy traktować jako dotykowe, mogące w zwykły sposób ranić istoty bezcielesne i eteryczne. Oręż cały czas emituje też światło o jasności płomienia pochodni (promień 6 m). Mocą tą można nasączyć jedynie broń do walki wręcz, miotaną lub amunicję.
Silne przemiany; PC 22; Stworzenie epickiej broni i pancerza, Stworzenie magicznej zbroi i pancerza, eteryczność, miecz Mordenkainena; Cena: premia +7.
Potężniejsze odrzucanie (Cahir): broń umagiczniona tym efektem ma jeszcze większą moc odrzucania, niż umagiczniona zwyczajnym odrzucaniem. Po udanym trafieniu cel musi wykonać udany test na Wytrwałość (ST 24) albo zostanie odrzucony na odległość 3 pól (4,5 metra; w przypadku gdy cel nie może się przemieścić na taką odległość, np. ma za sobą ścianę, pada na ziemię). Jeżeli celowi nie uda się pierwszy test, musi zdać kolejny test na Wytrwałość (ST 24), lub zostanie unieruchomiony na 2 rundy.
Silne wywoływanie; PC 16; Stworzenie magicznej broni i pancerza, zaciśnięta pięść Bigbyego; Cena: premia +5.