» Projekty » Salkalten » Salkalten: nadzieja Ostlandu

Salkalten: nadzieja Ostlandu


wersja do druku

Salkalten: nadzieja Ostlandu
Autorzy: Daniel ‘karp’ Karpiński, Gniewomir ‘triki’ Trocki Ilustracja na okładce: Jakub 'paskud' Redys Ilustracje: Marta 'Mayer' Dettlaff, Dominik 'KEYLAIGH' Kasprzycki, Jakub 'paskud' Redys, Andrzej 'Fadhlan' Romanowski, Justyna 'thegreenknight' Ruda, Piotr 'Ce2ar' Stachurski Korekta: Karolina 'Viriel' Bujnowska, Szymon 'Siriel' Gwiazda, 'hallucyon' Skład: Gniewomir 'triki' Trocki Projekt okładki i ramki: Marek ‘Mar_cus’ Szumny Witajcie w Salkalten, strudzeni wędrowcy! Przekroczcie jego bramy i podziwiajcie, jak z dnia na dzień niewielkie miasteczko przeradza się w stolicę wyniszczonej wojną prowincji i największy port na wschód od Marienburga. Archaon zadał Wielkiemu Księstwu silny cios, ale hart ducha i wola przetrwania ludzi okazały się silniejsze. Tak oto, z krwawych gruzów prowincji podnosi się zwiastun lepszych dni. Witajcie w SALKALTEN: NADZIEI OSTLANDU. Niniejszy dodatek do gry fabularnej Warhammer Fantasy jest w pełni nieoficjalny i stworzony w duchu idei "fani dla fanów". Został napisany z myślą zarówno o graczach, jak i Mistrzach Gry. Początkowo chcieliśmy oddać w Wasze ręce materiał uzupełniający oficjalne, ale niestety ubogie informacje na temat portów Imperium. Jednak ten plan wypełnienia "białych plam" Warhammera wymknął się nam spod kontroli. W efekcie powstał dodatek, w którym znajdziecie nie tylko dokładny opis portowego miasta Salkalten, ale także dwie gotowe do poprowadzenia przygody. Aby ułatwić korzystanie ze zgromadzonej na jego kartach wiedzy, został on podzielony na trzy części. Pierwsza z nich, zatytułowana SALKALTEN: NADZIEJA OSTLANDU stanowi dokładny opis miasta, jego historii i niepewnej sytuacji polityczno-gospodarczej. Znajdziecie w niej informacje na temat ludności Salkalten, najważniejszych osobistości i liczących się miejsc, a nawet nowe profesje. Uzupełniliśmy je dodatkowymi ramkami, zawierającymi pomysły na przygody bądź ciekawostki z życia miasta. Mamy nadzieję, że dzięki temu po lekturze pierwszej części dodatku w waszej wyobraźni Salkalten przebudzi się jako tętniące życiem i pełne gotowych do odkrycia tajemnic miasto Imperium, w którym z chęcią będziecie rozgrywać swoje przygody. Druga część STARA ZADRA to scenariusz przygody, której rozegranie znacznie ułatwi wcześniejsze zapoznanie się z opisem miasta Salkalten. Akcja scenariusza toczy się kilka miesięcy po zakończeniu Burzy Chaosu, gdy Salkalten jest tymczasową stolicą Ostlandu. Bohaterowie Graczy zostaną rzuceni w wir dramatycznych wydarzeń, których przyczyną jest popełniona przed wieloma laty zbrodnia. Będą mogli spróbować swoich sił i rozwikłać zagadkę tajemniczych morderstw, które nękają miasto. Czas nie będzie ich sprzymierzeńcem, podobnie jak ludzie, którzy za wszelką cenę chcą zapomnieć o starych zadrach. Trzecia część dodatku to również przygoda, zatytułowana PAJĘCZYNA TZEENTCHA i stanowiąca kontynuację pierwszego scenariusza. Główna oś przygody opiera się na próbie powstrzymania kultystów Tzeentcha przed realizacją ich planu przejęcia Salkalten. W imię Architekta Przeznaczenia uknuto spisek, który sięga daleko poza mury Salkalten. Zaangażowane w niego osoby zrobią wszystko, by nowa stolica upadła, grzebiąc tym samym ostatnią nadzieję prowincji. Jeśli ktoś może pokrzyżować ich nikczemne plany, to tylko Bohaterowie Graczy. Tylko czy wystarczy im sił i determinacji? Oba scenariusze tworzą mini-kampanię, gotową do rozegrania w Salkalten. Dla ułatwienia rozgrywki przygotowano gotowe postaci Bohaterów Graczy, które można wykorzystać na sesji. Dla osób lubiących samodzielnie tworzyć postaci zamieszczono dodatkowe wskazówki, tzw. "archetypy", które powinny ułatwić wykreowanie Bohaterów najbardziej pasujących do przebiegu przygód. Na zakończenie zostaje mi życzyć Wam udanej lektury i wielu ciekawych sesji spędzonych w nowej stolicy Ostlandu. Przygoda wzywa!
Karolina ‘Viriel’ Bujnowska
Materiały do pobrania
  • wersja w niższej rozdzielczości [6,5 MB] - pobierz
  • wersja w wyższej rozdzielczości [18,5 MB] - pobierz
Dostępna jest też wersja w bardzo wysokiej rozdzielczości, przygotowana z myślą o osobach, które chciałyby wydrukować dodatek i dołączyć do swojej kolekcji Warhammera - pobierz [80 MB] Zainteresowani mogą też pobrać samą mapę Salkalten.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Konkurs Zbrodnia
VIII edycja konkursu na scenariusz WFRP WYNIKI
O Hansie medyku
Bajka wissenlandzka
Goniec Altdorfski #5
Wieści Wszelakie ze Stolycy Imperium, Prowincji i Świata
Zagubione w Waaagh!
Warhammerowa wiosna nastała!

Komentarze


~Khil

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Gratulacje. Jak zauważono wcześniej, dodatek przewyższa niektóre oficjalne materiały. Pomysł z nadmorskim klimatem wymiata, a scenariusze (szczególnie pierwszy) rozkładają na łopatki. Ze świecą szukać podobnych pomysłów. Na jakąkolwiek pomoc warhammerowca chcecie liczyć kiedykolwiek jeszcze, chętnie pomogę xD
21-04-2009 14:12
karp
   
Ocena:
0
Wiem, ze to dodatek fanowski, a nie oficjalny, ale jakby komus chcialo się zrobić reckę, albo po prostu zamieścić obszerna opinię (tu czy gdziekolwiek indziej) to bardzo chętnie się z nią zapoznam.
21-04-2009 16:26
Aesandill
   
Ocena:
0
Zajme sie tym :D
Jutro
Pozdrawiam
Aes
21-04-2009 19:12
Dwalthrim
    MEGA!!!
Ocena:
0
Dodatek jest rewelacyjny, warto było czekać bo dopieściliście chyba wszystko co się dało. Po wstępnym przejrzeniu stwierdzam ze to najlepszy polski dodatek od czasów Władcy Zimy, jak dla mnie powinniście go zapodać na stronie Copernicusa w dziale materiałów fanowskich czy innych dawnloadsach. Więcej napiszę jak ponownie będę miał czas przejrzeć lub poprowadzić przygody :). Nie mniej ciągle zbieram szczękę z podłogi, gratulacje i szacun dla całej ekipy pracującej nad Salkalten!
21-04-2009 22:54
nerv0
    Recenzja. :)
Ocena:
+2
Swoją opinię z pewnością zamieszczę gdzieś tu w komentarzach. W zasadzie mogę już zacząć, ale do przeczytania został mi jeszcze drugi scenariusz. A w zasadzie to napiszę co myślę już teraz. :)

Dodatek jest dobry. Bardzo dobry. Trzyma naprawdę porządny klimat. Czasem tylko wydaje mi się, że można by coś więcej napisać o niektórych elementach. Np. o bagnach, bo tu czuję jakiś niedosyt. Fajnie by było także gdyby opisać coś więcej o samym życiu w mieście. Fragment opisujący pracę robotników w porcie był fajny, ale trochę zabrakło mi innych tego typu smaczków (można by opisać jak trwa jakiś remont jednej z baszt, albo jak wywożony jest gruz po tajemniczym zapadnięciu się jakiejś kamienicy. Dodało by to więcej dynamiki miastu).

Scenariusz - Ten pierwszy. Podobał mi się bardzo, ale wygląda na dość prosty co jakoś mi nie pasuje do sesji detektywistycznej. Na oko wydaje się być też liniowy. Ma jednak bardzo miodny klimat podobnie jak reszta dodatku i jest napisany krótko, zwięźle i na temat, co jest dla mnie przeogromniastym plusiakiem. Nie masz tam w zasadzie informacji, które nie były by do czegoś potrzebne.

Oprawa graficzna. Tu mam bardzo mieszane uczucie. Z jednej strony mamy sporo bardzo fajnych i klimatycznych rysunków (bardzo spodobały mi się lekko niedbałe w zamyśle szkice budynków. Naprawdę mocne), z drugiej zaś jest bardzo dużo prac po prostu przeciętnych, które jakoś mi się nie wpasowują. Do tego niektóre rysunki (te w opisach profesji dodatkowych) kiepsko zlewają się z tłem. Zdaję sobie sprawę, że dość ciężko jest dopasować coś takiego, ale można to było dopasować lepiej. Bardzo spodobały mi się też stylizowane na pergamin ramki.

Tylna okładka. Tu się nie popisaliście. Rysunek wygląda sztucznie, jakby był wstawiony na odwal się. Nie zadbaliście o to by wkomponować go w tło, które i tak jest po prostu jednolite. Można to było zrobić tak aby przypominała wyprawioną skórę, na której wytłoczono jakiś symbol albo coś.

To tyle ode mnie wypisane na szybko. Mam nadzieję, że w czymś to pomoże.

Oczywiście wypisałem tu głównie uwagi gdyż to one są zwykle najbardziej pomocne. :)
22-04-2009 08:54
triki
   
Ocena:
0
Większość Twoich uwag nerv0 skierowanych jest do mnie, jako osoby odpowiedzialną za skład. Zdaję sobie sprawę z pewnych uchybień, ale na swoje usprawiedliwienie dodam, że uczyłem się i programu i składu, by złożyć pierwszego w życiu półprofsjonalnego pdfa. Na dodatek na bardzo słabym komputerze (ponad dwuletnim laptopie, który w dniu zakupu ledwie ocierał się o standardy). To marne usprawiedliwienie, ale to między innymi stąd małe niedoróbki przy profesjach i tylna okłada. Ta w projekcie wyglądała na wzór Wież Aldtorfu, jednak mój procek i pamięć, a raczej mojego sfoszałego kompa, nie dały rady tego "przemielić".

Co do miasta i braków - ja miałem wrażenie, że delikatnie przekroczyliśmy rozsądny limit znaków, choć pomysłów dalej nie brakowało. Chcieliśmy zbudować pewne tło, które MG bez problemu wykorzysta w przygodach i to tych swoich, jak i spisanych w części 2 i 3, ale też obawialiśmy się dłużyzn.

Dzięki za uwagi, czekam na kolejne recki.
22-04-2009 09:22
Aesandill
    Recenzja
Ocena:
+2
Pierwsze wrażenie:

Najważniejsze.
Dziewięćdziesiąt dziewięć stron świetnie wyglądającego pdfu, najpierw kolor, potem czerń i biel. Liczne ilustracje. Możliwość złożenia jako zwykłej książki. Na pierwszy rzut oka nic nie odstaje od i oryginalnych produkcji. Naprawdę zachęca do lektury.

Ilustracje:

Różnej jakości, ale wszystkie klimatyczne i pasujące do tekstu. Nie znalazłem również choćby jednego który można nazwać by słabym, co dobrze świadczy o dodatku. W porównaniu z tym co serwują nam twórcy oryginalnego młota, uważam że to jeden z najmocniejszych elementów S. W tej części, dodatek wypada dużo lepiej od podstawki. Jedyną drobną wadą, jej rozmiar niektórych rysunków. Zajmując całą kartkę zwiększają koszt wydrukowania własnego egzemplarza. Jednak jest to „wada” którą z odpowiednim podejściem z łatwością można uznać za zaletę.

Salkalten nadziej Ostlandu:

Ciekawy choć odrobinę chaotyczny tekst opisujący portowe miasto. Kompleksowy przekrój historii, wpływów, mieszkańców i wszystkiego tego co opis miasta może zawierać. Prawdziwa skarbnica pomysłów, BNów i nowych profesji przesiąknięte zapachem soli i morza. Tekst który naprawdę warto przeczytać, i podane tam informacje dołączyć do własnej koncepcji Warhammera. Jest tutaj tego tyle, ze można by poprowadzić kilka kampanii w samym tylko mieście opierając się na gotowych konfliktach, profesjach i BN. Dodatkowo na plus policzyć mogę pozbawianie dłuższych pseudoklimatycznych wstawek, które mogły by męczyć czytelnika. Z wad prócz rozrzucenia cennych informacji po tekście (ułatwiające czytanie, utrudniające korzystanie jako z podręcznika), mogę wymienić szwankującą momentami korektę (np. str 5. Norsmeńskich piratów, pirackich najazdów, głodem i piratami. Wszystko w przeciągu pięciu zdań.). Rozumiem ze to wynik składania tekstu z kilku mniejszych, oraz wycinania mniej potrzebnych fragmentów, ale może to razić.

Przygoda nr I:

Ciekawa, inspirująca. Dobrze opisana, lepiej nawet niż traktujący bezpośrednio o mieście(wszyscy BN w jednym miejscu, to się chwali). Pozwala BG różnych profesji wykazać aktywny udział, zapewnia sporo zabawy. Zawiera gotowe postacie, wraz z ładnymi rysunkami. Nie ma czego chcieć więcej. Jako małą wadę mogę podać dość sporo założeń, które mogą nie wyjść w toku przygody.

Przygoda nr II:

Kontynuacja pierwszej, wymagająca od MG trochę większej biegłości, ale również gwarantująca spory wpływ Graczy na rozwój wypadków. Ta przygoda żyje, zmienia się i ewoluuje zależnie od warunków, w dodatku łatwo ją przerobić wyszarpując dla siebie co ciekawsze fragmenty. Zawiera sporo naprawdę ciekawych przedmiotów, o które trudno w Warhammerze, co jest kolejnym ogromnym plusem. Naprawdę kawał dobrej roboty.

Co moge powiedzieć o tym dodatku:

Dobry, choć nie pozbawiony wad. Czyta się go świetnie, trochę trudniej było by z niego korzystać. Pięknie i bogato ilustrowany, przesycony klimatem i wypełniający lukę, którą stworzyli twórcy Warhammera. Oceniając go jako dodatek oficjalny( a na takim, jak nie wyższym poziomie można go ulokować) dał bym 8/10. Jednak jest to darmowa produkcja fanowska, na poziomie lepszych z tych „profesjonalnych”. W moim osobistym rankingu - 10/10.
Dzięki za ciekawą lekturę.

Pozdrawiam
Aes
22-04-2009 11:33
E_elear
   
Ocena:
0
Pierwsze wrażenie : Piorunujące.
Przede wszystkim gratulacje dla wszystkich zaangażowanych.
23-04-2009 18:46
karp
   
Ocena:
0
Na prośbę czytelników Salkalten dodałem do pobrania plik z samą mapą miasta w formacie jpg.
23-04-2009 19:22
~jaffar

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Powiem tylko tyle: jestem normalnie zachwycony tym co pokazaliscie tym dodatkiem. Oby tak dalej.
Pamietajcie trening czyni misiem:D.
24-04-2009 12:16
~Einar

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie jestem wielkim fanem WFRP, bardzo nie wiele grałem w Warhammera w mojej karierze gracza i mistrza gry. Widziałem jednak kilka dodatków do tego sytemu i ten śmiało wytrzymuje z nimi porównanie. Bardzo dobry tekst, mam nadzieję wykorzystać go kiedyś, jakoś w przyszłości w prowadzeniu - zasługuje na to. Pełny podziw dla pracy wożonej w dodatek!

No i przewertowanie tego dodatku coś ciekawego mi przypomniało:
Odnoszę wrażenie, że scenariusz "Stara Zadra" autorzy zamieścili już kiedyś na stronie Wiedźmin Gra Wyobraźni Nieoficjalnie. Nie wiem czy po takim tytułem, ale fabuła jest po prostu identyczna.

25-04-2009 13:19
~Slave

Użytkownik niezarejestrowany
    Opinia
Ocena:
0
Powiem szczerze, dodatek pierwsza klasa.
Wszystko staranie i dobrze zrobione.
Jedynie efekt psuje okładka tylna która jest porostu żałosna.
26-04-2009 21:58
Rapo
   
Ocena:
0
Fakt ramka się tam "zgubiła", ale nie przesadzajmy z tą żałosnością.
27-04-2009 18:34
~Tym

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Muahahaha!
Kto by pomyślał ;D
Świetny dodatek, szkoda, że dopiero teraz na niego
wpadłem, bo przeprowadzałem już kampanie w tej pięknej mieścinie, ale przyda się na przyszłość.
02-05-2009 15:56
Kore
    3 pytania
Ocena:
0
„Salkalten: Nadzieja Ostlandu” to niewątpliwie majstersztyk, za który chciałbym, w imieniu swoim i moich graczy, serdecznie podziękować wszystkim, którzy nad tym nieoficjalnym dodatkiem pracowali. Mam tylko kilka pytań, które mnie nurtują.
Po pierwsze w „S:N.O.” na stornie 4 czytamy, że Salkalten jest jedynym portem morskim Imperium. Pytanie brzmi, co w takim razie z Dietershafen w Nordlandzie? Na str. 74 „Dziedzictwa Sigmara” jest napisane „(...) flota oceaniczna nie ma innego wyboru jak korzystać z tutejszych portów zaopatrzeniowych, z których najważniejszym jest rozwijające się miasto Dietershafen.”
Po drugie zastanawiam się czy wydarzenia opisane w przygodach nie powinny mieć miejsca w roku 2523 KI? Wydaje mi się, że inwazja Archaona zatrzymana została latem, więc jeśli wydarzenia opisane w dodatku są o tej samej porze roku to chyba już nie w 2522 KI?
Ostanie pytanie odnosi się do statystyk BN-ów. Przykładowo, jak Jurij Radujew może mieć WW 39, biorąc pod uwagę przebieg jego kariery i zakładając nawet minimalne WW początkowe (22)?
PS. To mój pierwszy komentarz, witam wszystkich i proszę o nieodebranie moich pytań jako „czepialstwa”, to czysta ciekawość.
06-05-2009 01:08
karp
    @ Kore
Ocena:
0
Ad. 1 - z tymi portami w Imperium to ciężka sprawa jest, bo w kilku miejscach, w tym w podstawce przy opisie profesji żeglarza jest napisane, ze Imperium posiada wielką flotę, ale gdzie ona "kotwiczy" to już się czytelnik nie dowie. Informacji szukaliśmy tak w dodatkach oficjalnych jak i w tych nieoficjalnych, a powszechnie znanych, tak więc siegnęliśmy miedzy innymi do: Księgi Zasad, Dziedzictwa Sigmara, A Private War, Mariengurg: Sold Down the River, Sail Ho, Tome of Salvation, The WFRP Companion... Tak przyznaję, mogliśmy przeoczyć zdanie o malym porcie w Nordlandzie, tym bardziej, ze port bliźniak Salkalten, którym jest Neue Emskrank, praktycznie zakończył dzialalność.
Tak czy siak miejsce w którym cumuje olbrzymia flota Imperium pozostało zagadką ;)

Ad. 2 - pierwsza przygoda rozpoczyna sie 20 dnia Czasu Żniw (Erntezeit), a Archaon czmychnął spod Middenheim na poczatku (chyba 5 dnia) Czasu Lata (Sommerzeit) - tak więc mamy przeszło trzy miesiące od zakonczenia Burzy Chaosu, a jak wiaomo Ostland został zlupiony wcześniej niz Middenland, czy Hochland. Sto dni to kawał czasu, a my opisaliśmy moment, w którym władza w Salkalten dopiero się konstytuuje (okres zblizony do tego z Dziedzistwa Sigmara).
W razie potrzeby Kalendarz Imperium znajdziesz tutaj .

Ad. 3 - Nie rozumiem co jest nie tak z Radujevem, wszak poszczególnych +5 i +10 do WW się nie sumuje... ?

ps. Witamy na Polterze ;)
06-05-2009 15:54
triki
   
Ocena:
0
Ad 1 - do wypowiedzi karpa, należy dołączyć informację, że flota Imperium opisana zostła dopiero w Shades of Empire, ale i tu czytelnik nie otrzymał rzeczowych informacji.
06-05-2009 20:40
Kore
   
Ocena:
0
Dziękuję za odpowiedź.
Ad. 1 – Rozumiem.
Ad. 2 – Faktycznie, wszystko jest w najlepszym porządku.
Ad. 3 – Nie sumuje, coś przekombinowałem :/
07-05-2009 02:08
Got
   
Ocena:
0
Ehh piękna rzecz. Chciałoby się rzec "that's Awsome!". Naprawde panowie, ogrom pięknej roboty. Wydaje mi się że dodatek mógłby zostać wydany na równi z oficjalnymi :)

Nie widze żadnych wad, no może jedną. Chciałoby sie to czytac, czytać i czytać.

To co, jaki kolejny dodatek sie szykuje ;)
10-05-2009 00:21
triki
   
Ocena:
0
Kończymy, a raczej zaczynamy kończyć dodatek o zielonoskórych i w fazie przygotowań jest Salkalent 2 ;) - Morskie opowieści.
10-05-2009 08:49

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.