» Webkomiksy » Fatalne Batmany

Fatalne Batmany


wersja do druku

Fatalne Batmany
F.K. Estremadura powstawała od 2005 roku. Skupiła wokół siebie grupę bezinteresownych ludzi, którzy postanowili poprzez swoje prace wyrazić swój stosunek do otaczającej ich rzeczywistości. Na bazie fachowego zaplecza edytorskiego i scenariuszowego opiera się nadbudowa złożona z profesjonalnych rysowników, laureatów konkursów na krótką formę komiksową.

W skład grupy wchodzą: Robert Olesiński, Paweł Marszałek, Michał Będkowski, Michał Janusik, Adrian Madej, Wojciech Prokop, Jacek Jaskulski, Wojtek Andrzejewski, Monika Putyło, Grzegorz Redko i Daniel Gembus.

Oficjalna strona F.K. Estremadura


Kliknij na obrazek, by powiększyć






Międzynarodowy Festiwal Komiksu w Łodzi 2007



Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Gerard Heime
   
Ocena:
0
O ile pierwsza odsłona fatalnych mi się spodobała (głownie ze względu na koncept), o tyle druga jest według mnie wtórna i gorzej narysowana.
20-08-2007 00:04
~Otobaryk

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wszystkie wywody, które snujesz w 3 akapicie, są jak zwykle nadinterpretacją, dodatkowo prowokacją. Próbowałem Cię przybliżyć do swojego sposobu myślenia. MOWIE, ZE KOMIKS BOHATERSKI JEST W USA WYWOLANY WYJATKOWA NIESPRAWIEDLIWOSCIA TEGO KRAJU. Tego chyba dotyczy ta praca. I nie sposób o tym nie mówić... Wszelako przepraszam Cię za to...

Akapit czwarty: do tej pory wnioskowało się co innego.;) To co mówisz dalej w tym ustępie to skrajna głupota i naiwność, bo ja tak nie myślę. Ja Oleryk i Glupiec tylko przypominamy o zbrodniach tego kraju, bo jest ich mnóstwo a on sam zarówno w odniesieniu do siebie, jak i swojej historii stara się je zataić (zorrami, batmanami i supermanami min.). Ty zaś ludzi, którzy chcą coś pamiętać i przypominać, przy całym (na co dzień serwowanym i przez głupców wyznawanym) heroizmie i huraoptymizmie posądzasz o to, że są co najmniej terrorystami. Jakie to amerykańskie... ;D

Co do ps. Odnosi się wrażenie, że gdybyś miał rację na temat Drezna, wszystko co powiedział Głupiec byłoby nieprawdziwe. Wszelako to co mówisz jest nieprawdziwe...

TO CZEGO W KONCU WG CIEBIE, DOTYCZY TEN KOMIKS BOHATERSKI? DO JAKICH POSTACI SIE ODNOSI?

Gerard: Nie słyszałem żebyś wypowiadał się na temat pierwszej części. Czyżbyś był zdolny jedynie do krytyki? Dlaczego wtórna? Bo podobna do pierwszej? Komiks chyba ma właśnie być taką serią historii!
20-08-2007 13:17
~Otobaryk

Użytkownik niezarejestrowany
    jw. i chyba poraz ostatni do Nick'a Drake'a
Ocena:
0
Marvele są złe, bo są zakłamane, wtórne, nudne, nierealne. Komiks ten, nie ma być dobry bo jest inny niż marvele, ma pokazać jak naprawdę wygląda los postaci co zachwyciła się marvelami. W sposób, nie bardzo, przejaskrawiony.;) To, że takich akcji nie widziałeś nie znaczy, że ich nie ma. Chcesz podam przykłady! Mówiłem to ze 100 razy i ręce mi opadają? Ile ty masz lat chłopie? Bo wydaje mi się, że 13 i pochodzisz z bogatej rodziny. Wyzysk, eksmisje, przemoc, upadek służby zdrowia, to zaś dla Ciebie kity wymyślone przez telewizję...

Deprecjonowałeś już to jako sztukę choć nikt tak nie twierdził! I nie jest to portal o sztuce!
Deprecjonowałeś jako nowatorstwo, (i ujmowałeś wartości) choć nikt tak nie twierdził...

Nie bój się, wszak występujesz pod Nickiem. Możesz przyznać, że to nowatorska sztuka. Choć ja tak nie twierdzę...

Hehehehehehehehehe ;D
20-08-2007 13:28
~Nick Drake

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"posądzasz o to, że są co najmniej terrorystami."
nie posądzam was o terroryzm. Wygłaszanie wrogich zdań pod adresem jakiegoś narodu to nie terroryzm, a najwyżej rasizm. O rasizm mógłbym Cię ewentualnie posądzić.

Nie uważam, że głupotą i naiwnością jest dostrzeganie zbrodni popełnionych przez USA. Za Naiwność uważam niezauważanie, że praktycznie każdy kraj na kuli ziemskiej ma podobny katalog świństw na koncie.

poszperałem na temat Drezna i bombardowanie było akcją Brytyjczyków i Amerykan.

"TO CZEGO W KONCU WG CIEBIE, DOTYCZY TEN KOMIKS BOHATERSKI? DO JAKICH POSTACI SIE ODNOSI?" Czemu właściwie się uczepiłeś tych komiksów bohaterskich? Co to ma do rzeczy? Nie wiem do czego się odnoszą. Nie jestem historykiem komiksu. Pewnie do jakiś mitologicznych i ludowych bzdetów, jak Herkules i Janosik.

Dostrzegam zło i nieszczęście, problem w tym, że autorzy FB używają zła i ludzkiego nieszczęścia do robienia sobie niesmacznych żartów.
FB nie są komiksem realistycznym. Nie ma tu pokazanych realiów naszej rzeczywistości ani ludzkiej psychiki. To groteska i absurd, za którymi nie kryje się żadna głębsza metafora.


No i szczerze mówiąc mam duże problemy żeby odszyfrować twoje żarciki. Byłbym bardzo wdzięczny, gdybyś chciał zniżyć się do mojego poziomu i formułować je w bardziej przejrzysty sposób. Może też bym się pośmiał :)
20-08-2007 19:07
~Otobaryk

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mówiłem, co najmniej terrorystami. Rasizm. Buhahahahahaha. Amerykanie to nie rasa! Indianie, których wybili to rasa. Buhahahahaha.

PLATO NIE TWIERDZIL, ZE NIE BYLO TAM BRYTYJCZYKOW. TO TY TWIERDZILES ZE BYLA TO AKCJA BRYTYJCZYKOW! Buhahahahahahaha.

Nie ma realiów naszej rzeczywistości! Przeczytaj to koleś.
Przykład idealny: Byłem tydzień temu w przychodni u lekarza. Zapisy do neurologa są dokonywane na październik, jedna starsza kobieta spóźniła się i recepcjonistki, wpuściły znajomą zamiast niej. Staruszka przyszła po 15 minutach i prosi o wizytę wtedy one, że jeszcze raz musi odczekać i będzie zapisana na październik. Miałem 2 wyjścia. Protestować i samemu być skończonym w przychodni i nie mówić nic. Nie powiedziałem nic i kobieta będzie leczona w październiku. Jak dożyje!!!!!!!!!

Naprawdę źli ludzie, tacy jak ty nick, nie dostrzegają tu zła ani podobieństwa do FB!!!!!!! W ogóle nie widzą zła.....
20-08-2007 21:49
~Głupiec Plato

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Pozwól Nick, że spróbuję Ci wyjaśnić o czym pisałem wcześniej.
Przyczepiłem się akurat do USA i amerykańskich zbrodniarzy, bo adwersarz pisał właśnie o "amerykańskich wzorcach bohaterstwa". Nie o hiszpańskich, nie o portugalskich, nie o tybetańskich.
A tak przy okazji. Ile "świństw"(cóż za delikatne określenie na bezsensowne ludobójstwo) mają na koncie Tybetańczycy? Albo Hawajczycy? Może plemiona Amazoni dopuściły się jakiejś "zbrodni przeciw ludzkości"? Albo wspomniani już przeze manie Lakoci? A już wiem zdziesiątkowali oddział "prawdziwego superbohatera USA" Custera pod Little Big Horn. Oj nieładnie, nieładnie! Jak śmieli przeciwstawić się wspaiałej i dobrej inwazji na swoje ziemie. Przecież powinni być wdzięczni za wódę, paciorki, obozy koncentracyjne i ospę.
To co napisałeś to typowa racjonalizacja. "Skoro wszystkie narody mają zbrodniarzy to wszystkie narody są usprawiedliwione - nie dzieje się nic złego. Niech żyje wszechobecna racjonalizacja! Erich Fromm - won!"
Skoro wszyscy są źli to FB są rzeczywiście szaleńcami. Nielicznymi głupcami.

Co do Twojego kontrargumetu w sprawie Drezna. A co za różnica, kto tam był jeszcze? Czy to w jakiś sposób usprawiedliwia Amerykanów? "To nie ich wina! To wszystko przez Angoli!". Czy Twoje spostrzeżenie zbija mój przykład? Chcesz przykładu bez udziału innych nacji?

Jeśli FB to "niesmaczne żarty", to czym jest twórczość Topora, kpiąca z ludzkiej głupoty, zachowań "prospołecznych", hipokryzji i całego zła, które ludzie usprawiedliwiają właśnie za pomocą racjonalizacji.
Nie wiem jaka " metafora kryje" w tym komiksie, ale wiem co widać na pierwszy rzut oka i jest to dla mnie oczywiste.

"Za naiwność" uważam, próbę umniejszania temu komiksowi, posiadając wiedzę, która zamusza do "poszperania na temat Drezna".
Mam nadzieję, że tą wypowiedzią nie zmuszam Cie do "szperania na temat" Topora, Custera, czy Fromm'a.

Masz rację. Łatwiej być złym, gdy dobro uzna się za naiwność i głupotę.
20-08-2007 23:11
vanderus
   
Ocena:
0
Mocna debata - a podstawa do niej jakaś taka zupełnie odległa od powyższego komiksu.

W kwestii samej oceny - nie rozumiem części odnośnie aborcji. Sądzę, że autorzy mieli jakiś cel, ja go nie dostrzegam - kulturalnie przyznaję sie więc do swej ułomności. To tak co by nikt nie zarzucił mi, że zarzucam bezsens temu "dziełu".

W częsci odnośnie kanarów - pomaganie przestępcy jest przestępstwem. Dobro więc tryumfuje i jakoś nie dostrzegam tragedii tej sytuacji.

Generlanie popieram zdanie Nicka. Demokratycznie szala zaczyna więc się wyrównywać :)
27-08-2007 12:04
~Głupiec Plato

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dzisiaj aresztowano panią doktor, która pomagała biednym i bezdomnym. Leczyła ich bezpłatnie i wypisywała bezpłatne recepty. Niestety wraz z demokratyzacją naszego kraju, zmniejszyła się liczba osób, którym przysługują bezpłatne leki. Pani doktor aby leczyć ludzi łamała prawo i wypisywała recepty dla inwalidów wojennych. Pani doktor podobnie jak FB z „Kanarów” jest złą osobą, a dobro w postaci umundurowanych funkcjonariuszy znów zwyciężyło. Radujmy się jak dobrze pójdzie zła Fatalna Lekarka otrzyma dożywocie. Szkoda, ze nie ma u nas kary śmierci, wówczas Fatalna Lekarka, mogłaby zostać pełnoprawną Fatalną Batmanką.
Oczywiście można zignorować przykład Pani doktor i nadal twierdzić, że FB to czysty absurd i odrealniony świat, nie mający odzwierciedlenia w rzeczywistości.

Błahahahhhaha

Z szpiku zły jak Sokrates
Głupiec Plato
28-08-2007 17:59
~Oleryk

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Odnośnie "demokratycznej szali": "Psy szczekają, karawana idzie dalej!" Hehehe.:D

Pozdrawiam!:)
28-08-2007 21:14
maylenka
   
Ocena:
0
poza tym co już powiedzieli inni (ja jestem w teamie zwolenników batmanów) to bardzo smutne :(
30-08-2007 22:25
Qball
   
Ocena:
0
Ten ostatni jest wyjątkowo słaby. I naprawdę nieśmieszny jest motyw z dresami bawiącymi się w spieprzanie przed pociągiem.
04-06-2008 15:54
~Szyderca

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Kreska i kolorystyka - świetne. Macie Panowie styl :) Pomysł również. Natomiast jego dłuższe eksploatowanie jest raczej męczące.
ps. Otobaryk czy jak Ci tam...Zejdź z Drake'a, nie powiedział nic złego, wręcz przeciwnie...Starał się być kulturalny w stosunku do Ciebie (zresztą też w przeciwieństwie do Ciebie), nie każdy musi mieć taki gust, jak Ty. Geez.
De gustibus... Resztę znajdziesz w przyjacielu googlu :]
13-06-2008 23:56
~Wolo

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
He. Chłop ginie a ziomale przeżywają. Tak oto zwiększa się liczba mieszkańców miast a zmniejsza wsi. Industrializacja.:)

Pomysł rzeczywiście się lekko wyeksploatował.
16-06-2008 17:22
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Walka z wiatrakami, bohaterowie to głupi naiwniacy, wierzący w idee które dawno umarły, teraz liczy się impreza i zastrzyk adrenaliny.
20-06-2008 12:27
Erykz
   
Ocena:
0
Mniam! Piekny pomysl.
06-07-2008 06:12
Pumsmajer
   
Ocena:
0
Widze, że komiks wywołał niezłe emocje. Jak dla mnie trzy opowieści w pyte !
16-07-2008 13:11
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Prawie popuściłem ^^ EXTRA!!
08-10-2008 18:46

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.