Zgrozy: Urodzeni Władcy

Rodowa piaskownica

Autor: Michał 'Exar' Kozarzewski

Zgrozy: Urodzeni Władcy
Cthulhu i piaskownica. Brzmi niewiarygodnie? Może, ale połączenie takie ma sporą szansę na sukces!

Dodatek z cyklu Zgrozy, zatytułowany Urodzeni Władcy, wydany został jako 19 stronicowy PDF. Ładnie opakowany graficznie i napisany lekkim językiem jest lekturą przyjemną w odbiorze.

W ręce czytelnika trafia fabularna piaskownica, czyli zbiór zakopanych w piachu "zabawek" (scen) do których ma dostęp MG, a gracze odkopują je po wejściu do "piaskownicy", czyli odegraniu sceny wprowadzającej. Historia opowiada o rodzie, który ma ciekawą cechę, czy może klątwę: każdy z potomków żyjącego parę wieków temu Jana Łukomskiego w pewnym momencie egzystencji staje się właśnie Janem Łukomskim. Przy okazji przedstawiciele rodu Łukomskich mają niesamowicie silną moc oddziaływania na ludzi, z którymi przebywają – jednakże korzystanie z tej mocy powoduje szybsze przejęcie osobowości przez Jana. Wszystko byłoby proste (a raczej prostsze, bo przekleństwo Łukomskich zostało przedstawione z różnych perspektyw), gdyby nie jedna z członkiń rodu, Klara, która się zbuntowała i pragnęła zrobić niektóre rzeczy po swojemu, co niestety wiąże się z tym, że została skazana przez innych członków rodu na śmierć. I tutaj wchodzą postacie graczy, które mogą, muszą bądź chcą tej śmierci zapobiec.

W treści podręcznika, poza historią rodu czy jego głównymi członkami, dostaniemy także pomysły na postacie graczy. Wśród nich oczywiście nie zabraknie śledczych, ale można wcielić się i w zakochanego (albo zakochaną!) po uszy w Klarze czy nawet w jednego z członków rodu Łukomskich. Wymienione motywacje Badaczy nie są może jakoś wybitnie odkrywcze, ale na pewno są logiczne, co powinno pomóc Strażnikowi wpleść swoich graczy w tryby przygody.

Po treści sceny otwierającej, gdzie w interesujący sposób przedstawiono próbę zamachu na Klarę, dostajemy możliwe sceny, które można będzie rozegrać w trakcie gry. Wśród nich będzie oczywiście ponowna próba zabójstwa, ale i sytuacje, w których BG spotkają się z Klarą, z innymi członkami rodziny ale i, być może, z tajemniczym sługą rodu, który obawia się o swoje życie i BG mogą mu pomóc wykaraskać się z tarapatów.

Strażnicy Tajemnic dostaną także przykładowe, niekoniecznie pozytywne, zakończenia scenariusza. Całość jest bardzo zgrabnie napisana i daje Mistrzom Gry spore możliwości prowadzenia, a i gracze mają dość duże pole manewru w próbach zrozumienia sytuacji.

Dodatkowo, w treści znajdziemy informację o potencjalnym połączeniu scenariusza z innym dodatkiem zrecenzowanym na łamach Poltergeista, czyli Zgrozy: Powidoki Przyszłości. Kontynuacja przygody pozwala zachować ciągłość niektórych wątków i zwiększyć długofalowe zaangażowanie graczy.

Podsumowując, dodatek jest niewątpliwie bardzo ciekawy. Nie spodoba się najprawdopodobniej osobom, które szukają liniowych przygód, jednak i one mogłyby wpleść niektóre wątki do swoich scenariuszy czy kampanii. Strażnicy Tajemnic lubujący się w prowadzeniu nieliniowych przygód z dużym prawdopodobieństwem będą się dobrze czuli z treścią podręcznika.

 

Dziękujemy autorowi za udostępnienie podręcznika do recenzji.