Wywiady
Rozmowy przeprowadzone z projektantami i popularyzatorami gier.
Wyświetlono rezultaty 1-24 z 24.
Sortuj wg:
Ignacy Trzewiczek - wywiad (Nordia) cz. 1
Rozmowy o Nordii - część 1
23-07-2006 20:27 | Maciej 'Albert' Kaska | Komentarze: 83
Maciej 'Albert' Kaska: Od razu wysunę ciężką artylerię. Kiedy możemy realnie spodziewać się "Nordii"?
Ignacy Trzewiczek: Wiesz, strasznie trudno to powiedzieć. Z jednej strony, od początku 2006 roku nie zaliczyliśmy jeszcze ani jednej obsuwy, począwszy od Neuroshimy HEX, przez dwa dodatki do Neuros...
Wywiad z twórcą Klanarchii
Michał 'Furiath' Markowski opowiada o Klanarchii
Adrian 'Borejko' Kuc: Witam Furiath! Fajnie że zgodziłeś się odpowiedzieć na moje pytania. Michał 'Furiath' Markowski: To ja dziękuję. Niespecjalnie wiem jak udzielać wywiadów, zatem mam tremę. Ale pytania na szczęście dotyczą Klanarchii, a tutaj w sukurs przyjdzie mi pasja (co oznacza gadulstwo mo...Rzeczpospolita Odrodzona - wywiad z Ignacym Trzewiczkiem
15-06-2007 17:48 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 26
Michał 'Furiath' Markowski: Witaj, Ignacy! Pod koniec marca Portal zapowiedział prace nad nową grą RPG pt. Rzeczpospolita Odrodzona (RPO). Ruszył blog projektu, na którym zapowiedzi systemu przynosiły skojarzenia z Euroshimą, wspominanym na konwentach nieoficjalnym dodatkiem do Neuroshimy. Czy zatem...
Ignacy Trzewiczek - wywiad (Nordia) cz. 2
Rozmowy o Nordii - część 2
16-08-2006 22:01 | Maciej 'Albert' Kaska | Komentarze: 20
Maciej 'Albert' Kaska: Co w takim razie znajdziemy w Nordii? Co będzie zawierał dodatek opisujący państwo?
Ignacy Trzewiczek: Dodatek składa się z trzech fundamentalnych części, roboczo na razie zatytułowanych Bohater, Ziemie oraz Tajemnice. W pierwszej z części znajdą się reguły dotyczące tworzen...
Wywiad z Grzegorzem Szulcem
03-07-2003 17:02 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 13
Draker: Witaj Grzegorz, dzięki że znalazłeś chwilkę aby odpowiedzieć nam na kilka pytań.
Grzegorz Szulc: Witam i dziękuję za zaproszenie.
D: Zaczniemy może od Dungeons & Dragons. Jakie były wasze szacunki co do sprzedaży podręczników D&D i czy bardzo dobre wyniki sprzedaży spowodowały jakąś zmianę w...
Wywiad z Radkiem Drozdalskim, współtwórcą Burnning Wheela
Adrian 'Borejko' Kuc: Witam Radek! Miło że zechciałeś odpowiedzieć na kilka sztampowych pytań. Możesz powiedzieć w kilku zdaniach, czym jest Burning Empires? Radek 'Drozdal' Drozdalski: Witam! Burning Empires to gra science fiction, w której gracze bronią swego ojczystego świata przed inwazją obcyc...Wywiad z Jackiem Greczyszynem
autorem gry Zły Cień: Kruki Urojenia
15-02-2009 04:41 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Michał 'Furiath' Markowski: Jacku, jesteś alternatywną legendą polskiej sceny RPG. Opowiedz, jak wyglądały twoje początki z tym hobby?
Jacek Greczyszyn: Witam. Dla mnie gry to przede wszystkim tworzenie. W szkole na lekcjach prowadziłem bitwy w specjalnych zeszytach. Przestrzeń skróconych rysunecz...
Wywiad z Michałem Mochockim, współtwórcą Dzikich Pól
Adrian 'Borejko' Kuc: Witaj kasztelanie krakowski, starosto bygdoski etc. etc. Jako żem jeno w połowie małopolanin, w połowie ślązak, to z natury miemiemickich ślazaków pytań kilka zadam, które w sukurs Waści przyjść nie przyjdą, ale mus taki. Michał Mochocki: "A cóż to mi za mus?" - chciałoby się...Wywiad z twórcami Poza Czasem
21-05-2004 16:29 | Joseppe | Komentarze: 10
Poltergeist: Witam.
Kaśka "Thilnen" Ruszkowska i Marcin "Ellentir" Kuczyński: Witamy również.
P: Skąd wziął się pomysł na napisanie Poza Czasem?
E: Oboje z Kaśką gramy w RPG już dosyć długo. Na początku prowadziliśmy
sesje zgodnie z kanonami prezentowanymi w podręczniku do danego systemu.
Późni...
Megakonkurs - wywiad z Bartoszem 'Finnem' Kuberą
28-09-2006 19:06 | Jarosław 'beacon' Kopeć | Komentarze: 10
Jarosław 'beacon' Kopeć: Rozmawiam z Bartoszem Kuberą, przedstawicielem wydawnictwa Alea odpowiedzialnego za organizowanie Megakonkursu na setting do mechaniki d20. Witam.
Bartosz 'Finn' Kubera: Witam serdecznie.
Zacznę prosto z mostu - jak wpadłeś na pomysł zorganizowania Megakonkursu? Jakie moty...
Wywiad z prowadzącym Aleję Fantasy
Adrian 'Borejko' Kuc: Witam Zuhar! Prawie 7 lat prowadzisz "Aleję Fantasy", serwis o autorskich grach fabularnych. Kawał czasu. Chcąc nie chcąc śledzisz to, co się dzieje wśród systemów autorskich. Jaką ewolucję przeszły gry autorskie w tym czasie? Sławomir 'Zuhar' Wrzesień: Witam. Przede wszystki...Wywiad z Iainem Lowsonem
Twórca Dark Harvest: The Legacy of Frankenstein w ogniu pytań
25-05-2012 01:51 | Paweł 'chimera' Cybula | Komentarze: 7
Z okazji rocznej już obecności na rynku gry Dark Harvest: The Legacy of Frankenstein oraz premiery dodatku Resistance przeprowadziłem wywiad z twórcą gry, Iainem Lowsonem. Utrzymany w stylistyce gotyckiego horroru DH: LoF przenosi graczy do powstałej na miejscu Rumunii totalitarnej Prometei rządzone...
Ignacy Trzewiczek - wywiad (Nordia) cz. 3
Wywiad interaktywny
Pytania w tej części wywiadu zostały zadane przez użytkowników serwisu. Redakcje nie ponosi odpowiedzialności za treść pytań. Całość wywiadu została zredagowana jedynie w celu zwiększenia poprawności językowej, bez wnikania w część merytoryczną. Gruszczy: Czy dodatek będzie pisany tak, jak podręcz...Wywiad z Shanem Hensleyem
Wszyscy kochają zombie
Rozmawiam z Shanem Lacy Hensleyem - człowiekiem, który założył Pinnacle Entertainment Group i Great White Games, stworzył Deadlands oraz Savage Worlds, a także wiele dodatków, nie tylko do swoich gier - również dla TSR, West End Games, SSI, FASA i kilku innych firm. (To ten w środku, na tle reklam P...Kampania do Dark Ages: pierwsze szczegóły
wywiad Ra-V'a z Trzewikiem
03-07-2002 22:01 | Rafał 'Ra-V' Błaszczak | Komentarze: 4
Byłem umówiony z Trzewikiem na wywiad na Dracoolu, spotkałem go o 9 nad ranem (po nieprzespanej nocy) w pokoju organizatorów.
Ra-V: Witam. Mamy dzisiaj porozmawiać o waszych planach wydawniczych dotyczących Wampira.
Trzewik: Cześć, bardzo chętnie.
R: Wiemy, że dodatek ten będzie dotyczył Dark Ages...
Wywiad z Gwiezdnym Piratem!
na pytania odpowiada jego rzecznik Michał Sołtysiak
11-11-2002 14:05 | Rafał 'Ra-V' Błaszczak | Komentarze: 3
Wywiad ten został przeprowadzany w czasie, gdy Michał podpisywał egzemplarze GP w jednym ze szczecińskich sklepów.
Ra-V: Witam Unternsternpiratenfuhrera!
Michał Sołtysiak: Cześć, właśnie zrobiłeś ze mnie nazistę ale co tam... ;)
R: Ale to Ty się tak tytułowałeś. :) Ok., przejdźmy do pytań. Nareszci...
Dagmara Matuszak - wywiad
19-01-2005 16:29 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 3
Niespełna tydzień temu sieć obiegła informacja o wspólnym projekcie Neila Gaimana i polskiej ilustratorki Dagmary Matuszak. Dziś prezentujemy wywiad z Dagmarą.
Karp: Neil Gaiman jest jednym z najpopularniejszych obecnie pisarzy fantastyki, w jaki sposób udało Ci się nawiązać z nim współpracę? Jak s...
Wywiad z Chrisem Birchem, założycielem Modiphiusa
Od Achtung! Cthulhu do podboju świata
19-12-2021 10:19 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 3
Brytyjski wydawca gier fabularnych i planszowych Modiphius pewnie wielu graczom kojarzy się z wielkimi tytułami pokroju Conana, Skyrima, Star Treka, Fallouta czy Diuny. Mieliśmy przyjemność porozmawiać z Chrisem Birchem, założycielem i CEO Modiphiusa, który opowiedział nam nie tylko o wydawaniu...
20 pytań Trzewika do Mateusza Tomczyka.
Trzewik: Trudno było zdobyć licencję na Legendę? Mateusz Tomczyk: To była w ogóle dziwna sytuacja, bo napisaliśmy list do AEG i powiedzieliśmy im, że jesteśmy fanami l5K, kochamy ją i w ogóle i chcielibyśmy ją wydać w Polsce. Potem nastąpiła wymiana dokumentów, ustaleń oraz uiszczanie odpowiednich o...Wywiad Trzewika z Grzegorzem Szulcem (ISA)
Trzewik: Wyobraża Pan sobie rynek RPG w Polsce bez Magii i Miecza? Grzegorz Szulc: Tak, choć niewątpliwie byłaby to strata dla nas (myślę o graczach). MiM położył duże zasługi dla rozwoju RPG w Polsce. Ale natura nie znosi próżni, sądzę że ktoś wszedłby na to miejsce. Trzewik: Pańskim zdaniem rynek...Rozmowa z Michałem Gołkowskim
Komornik w stylu visual novel
10-11-2021 14:17 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 2
Cztery lata po zakończeniu cyklu Komornik Michał Gołkowski powraca do wykreowanego wcześniej świata na dwa sposoby – nową powieścią zatytułowaną Komornik: Arena dłużników oraz grą visual novel Komornik: Nieskruszony, za której produkcję odpowiada Sylen Studio...
Wywiad z Janem Wagnerem
Shadowrun Online: od graczy dla graczy
27-05-2013 21:57 | Jakub 'Devean' Radzimiński | Komentarze: 1
Czołem, ziomale! Złapcie ulubioną sojkawę i sięgnijcie po smakowitego syntburgera — mamy dla was wywiad z Janem Wagnerem z Cliffhanger Productions na temat gry Shadowrun Online. Zaczynajmy więc!
Jakub ‘Devean’ Radzimiński, Shadowrun Polska: Czołem, Janie! Na wstępie chciałbym ci...
Wywiad z Mariuszem Gandzelem
Rozmowa z ilustratorem podręczników RPG
15-08-2014 20:55 | Michał 'Baniak' Bańka | Komentarze: 1
Zastanawialiście się kto stoi za tymi wszystkimi ilustracjami z Waszych ulubionych podręczników RPG? Kto tworzy arcydzieła z okładek czy ekranów MG? Jednym z wielu jest nasz rodak Mariusz Gandzel, twórca ilustracji do takich gier fabularnych jak Zew Cthulhu, Edge of the Empire, Shadowrun, Wolsung, N...
Wywiad z Wojtkiem Rzadkiem
Przybyłem, poprowadziłem, zwyciężyłem
05-06-2012 18:56 | Jarosław 'beacon' Kopeć | Komentarze: 0
Artykuł sponsorowany
Z Wojtkiem Rzadkiem, trzykrotnym zdobywcą Pucharu Mistrza Mistrzów i właścicielem wydawnictwa planszówkowego Admondo rozmawiam o RPG, przygotowaniach do Pucharu Mistrza Mistrzów, jego legendarnej sesji o francuskich poetach wchodzących przez okno oraz pracy z uczestnikami obozó...