» Recenzje » Wszystkie

Wszystkie

Oceny nowości wydawniczych, jak i pozycji archiwalnych.
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 1004.
Blasphemies

Blasphemies

12-11-2007 19:24 | | Komentarze: 6
Nazwa tego podręcznika jest nieco myląca. Nie traktuje on bowiem przede wszystkim o bluźnierstwach, a raczej skupia się na osobach bluźnierców. Znajdziemy tu zarówno kulty oddające cześć duchom, jak i spaczone Ogary Zguby, a także nowe loże. O samych herezjach przeczytać nam dane będzie jedynie kilk...

De Profundis

recenzja trochę inaczej

22-10-2001 03:26 | | Komentarze: 13
Drogi Przyjacielu. To co teraz napisze może zmienić Twoje życie. Sprawić, że już nigdy nie będziesz spał spokojnie. Zanim więc przejdziesz do dalszej części listu zastanów się czy chcesz, aby powrócił pierwotny strach. Przypomnij sobie nasze wieczory z dawnych lat, kiedy jako dzieci, leżąc w swo...

Detroit

Nie dla pieszych

12-03-2004 12:35 | | Komentarze: 13
Pierwszy nationbook dla Neuroshimy rodził się długo. Z biegiem czasu rósł w siłę i objętość, by na Krakonie 2004 ujrzeć światło dzienne, a mniej więcej dwa tygodnie później trafić pod mój dach. Gruba, bo ponad 260-cio stronicowa książeczka oprawiona w ładną i kolorową okładkę zachęca do zapoznania...
7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

11-08-2004 23:17 | | Komentarze: 13
Wydane przez wydawnictwo Krakusów z polska zwane Wolf Fangiem, czyli wszystko, co potrzebne, by rozpocząć przygodę na Siódmym Morzu, świecie zwanym Thea, gdzie jest prawie jak u nas, ale jednak inaczej. Przedrozdział, gdzie autor recenzji trochę się tłumaczy. Witajcie, zacznę jak w moich artykułac...

Arkona

Przestarzała Baśń RPG

15-11-2003 01:40 | | Komentarze: 111
Na tegorocznej Szederiadzie miała miejsce premiera nowego, polskiego systemu fantasy pt. Arkona. Mam już ją w rękach. Krótko mówiąc, jest piękna. Twarda oprawa stylizowana na starą księgę, bez żadnych obrazków, a tylko z logiem gry, tworzy wrażenie solidnego i dobrego produktu. Ważnym atutem jest t...

Weird War II: Blood on the Rhine

Dziwna wojna

12-05-2004 22:04 | | Komentarze: 4
Weird War 2: Blood on the Rhine to przykład, jak można zrobić grę d20 nie będącą fantasy (należy pamiętać, że był to jeden z pierwszych nie-DeDekowych settingów d20, no i że to nie jest nowość - pochodzi z 2001 roku). WW2: Blood on the Rhine to II Wojna Światowa w klimatach znanych miłośnikom twór...

Droga Kraba

Po co istnieją Kraby?

13-05-2004 15:55 | | Komentarze: 3
Wiem, że ta recenzja jest spóźniona. Wszyscy ci, którzy czekali na ten dodatek, zdążyli go już sobie kupić i ocenić. Ci zaś, którzy nic nie kupują, zdążyli już zapewne pożyczyć skądś i przeczytać. Nawet te osoby, które tylko przeglądają w sklepach, stojąc w zgiełku i hałasie, miały już czas na zapo...

Droga Smoka

Czyli smok w filozoficznym sosie

17-05-2004 12:17 | | Komentarze: 2
Legenda Pięciu Kręgów od zawsze zaskakiwała swoimi rozwiązaniami i klimatem. Był to pierwszy udany system o samurajach, który zyskał tyle nagród i sympatię klientów. Wcześniejsze oddawały klimat Japonii, ale nie były tak dobrze dostosowane do gustów zwykłych graczy RPG, którzy nie wymagają dużej z...

Krew i rdza

52 przygody spod znaku płaszcza i spluwy

02-08-2004 18:43 | | Komentarze: 7
Nie masz pomysłu na sesję, a ta zaczyna się za 5 minut? Wyciągasz Krew i rdzę i problem z głowy! W trakcie gry zabrakło ci weny twórczej? Wychodzisz niby "po herbatę" i w minutę doczytujesz scenariusz na następne kilka godzin! Takie przypuszczalnie były założenia autorów najnowszego dodatku do Neur...
Dungeon Master's Guide 2

Dungeon Master's Guide 2

09-06-2010 23:59 | | Komentarze: 3
Nim pierwsza seria podręczników źródłowych do czwartej edycji zdążyła ostygnąć po początkowym sukcesie, machina wydawnicza Wizards of the Coast na nowo ruszyła pełną parą. Jak grzyby po deszczu na półkach sklepowych zaczęły się pojawiać nowe pozycje. Opisano kilka typów nadnaturalnych stworzeń (z ni...
Player's Handbook 2

Player's Handbook 2

07-09-2009 18:02 | | Komentarze: 12
Od początku wydawania czwartej edycji Dungeons & Dragons, WotC nie kryło się ze swoimi zamiarami odnośnie linii wydawniczych. Między innymi zaplanowano rozszerzanie core o kolejne podręczniki źródłowe, co rok z wyższym numerem. Pierwszy z zapowiedzianych - Player's Handbook 2 - był prawdopodobnie je...
Forgotten Realms Player's Guide

Forgotten Realms Player's Guide

Jedi w postapokaliptycznych Krainach

14-04-2010 19:24 | | Komentarze: 2
Linia wydawnicza czwartej edycji Dungeons & Dragons okazała się dla niektórych nie lada zaskoczeniem - do każdego z zapowiedzianych settingów zostaną opublikowane zaledwie dwa podręczniki, nie zaś - jak to było w dotychczasowych wersjach systemu – cała seria dodatków. Oba, wypada dodać, niezbę...
Monster Manual 2

Monster Manual 2

Czyli drugi bestiariusz do 4E

14-12-2009 23:30 | | Komentarze: 11
Pierwsza część Monster Manual do 4. edycji Dungeons & Dragons zebrała pozytywne opinie, lecz wcale nie była wolna od wad - wprost przeciwnie, po początkowym entuzjastycznym przyjęciu, z biegiem czasu zarzuty wobec niej narastały wręcz lawinowo. Nic więc dziwnego, że następnej odsłony bestiariusza wy...
Graj fabułą

Graj fabułą

19-06-2009 23:42 | | Komentarze: 31
Przyznam, że byłem mocno nakręcony na Graj fabułą. Moim problemem jest masa pomysłów i luźnych scen, z których dość boleśnie idzie mi tworzenie całościowych przygód. Często utykam na etapie szkieletu przygody. Z jakichś powodów oczekiwałem, że w tej małej książeczce znajdę proste rozwiązanie. Nie do...
The Shadow of Yesterday (beta) - Cień dni minionych

The Shadow of Yesterday (beta) - Cień dni minionych

Można równie dobrze odnieść obrażenia od uwodzenia, jak i ciosu mieczem

02-06-2009 00:32 | | Komentarze: 16
Niezbyt interesuję się grami indie. Jestem w stanie zrozumieć, że ktoś wpada na jakiś pomysł, który okazuje się być wyjątkowy i awangardowy, ale zajmowanie się tworzeniem gier indie to jakaś dziwaczna moda, którą co trzeźwiejsi puentują krótkim "i tak to wszystko już było". Gdy jednak w Sieci pojawi...
Kiedy rozum śpi

Kiedy rozum śpi

Dwugłos o onirycznej grze w Szalonym Mieście

23-03-2009 23:39 | | Komentarze: 20
Paweł 'Gerard Heime' Jasiński: Poniższy artykuł nie jest klasyczną recenzją, a raczej dwugłosem czy też dialogiem dwóch recenzentów oceniających produkt. Dlaczego zdecydowałem się na taką formę pracy? Po bardzo fajnej recenzji angielskiego wydania Kiedy rozum śpi autorstwa Kaduceusza miałem poważny...
Graj z głową (Aureus)

Graj z głową (Aureus)

Chcę grać z głową

02-12-2008 18:50 | | Komentarze: 3
Do niedawna zastanawiałem się, czego nie lubię w Jesiennej Gawędzie. W końcu pojąłem: za młodu to właśnie ona była dla mnie ideałem gry, do którego jednak nigdy nie doszedłem. W gimnazjum byliśmy za mało dojrzali, a moi obecni współtowarzysze ze Starego Świata to początkujący. Gramy rzadko, z częstą...
Graj twardo (Craven)

Graj twardo (Craven)

Podwójna osobowość pana Wicka

18-11-2008 18:13 | | Komentarze: 18
Gość pisze rewelacyjnego erpega, zdobywa za niego Origins. Dwa lata później powtarza ten wyczyn. Może stać się nadętym bufonem i zmanierowanym trepem. Ale jedno wydaje się pewne – musi być świetnym MG. Skoro ma takie wyczucie konwencji, potrafi wybornie wyciągnąć to, co najlepsze z klimatów pł...
Graj z głową (Craven)

Graj z głową (Craven)

Graj z sensem

18-11-2008 18:19 | | Komentarze: 13
Tak się złożyło, że trzewikowe Graj z głową przeczytałem przed Graj twardo Johna Wicka. Trudno powiedzieć, co by było, gdybym najpierw sięgnął po almanach twórcy 7th Sea i Legendy Pięciu Kręgów. Prawdopodobnie dzieło autora Neuroshimy i Monastyru albo obszedłbym dużym łukiem, albo wydałoby mi się po...
Burning Wheel - część 3

Burning Wheel - część 3

Paliwo dla wyobraźni

08-08-2006 03:16 | | Komentarze: 24
Część III: Obręcz Konflikty i Kręgi Mechanika Burning Wheel bazuje na puli kości: każda z charakterystyk wyrażona jest liczbą od 1 do 10, a parametr ten określa, iloma kośćmi rzucamy testując określoną charakterystykę. Do wszystkich rzutów używamy wyłącznie kości sześciościennych. Poziom trudności...
Burning Wheel - część 1

Burning Wheel - część 1

Paliwo dla wyobraźni

07-08-2006 16:32 | | Komentarze: 16
Wstęp Gra fabularna fantasy Burning Wheel (Płonące Koło) pojawiła się na rynku amerykańskim pod koniec 2002 roku - dziś edycja ta znana jest jako Burning Wheel Classic (pierwszy, limitowany nakład 1000 egzemplarzy został całkowicie wyprzedany). Na początku roku 2005 pojawiła się edycja Revised (Pop...
Burning Wheel - część 2

Burning Wheel - część 2

Paliwo dla wyobraźni

07-08-2006 16:50 | | Komentarze: 10
Część II: Szprychy Sesja Organizacyjna Burning Wheel proponuje całkowicie inne podejście do struktury gry, niż to, które jest powszechnie znane z popularnych systemów RPG - MG opracowuje scenariusz, a gracze podążają (lub nie) wyznaczonymi przez niego ścieżkami, z lepszym lub gorszym skutkiem dla...

Full Thrust, Gwiezdne Floty

20-02-2004 14:26 | | Komentarze: 2
Osobiście nigdy nie lubiłem bitewniaków. Śmieszyło mnie rozstawianie przez X godzin dziesiątek (albo, o zgrozo, setek!) figurek i makiet. Jakoś nie docierało do mnie, że można wydać fortunę na kilka kawałków metalu i jeszcze się z tego cieszyć. Do tego kilkanaście army booków, kodeksów i innych, n...
Mag: Przebudzenie

Mag: Przebudzenie

05-11-2007 20:22 | | Komentarze: 29
W przeciwieństwie do wielu, nie czekałem z niecierpliwością na nowego Maga. Jego reedycja pod egidą Nowego Świata Mroku była nieuchronna, tak samo jak w przypadku Wampira czy Wilkołaka. Ze spokojem oczekiwałem więc na rozwój wypadków, zajmując się uprzednio pozostałymi, bardziej mnie interesującymi,...
Królestwa Renegatów

Królestwa Renegatów

Czyli zrób to sam - Poradnik małego majsterkowicza

08-07-2007 12:49 | | Komentarze: 30
Nie tak dawno ukazał się anglojęzyczny dodatek do Warhammera opisujący Księstwa Graniczne, czyli Renegade Crowns. Pełen nadziei i entuzjazmu udałem się do lokalnego sklepu z grami RPG, gdzie nie patrząc na treść, suplement ów zakupiłem. Niestety po zapoznaniu się z jego zawartością mój zapał i radoś...
Cyberpunk v 3.0

Cyberpunk v 3.0

Potop, tyranozaury i inteligentne miasta

03-02-2007 23:20 | | Komentarze: 30
W roku 1988 pojawiła się pierwsza edycja gry fabularnej Cyberpunk. Dwa lata później pod tytułem Cyberpunk 2020 ukazała się jej ulepszona wersja, ta sama którą mogliśmy się cieszyć w naszym kraju, dzięki wydawnictwu Copernicus Corporation. Minęło piętnaście lat, i choć moda na cyberpunk delikatnie pr...

Portal #14

114 strony Formatu A4; cena: 12 zł

10-09-2002 21:12 | | Komentarze: 17
Nie mylą Was oczy.. Nie zaczynamy od okładki, a od Tekścioru Numeru - systemu „Czarny Ślimak, Czerwony Muchomor” pióra Michała Sołtysiaka. Co tu dużo mówić - jest to absolutne clue programu; napisany lekko i zabawnie, opatrzony wspaniałymi ilustracjami, pomysłową kartą postaci i, co najw...

Portal #15

09-10-2002 20:46 | | Komentarze: 62
Portal nr 15 cena: 12 zł, 116 str., format: A4 Na wstępie chciałbym przeprosić wszystkich Czytelników za koszmarny poślizg, z jakim ukazała się poniższa recenzja. Niestety, ostatnimi czasy zakres moich obowiązków wzrósł drastycznie kosztem wolnego czasu... Niemniej, postaram się, żeby następne r...
City of Lies

City of Lies

Cała prawda o Mieście Kłamstw

01-11-2006 18:41 | | Komentarze: 0
Dodatki do gier fabularnych maja swoja poetykę i krąg tematyczny, uświęcony tradycją i gustem odbiorców. Mamy więc rozszerzenia zasad, mamy informacje o frakcjach, rasach czy klanach - na co tam społeczeństwo danego świata się dzieli - oraz opisy miast. Ten ostatni rozdaj budzi największe chyba kont...
Droga ku chwale

Droga ku chwale

Pijany Mistrz kontra Oni no Chi

01-11-2006 20:11 | | Komentarze: 1
Droga ku chwale to czwarta i jak dotychczas najbardziej obszerna gra z serii Nowej Fali wydawnictwa Portal. Jest również jak dotychczas jedyną, oprócz L5K i Rodziny Wschodu, na rynku polskim pozycją odwołującą się do kultury dalekiego Wschodu, a konkretnie do popularnych filmów kung-fu, w której wyr...
Winter Court

Winter Court

Zimowe sekrety

01-11-2006 20:13 | | Komentarze: 0
W życiu chyba każdego prowadzącego "Legendę Pięciu Kręgów" mistrza gry nadchodzi ten moment, kiedy uświadamia sobie, że dłużej już nie może. Nie może już więcej posyłać graczy za Mur Kaiu, nie może ciągać ich umęczonych postaci po różnych zakątkach Rokuganu z nieodmiennie ważnymi misjami Szmaragdowy...
GM Survival Guide

GM Survival Guide

Obóz przetrwania

01-11-2006 20:18 | | Komentarze: 0
Do Legendy Pięciu Kręgów podchodziłem jak do jeża. Nim przystąpiliśmy do prac nad podręcznikiem, nie mogło pomieścić mi się w głowie, że mógłbym z przyjemnością wcielać się w samurajów. Potem, kiedy rozpoczęliśmy już naszą wielką przygodę z l5k, długo nie podejrzewałem się o skłonność do prowadzenia...

Wbrew Regułom Wojny - druga recenzja

Czyli o tym samym inaczej

03-08-2005 09:58 | | Komentarze: 12
Wbrew regułom wojny to trzecia spośród dziesięciu przygód do Monastyru rozgrywających się w najważniejszych państwach Dominium. Tym razem Ignacy Trzewiczek przenosi nas do Agarii, na Front, a nawet w głąb Valdoru za Grzmiącą Rzekę. Przygodę otwiera opis Nubrii, krainy leżącej na zachód od Grzmiącej...

Powrót do Świątyni Złych Żywiołów - Przygoda

Wkrocz do najbardziej niegościnnej ze świątyń!

01-11-2003 20:12 | | Komentarze: 23
Powrót do Świątyni Złych Żywiołów jest kolejną przygodą wydaną przez wydawnictwo ISA. Niby nic szczególnego, a jednak sam scenariusz ma 154 strony plus 36 stron dodatków, takich jak nowe potwory (między innymi z Monster Manual II), statystyki BN-ów występujących w przygodzie, nowy szablon pół-żywio...
Gwiezdny Pirat #16

Gwiezdny Pirat #16

Nowy, ale czy lepszy?

04-06-2006 21:00 | | Komentarze: 3
Gwiezdny pirat to jedyny wydawany w Polsce magazyn, którego głównym tematem jest RPG, dlatego sednem czasopisma mają być materiały znajdujące zastosowanie na sesjach. W tym numerze skoncentrowano się na trzech systemach: NS, Monastyr, WFRP. Do każdego z nich znajdziemy przygodę plus teksty rozbudowu...
Bohater^3

Bohater^3

Co dwóch bohaterów to nie jeden... zwłaszcza spotęgowanych

10-04-2006 20:46 | | Komentarze: 11
Nie będę ukrywał, że Bohater3 przypadł mi do gustu niemal pod każdym względem. Wobec pozycji wydawniczych Portalu mam wysokie oczekiwania, bo, choć nie zawsze ukazują się w terminie, ich treść wprowadziła mnie w świat RPG (ogromnego wkładu w rozwój tego gatunku w Polsce portalowcom odmówić trudno)...

Zaginione Miasto

Indiana Jones 100 lat później

19-05-2005 22:22 | | Komentarze: 5
Plotka głosi, że Marcinowi Blasze (autorowi niżej recenzowanego dodatku) tak spodobał się rejon postapokaliptycznej Florydy opisywanej w nationbooku Miami, że zaraz po jego ukończeniu rozpoczął pisanie minikampanii rozgrywającej się na tych właśnie terenach. Tak oto światło dzienne ujrzało Zaginio...

Miami

Zmiesza was z błotem

09-04-2005 22:16 | | Komentarze: 2
Najnowszy nationbook do Neuroshimy - Miami - jest już ósmym dodatkiem do tej wciąż cieszącej się dużą popularnością gry. W ciągu ponad dwóch lat istnienia tego systemu na rynku, styl i zawartość merytoryczna kolejnych suplementów wyraźnie zmieniała się, na szczęście w dobrym kierunku. Dzięki zdoby...

Magia i Miecz (95)

25-11-2001 15:40 | Tomasz '!Blob!' Dzierżek | Komentarze: 6
Recenzja Magii I Miecza 11/2001 (95) "Magia I Miecz" osiągnęła już chyba ostateczną formę po kilku ostatnich krokach. Ta forma nie podoba mi się, lecz także nie odrzuca, jest... inna. A wszystko co inne na początku wydaje się gorsze. Mam nadzieję, że albo się przyzwyczaję, albo coś jeszcze w MiM'ie...

Magia I Miecz (91)

numer: 10/2001

22-10-2001 20:13 | Tomasz '!Blob!' Dzierżek | Komentarze: 0
Najnowszy MiM pojawił się przed około tygodniem (w chwili, gdy piszę te słowa). Czy zaskakuje? Nie. Czy jest lepiej? Również nie. Czemu? Przeczytajcie sami.Zacznijmy od deadlandsowej okładki – „Indian Chef”, nawet ciekawa. Ładnie się prezentuje. Z tym, że okładki do również były ła...