» Recenzje » Wszystkie

Wszystkie

Oceny nowości wydawniczych, jak i pozycji archiwalnych.
Wyświetlono rezultaty 121-160 z 1004.
Srebrne Marchie

Srebrne Marchie

Lepiej weź ze sobą mapę

22-08-2005 20:48 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Srebrne Marchie to już szósty produkt sygnowany logiem Forgotten Realms, który został przetłumaczony na język polski. Przed nim mieliśmy już właściwie wszystko, co może nam być potrzebne do gry w Zapomnianych Krainach - nawet, jeśli bylibyśmy bardzo wymagającymi graczami i Mistrzami Gry. Wystarczają...

Oficjalne przygody do D&D

Zew Ashardalona

29-08-2005 12:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
Minął już pewien czas, od kiedy wydawnictwo ISA uraczyło nas przekładem zestawu ośmiu gotowych, oficjalnych przygód do D&D, w oryginale wydanych przez Wizards of the Coast. Czy warto było czekać? Może ktoś waha się z zakupem lub, jako początkujący, szuka w owych oficjalnych materiałach jakiejś bazy...
Almanach Mistrza Gry

Almanach Mistrza Gry

Recenzja ekranu MG i dołączonej doń broszurki

18-09-2005 20:30 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 22
Gdy tylko wziąłem do ręki Almanach Mistrza Gry ogarnęło mnie trudne do opisania poczucie znużenia, a to za sprawą przeklętej ilustracji na okładce, którą panowie z Black Industries starają się wepchnąć, gdzie popadnie. Nie wiem, czy taka duża firma nie ma pieniędzy na grafików, czy jest jakiś inny...
Potępieniec

Potępieniec

Recenzja dodatku do WFRP I ed.

26-09-2005 12:50 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 3
Gdy od czasu do czasu patrzę na mocno wygniecioną, purpurową okładkę, czuję, jak na stronach nią otulonych pulsuje życie. Przez głowę przebiegają mi wszystkie lata, które spędziłem na graniu w gry fabularne, każdy szczegół Nocy krwi maluje mi się przed oczami niczym sceny z dobrze znanego filmu. Nig...
Mroczny cień śmierci

Mroczny cień śmierci

Recenzja dodatku do WFRP I ed.

26-09-2005 14:19 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 0
Mroczny cień śmierci jest dodatkiem kierowanym do wszystkich tych, którym wydawało się, że pomiędzy ziemiami Imperium a Granicznymi Księstwami, brakuje miasta żyjącego z handlu pomiędzy tymi krainami. Właśnie ta publikacja miała zasklepić owa dziurę. Szkoda tylko, że autorom zabrakło nieco rozmachu...
Legend of the Five Rings 3rd Edition

Legend of the Five Rings 3rd Edition

Pięć Żywiołów po raz trzeci

04-10-2005 18:38 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 16
Skończony właśnie rok akademicki był czasem długo wyczekiwanych zapowiedzi i spektakularnych powrotów. Z ciekawością przyglądałam się zmartwychwstaniu Warhammera i triumfalnemu powrotowi Świata Mroku – jednak nie ukrywam, że nie tych pozycji oczekiwałam z największym drżeniem serca. Od losów w...
Mage: the Awakening

Mage: the Awakening

Współczesnej magii czar

06-10-2005 17:26 | Artur 'Garnek' Ganszyniec | Komentarze: 13
Mage: the Awakening (Mag: Przebudzenie) jest trzecim z settingów do nowego Świata Mroku. Nowy Mag był chyba najbardziej wyczekiwanym podręcznikiem ostatnich czasów. Mało która gra wzbudzała tyle kontrowersji i gorących dyskusji, jeszcze zanim ukazała się na rynku. Teraz, już po wydaniu, zarówno zwol...
Źle się dzieje w Kislevie

Źle się dzieje w Kislevie

Słowiańszczyzna w Warhammerze

20-10-2005 09:26 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 1
Każdy, kto choć przez chwilę miał styczność z WFRP, musiał słyszeć o kampanii Wewnętrzny Wróg. W niektórych środowiskach urosła ona niemal do miana legendy. Czy Źle się dzieje w Kislevie, piąta z kolei część tego cyklu jest równie dobra, jak pozostałe? Pierwszą rzeczą rzucającą się w oczy jest jako...
Piraci

Piraci

Zamiast pyłu pustkowi gorący piasek Karaibów

22-10-2005 23:39 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 4
Gra w grze? Tak! Już po raz drugi (po Wyścigu) Wydawnictwo Portal proponuje nam niecodzienny dodatek osadzony w świecie Neuroshimy. Zamiast opisu kolejnej części świata, czy przygody, dostajemy do rąk połączenie gry taktycznej i RPG. Dla fana gier fabularnych Ignacy Trzewiczek i spółka przygotowal...
Splądrowane krypty

Splądrowane krypty

Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak

04-11-2005 09:33 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 11
Zaledwie miesiąc temu przyszło mi recenzować Potępieńca, a dziś w moje ręce wpadł nowy produkt spod znaku WFRP 2ed.: Splądrowane Krypty - dodatek, który ma pełnić podobną rolę do swego pierwszoedycyjnego poprzednika. Czy autorom raz jeszcze udało się stworzyć dzieło, które przejdzie do historii? Sp...

Księga Potworów II

Kolejne niebezpieczeństwa

07-11-2005 21:07 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 59
Po lekturze Księgi Potworów czułem się nie do końca usatysfakcjonowany, chociaż autorzy umieścili w niej większość znanych z literatury fantasy istot. Zabrakło mi w niej jednak kilku klasycznych monstrów, dlatego z niecierpliwością oczekiwałem na drugą część bestiariusza. Czy Księga Potworów II speł...
Bestiariusz Starego Świata

Bestiariusz Starego Świata

Michał 'Furiath' Markowski

22-11-2005 18:13 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 37
Bestiariusz był chyba najbardziej wyczekiwanym dodatkiem od czasu ukazania się Księgi zasad do II edycji Warhammera. Pięć miesięcy oczekiwania i oto jest – twarda oprawa i sto dwadzieścia stron wypełnionych opisami bestii i ilustracjami. Postaram się dokładnie przybliżyć ten dodatek, abyście n...
Cienie nad Bögenhafen

Cienie nad Bögenhafen

07-12-2005 10:12 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 4
O poszczególnych częściach kampanii Wewnętrzny Wróg krążą przeróżne opinie. Niektóre scenariusze wychwalane są pod niebiosa, inne zaś budzą jedynie narzekania i utyskiwania. Cienie nad Bögenhafen to druga cześć kampanii - jedna z cieszących się wśród graczy największym uznaniem. Ale czy na pewno zas...
Ścieżki Przeklętych – Popioły Middenheim

Ścieżki Przeklętych – Popioły Middenheim

Epicka kampania?

22-12-2005 16:31 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 39
W Słowniku Języka Polskiego pod słowem epicki kryje się lakoniczne stwierdzenie: "mający związek z epiką". Nigdzie nie pojawiają się w definicji słowa: heroiczny, legendarny, mityczny. A jednak czytając zapowiedzi Popiołów Middenheim - pierwszej część trylogii Ścieżki Przeklętych - odniosłem wrażeni...

Miasto Pajęczej Królowej

Monster-slasher dla wytrwałych

04-01-2006 23:59 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Miasto Pajęczej Królowej to pozycja, na którą wielu fanów Zapomnianych Krain czekało z niecierpliwością. To nie lada gratka – 160 stron scenariusza osadzonego w ich ulubionym świecie, a do tego dodatek w formie książeczki z kolorowymi mapami. Ponadto, pod względem wydania Miasto Pajęczej Królo...
Szara Eminencja

Szara Eminencja

kto zerka zza tronu?

12-01-2006 11:12 | Karina 'Linka' Graj | Komentarze: 1
Szara eminencja - czwarta część kampanii Wewnętrzny wróg - jest scenariuszem dosyć nietypowym i można go rozgrywać samodzielnie. Warto jednak przed poprowadzeniem przygody zapoznać się z dodatkiem Middenheim: Miasto Białego Wilka, gdyż właśnie w opisywanym tam grodzie toczy się akcja scenariusza. W...
Śmierć na rzece Reik

Śmierć na rzece Reik

Żagle staw!

16-01-2006 00:44 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 6
Kampania Wewnętrzny Wróg przeżywała swoje wzloty i upadki, co zaowocowało bardzo nierównym poziomem scenariuszy. Są tu zarówno pozycje bardzo mocne, wchodzące z pewnością do kanonu najlepszych przygód do WFRP, jak i te słabsze. Do których należy Śmierć na rzece Reik? Podręcznik wydano w taki sam sp...

WoD – Antagonists

pokaż mi swoich wrogów, a powiem ci, kim jesteś

01-02-2006 21:08 | Artur 'Garnek' Ganszyniec | Komentarze: 5
Nie lubię bestiariuszy. Książki wypełnione dziesiątkami pięknie zilustrowanych i rozpisanych mechanicznie potworów wiele obiecują, ale nic (przynajmniej mi osobiście) nie dają. Kiedy wymyślam przygodę, nie potrzebuję „potwora” – potrzebuję przeciwnika dla graczy. Ważne jest dla mni...
Zbrojownia Starego Świata

Zbrojownia Starego Świata

Panie, kup Pan miecz...

28-02-2006 16:13 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 25
Zbrojownia Starego Świata Podobno nie ocenia się książki po okładce, jednak często bywa, że pierwsze wejrzenie decyduje o tym, czy kupimy daną pozycję, czy nie. Pod tym względem Zbrojownia Starego Świata ma się świetnie: skromna, acz elegancka czarna okładka, okraszona ilustracją brodatego Wielkieg...

Miasto Pajęczej Królowej

Dobry wygrzew nie jest zły

02-03-2006 18:22 | Grzegorz 'Thoron' Tusznio | Komentarze: 14
Ale czy ta przygoda serwuje nam dobry wygrzew? Nie ulega wątpliwości, że Miasto Pajęczej Królowej było pozycją z dawna wyczekiwaną przez fanów Zapomnianych Krain. Czemu się dziwić - w końcu miała to być długa, 160-stronicowa przygoda o epickim rozmachu. Dodatkowym magnesem stało się jej umiejsco...
Dzikie Pola - Edycja Druga

Dzikie Pola - Edycja Druga

Czyli Nowe Sarmackie Granie w ocenie pludraka

20-03-2006 18:14 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 25
Choć jestem, podobno, pludrakiem, to pamiętam pierwszą edycję Dzikich Pól - brązową wielką księgę z mało atrakcyjną okładką. Pamiętam swoje sesje, pamiętam też blaski i cienie, jakie zauważyłem w pierwszej edycji. Była to dla mnie ważna gra. Grałem w prawdziwie polskie RPG. Na jego to przykładzie do...

Hunting Ground: The Rockies

Recenzja Hunting Ground: The Rockies

01-04-2006 19:51 | fus | Komentarze: 0
Settingi i kroniki, to osobliwa kategoria dodatków do gier RPG. Przez niektórych mistrzów gry (w tym przypadku konkretnie narratorów) ubóstwiane jako rogi obfitości, pełne pomysłów na sesje i gotowych scenariuszy. Przez innych postrzegane jako cos zbędnego, niepotrzebnie wyręczającego narratora w je...

Boston Unveiled

Recenzja Boston Unveiled

01-04-2006 20:00 | Maciej 'Swarog' Chwedczuk | Komentarze: 0
Długo przymierzałem się do napisania tej recenzji, długo też zastanawiałem się jak ostatecznie ocenić ten podręcznik. Miałem już nawet gotowa recenzję, która jakieś pół godziny temu poleciała do kosza jako „nieobiektywna”. Cóż więc takiego jest w tym podręczniku, że wywołuje we mnie taką...

Lore of the Forsaken

Recenzja Lore of the Forsaken

03-04-2006 12:13 | fus | Komentarze: 1
„Wszystko od przebudzonych kijów bejsbolowych do Carnali, Pani Pożądania” – tak na pytanie, co zawiera Lore of the Forsaken, odpowiadają sami twórcy dodatku. I choć nie można się z tym zdaniem nie zgodzić, przyjrzyjmy się bliżej kolejnej książce poszerzającej świat Werewolf: The Fo...
Bohater^3

Bohater^3

Co dwóch bohaterów to nie jeden... zwłaszcza spotęgowanych

10-04-2006 20:46 | | Komentarze: 11
Nie będę ukrywał, że Bohater3 przypadł mi do gustu niemal pod każdym względem. Wobec pozycji wydawniczych Portalu mam wysokie oczekiwania, bo, choć nie zawsze ukazują się w terminie, ich treść wprowadziła mnie w świat RPG (ogromnego wkładu w rozwój tego gatunku w Polsce portalowcom odmówić trudno)...

Ekran Mistrza Podziemi

Niezbędna pomoc dla każdego MP

13-04-2006 19:12 | Michał 'M.S.' Smętek | Komentarze: 10
Minęło już sporo czasu, od kiedy na sklepowych półkach pojawił się Ekran Mistrza Podziemi, po czym bardzo szybko z nich zniknął. Jednak nie w wyniku działań wydawcy, ale z powodu dużego zainteresowania ze strony środowiska graczy. Mimo że na temat przydatności tego produktu można usłyszeć sprzeczne...

Ścieżki adeptów

recenzja podręcznika

30-04-2006 10:59 | Łukasz 'Shendu' Mastylak | Komentarze: 1
Podręcznik jest rozszerzeniem dotychczasowej wiedzy o danych dyscyplinach. W prosty i przejrzysty sposób zostaje nam ukazany świat, widziany w zależności od podążającego daną ścieżką adepta oraz od dyscypliny jaką wybrał. Mistrz Żywiołów widzi świat przez pryzmat pięciu żywiołów, które tworzą cały w...

Gambit Złotego Króla

Dobrze wydane 16zł

04-05-2006 18:01 | Sławomir 'Zuhar' Wrzesień | Komentarze: 11
Gambit Złotego Króla to juz czwarta przygoda do Monastyru. Tym razem Wydawnictwo Portal przenosi nas do Kindle, stolicy Cynazji, gdzie przyjdzie bohaterom spotkać się z fabułą autorstwa Michała Oracza i Marcina Blachy. Kto śledził uważnie materiały pojawiające się na naszej stronie, ten domyśla się...
Królestwo magii

Królestwo magii

05-05-2006 18:44 | Joanna 'Malta' Bella | Komentarze: 14
Minęło już sporo czasu od kiedy Copernicus Corporation rozpoczął wydawanie polskiej edycji Warhammer Fantasy Roleplay, zapowiadając jej kompleksową linię wydawniczą. Kiedy spoglądam na półkę, z której 'uśmiechają się' kolejne grzbiety książek oznaczonych symbolem Warhammera, to wiem, że nie żartowal...
Władcy Mroku

Władcy Mroku

Oblicza zła w Faerunie

25-05-2006 20:12 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 12
Po kilkumiesięcznej przerwie wydawnictwo ISA wydało kolejny suplement dla świata Zapomnianych Krain, na który czekałem z niecierpliwością - Władców Mroku. Podręcznik ten traktuje o złych organizacjach na obszarze całego Faerunu, ich relacjach między sobą, oraz celach i taktykach walki. Przyznam szcz...
Królestwo Magii

Królestwo Magii

27-05-2006 11:58 | Przemek 'zegarmistrz' Muszyński | Komentarze: 14
Pierwszoedycyjne Królestwo Magii należy do podręczników o statusie niemal legendy. Wedle planów miało ukazać się wkrótce po podręczniku głównym do Warhammera, lecz fanom przyszło nań czekać wiele długich lat i tylko nieliczni szczęśliwcy, w tym niżej podpisany, mieli okazje je czytać. Pozostali, maj...
Gwiezdny Pirat #16

Gwiezdny Pirat #16

Nowy, ale czy lepszy?

04-06-2006 21:00 | | Komentarze: 3
Gwiezdny pirat to jedyny wydawany w Polsce magazyn, którego głównym tematem jest RPG, dlatego sednem czasopisma mają być materiały znajdujące zastosowanie na sesjach. W tym numerze skoncentrowano się na trzech systemach: NS, Monastyr, WFRP. Do każdego z nich znajdziemy przygodę plus teksty rozbudowu...
Gwiezdny Pirat #17

Gwiezdny Pirat #17

(Nie)zbędnik gracza?

04-06-2006 21:18 | Jędrzej 'bukins' Bukowski | Komentarze: 4
Najnowszy numer Gwiezdnego Pirata wydawany pod wodzą znanego w fandomie Ignacego Trzewiczka ponownie atakuje czytelników dużą ilością stron. Czasopismo zdobyło już sobie uznanie u czytelników i cieszy się sporą popularnością. Z drugiej jednak strony, fani kultowej Magii i Miecza raczej zadowoleni ni...
Zamek Drachennfels

Zamek Drachennfels

Recenzja dodatku do I edycji Warhammera

10-06-2006 17:13 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 7
Mroczne podziemia, setki pułapek, tysiące lokacji, masa potworów i czekający na końcu boss wraz z gigantycznym skarbem. Tak w skrócie można opisać gatunek scenariuszy stary jak samo RPG – dungeon crawl. Zamek Drachenfels również zalicza się do tego szacownego rodzaju. Historia Wielkiego Czarn...
Łowca Mutantów/Zabójca Maszyn

Łowca Mutantów/Zabójca Maszyn

2 w 1

26-06-2006 23:25 | Jędrzej 'bukins' Bukowski | Komentarze: 5
Łowca Mutantów/Zabójca Maszyn to już dwunasty dodatek do niezwykle popularnego w naszym kraju systemu Neuroshima. Jak wskazuje nazwa, mamy do czynienia z opisami dwóch profesji w post-apokaliptycznym świecie stworzonym przez wydawnictwo Portal. Trzeba przyznać, że obydwie są niezwykle ciekawe, jedna...
Wewnętrzny Wróg

Wewnętrzny Wróg

Początek wielkiej, epickiej przygody

30-06-2006 20:25 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 4
Wewnętrzny Wróg to najbardziej znana kampania do WFRP, jedyna w całości wydana w języku polskim. Nic więc dziwnego, że stała się już nieomal legendą, a większość fanatycznych miłośników Warhammera zna ją prawie na pamięć. Wewnętrzny Wróg to jednocześnie tytuł dodatku, który otwiera cały sześciotomow...
Burning Wheel - część 1

Burning Wheel - część 1

Paliwo dla wyobraźni

07-08-2006 16:32 | | Komentarze: 16
Wstęp Gra fabularna fantasy Burning Wheel (Płonące Koło) pojawiła się na rynku amerykańskim pod koniec 2002 roku - dziś edycja ta znana jest jako Burning Wheel Classic (pierwszy, limitowany nakład 1000 egzemplarzy został całkowicie wyprzedany). Na początku roku 2005 pojawiła się edycja Revised (Pop...
Burning Wheel - część 2

Burning Wheel - część 2

Paliwo dla wyobraźni

07-08-2006 16:50 | | Komentarze: 10
Część II: Szprychy Sesja Organizacyjna Burning Wheel proponuje całkowicie inne podejście do struktury gry, niż to, które jest powszechnie znane z popularnych systemów RPG - MG opracowuje scenariusz, a gracze podążają (lub nie) wyznaczonymi przez niego ścieżkami, z lepszym lub gorszym skutkiem dla...
Burning Wheel - część 3

Burning Wheel - część 3

Paliwo dla wyobraźni

08-08-2006 03:16 | | Komentarze: 24
Część III: Obręcz Konflikty i Kręgi Mechanika Burning Wheel bazuje na puli kości: każda z charakterystyk wyrażona jest liczbą od 1 do 10, a parametr ten określa, iloma kośćmi rzucamy testując określoną charakterystykę. Do wszystkich rzutów używamy wyłącznie kości sześciościennych. Poziom trudności...
Star Wars Roleplaying Game – Revised Core Rulebook

Star Wars Roleplaying Game – Revised Core Rulebook

Miecze świetlne d20

15-08-2006 21:41 | Deckard | Komentarze: 20
Gwiezdne wojny zaliczają się do kanonu szeroko rozumianej fantastyki. Rozpoczęta w 1977 roku Nową nadzieją, saga kontynuowana jest po dziś dzień na kartach książek, komiksów oraz w grach komputerowych. Gry fabularne również nie zostały pominięte - pierwszej próby przeniesienia cyklu podjęło się wyda...