Wyświetlono rezultaty 1-40 z 1112.
Przychodzą humor, Świat Dysku i RPG do baru....
Jaki jest najkrótszy dowcip o RPGach humorystycznych? Ktoś stworzył zabawny RPG humorystyczny. Badum tsssss. Cokolwiek by nie powiedzieć, stworzenie humorystycznej gry fabularnej to wyzwanie, niczym tworzenie pizzy hawajskiej. Wszyscy wiedzą że składniki są dobre, mogą współwystępować na jednym stol...
Trzecia z czwartą i indianami
Umarł król, niech żyje król! Odkąd czwarta edycja D&D zeszła z piedestału, pojawili się pretendenci do tytułu prawdziwej / najlepszej wersji mechaniki d20. Pathfinder, ostatnio Numenera (choć jej związki z dedekowymi korzeniami są w najlepszym razie dość luźne); od jakiegoś czasu głośno jest tak...
Nowa era bestiariuszy?
Bestiariusze. Trudno wyobrazić sobie system RPG bez zestawu przeciwników stających na drodze postaci graczy. Czy miałyby to być nieludzkie, potworne monstra, czy zupełnie humanoidalni Bohaterowie Niezależni, każdy erpeg może tylko zyskać dzięki dobrze pomyślanym i ciekawie rozpisanym wrogom BG.
Rów...
Najoryginalniejsza z mechanik d20?
Jako osoba, która siedzi w temacie gier RPG już jakiś czas – jak i fan trzeciej edycji Dungeons & Dragons – myślałem, że w temacie widziałem już wszystko. Na szczęście 13th Age udowodniło, że byłem pod tym względem w wielkim błędzie. Co i jak zmieniono w tym erpeg...
Czy te oczy mogą kłamać?
Podziemia. Lochy, jaskinie, kanały, katakumby, kopalnie, krypty – wszystkie one mają swoje miejsce w erpegowych historiach, od pradziejów gier fabularnych zajmując poczesne miejsce w oficjalnych przygodach do rozmaitych systemów.
Poziom zarówno wykonania, jak i wiarygodności różnych podziemi...
Bogactwo z zachodu
Jeśli chodzi o dodatki do drugiej edycji 7th Sea, najwięcej z nich jest poświęcone settingowi. Możemy przebierać w opisach fantastycznej wersji Afryki, Karaibów, czy bliskiego wschodu, ale są też podręczniki opisujące mniej egzotyczne lokacje. Do tych ostatnich należy Nations of Theah Volume 1, prze...
Wyprawa na wschód
Pierwszy tom Nations of Theah postawił poprzeczkę wysoko, zarówno pod względem wydania jak i treści. Jest to bardzo przydatny dodatek dla wszystkich, którzy pragną prowadzić kampanię w zachodnich krainach, jak i tych, którzy chcą się dowiedzieć czegoś więcej o podstawowych krajach Thei. Czy dru...
Oskarowa produkcja
Pierwsza edycja Siódmego Morza była niezwykle oryginalna, zrewolucjonizowała polski światek RPG wprowadzając tak zwane filmowe granie. Mechanika drabów – statystów do pokonania, czy kości dramy – bonusowe kostki, które dostawało się za najbardziej widowiskowe akcje, do tego kolorowy świa...
Przygoda z płaszczem i szpadą
Kickstarterowa zbiórka na wydanie drugiej edycji 7th Sea zapisała się w historii jako niewątpliwy sukces. Do powstania gry konieczne było zebranie 30 tys. dolarów, lecz autorzy (z Johnem Wickiem na czele) otrzymali na projekt prawie 1,4 miliona. System funkcjonuje na rynku od dobrych paru lat i...
Zasady życia na morzu
7th Sea jest systemem nastawionym głównie na opowieść, bardzo lekkim mechanicznie. Istnieje cała seria podręczników, które opisują tylko jego setting, dodając minimalną ilość zasad. Można więc postawić pytanie, czy jest sens tworzyć ekran Mistrza Gry dla tytułu z tak prostymi regułami?
Dla lud...
W pustyni i puszczy z demonami
Autorzy nowej edycji 7th Sea znacznie rozszerzyli granice Terry, aby umożliwić graczom, zagranie w bardziej egzotycznych rejonach świata. Dostaliśmy nową wersję Crescent Empire, inspirowaną krajami Bliskiego Wschodu, a także pojawił się New World pozwalające odwiedzić tutejszy odpowiednik Ameryki C...
Jo ho ho i butelka rumu!
Pierwszym skojarzeniem, jakie ludzie mają z 7th Sea, są filmy z serii Piraci z Karaibów. W podręczniku głównym mieliśmy podstawowe informacje, umożliwiające grę wilkami morskimi, dodatek Pirate Nations rozszerza tę wiedzę, czy jest jednak konieczny do dobrej zabawy?
Na obecną chwilę trudno zna...
Nie tak łatwo opisać egzotykę.
Siłą 7th Sea jest granie na popularnych stereotypach. Gdy Mistrz Gry mówi, że spotykasz rudego marynarza z Inismore i tłumaczy, że to tutejsza Irlandia, większość Europejczyków od razu będzie wiedziała, czego mniej więcej się spodziewać. Można zadać pytanie, jak będą odbierane podręczniki opisujące...
Kraina za horyzontem
Jednymi z motywów, które można spotkać na sesji 7th Sea, są odkrywanie nowych lądów, archeologia, badanie starożytnych cywilizacji Syrnów i pogoń za ich artefaktami, eksploracja nieznanego i podróże. Czy istnieje lepszy kontynent do rozegrania wykorzystujących je przygód, niż pełen dżungli i tajemni...
11-08-2004 23:17 |
| Komentarze: 13
Wydane przez wydawnictwo Krakusów z polska zwane Wolf Fangiem, czyli wszystko, co potrzebne, by rozpocząć przygodę na Siódmym Morzu, świecie zwanym Thea, gdzie jest prawie jak u nas, ale jednak inaczej.
Przedrozdział, gdzie autor recenzji trochę się tłumaczy.
Witajcie, zacznę jak w moich artykułac...
Łyk świeżego powietrza
A Breath of Fresh Air to druga, po The Bridges We Burn, przygoda Janka Sielickiego opublikowana po angielsku. Tym razem to scenariusz do Cypher System, gry kompatybilnej z Numenerą i jej kuzynem SF, The Strange. Jest napisany z myślą o postaciach na 2. tierze, a jego rozegranie powinno zająć jedną s...
Smakowita klasyka
Jednym z wyróżników wielu podziemi tworzonych z myślą o różnych edycjach Zapomnianych Krain był wyraźny nacisk kładziony na ekologię danego lochu i fabularne uzasadnienie, czemu zapuszczone komnaty wyglądają tak, a nie inaczej.
A Verdant Tomb, trzecia część serii przygód Adventures in the Forgotten...
Lovecraftowscy Wielcy Przedwieczni i ich słudzy od z górą trzech dekad goszczą na erpegowych sesjach, pozwalając graczom i ich nieszczęsnym postaciom zetknąć się z niewyobrażalną, kosmiczną grozą i toczyć, z góry skazaną na porażkę, walkę z siłami, które wymykają się ludzkiemu zrozumieniu. Do prekur...
Nowa odsłona Mitycznej wojny
Literacka spuścizna Howarda Phillipsa Lovecrafta, jego przyjaciół i epigonów dawno już przekroczyła granice mediów i z książkowych stronic przeniosła się także na filmowe ekrany, komputerowe monitory, nie mówiąc już o kadrach komiksów, planszach planszówek i erpegowych sesjach.
Od pierwszej połowy...
Rozmach na torach
Pancerne, luksusowe pociągi, którymi podbitą Europę przemierzali nazistowscy dygnitarze na stałe weszły do popkultury związanej z II wojną światową. Było więc tylko kwestią czasu sięgnięcie po ten temat także przez autorów z wydawnictwa Modiphius odpowiedzialnych za drugą edycję Achtung! Cthulhu.
M...
Superbohaterowie na wojnie z Mitami
Chyba żaden inny okres historyczny nie inspirował twórców popkultury równie mocno, co Druga Wojna Światowa. Żaden inny konflikt w dziejach ludzkości nie był podstawą tylu filmów, komiksów, gier bitewnych i planszowych.
Do żadnego nie odwoływało się też tyle gier fabularnych. Od takich, które s...
Ardeńskie bezdroża
Rajd ku Mozie, oblężenie Bastonge, obrona wzgórz Elsenborn i operacja Bodenplatte to tylko niektóre z epizodów bitwy o Ardeny, ostatniej wielkiej ofensywy wojsk niemieckich na froncie zachodnim, która na stałe zapisała się w historii II wojny światowej, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.
Walki to...
Groza w cieniu piramid
II Wojna Światowa, największy zbrojny konflikt w historii ludzkości, ogarnęła swym wpływem niemal cały świat. Od wybrzeży Półwyspu Iberyjskiego do Wysp Japońskich, od mroźnych rubieży Skandynawii po Przylądek Dobrej Nadziei wojenna pożoga trawiła całe kraje i narody, na zawsze odmieniając oblicze gl...
Chwała płonącym iskrom!
Pędzi pociąg historii, a jednak wciąż minione epoki przyciągają nie tylko pasjonatów dawnych i bliższych dziejów, ale i twórców książek, filmów i gier, którzy w bardziej czy mniej odległych latach, dekadach i wiekach osadzają swe dzieła. Obok takich, które jak najwierniej starają się odzwierciedlać...
Macki na rzece Kwai
Olbrzymi sukces, jaki osiągnęła kickstarterowa zbiórka na wydanie podręczników podstawowych do settingu Achtung! Cthulhu, oznaczał, że oprócz pary przewodników dla graczy i Mistrzów Gry ukaże się także szereg dodatków – kolejne scenariusze przygód, bestiariusz oraz suplementy opisujące p...
Potworna piątka premiowych przeciwników
Linia wydawnicza gry fabularnej Achtung! Cthulhu publikowanej przez brytyjską firmę Modiphius w wersji opartej o mechanikę Zewu Cthulhu i Savage Worlds na przestrzeni lat rozrastała się, przynosząc Mistrzom Gry materiały rozmaitego rodzaju – scenariusze przygód i całe kampanie, opisy poszczegó...
Nazistowskie cyber-zombie... z mackami!
Choć wiele, jeśli nie większość, ukazujących się gier fabularnych da się łatwo zaszeregować do konkretnego gatunku czy konwencji, to sporo łączy elementy różnych gatunków, lub wręcz wymyka się łatwemu zaszufladkowaniu, a ich autorzy (i recenzenci) nierzadko uciekają się do wymyślania dla nich zupełn...
Linia wydawnicza Achtung! Cthulhu przeszła daleką drogę od skromnych początków. Do niedokończonej, póki co, kampanii Zero Point dołączyły kolejne przygody i podręczniki opisujące poszczególne teatry wojny (na razie – front pacyficzny, ale w kolejce są już dalsze). Oprócz erpegowych suplementów...
Wśród zdobywców tegorocznych nagród ENnie znalazło się między innymi brytyjskie wydawnictwo Modiphius, którego podręcznik Achtung! Cthulhu: Keeper's Guide to the Secret War zgarnął dwie srebrne statuetki – za najlepszą okładkę (ustępując pathfinderowemu dodatkowi Mythic Adventures) oraz w...
Zaraźliwe szaleństwo
Linia wydawnicza Achtung! Cthulhu nie przestaje się rozwijać – do pierwszych przygód z kampanii Zero Point dołączyły znakomicie wydane settingowe podstawki dla graczy i Mistrzów Gry, dodatki opisujące najważniejsze fronty II Wojny Światowej, a zapowiedzi firmy Modiphius obiecują kolejne suplem...
Bałkański horror
Model wydawniczy aktualnej edycji Achtung! Cthulhu, oparty w dużej mierze na krótkich, jednostrzałowych przygodach, ułatwia autorom z wydawnictwa Modiphius prezentację miejsc odległych od najsłynniejszych frontów II wojny światowej.
Od momentu premiery systemu w 2021 roku, bohaterowie mieli okazję...
Górskie eskapady
Niemiecka ofensywa na froncie wschodnim w 1942 roku kojarzy się przede wszystkim z walkami o Stalingrad i późniejszą klęską wojsk okrążonych w nadwołżańskim mieście. Znacznie mniej znanym aspektem tej operacji są działania na Kaukazie, które wyznaczyły maksymalny zasięg zdobyczy terytorialnych III R...
Tajemnice w lodzie ukryte
Skute mrozem krainy położone z dala od jakichkolwiek ośrodków cywilizacji stanowią doskonałą scenerię dla opowieści o Mitach Cthulhu, czego potwierdzeniem jest opowiadanie W górach szaleństwa autorstwa samego H. P. Lovecrafta.
Po grozę ukrytą wśród śniegu i lodu regularnie sięgają również autorzy g...
Kryształowo czysta operacja
Linia wydawnicza gry fabularnej Achtung! Cthulhu w najnowszej edycji, opartej na mechanice 2d20, rozwija się nieśpiesznie. Ukazały się podręczniki gracza i MG, i jak na razie to jedyne większe pozycje, jakie udostępniła firma Modiphius.
Wprawdzie w bieżącym roku mają zostać wydane kampanie Shadows...
Francuski koszmar
Linia wydawnicza gry fabularnej Achtung! Cthulhu w wersji opartej na mechanice 2d20 nieustannie się rozwija. Choć dostajemy do niej odświeżone wersje starszych przygód (Under the Gun) i kampanii (Shadows of Atlantis) pierwotnie wykorzystujących zasady Zewu Cthulhu i Savage Worlds, to zdecydowanie do...
Mordercza egzotyka
Szanghaj to jedna z najbardziej rozpoznawalnych dalekowschodnich metropolii, która w okresie międzywojennym znana była z egzotycznych atrakcji, quasi kolonialnego ustroju i wszelkiej maści przestępców od zwykłych bandziorów po fanatycznych rewolucjonistów.
Nic dziwnego, że przez lata miasto nazywan...
Na wojnie z mrozem
Nie bez powodu II wojna światowa nazywana jest "światową". Największy zbrojny konflikt w historii ludzkości był prawdziwie globalny – nie tylko z uwagi na to, na jak wielu frontach się toczył, ale także z racji tego, jak wiele państw było w niego zaangażowane – nawet kraje form...
Piekło w dżungli
Archipelag Filipin zajmuje ważne miejsce w amerykańskiej opowieści o II wojny światowej – bitwa w zatoce Leyte, debiut pilotów kamikaze czy krwawe walki o Manilę będą rozpoznawalne dla praktycznie każdego interesującego się historią Stanów Zjednoczonych.
Położone na zachodnim Pacyfiku wyspy b...
Mity w Normandii
Scenariusze wprowadzające nowych graczy w realia konkretnego systemu i zaznajamiające ich z mechaniką gry to na dobrą sprawę odrębna kategoria erpegowych przygód. Zazwyczaj wchodzące w skład podręcznika podstawowego lub systemowego quickstartu, niekiedy także są udostępniane odrębnie, zwykle w formi...
Okupowana wyspa tajemnic
Nowa wersja systemu Achtung! Cthulhu, łączącego grozę lovecraftowskich Mitów z potwornościami II wojny światowej, dostępna jest już na rynku od jakiegoś czasu. Oprócz quickstartu i dwóch podręczników podstawowych, jej użytkownicy mogą się cieszyć także rosnącym zestawem gotowych scenariuszy.
...
332622626030090330893060032723327903249131597328963159932537330613313753629556331672480631934326853122533118279512798827813326122855327098272702755132767331473296532342325893327532591327993259832213