Wyświetlono rezultaty 1-40 z 926.
Trzecia z czwartą i indianami
Umarł król, niech żyje król! Odkąd czwarta edycja D&D zeszła z piedestału, pojawili się pretendenci do tytułu prawdziwej / najlepszej wersji mechaniki d20. Pathfinder, ostatnio Numenera (choć jej związki z dedekowymi korzeniami są w najlepszym razie dość luźne); od jakiegoś czasu głośno jest tak...
Nowa era bestiariuszy?
Bestiariusze. Trudno wyobrazić sobie system RPG bez zestawu przeciwników stających na drodze postaci graczy. Czy miałyby to być nieludzkie, potworne monstra, czy zupełnie humanoidalni Bohaterowie Niezależni, każdy erpeg może tylko zyskać dzięki dobrze pomyślanym i ciekawie rozpisanym wrogom BG.
Rów...
Czy te oczy mogą kłamać?
Podziemia. Lochy, jaskinie, kanały, katakumby, kopalnie, krypty – wszystkie one mają swoje miejsce w erpegowych historiach, od pradziejów gier fabularnych zajmując poczesne miejsce w oficjalnych przygodach do rozmaitych systemów.
Poziom zarówno wykonania, jak i wiarygodności różnych podziemi...
Bogactwo z zachodu
Jeśli chodzi o dodatki do drugiej edycji 7th Sea, najwięcej z nich jest poświęcone settingowi. Możemy przebierać w opisach fantastycznej wersji Afryki, Karaibów, czy bliskiego wschodu, ale są też podręczniki opisujące mniej egzotyczne lokacje. Do tych ostatnich należy Nations of Theah Volume 1, prze...
Oskarowa produkcja
Pierwsza edycja Siódmego Morza była niezwykle oryginalna, zrewolucjonizowała polski światek RPG wprowadzając tak zwane filmowe granie. Mechanika drabów – statystów do pokonania, czy kości dramy – bonusowe kostki, które dostawało się za najbardziej widowiskowe akcje, do tego kolorowy świa...
Przygoda z płaszczem i szpadą
Kickstarterowa zbiórka na wydanie drugiej edycji 7th Sea zapisała się w historii jako niewątpliwy sukces. Do powstania gry konieczne było zebranie 30 tys. dolarów, lecz autorzy (z Johnem Wickiem na czele) otrzymali na projekt prawie 1,4 miliona. System funkcjonuje na rynku od dobrych paru lat i...
W pustyni i puszczy z demonami
Autorzy nowej edycji 7th Sea znacznie rozszerzyli granice Terry, aby umożliwić graczom, zagranie w bardziej egzotycznych rejonach świata. Dostaliśmy nową wersję Crescent Empire, inspirowaną krajami Bliskiego Wschodu, a także pojawił się New World pozwalające odwiedzić tutejszy odpowiednik Ameryki C...
Jo ho ho i butelka rumu!
Pierwszym skojarzeniem, jakie ludzie mają z 7th Sea, są filmy z serii Piraci z Karaibów. W podręczniku głównym mieliśmy podstawowe informacje, umożliwiające grę wilkami morskimi, dodatek Pirate Nations rozszerza tę wiedzę, czy jest jednak konieczny do dobrej zabawy?
Na obecną chwilę trudno zna...
11-08-2004 23:17 |
| Komentarze: 13
Wydane przez wydawnictwo Krakusów z polska zwane Wolf Fangiem, czyli wszystko, co potrzebne, by rozpocząć przygodę na Siódmym Morzu, świecie zwanym Thea, gdzie jest prawie jak u nas, ale jednak inaczej.
Przedrozdział, gdzie autor recenzji trochę się tłumaczy.
Witajcie, zacznę jak w moich artykułac...
Łyk świeżego powietrza
A Breath of Fresh Air to druga, po The Bridges We Burn, przygoda Janka Sielickiego opublikowana po angielsku. Tym razem to scenariusz do Cypher System, gry kompatybilnej z Numenerą i jej kuzynem SF, The Strange. Jest napisany z myślą o postaciach na 2. tierze, a jego rozegranie powinno zająć jedną s...
Lovecraftowscy Wielcy Przedwieczni i ich słudzy od z górą trzech dekad goszczą na erpegowych sesjach, pozwalając graczom i ich nieszczęsnym postaciom zetknąć się z niewyobrażalną, kosmiczną grozą i toczyć, z góry skazaną na porażkę, walkę z siłami, które wymykają się ludzkiemu zrozumieniu. Do prekur...
Nowa odsłona Mitycznej wojny
Literacka spuścizna Howarda Phillipsa Lovecrafta, jego przyjaciół i epigonów dawno już przekroczyła granice mediów i z książkowych stronic przeniosła się także na filmowe ekrany, komputerowe monitory, nie mówiąc już o kadrach komiksów, planszach planszówek i erpegowych sesjach.
Od pierwszej połowy...
Rozmach na torach
Pancerne, luksusowe pociągi, którymi podbitą Europę przemierzali nazistowscy dygnitarze na stałe weszły do popkultury związanej z II wojną światową. Było więc tylko kwestią czasu sięgnięcie po ten temat także przez autorów z wydawnictwa Modiphius odpowiedzialnych za drugą edycję Achtung! Cthulhu.
M...
Superbohaterowie na wojnie z Mitami
Chyba żaden inny okres historyczny nie inspirował twórców popkultury równie mocno, co Druga Wojna Światowa. Żaden inny konflikt w dziejach ludzkości nie był podstawą tylu filmów, komiksów, gier bitewnych i planszowych.
Do żadnego nie odwoływało się też tyle gier fabularnych. Od takich, które s...
Groza w cieniu piramid
II Wojna Światowa, największy zbrojny konflikt w historii ludzkości, ogarnęła swym wpływem niemal cały świat. Od wybrzeży Półwyspu Iberyjskiego do Wysp Japońskich, od mroźnych rubieży Skandynawii po Przylądek Dobrej Nadziei wojenna pożoga trawiła całe kraje i narody, na zawsze odmieniając oblicze gl...
Chwała płonącym iskrom!
Pędzi pociąg historii, a jednak wciąż minione epoki przyciągają nie tylko pasjonatów dawnych i bliższych dziejów, ale i twórców książek, filmów i gier, którzy w bardziej czy mniej odległych latach, dekadach i wiekach osadzają swe dzieła. Obok takich, które jak najwierniej starają się odzwierciedlać...
Macki na rzece Kwai
Olbrzymi sukces, jaki osiągnęła kickstarterowa zbiórka na wydanie podręczników podstawowych do settingu Achtung! Cthulhu, oznaczał, że oprócz pary przewodników dla graczy i Mistrzów Gry ukaże się także szereg dodatków – kolejne scenariusze przygód, bestiariusz oraz suplementy opisujące p...
Nazistowskie cyber-zombie... z mackami!
Choć wiele, jeśli nie większość, ukazujących się gier fabularnych da się łatwo zaszeregować do konkretnego gatunku czy konwencji, to sporo łączy elementy różnych gatunków, lub wręcz wymyka się łatwemu zaszufladkowaniu, a ich autorzy (i recenzenci) nierzadko uciekają się do wymyślania dla nich zupełn...
Linia wydawnicza Achtung! Cthulhu przeszła daleką drogę od skromnych początków. Do niedokończonej, póki co, kampanii Zero Point dołączyły kolejne przygody i podręczniki opisujące poszczególne teatry wojny (na razie – front pacyficzny, ale w kolejce są już dalsze). Oprócz erpegowych suplementów...
Wśród zdobywców tegorocznych nagród ENnie znalazło się między innymi brytyjskie wydawnictwo Modiphius, którego podręcznik Achtung! Cthulhu: Keeper's Guide to the Secret War zgarnął dwie srebrne statuetki – za najlepszą okładkę (ustępując pathfinderowemu dodatkowi Mythic Adventures) oraz w...
Zaraźliwe szaleństwo
Linia wydawnicza Achtung! Cthulhu nie przestaje się rozwijać – do pierwszych przygód z kampanii Zero Point dołączyły znakomicie wydane settingowe podstawki dla graczy i Mistrzów Gry, dodatki opisujące najważniejsze fronty II Wojny Światowej, a zapowiedzi firmy Modiphius obiecują kolejne suplem...
Kryształowo czysta operacja
Linia wydawnicza gry fabularnej Achtung! Cthulhu w najnowszej edycji, opartej na mechanice 2d20, rozwija się nieśpiesznie. Ukazały się podręczniki gracza i MG, i jak na razie to jedyne większe pozycje, jakie udostępniła firma Modiphius.
Wprawdzie w bieżącym roku mają zostać wydane kampanie Shadows...
Francuski koszmar
Linia wydawnicza gry fabularnej Achtung! Cthulhu w wersji opartej na mechanice 2d20 nieustannie się rozwija. Choć dostajemy do niej odświeżone wersje starszych przygód (Under the Gun) i kampanii (Shadows of Atlantis) pierwotnie wykorzystujących zasady Zewu Cthulhu i Savage Worlds, to zdecydowanie do...
Na wojnie z mrozem
Nie bez powodu II wojna światowa nazywana jest "światową". Największy zbrojny konflikt w historii ludzkości był prawdziwie globalny – nie tylko z uwagi na to, na jak wielu frontach się toczył, ale także z racji tego, jak wiele państw było w niego zaangażowane – nawet kraje form...
Mity w Normandii
Scenariusze wprowadzające nowych graczy w realia konkretnego systemu i zaznajamiające ich z mechaniką gry to na dobrą sprawę odrębna kategoria erpegowych przygód. Zazwyczaj wchodzące w skład podręcznika podstawowego lub systemowego quickstartu, niekiedy także są udostępniane odrębnie, zwykle w formi...
Okupowana wyspa tajemnic
Nowa wersja systemu Achtung! Cthulhu, łączącego grozę lovecraftowskich Mitów z potwornościami II wojny światowej, dostępna jest już na rynku od jakiegoś czasu. Oprócz quickstartu i dwóch podręczników podstawowych, jej użytkownicy mogą się cieszyć także rosnącym zestawem gotowych scenariuszy.
...
Robaki ziemi
Linia wydawnicza gry fabularnej Achtung! Cthulhu w wersji opartej na mechanice 2d20 rozwija się stabilnie – ukazała się pierwsza kampania (Shadows of Atlantis), w zapowiedziach jest kolejna, jak i suplement poświęcony frontowi północnoafrykańskiemu, cały czas publikowane są także pojedyncze pr...
Zderzenie dwóch światów
Jak doskonale wiedzą fani komiksów o superbohaterach, łączenie w jednej historii kilku serii lub uniwersów jest prawdziwą sztuką, i nierzadko z takich zaskakujących mariaży wychodzą prawdziwe arcydzieła, równie często jednak końcowy efekt przynosi jedynie rozczarowanie.
Jeszcze trudniejsze to zadan...
Piłka po stronie gospodarzy
Setting Achtung! Cthulhu, od którego rozpoczęła się kariera brytyjskiego wydawnictwa Modiphius, na przestrzeni lat obrósł szeregiem dodatków (z których większość przybliżaliśmy na łamach Poltergeista). Do najnowszej jego wersji, opartej na mechanice 2d20, zapowiedziano na bieżący rok wydanie mi...
Ahistoryczna buchalteria
II wojna światowa nie tylko pozostaje największym konfliktem zbrojnym w historii ludzkości, ale też jednym z najczęściej wykorzystywanych motywów w popkulturze, która niejednokrotnie miesza frontowe zmaganie z elementami rodem z horroru, fantasy lub science-fiction.
Do tej drugiej grupy bez wątpien...
Bogowie na wojnie
Twórcy gier fabularnych nawiązujących do twórczości Howarda Phillipsa Lovecrafta i jego epigonów stają przed nie lada wyzwaniem, opracowując systemowy bestiariusz. O ile istoty z głębin, ghule czy wężowi ludzie doskonale dają się opisać ludzkim zestawem współczynników, o tyle Wielcy Przedwieczni i Z...
Tajemnica zamku w Karpatach
Linia wydawnicza Achtung! Cthulhu w wersji opartej na mechanice 2d20 rozrasta się nieśpiesznie, ale konsekwentnie. Niedawno miała miejsce premiera odnowionej kampanii Shadows of Atlantis, jeszcze w tym roku ma ukazać się też Forest of Fear, a na horyzoncie majaczy suplement opisujący front północnoa...
Świetna przygoda pana Serapha
The Trellborg Monstrosities to kolejna przygoda osadzona w świecie Achtung! Cthulhu, łączącym II Wojnę Światową z lovecraftowskim horrorem. Tym razem Badacze wyruszają do Finlandii, by poznać cel tajemniczego archeologicznego przedsięwzięcia nazistów. Przy okazji muszą raz za razem dać się ratować t...
Miniaturowy niewypał
Wydawnictwo Modiphius w najnowszej inkarnacji Achtung! Cthulhu duży nacisk położyło na "misje", czyli krótkie, względnie tanie, jednostrzałowe przygody rzucające bohaterów w różne miejsca i pokazujące odmienne oblicza fantastycznej II wojny światowej.
Niektóre z nich to zupełnie nowe scen...
Widmo nad Dover
Wydawany przez brytyjską firmę Modiphius setting Achtung! Cthulhu, łączący realia II Wojny Światowej z grozą lovecraftowskich Mitów zaczynał od mechaniki Savage Worlds oraz szóstej edycji Zewu Cthulhu, jednak z czasem doczekał się też konwersji na zasady FATE, a w planach jest wersja wykorzystująca...
Ognie nad Bosforem
II Wojna Światowa była pierwszym w dziejach konfliktem, który objął swym zasięgiem tak olbrzymi obszar, stając się w istocie globalnym. Mimo że do polskich odbiorców trafiają przede wszystkim utwory koncentrujące się na europejskim teatrze działań, to równie istotne były także inne fronty – Pa...
Stara szkoła na rozdrożu
Nurt zwany "renesansem starej szkoły" (od angielskiego Old School Renaissance, OSR) jest jednym z najciekawszych zjawisk ostatnich lat wśród papierowych gier fabularnych, które z relatywnie prostych odwołań do początków hobby przekształciło się w pełnoprawną gałąź rynku stołowych erpegów.
...
Ed Wood RPG
W tym roku polski rynek RPG mógłby po raz kolejny powiedzieć: "wiadomości o mojej śmierci były mocno przesadzone". Doczekaliśmy się wydania niemal już zapomnianego Zamku Falkenstein, luki w ofercie erpegowych wydawnictw zapełniły: w gatunku hard S-F – Głębia przestrzeni, a w fantasy – Ch...
Powrót do leja
Patrząc na listę polskich gier fabularnych, jakie ukazały się na przestrzeni lat, można zdumieć się nie tylko samą ich liczbą, ale i różnorodnością. Niektóre obrosły imponującą kolekcją dodatków, inne przeminęły bez echa, kolejne, okrywszy się niesławą, stanowić mogą dla swoich twórców jedynie źródł...
Podręcznik nie do zabicia
Skażone i napromieniowane pustkowia futurystycznej Ameryki, w której potomkowie jankesów toczą niekończącą się wojnę z komunistami i obcymi – połączenie lęków trawiących Stany Zjednoczone w połowie XX wieku ze sztafażem popkulturowej postapokalipsy okazały się dla polskich...
262603009030600327233249131597315993253753629556248063193432685312252795127988278132855327098272702755132342325893259132598322133249331500323763254628222324312616632452309853024832616250612983226714