» Wieści » Więcej wiadomości o One Ring RPG

Więcej wiadomości o One Ring RPG

13-03-2011 00:01 | Witold 'Squid' Krawczyk

Więcej wiadomości o One Ring RPG
Francesco Nepitello, obecnie pracujący nad One Ring RPG, grą fabularną opartą na Władcy pierścieni J. R. R. Tolkiena, opowiedział redakcji włoskiego portalu Gioconomicon o zasadach i pomysłach, które pojawią się w Jedynym Pierścieniu. Artykuł został przetłumaczony na angielski przez Falconera, jednego z użytkowników forum Knights & Knaves Alehouse. Ze znajdującego się tutaj tłumaczenia artykułu pod wdzięcznym tytułem "One Ring of Nepitello" można dowiedzieć się, że:
  • Nepitello to twórca gier planszowych. Wcześniej pracował m. in. przy War of the Ring, grze strategicznej rozgrywającej się w Śródziemiu. Był też współautorem kilku gier fabularnych, takich jak Lex Arcana czy inspirowanego anime Hayao Miyazakiego Nausicaä: Il gioco di ruolo.
  • Za The One Ring wzięła się firma Sophisticated Games, odpowiedzialna nie tylko za liczne planszówki oparte na Władcy pierścieni, ale też za grę Filary ziemi.
  • Wydawcą będzie Cubicle Entertainment, firma odpowiadająca m. in. za oparte na mechanice FATE Legends of Anglerre i Starblazer Adventures.
  • One Ring RPG jest ciągle w fazie testów.
  • W pudełku z grą mają się znaleźć dwie broszury z zasadami, kostki i akcesoria.
  • Tym, czym Jedyny Pierścień ma się przede wszystkim odróżniać od poprzednich gier fabularnych rozgrywających się w Śródziemiu, ma być dokładne oparcie się na tolkienowskim kanonie i pozwolenie graczom na przeżywanie przygód w stylu znanym z powieści pisarza.
  • Gra nie ma być RPG dla wszystkich i do wszystkiego. Będzie sprofilowana do jednego stylu rozgrywki.
  • Pierwszy podręcznik ma opisywać obszary od Mrocznej Puszczy do Gór Mglistych. Stosunkowo niewielkie, zamknięte miejsce akcji ma być szczegółowo opisane i umożliwić oddanie nastroju i ducha powieści Tolkiena oraz podkreślić takich tematów, jak bohaterstwo, poświęcenie i walka z przeciwnościami.
  • Kolejne podręczniki pozwolą graczom wziąć udział w Wojnie o pierścień i podążyć aż do Góry Przeznaczenia. Postacie graczy będą głównymi bohaterami tworzonej przez nich opowieści. Gra ma przedstawiać "świat, w którym Frodo i jego powieściowi towarzysze nigdy nie istnieli".
  • Mechanika ma wspierać nastrój i konwencję Władcy pierścieni. Wraz z upływem czasu (dość szybkim - w One Ring RPG, tak jak w Pendragonie, pomiędzy przygodami będą następowały długie okresy odpoczynku) postacie będą zwiększały swoje umiejętności (ale nigdy nie osiągną mocy superbohaterów czy półbogów), starzały się, wzrośnie również ich wartość Cienia (wł. Ombra), wpływająca zarówno na charakter postaci, jak i na mechanikę.
  • Nepitello wspomniał, że chociaż gra ma być tradycyjnym RPG, to ma też wykorzystywać zasady łączące warstwę mechaniczną z tworzoną w czasie gry opowieścią. Jako przykład podobnie skonstruowanej gry autor przytoczył wspomnianego wcześniej Pendragona.
Na trzeciej stronie wątku znajduje się opis tworzenia postaci. Można się z niego dowiedzieć m.in., że w One Ring RPG magia będzie powiązana z zaletami (Virtues) związanymi z rasą postaci - nie będzie klasycznych opisów czarów.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: forum Knights & Knaves Alehouse
Tagi: Cubicle 7 | Lord of the Rings RPG | The One Ring RPG


Czytaj również

Komentarze


~Kukla

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
jak bedzie mial mroczniejsze bebechy niz aktualny lotr to biore
13-03-2011 09:08
kaduceusz
   
Ocena:
0
Brzmi bardzo interesująco, choć martwi mnie nieobecność Froda i ekipy. Czyli co, znów Sauron wygrał? Midnight w Śródziemiu?
13-03-2011 11:51
zegarmistrz
   
Ocena:
+1
Brzmi bardzo interesująco, choć martwi mnie nieobecność Froda i ekipy. Czyli co, znów Sauron wygrał? Midnight w Śródziemiu?

Podejrzewam raczej, że Jedyny nie został odnaleziony, ewentualnie jego znalezienie i zniszczenie będzie w gestii graczy.

Obecność Froda sprawia, że LOTR staje się niegrywalny, bo wiadomo: nic nie zależy od graczy. Pewnego dnia niziołek dotrze do wulkanu i popsuje setting,
13-03-2011 11:55
WekT
   
Ocena:
+3
Ja rozumiem że gracze raczej będą mogli zająć ich miejsce i stworzyć historię końca ery po swojemu.
13-03-2011 11:57
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
nie gram z antyniziołkistami.
13-03-2011 12:00
kaduceusz
   
Ocena:
0
> Pewnego dnia niziołek dotrze do wulkanu i popsuje setting,

Coś w tym jest. Przekonamy się co dokładnie wymyślili, jak wyjdzie. Ciekawy rok dla growego
Śródziemia - najpierw War in the North a teraz to.
13-03-2011 13:57
~Raza-Toth

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
To może być dobry system. Ale też nie chciał bym być ograniczony do samej wyprawy. Śródziemie we wcześniejszych czasach miało "parę" ciekawych zdarzeń. Mam na myśli upadek Gondolinu i w ogóle simarilion. "Wyprawa" to dobry rdzeń ale chciało by się czegoś więcej.
13-03-2011 16:08
Squid
   
Ocena:
0
Z tego, co zrozumiałem, najbardziej prawdopodobna jest wersja Wiktora WekTa.

Gra mnie ciekawi, ale bardziej jako inspiracja do tworzenia własnych przygód - lubię dobre heroic fantasy i wszystko wskazuje na to, że do gry będzie dołączone coś w rodzaju gotowej kampanii albo sandboksowego settingu.
13-03-2011 22:54
Radowid
   
Ocena:
0
"•Mechanika ma wspierać nastrój i konwencję Władcy pierścieni." Ciekawe jak to bedzie rozwiązane. JRR Tolkien wyraźnie faworyzował elfy zwłaszcza Eldarów.
14-03-2011 10:19
Squid
   
Ocena:
0
@Radowid:
Nie zanosi się na to, żeby gra miała być symulacją. Skoro tak, nie trzeba robić elfów mocniejszych od wszystkiego innego - raz, że w grze będą dostępne tylko leśne elfy z Mrocznej Puszczy, dwa, że przy idealnym oddaniu Władcy Pierścieni (powieści) drużynowy elf (Legolas) najprawdopodobniej byłby słabszy od człowieka, Aragorna.

Co do klimatu, na razie wiadomo głównie o Cieniu - jego wzrost będzie powodował zmiany w postaciach. Nepitello wspomniał o elfach, które wraz ze wzrostem Cienia będą coraz mniej zaangażowane w sprawy śmiertelników (albo będą stawały się śmiertelne - żeby to rozsądzić, przydałby się ktoś dobrze znający włoski). Spodziewam się rzeczy w rodzaju pojawiającego się w trakcie akcji pacyfizmu Froda czy tęsknoty za Morzem Legolasa. Magia oparta o rasy, a nie o listy czarów też może pomóc.
14-03-2011 17:42
Radowid
   
Ocena:
0
No wiesz, tego nie wiemy czy tylko elfy z Mrocznej Puszczy. Na pewno w pierwszej odsłonie tak, ale w późniejszych dodatkach? Raczej Lothern nie zostanie pominiete, poobnie Szara Przystań. Zresztą nie mówię o kwestiach siły lub żywotności. A skoro mowa o elfach z Mirkwoodu to Legolas nie tonął w śniegu w przeciwieństwie do reszty drużyny. Na przykład. Pożyteczna cecha i to nawet bardzo. Pomijam idealną znajomość najniebezpieczniejszej puszczy w Śródziemiu. Do tego stopnia że urządzali uczty na polanach. Mimo ze mieli pod nosem Dol Guldur i las roił się od niebezpiecznych pająków. Nie mówię że będzie symulacją, ale jeśli ma twardo siedzieć w kanonie to elfy czekają niewątpliwe bonusy. Jestem ciekaw co znaczy owo trzymanie się kanonu. Czy np system zrobi ukłon w stronę MERP'a i dopusci połelfy czy raczej w stronę LOTR d20 i odrzuci je uzasadnniajac, ze półelfy to zjawisko rzadkie i narodziny każdego z nich to wydarzenie historyczne (np w czasach Froda był tylko Elrond z dziećmi)
14-03-2011 23:52
MiszczPodziemi
   
Ocena:
+1
Nie kumam czemu nie wrzucą akcji do Czwartej Ery tuż po zniszczeniu pierścienia.
16-03-2011 23:59

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.