» Warhammer Fantasy Role Play 2. edycja

Warhammer Fantasy Role Play 2. edycja

Dodał: Jakub 'Urko' Skurzyński

Warhammer Fantasy Role Play 2. edycja
8.21
Ocena użytkowników
Średnia z 133 głosów
-
Twoja ocena
Tytuł: Warhammer Fantasy Roleplay (Warhammer Fantasy Roleplay 2nd Ed.)
Linia wydawnicza: Warhammer FRP 2 ed.
Autor: Chris Pramas
Autorzy: Jim Bambra, Graeme Davis, Phil Gallagher, Richard Halliwell, Rick Priestley
Okładka: Geoff Taylor
Ilustracje: Toren Atkinson, Steve Belledin, Caleb Cleveland, Dave Gallagher, David Griffith, Jon Hodgson, Carl Frank, Ted Galaday, Janine Johnston, Karl Kopinski, Pat Loboyko, Britt Martin, Val Mayerik, Torstein Norderstrand, Hustin Norman, Erik Polak, Scott Purdy, W
Wydawca oryginału: Black Industries Publishing
Data wydania oryginału: 2005
Miejsce wydania oryginału: Nottingham
Wydawca polski: Copernicus Corporation
Data wydania polskiego: 2005
Miejsce wydania polskiego: Warszawa
Liczba stron: 265
Oprawa: twarda
Format: 215 x 285 mm
ISBN-10: 83-86758-60-4
Cena: 110,00 zł

Oto Stary Świat – mroczne i ponure miejsce, nękane nieustannymi wojnami. Cień Chaosu pada na tętniące życiem miasta ludzi, puszcze elfów i podziemne twierdze krasnoludów skryte głęboko pod strzelistymi szczytami Gór Krańca Świata. Oto Imperium - największa z krain Starego Świata. Atakowane ze wszystkich stron, mężnie i z wiarą przeciwstawia się ciemności, która zagraża całemu światu. Wszędzie czyha śmiertelne zagrożenie, nawet w pozornie bezpiecznych prowincjach pod władzą Książąt-Elektorów. W lasach grasują bandy potwornych zwierzoludzi i orków, przepełnione nienawiścią skaveny rozsiewają zarazę i zepsucie ze swoich podziemnych nor, a szaleni kultyści przywołują demony i odprawiają odrażające rytuały ku czci bogów Chaosu. W fabularnej grze Warhammer Fantasy Roleplay wcielasz się w bohatera, który stara się przeżyć w tym ponurym świecie. Kim będziesz? Dzielnym rycerzem czy sprytną złodziejką? Zgłębiającym tajniki wiedzy czarodziejem czy ponurą wojowniczką? To zależy tylko od Ciebie. Jedno jest pewne - świat Warhammera to ciekawe, choć niebezpieczne miejsce. Teraz możesz poznać je dogłębnie. Zwiedzisz najwspanialsze pałace wielkich miast i najpodlejsze zaułki dzielnic portowych. Poznasz mroczne sekrety szalonych sług Chaosu i będziesz świadkiem heroicznego męstwa obrońców tej pięknej krainy. Oszołomi Cię moc potężnych zaklęć, a plugawe rytuały nekromantów napełnią odrazą i strachem. Zaznasz prawdziwej przyjaźni i braterstwa, ale poznasz także gorzki smak zdrady i niewdzięczności. Może przeznaczeniem Twojego Bohatera będzie szaleństwo lub śmierć? A może zdobędzie władzę i skarby, gdy pokona wszelkie przeciwności losu? Teraz możesz o tym zdecydować! Oto świat Warhammera. Sprawdź, jak wiele zdołasz w nim osiągnąć. Warhammer Fantasy Roleplay to kompletna gra. Do rozpoczęcia rozgrywki potrzebujesz jedynie niniejszej książki, kilku kostek i grupy przyjaciół. Oto, co znajdziesz w tym podręczniku:
  • System szybkiego tworzenia postaci. Możesz stworzyć Bohatera w ciiągu niespełna pół godziny i od razu zacząć rozgrywkę.
  • Zestaw prostych, a zarazem dokładnych zasad opisujących wszystkie aspekty gry, od interakcji z innymi postaciami do mutacji Chaosu.
  • Unikalny system rozwoju Bohatera, a także ponad 100 profesji - od akolity i banity do zabójcy trolli i żołnierza okrętowego.
  • Kompletne zasady dotyczące magii, włącznie z tajnikami mocy czarnoksięskich, oraz ponad 175 zaklęć. Moc jest na wyciągnięcie ręki, ale strzeż się Przekleństwa Tzeentcha!
  • Szczegółowy opis Imperium i Starego Świata. Porządek społeczny, religia, wierzenia, oraz wiele innych informacji.
  • Gotową do prowadzenia przygodę wprowadzającą - Przez ostępy Drakwaldu.
  • Nowe opowiadanie autorstwa Dana Abnetta.
Witaj w grze fabularnej rozgrywającej się w świecie Warhammera. Śmierć i sława czekają!

Komentarze


~Jasius

Użytkownik niezarejestrowany
    Zajefajna :)
Ocena:
0
Zajefajna ta książka - czytalem bo mój kolega ją ma !!! Polecam wszystkim miłośnikom i fanom Warhammera. Warta zakupu.
12-05-2007 22:13
~Radosław

Użytkownik niezarejestrowany
    Najlepsza gra RPG
Ocena:
0
Polecam ten podręcznik, warty zakupu! Gram od 3 lat w tą grę i jeszcze mi się nie znudziła. Genialna rozrywka na długie, zimowe wieczory.
Fani Warhammera łączcie się!
20-11-2008 16:44
kaduceusz
   
Ocena:
0
Zdecydowanie mniej wypasiona podstawka w porównaniu z jedynką.

EDIT: Ale zasady lepsze :-)
28-11-2008 12:26
   
Ocena:
0
Ja wolę tą edycje... Tylko magia trochę zwalona ;]
05-03-2009 17:04
~waldekkk(wojtek)

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
jesli ktos jest z olsztyna do niech da znac , bo
mozna grac w planecie 11 moj e-mail-
[email protected]
13-06-2009 22:11
~Warhammer

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Za niedługo chyba kupuje sobie tę książkę i mam pytanko: jakie kości są do niej potrzebne i czy to prawda, że w 2 edycji jest bardzo mało potworów?
24-06-2009 14:13
Krishakh
    @Warhammer
Ocena:
0
Potrzeba (tylko) k10. Co najmniej dwóch.
Heh, w porównaniu z Pierwszą Edycją to rzeczywiście, bestiariusz jest lichy (trzeba dokupić dodatek).
Mimo to, polecam WFRP z całego serca.
29-06-2009 10:11
~Bertis

Użytkownik niezarejestrowany
    Warhammer
Ocena:
0
Ja osobiścię "zaraziłem" się
na obozie w wakacje :)
Teraz kupuję tą książkę.
Teraz będę MG!! :D
Warhammer jest ekstra.

Polecam książkę !!!
09-03-2010 19:35
~Vestrivian

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Książka ma wiele braków w porównaniu do pierwszej HISTORYCZNEJ już edycji. Profesje się powtarzają ze zmieniona nazwa i paroma umiejętnościami np Oprych i Rzezimieszek. System kostkowy wiele się nie różni i wiec nie jest źle. Magia...mmm fajny pomysł, ale wykonie do bani. Opisy są "na odwal się" a poszczególne Tradycje Magii sprawiaj wrażenie niedopracowanych ( nie licząc Tradycji Niebios która moim zdaniem jest ładnie ułożona ). Czary są opisane skąpo i jest ich zbyt mało!

Podsumowując Warhammer 2 mogłaby być wydana jako dodatek do edycji pierwszej... może wtedy byłaby lepiej dopracowana. Współczuje graczom którzy przygodę z FRPG zaczynają od tej pozycji.
10-03-2010 12:31
~szumiel

Użytkownik niezarejestrowany
    >>>
Ocena:
0
2 ed. gry warhammer jest dobrze rozbudowana tylko może jedna są przysadzone ciosy krytyczne za często wchodzą i cię wyrzucić natychmiastową śmierć.
18-04-2010 22:12
YuriPRIME
   
Ocena:
0

Jak WHF kocham drugą edycję, tak cennik w niej jest szalony, dziki i okrutny :/ Głównym hakiem na graczy takich jak ja, to jest znudzonych cholernymi łukami i kuszami, prawdziwą gratką jest renesansowy klimat, nowa technologia, muszkiety i pistolety... ...na które to trza zebrać wedle podręcznika 200 złotych monet! To jest nieosiągalna granica, chyba kilku lat ciułania, zakładając nawet optymistycznie że jedna sesja co tydzień. Nęcenie rzeczami z grubsza nieosiągalnymi jest w tej grze męczące. Nienawidzę łuków, jakbym mógł, to bym po jednym każdemu elfowi przeorał dwunastnicę, a ta gra zmusza mnie to korzystania z tego gówna, za przeproszeniem(ale emocje mnie ponoszą w tym temacie) podczas gdy jedną z jej wielkich sloganów reklamowych jest ta obecność broni palnej, możliwość jej użycia.

23-06-2011 13:27
~MG

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Gra jaest baaaardzo klimatyczna! Świetna rozrywka, lepsze zasady od jedynki tylko z magią i bestiariuszem coś kiepsko, ale po co są dodatki? Bardzo lubię tą grę, ale najlepiej by było, gdyby wszystko było w jednej książce albo dwóch (w porywach do trzech)!
22-08-2011 00:42
~MG

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0

YuriPRIME: A co, myślisz że raz, dwa i masz óśmą profesję, zbroję łuskową i dwie rusznice? To by niebyła gra, tylko jakaś głupota. Mój gracz (chwilowa fala dezercji) zdobywa PD po woli i na spokojnie, logicznie i jest OK. Pozdrawiam.

22-08-2011 00:48
54591

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Słaba gra, bzdurny sytem profesji, etc. Nie wiem jak to mogło chwycić.
17-07-2013 12:05
jakkubus
   
Ocena:
+1
Moim zdaniem Młotek jest raczej kiepski, a jego popularności dopatrywałbym się w sentymentach i fundomowym snobizmie.
25-08-2013 13:39
Lilian
   
Ocena:
0

Miło się gra, fajny klimat, aczkolwiek nadal nie do końca wiem, jak przeprowadzić walkę. Wiem ogólnie co zajmuje ile akcji, ale brakuje mi dokładnego opisu dla MG jak to zrobić porządnie i w miarę realistycznie. >.<

jakkubus- oj, jest sentyment... ;D

06-01-2015 19:59
nightcommando
    Pytanie
Ocena:
0

Gra jest średnia nie ma co się sprzeczać. No, ale z miłości(albo sentymentu) do pierwszej części mam drugą. I tu mam jedno pytanie. Jeśli wasz gracz decyduje się na zakup runy to ile bierzecie za taką przyjemność? Załóżmy, że chce nanieść runę na miecz ile kasujecie za jednorazową / krótkotrwałą, a ile za stałą?

03-09-2015 21:50

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.