» Wieści » Walka, krwawe widowisko

Walka, krwawe widowisko

22-08-2008 15:33 | Michał 'Furiath' Markowski

Walka, krwawe widowisko
"Każdy człowiek, któremu droga jest Tradycja i ideały Unii Omamu musi przywdziać pancerz z symbolem klanu, zaopatrzyć się w medaliony i fetysze przeciw demonom, sięgnąć po oręż i dać ujście swej wściekłości. Kiedy wróg wydaje się niepokonany, mocą wolnych klanów staje się gniew i furia."

Na oficjalnej stronie Klanarchii ukazał się artykuł omawiający walkę w świecie okultystycznej cywilizacji.

Przejdź dalej: Walka, krwawe widowisko

Źródło: Klanarchia.pl
Tagi: RPG | Klanarchia | furiath


Czytaj również

Komentarze

string(15) ""

~irish

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Pomysł mi pasuje, zobaczymy jak będzie działać w praktyce. Tak poza tym, jest stan prac nad Klanarchią i kiedy możemy się jej spodziewać?
23-08-2008 16:16
Furiath
   
Ocena:
0
irish: trwa skład i idzie nam to jak krew z nosa, ale deadline jest ciągle priorytetem. W 2008 roku Klanarchia na rynku.
23-08-2008 19:01
~gajos

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Podoba mi się. Moje skojarzenie to Exalted. Nie ten powerlevel, ale podobnie jak tam premiowanie w mechanice opisu walki i bardzo efektowne starcia.
Z moich doświadczeń wynika, że takie rozwiązanie daje bardzo fajne efekty choć wymaga od MG i )o zgrozo) graczy większej kreatywności.
25-08-2008 10:04
sil
   
Ocena:
0
Ta gra coraz bardziej mi się podoba :)

Mam trzy pytania odnośnie artykułu:

1. Jak połączyłeś swobodę w opisie widowiskowych starć z 'manewrami'? Konkretnie chodzi mi o zgrzyt typu: rzucenie wroga na ścianę nie przejdzie bo nie masz manewru 'rzucanie wroga', a jak przejdzie to po co manewr? Czy też zawsze przejdzie ale mając manewr dostajesz mechaniczny (motoryczny :) ) bonus?

2. Jak dobrze zrozumiałem: gracze opisują widowiskowo walkę, a w życie wchodzi deklaracja tego który wygrał 'mechanicznie'. Czy zatem te opisy mają mieć formę deklarcji 'zamierzam coś tam tam' i po wygranej przechodzą w czas dokonany, czy też są opisywane w czasie dokonanym, ale przyjmuje się, że wydarzyło się to co opisał zwycięski gracz? Dodatkowo: czy wsparcie przodków jest jakoś 'zmechanizowane' czy wręcz 'ztabelkowane' czy po prostu to fabularny podkład możliwości przejęcia narracji?

3. I trzecie pytanie dodatkowe: czy w treści podręcznika będą też takie bezpośrednie odwołania do różnych filmów/gier itp. jak w artykułach?
25-08-2008 11:06
Furiath
    @sil
Ocena:
+2
Ad1. Manewr daje wsparcie kości, gracz może opisywać jak chce, chociaż - opis następuje już po rzuceniu manewrów (z reguły, niektóre można rzucać później np, Odpowiedź Żmiji) - co stanowi ułatwienie dla gracza. We fragmencie dotyczącym jak opisywać walkę radzimy, by bazować na rzuconych manewrach, ale nie jest to konieczne. Już sam fakt, że gracze opisują w ten sposób nas cieszy, więc nie wprowadziliśmy tutaj utrudnień.

Ad2. Jest nam wszystko jedno - zależy nam by gracze popuścili wodze wyobraźni i opisywali to, co chcieliby zrobić, a dokładną formę niech dobiora pod siebie. Niech opisuja tak, jak dla nich jest najbardziej intuicyjnie.

Inkarnacja duchów daje opis "jak" całkowcie po stronie gracza a te elementy, które mają wpływ na motorykę do zasugerowania i akceptacji narratora. Inkarnacja w czasie przeskakiwania przez urwisko może objawić się:
a) dowolnym opisem gracza jak mu sie to udało zrobić np. w locie piruet, wyszarpnięcie kuszy pneumatycznej, oddanie strzału i miękkie lądowanie po drugiej stronie (strzał wymaga zwykłego testu);
b) dodatkowo gracz prosi o konsekwencję ingerencji w motorykę - pragnie by osoba, która go ścigała i zobaczyła z jaką gracją to zrobił, przestraszyła się (strach). Narrator może sie zgodzić, odrzucić w przypadkach skrajnych lub też - jeśli ma poważne obiekcje negocjować wciągając w to wszystkich graczy.

Ad3: Jest dużo cytatów, czasem w treści są odwołania do filmów, gier i komiksów, ale nie ma tego tak dużo jak w artykułach na oficjalnej stronie. W artykułach mogę od razu zlinkować i ten, który nie wie o co chodzi szybko załapie - w podręczniku robić odwołania do tytułów, które niektórym nic nie mówią nie ma takiej siły.
25-08-2008 18:05
sil
   
Ocena:
0
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. To się nazywa profesjonalne podejście do sprawy :)
25-08-2008 21:13
LaMedusa
    hum
Ocena:
0
Chciałabym znacznie więcej, bo nadal nie wiem dokładnie czym jest system a ...jest tutaj znacznie więcej badziewnych szczegółów niż ten art z podchwytliwym tytułem.

P.S.
wykorzystałam twój post z zamierzchłej przeszłości Furiath, w którym gnoisz młodych gniewnych... dodałam tylko słowa: ''chciałabym'' , ''jest'' i ''badziewnych''.
ale można manewrować publiką na lewo i prawo ... no nie? !!!
Post z :
18-06-2006 09:58
odnośnie gry KULT

pa pa....
26-09-2008 23:02
Furiath
   
Ocena:
0
Na stronie znajdziesz:
- zarys świata i sił w nim występujących;
- nakreślenie konwencji
- opis głównego motywu wspierającego sceny horroru i wspierającego działania graczy;
- wyjaśnienie kim będzie się grało i jak tworzymy grupę;
- opis założeń walki i pokazanie konkretnych elementów starcia (manewry);
- podsumowanie Simana z betatestów;
- trochę grafik, które znajda się w podręczniku.

Czego oczekujesz więcej?

Czy tak sobie marudzisz z zasady? Jeśli chcesz tylko sobie podlewać jadem grządki, to wiedz, że w pozamerytoryczne dyskusje nie zamierzam się wdawać.

Recenzje i oceny systemu pozostawiam graczom po ukazaniu się systemu.
26-09-2008 23:38

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.