Joe Hill, Rogi
» Wieści » WFRP3 - ciąg dalszy zapowiedzi

WFRP3 - ciąg dalszy zapowiedzi

07-11-2009 17:31 | hallucyon

WFRP3 - ciąg dalszy zapowiedzi
Na stronie internetowej wydawnictwa Fantasy Flight Games pojawiła się kolejna zapowiedź trzeciego wydania gry Warhammer Fantasy Roleplay. Tym razem miłośnicy Starego Świata będą mieli przyjemność obejrzeć niemal dwunastominutowy film wideo, reklamujący nowy produkt FFG. Aby zobaczyć, jak wygląda zestaw podstawowy, wystarczy kliknąć w nagłówek bądź źródło wieści.

Przejdź dalej: WFRP3 - ciąg dalszy zapowiedzi

Źródło: Witryna internetowa Fantasy Flight Games

Komentarze

string(15) ""

~tmk lub ZOMO-rpg

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
@Anioł Czegośtam
//Obrażanie się nie jest sposobem na zakończenie dyskusji.//
Error, jak widać można.

//Parę wirtualnych pacnięć nie powinno prowadzić do tego, że facet umyka jak Andrew Gołota.//
Nie każdy lubi kopać się z koniem.

//I tak jak wiele innych osób oczekuję na konkretne odpowiedzi: jakie jest tło fabularne, jakie zwroty nastąpiły w historii Starego Świata, czy pojawiły się jakieś stwory/rasy/cywilizacje, nieznane dotychczas lub tylko pobieżnie opisane? Czy broszurki zawierają fluff - krótkie historyjki wprowadzające w klimat ponurego świata mrocznych przygód? //
Podpowiedź - zgubiłeś gdzieś "proszę".

//To jest konkret, a nie iloma kostkami/żetonikami/figurkami będę posuwał po stole.//
Nie muszę zgadywać - nie obejrzałeś filmiku, albo oglądałeś i znudzony brakiem FX odpuściłeś sobie.
10-11-2009 15:07
szelest
    @shaman_tm
Ocena:
0
Odpowiem jak już zagram/poprowadzę.
10-11-2009 16:30
~Wook

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
-1
~Żaba

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Recenzje co prawda niemieckich graczy ale to już coś.
Coraz wiecej ludzie widza plusów w tym jak gra jest zrobiona, będzie hit na Zachodzie.

Według listy bestseller z Amazon WFRP3 core set na 5 miejscu najlepiej sprzedających się gier RPG. Przed nim tylko D&D4 i Pathfinder.
10-11-2009 18:35
~Wąż

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Żabo - przypomina mi się stary dowcip-motto: "Gówno to najlepsza potrawa! Wszak miliony much nie mogą się mylić?" :))
10-11-2009 19:00
~~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@shaman_tm
Rozegrałem juz z przyjaciółmi 5 sesji aby się wciągnąć i oto zapewne co chcesz wiedzieć.

czy w nowych podręcznikach znajdę coś naprawdę nowego, co będzie odróżniać WFRP 3 od poprzedników?
Podręczniki zawieraja głównie zasady, niestety nie widziałem Tome of Adventure (ten dla MG), bo mój MG trzyma ta wiedze tylko dla siebie. Pewnie tam jest obszerniej o SŚ.

Jakieś inne spojrzenie na Stary Świat?
Stary Świat to nadal ten sam mroczny i niebezpieczny kontynent. Czasami miałem wręcz wrażenie, że śmiertelność się zwiększyła i leczenie jest trudniejsze - bardzo dobrze. Na pewno w tej edycji nie zobaczycie herosów, którzy sa w stanie sami stawic czoła bandzie orków i przetrwać jak było w poprzednich.

jak mechanika + gadżety sprawdza się w praktyce?
Gadżety sa wysokiej klasy i bardzo dobrze zaprojektowane, najbardziej spodobał mi się stance system (puzzle) - sprawdzają się genialnie.

Jest szybka, czy nie bardzo? Interpretacja puli, szybkie jej rzucanie? Walka?
Po rozegraniu 5 sesji testowych aby wiedzieć co i jak musze przyznać iż mechanika sprawdza sie genialnie.
Właściwie po 5-10 min już wiesz wszystko i intuicyjnie rzucasz.
Interpretacja zajmuje sekund 5, najgorzej na początku jest z liczeniem stresu i zmęczenia ale potem jest ok.
Manewry są szybko rozpatrywane i nie widze czemu komukolwiek miałyby sprawiac problemy.

Jesli ktos nie jest przekonany do WFRP lub wręcz przeciwnie to zapraszam na Emperors Decree gdziekolwiek jesteście. Sami zobaczcie jak to wygląda i z czym sie je.
Poza tym polecam recenzje pojawiajace się na necie już odnosnie systemu, dzieki dla Wook'a za wstawienie linków do pierwszych niemieckich. Na Essen'09 juz mozna było zobaczyc i pograć.

PS. Zasmucę jednak niektórych wieścią iż grywalni czarodzieje pochodza tylko z 3 kolegiów (Bright, Celestial, Grey), a z kapłanów w core set'cie sa tylko: Morr, Sigmar, Shallya.
Zapewne reszta wyjdzie w dodatkach potem.

PS2. Dla zainteresowanych moge dodac iż karty druzyny są bardzo fajne i dają ciekawe bonusy. Zwłaszcza fajne jest jak gracze mogą podpinac własne umiejętności do wykorzystania przez cala druzynę. Tych kart jest 5:
-Brash young fools
-Gang of Thugs
-Intrepid Explorers
-Servants of Justice
-Swords for Hire
10-11-2009 19:07
Sethariel
   
Ocena:
0
W tych recenzjach też są ciekawe spostrzeżenia. Na przykład takie, że dla 4 osób 1 zestaw to za mało. Albo, że karta postaci z obrazkiem ogranicza wyobrażenia o bohaterze.

Ciekawie jest o magii. Jest bardziej chaotyczna, w zależności od rzutu koścmi, może mieć różne dodatkowe efekty.

Skoro Niemcy narzekają na cenę to co dopiero Polacy ;)
10-11-2009 19:07
~FIGO

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
-2
@Wąż
Kiedyś te muchy tak na WFRP 1ed siedziały czyżby kupa przestała świeża i już nie smakuje?
Przypominam iż kiedys WFRP w strych edycjach tez sprzedawał się jak świże bułeczki.
10-11-2009 19:11
Beamhit
   
Ocena:
-2
A ja przypominam, ze to koprofile są zazwyczaj w mniejszości, a nie osoby lubiące normalny sex.
10-11-2009 19:35
Armoks
   
Ocena:
0
"Przecieki" z wrażeń o 3 edycji można wyczytać na stronie FFG. Wraca (ale czy wróci?) do mnie duch optymizmu, warhammer nadal zabija :)
10-11-2009 20:40
~Caryca

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+3
Troszkę więcej informacji o stylu gry, mechanice, ale nadal NIC na temat specyfiki uniwersum, historycznego tła itp. Mroczny świat jest nadal mroczny a ludzie nadal mają dwie ręce i dwie nogi (o ile nie są mutantami). Można pomyśleć, że bez informacji zawartej w poprzednich edycjach, nowy Warhammer jest tylko zbiorem regułek i gadgetów. Takie mechaniczne expansion set.
10-11-2009 21:59
Beamhit
   
Ocena:
+1
No wiesz Caryca, kiedy czytałem podstawkę do Warhammera I edycja, wiedziałem właśnie z niej tylko tyle - że świat jest mroczny, a ludzie mają dwie ręce i dwie nogi. W podstawce do II edycji opis Imperium to chyba raptownie 4 strony.
11-11-2009 13:47
~Siman nezalogowany

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
"Można pomyśleć, że bez informacji zawartej w poprzednich edycjach, nowy Warhammer jest tylko zbiorem regułek i gadgetów. Takie mechaniczne expansion set."

Tło "historyczne" jest: w artykułach wspominano o tym, że storylinia poszła do przodu. Czyli gdzieś to musi być opisane (zapewne jak zwykle w podręczniku dla MG). Na pewno też wprowadzono wszystkie zmiany w świecie, których wymagał Games Workshop (czyli które pojawiły się w nowszych edycjach bitewniaka). Reszta jest pewnie po staremu: Stary Świat jest nadal Starym Światem, z paroma szczegółami zmienionymi: dokładnie tak jak w drugiej edycji.

Nie wiem skąd pomysł, że w WFRP nie ma informacji o świecie gry. Po prostu raczej nie reklamuje się oczywistości: każdy, kto zna Stary Świat raczej nie spadnie z krzesła, jak usłyszy o tym, że jest sobie Imperium, rządzi nim Karl Franz, a armie Archaona wciąż czyhają (chyba, że w nowej edycji już się ruszyły: byłoby ciekawie).
11-11-2009 14:31
34900

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dziwi mnie, że ktoś, kto uważa się za znawcę RPG, nie wie, jaka jest "specyfika uniwersum" Warhammera.
12-11-2009 13:12
shaman_tm
   
Ocena:
+1
A mnie dziwi, że jeszcze nie masz PlayFresh ;) Nie, ale mówiąc serio, to z tą specyfiką jest różnie. WFRP 1 to walka z "wewnętrznym wrogiem", kładzie nacisk na zupełnie inne aspekty, niż powojenne WFRP 2. To chyba oczywiste. Stąd pytanie, jak to wygląda w WFRP 3.
12-11-2009 16:38
Carramba
   
Ocena:
+1
@ Siman

Z tego co pamiętam, to storylinia w 3ed poszła do tyłu. Gra się bodaj w czasach pomiędzy 1ed a 2ed. Chyba, że coś źle wyczytałem w zapowiedziach. :P
12-11-2009 16:49
Beamhit
   
Ocena:
+1
"WFRP 1 to walka z "wewnętrznym wrogiem", kładzie nacisk na zupełnie inne aspekty, niż powojenne WFRP 2. To chyba oczywiste."

Akurat to nie jest takie oczywiste - no bo biorąc podstawkę do pierwszej edycji mam wrażenie, że chodzi o łażenie po lochach gdzieś w Arabii.
12-11-2009 17:19
Hastour
   
Ocena:
0
Słusznie Beamhit pisze. W podstawce wfrp1 o chaosie, wewnętrznym wrogu i takich tam są raczej szczątkowe informacje... Za to jest opowiadanie, które równie dobrze mogło by rozpoczynać podręcznik DnD, niemal niegrywalna mechanika, opracowana na kolanie magia i totalnie schematyczny scenariusz. Jedyne, co na pierwszy rzut oka odróżniało ten podręcznik od ówczesnych konkurentów, to lista profesji.

Wszystkie niebanalne cechy wyróżniające Warhammera od innych pojawiły się później w dodatkach. I nie ma powodu, by zakładać, że z wfrp3 nie będzie podobnie.
12-11-2009 21:12
shaman_tm
   
Ocena:
0
Dobra, zostawmy więc wewnętrznego wroga, skoro tak, skupmy się na Waszych odczuciach.
Nawet jeśli przyjmiemy wrażenie, że WFRP 1 to lochy i potwory w Arabii to różni się to znacząco od WFRP 2, gdzie podręcznik podstawowy pierwszą przygodą mówi o zniszczonej północy, o zwierzoludziach, armii Chaosu i uchodźcach. Całkiem różne klimaty, nieprawdaż?

I tu wracamy do mojego pytania, jak to jest w WFRP 3.

"Czasami miałem wręcz wrażenie, że śmiertelność się zwiększyła i [...] w tej edycji nie zobaczycie herosów, którzy sa w stanie sami stawic czoła bandzie orków i [...]"
To niekoniecznie decyduje o "mroczności" systemu, choć osobiście nie mam nic przeciw większej śmiertelności... pytanie, co z Gotrekiem i Felixem w takim razie? ;)

"Po rozegraniu 5 sesji testowych aby wiedzieć co i jak musze przyznać iż mechanika sprawdza sie genialnie."
Jak wygląda liczba kart manewrów / czarów? Czy MG ma własny komplet dla NPCów, czy musi pożyczać od graczy?
16-11-2009 08:07
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Radzę przed kolejnymi dyskusjami zapoznać się z cholernie ciekawymi opiniami tych, którzy podręczniki trzymali w rękach.

http://permortisadgloria.wordpress .com/2009/11/15/wfrp-3ed-bylem-widzialem/

http://rpgowcy.pl/2009/11/14/wfrp-3-pierwsze-wrazenie/
16-11-2009 08:18

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.