» Recenzje » Tłumaczenia

Tłumaczenia

Wyświetlono rezultaty 1-40 z 239.

Powietrzna Przystań i Vivane

22-10-2001 03:28 | Pinio | Komentarze: 0
Długo zastanawiałem się nad kupnem tego dodatku. Kiedy jednak postanowiłem wydać ciężko zarobione 89zł (nie każdemu podręczniki kupuje mamusia), po zerwaniu folii i kilku chwilach spędzonych na podziwianiu zawartości, przestałem myśleć o dziurze w budżecie. A przyznam szczerze jest co podziwiać. N...

Przygody w Powietrznej Przystani

22-10-2001 03:30 | Pinio | Komentarze: 0
Najgorzej ze wszystkich dodatków do systemów RPG recenzuje się przygody. Dlaczego? Otóż bardzo ciężko o obiektywne spostrzeżenia, a wszelkie elementy przygody człowiek porównuje z tymi , z którymi się zetknął podczas grania lub prowadzenia innych przygód . Dlatego moja recenzja może się komuś nie...

Polski Podręcznik Gracza do D&D 3ed.

13-11-2002 23:45 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 16
Miesiąc temu do sprzedaży trafił polski Podręcznik Gracza do 3 edycji D&D. Wydawnictwo ISA jego premierę początkowo zapowiadało na lipiec, lecz kilkakrotnie zmieniało jej datę. Powodem było głównie poprawianie tłumaczenia, które początkowo roiło się od błędów. Czy było warto czekać? Przyjrzyjmy się...

Żyjący Greyhawk

Przewodnik Geograficzny

01-12-2002 11:01 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 5
Żyjący Greyhawk jest pierwszym uniwersum D&D, które ukazało się w polskiej wersji językowej. Pomimo, że Zapomniane Krainy są u nas znacznie bardziej popularne, to Wizardzi wymagają od ISA właśnie takiej kolejności wydawania podręczników. Przyjrzyjmy się zatem co oferuje nam ten przewodnik i czy mo...

Bezsłoneczna Cytadela

04-01-2003 12:33 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 6
Bezsłoneczna Cytadela jest pierwszym z ośmiu modułów, wydanych w oryginale przez Wizards of the Coast, które mają za zadanie przeprowadzić nasze postacie przez chwalebną ścieżkę z pierwszego aż na dwudziesty poziom. Przygodę tą można zaliczyć do dungeon crawli, czyli polegających głównie na biegan...
Przewodnik Mistrza Podziemi

Przewodnik Mistrza Podziemi

28-01-2003 18:47 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 4
Drugim podręcznikiem źródłowym do D&D, który ukazał się w polskiej wersji językowej jest Przewodnik Mistrza Podziemi. Po Podręczniku Gracza zapewne wszyscy oczekują wiele także od tej pozycji, ale czy wydawnictwu ISA udało się sprostać wyzwaniu? Odpowiedzią na to pytanie jest poniższa recenzja. Ksi...

Podręcznik Gracza

Zakup numer jeden dla gracza i MP.

28-04-2003 13:32 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 136
Jakiś czas temu do sprzedaży trafił polski Podręcznik Gracza do 3 edycji D&D. Wydawnictwo ISA jego premierę początkowo zapowiadało na lipiec, lecz kilkakrotnie zmieniało jej datę. Powodem było głównie poprawianie tłumaczenia, które początkowo roiło się od błędów. Czy było warto czekać? Przyjrzyjmy s...

Żyjący Greyhawk: Przewodnik Geograficzny

Pierwszy polski podręcznik, traktujący o najstarszym uniwersum D&D.

28-04-2003 14:04 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 34
Żyjący Greyhawk jest pierwszym uniwersum D&D, które ukazało się w polskiej wersji językowej. Pomimo, że Zapomniane Krainy są u nas znacznie bardziej popularne, to Wizardzi wymagają od ISA właśnie takiej kolejności wydawania podręczników. Przyjrzyjmy się zatem co oferuje nam ten przewodnik i czy moż...
Podręcznik Psioniki

Podręcznik Psioniki

Moc umysłu

09-06-2003 20:37 | ercon | Komentarze: 49
Do Podręcznika Psioniki podchodziłem ze sporą dozą sceptycyzmu. Psionika jako taka wydawała mi się niezbyt trafionym pomysłem. Jednak jako, że podręcznik został wydany po polsku przez rodzimą firmę, grzechem byłoby mu się bliżej nie przyjrzeć. Podręcznik Psioniki został wydany jako jeden z pierwszy...

Bezsłoneczna Cytadela

Powrót do źródeł

21-08-2003 22:46 | Marcin 'Seji' Segit | Komentarze: 10
Utożsamiane z Dungeons & Dragons przygody typu dungeon crawler nigdy nie odegrały specjalnej roli w moim życiu. Ot, kilka scenariuszy napisanych dziewięć lat temu pod Oko Yrrhedesa, gdy zaczynałem zabawę z grami fabularnymi. Ostatnio jednak miałem okazję - prawdopodobnie nie ostatnią - nadrobienia...

Miecz i Pięść

Bij, zabij! Nieważne jak...

10-10-2003 19:18 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 44
Oficjalne podręczniki klasowe do trzeciej edycji Dungeons & Dragons już od samego pojawienia się wzbudzały pewne kontrowersje i niechęć. Pisma specjalistyczne zarzucały im "manczkinizm" i totalne pójście na komercję. Właśnie dlatego bałem się zakupić pierwszą pozycję z tej serii – Sword & Fis...

D&D 3.5 edition: Core Rulebooks

Śmierć ma nową (wielką) kosę, ustandaryzowane zdolności i epicką odporność na obrażenia.

30-10-2003 13:26 | ruemere | Komentarze: 110
Lepsze jest wrogiem dobrego Całkiem niedawno Monte Cook przyznał, że już na etapie tworzenia edycji 3.0 systemu Dungeons & Dragons przygotowywano się do wydania wersji poprawionej w okolicach roku 2004. Jednakże pomiędzy rokiem 2000 i 2003 Wizards of the Coast zostało przejęte przez wielki koncern...

Powrót do Świątyni Złych Żywiołów - Przygoda

Wkrocz do najbardziej niegościnnej ze świątyń!

01-11-2003 20:12 | | Komentarze: 23
Powrót do Świątyni Złych Żywiołów jest kolejną przygodą wydaną przez wydawnictwo ISA. Niby nic szczególnego, a jednak sam scenariusz ma 154 strony plus 36 stron dodatków, takich jak nowe potwory (między innymi z Monster Manual II), statystyki BN-ów występujących w przygodzie, nowy szablon pół-żywio...
Księga Wyzwań

Księga Wyzwań

Niezbędnik każdego MP...

09-01-2004 20:59 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 129
Nie wiem jak to się dzieje, ale nowe wydanie D&D wciąż udowadnia, że jego twórcy naprawdę znają się na pisaniu RPG i zjedli zęby na prowadzeniu tych gier. Ten dodatek nie jest odkrywczy, nie jest rewolucyjny, jego poziom fabularny nie powala na kolana, ale jest niezbędny, jak Podręcznik MP, bo uczy...

Powrót do Świątyni Złych Żywiołów - Przygoda

Kampania w starym, dobrym stylu

13-01-2004 19:17 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 13
Wydawnictwo ISA nie zwalnia ani trochę tempa wydawania kolejnych dodatków do Dungeons & Dragons. Nikt tak dużo, w tak krótkim czasie, nie wydał po polsku tyle do RPG. Teraz zaproponowano klientom jedną z najdłuższych kampanii jakie powstały do D&D. Sto dziewięćdziesiąt dwie strony zapełnione drobny...

Bóstwa i Półbogowie

Czyli boski "wypas"

14-01-2004 22:58 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 47
Lubię ładne książki. Takie całe w kolorze, w twardej oprawie z jakąś klimatyczną okładką i wszelkimi ozdobnikami. Muszą być szyte i zawierać masę barwnych elementów. Taki jest ten dodatek - Bóstwa i Półbogowie, wydany w luksusowej lakierowanej okładce, z niesamowitymi ilustracjami, z których prawi...

Zapomniane Krainy: Opis Świata

Niezapomniane przygody

05-02-2004 13:30 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 76
Gigant dotarł do Polski. Wyczekiwany, reklamowany i wspominany w niezliczonych informacjach w prasie i na sieci, został opublikowany przez wydawnictwo ISA w dokładnie w takiej samej edycji, w jakiej ukazał się na Zachodzie. Jak wszystkie trzecioedycyjne podręczniki do Dungeons & Dragons, jest po p...

Full Thrust, Gwiezdne Floty

20-02-2004 14:26 | | Komentarze: 2
Osobiście nigdy nie lubiłem bitewniaków. Śmieszyło mnie rozstawianie przez X godzin dziesiątek (albo, o zgrozo, setek!) figurek i makiet. Jakoś nie docierało do mnie, że można wydać fortunę na kilka kawałków metalu i jeszcze się z tego cieszyć. Do tego kilkanaście army booków, kodeksów i innych, n...

Księga i Krew

Magia wtajemniczeń bez tajemnic

24-03-2004 13:47 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 46
Po Mieczu i Pięści (Przewodniku dla Wojowników i Mnichów) przyszedł czas na polskie wydanie splatbook’a dla innej części populacji D&D-kowych światów, jaką są Czarodzieje i Zaklinacze. Z racji zupełnej odmienności tych klas od profesji typowo "siłowych", Księga i Krew ma nieco inną konstrukcję...

Horrory

Czyli nie taki Verjigorm straszny jak go malują

04-04-2004 19:26 | R 'Wendigo' S | Komentarze: 8
Horrory - czyli nie taki Verjigorm straszny jak go malują. Nie ukrywam, że z powyżej wymienionym dodatkiem wiązałem bardzo duże nadzieje. Wszak opowiada on o jednym z najbardziej charakterystycznych i zarazem najbardziej przerażających elementów świata Przebudzenia Ziemi – astralnych bestiach...

Obrońcy Wiary

Obrońca "nacji" podręczników klasowych...

07-05-2004 16:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 29
Kapłani i Paladyni to niewątpliwie bardzo ważne klasy w politeistycznych światach D&D. Wszyscy mają do spełnienia niekończącą się misję, jaką jest krzewienie wiary w swego boga. Oczywiście – misja ta na ogół skazana jest na niepowodzenie. Można jednak ułatwić sobie nieco to zadanie. Jak? Wysta...

Droga Kraba

Po co istnieją Kraby?

13-05-2004 15:55 | | Komentarze: 3
Wiem, że ta recenzja jest spóźniona. Wszyscy ci, którzy czekali na ten dodatek, zdążyli go już sobie kupić i ocenić. Ci zaś, którzy nic nie kupują, zdążyli już zapewne pożyczyć skądś i przeczytać. Nawet te osoby, które tylko przeglądają w sklepach, stojąc w zgiełku i hałasie, miały już czas na zapo...

Księga Broni i Ekwipunku

Czyli "masa towaru"

13-05-2004 20:20 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 32
Dungeons & DragonsWydawnictwo ISA przyzwyczaiło nas do wysokiej jakości edycji swoich produktów z linii Dungeons & Dragons. Zawsze mamy do czynienia ze świetnym składem, ładnymi ilustracjami i dobrym klejeniem lub szyciem wydawanych książek. W tym wypadku jest nawet lepiej niż zwykle, gdyż za mniej...

Droga Smoka

Czyli smok w filozoficznym sosie

17-05-2004 12:17 | | Komentarze: 2
Legenda Pięciu Kręgów od zawsze zaskakiwała swoimi rozwiązaniami i klimatem. Był to pierwszy udany system o samurajach, który zyskał tyle nagród i sympatię klientów. Wcześniejsze oddawały klimat Japonii, ale nie były tak dobrze dostosowane do gustów zwykłych graczy RPG, którzy nie wymagają dużej z...

Kompendium Potworów: Potwory Faerunu

Więcej, ale czy lepiej?

19-05-2004 23:20 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 29
Świat Zapomnianych Krain - któż z grających w Dungeons & Dragons o nim nie słyszał? Najbardziej popularny i lubiany ze względu na dużą liczbę książek i gier komputerowych rozgrywających się w Faerunie. Właśnie poprzez gry komputerowe, takie jak Baldur's Gate, czy Icewind Dale, wiele osób zainteresow...
7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

11-08-2004 23:17 | | Komentarze: 13
Wydane przez wydawnictwo Krakusów z polska zwane Wolf Fangiem, czyli wszystko, co potrzebne, by rozpocząć przygodę na Siódmym Morzu, świecie zwanym Thea, gdzie jest prawie jak u nas, ale jednak inaczej. Przedrozdział, gdzie autor recenzji trochę się tłumaczy. Witajcie, zacznę jak w moich artykułac...
Recenzja Podręczników 7th Sea

Recenzja Podręczników 7th Sea

29-08-2004 22:51 | Mort | Komentarze: 13
W przeciągu ostatnich dwunastu, miesięcy na polskim malutkim rynku gier fabularnych ukazały się cztery systemy. Trzy z nich to dzieła rodzimych twórców: świat Celtów, świat Słowian i 3 lata oczekiwana legenda. Czwarty, to polska edycja jednego z flagowych dzieł firmy Alderac, znanej u nas chociażby...

The World of Darkness: Storytelling System Rulebook

Wejść dwa razy do tej samej WoDy: Meta-fizyka Świata Mroku

05-09-2004 21:58 | Inkayon | Komentarze: 23
Kiedy w 1996 World of Darkness (Świat Mroku) pojawił się w Polsce pod postacią Wampira: Maskarady, objawiła się polskim graczom nowa jakość. Podręcznik bił wówczas, pod względem poziomu wydania, wszystkie inne, które wyszły w Polsce. Z grywalnością było jeszcze lepiej - storytelling to było coś wspa...

Wampir: Requiem

Wejść dwa razy do tej samej WoDy: Cień wampira

06-09-2004 18:24 | Inkayon | Komentarze: 36
Podręcznik jest piękny. Czerwona okładka z płatkami róży, piękne czarno-białe ilustracje. W tej książce można się zakochać. A co w środku? Same interesujące rzeczy. Oczywiście znajduje się tam opis społeczeństwa Spokrewnionych, jego podziałów, wampirzych mocy itp. Niestety, nie wszystkie informacje...

Wyznania i Panteony

I ty możesz zostać wybrańcem Bane'a!

29-09-2004 20:45 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 21
W Opisie Świata Zapomnianych Krain duchowa strona mieszkańców Faerunu została potraktowana po macoszemu. Bóstwom wprawdzie poświęcono cały rozdział, ale był on zaledwie piętnastostronicowy i pomijał (nie licząc wymiany nazwy, domeny itp.) wiele mocy znanych w Krainach, włączając w to przede wszystki...

Krainy Wschodu

Czyli jedwab, stal i magia d20.

17-10-2004 18:37 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 60
Na polski rynek właśnie trafił najnowszy suplement do D&D, którego celem jest przybliżenie graczom szeroko rozumianego Orientu i umożliwienie im zagranie szlachetnymi samurajami, mądrymi mnichami lub tajemniczymi ninja. Ma być bramą nie tylko do baśniowej "Japonii", ale również do innych orientalnyc...

Księga Planów

Czyli niezła Umbra do Dungeons & Dragons

14-12-2004 20:05 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 27
Wyobraźcie sobie dodatek do RPG, w którym nikt autorom nie ograniczał wyobraźni. Mogli oni opisać każdy swój pomysł na krainę - każdą wizję jaką chcieli. Nie pętała ich fizyka, ani logika tworzonych światów - nie zwracali uwagi na Dobro, Zło ani Równowagę pomiędzy nimi w kreowanych wizjach. Mogli ws...

Magia Faerunu

Prawdziwe magiczny podręcznik?

18-01-2005 20:45 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 23
Magia to niewątpliwie jedna z najistotniejszych składowych, które w całości tworzą świat znany jako Zapomniane Krainy. Nie ma się więc co dziwić, że jednym z najwcześniej wydanych podręczników do Forgotten Realms była właśnie Magia Faerunu. W Polsce ów suplement pojawił się jako czwarty spod znaku Z...

Władcy Dziczy

Ostatni splatbook

03-04-2005 20:31 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 29
Władcy Dziczy są podręcznikiem nietypowym pod paroma względami. Przede wszystkim, suplement ten przeznaczony jest dla trzech, a nie, do czego przyzwyczaili nas już Wizards of the Coast, dwóch klas. Ponadto klasy owe są ze sobą dość luźno powiązane. Owszem – wszystkie trzy: barbarzyńca, druid i...

Poradnik Budowniczego Twierdz

Czyli rady dla budowlańców

10-04-2005 21:48 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 15
Pośród wielu dodatków do Dungeons & Dragons są takie, które samymi swoimi tytułami zastanawiają. Taki na przykład "Poradnik" kojarzy się z typową pozycją dotyczącą kuchni, działki, kwiatów lub depresji. Nie ma w sobie niczego heroicznego lub bajkowego. Niektóre dodatki do D&D sprawiają także wrażeni...

Podręcznik Przygód Epickich

Czyli więcej, mocniej i bardziej morderczo

14-04-2005 21:03 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 75
Grając w Dungeons & Dragons wybiera się konwencję heroiczną. Trudno uzyskać inną z powodu takiej, a nie innej mechaniki. Mamy więc postać, która przejawia zazwyczaj kilka stereotypowych cech, rodem z wielotomowych cykli fantasy, i która wraz ze wzrostem jej znaczenia i charakterystyk staje się prawd...

Księga Plugawego Mroku

Mrok w wersji heroic?

13-05-2005 23:11 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 48
Księga Plugawego Mroku była niewątpliwie jednym z najbardziej oczekiwanych podręczników do D&D w Polsce. Wielu graczy wręcz nie mogło doczekać się suplementu, który pokaże im tą prawdziwie "mroczną twarz" systemu, dopracowaną przy tym w najmniejszych szczegółach pod względem mechanicznym. I oto poja...

Zapomniane Krainy: Ekran Mistrza Podziemi

Tabele na zawołanie

18-05-2005 19:58 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Pierwszy Ekran Mistrza Podziemi nie przeznaczony do żadnego konkretnego świata D&D rozszedł się, zupełnie wbrew oczekiwaniom polskiego wydawcy, w ilości rekordowej. Śmieszyć może fakt, że na półkach księgarskich zalegają takie produkty jak Obrońcy Wiary czy Magia Faerunu, podczas gdy kawałek kartonu...
Warhammer Fantasy Role Play I ed.

Warhammer Fantasy Role Play I ed.

recenzja podręcznika głównego I edycji

17-06-2005 20:48 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 19
Warhammer Fantasy Role Play 1 ed. Podręcznik. Na rynku polskim Warhammer FRP ukazał się nakładem wydawnictwa MAG w 1994 roku. Był to jeden z pierwszych systemów Role Playing Games w kraju i bardzo szybko zdobył rzesze wiernych miłośników. Pojawiły się dwa wydania: pierwsze - w miękkiej okładce - za...
Krew w ciemności

Krew w ciemności

II część kampani Kamienie Zagłady

17-06-2005 21:02 | Karina 'Linka' Graj | Komentarze: 2
Już pierwsze spojrzenie na okładkę mówi, z jakiego typu przygodą będziemy mieć do czynienia. Przedstawiona tam kolorowa banda orków galopująca na dzikach bojowych kojarzy się raczej z Warcraftem niż z subtelną intrygą. W tym wypadku pierwsze wrażenie jest trafne – ta przygoda to pozycja obowią...