Tłumaczenia
Wyświetlono rezultaty 121-160 z 239.
Sortuj wg:
Kult: Boskość utracona
Polski Kult
18-09-2022 19:31 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 2
Kult: Divinity Lost doczekał się wydania w języku polskim, które do graczy nad Wisłą trafiło dzięki Alis Games pod tytułem Kult: Boskość utracona. Jest to drugi tekst dotyczący tego systemu (pierwszy, przedstawiający wersję anglojęzyczną, dostępny jest tutaj), tym razem spojrzymy na niego z perspekt...
WFRP: Archiwa Imperium, tom I
Księgi o wybranych miejscach i rasach Imperium
16-10-2022 16:34 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 0
Niektórzy Mistrzowie je kochają, inni nienawidzą, części pewnie wszystko jedno. Opisy świata i zamieszkujących go ras. Czy warto zajrzeć w wydane przez Copernicus Corporation Archiwa Imperium: Tom 1, przedstawiające Imperium warhammerowego Starego Świata i obecne w nim krasnoludy, elfy i niziołki?
...
WFRP: Wróg w Cieniach
Polski Wróg wraca po latach
21-12-2022 05:58 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 0
Gdy na forum redakcyjnym padło pytanie, czy ktoś chciałby zrecenzować jeden z podręczników do polskiej odsłony Wewnętrznego Wroga, od razu zadzwoniłem do kumpla, warhammerowego wygi, i zapytałem, czy warto w to wchodzić. Odpowiedź, która padła, brzmiała mniej więcej tak: “stary, poprowadziłem...
WFRP: Śmierć na rzece Reik
Polski Reik wraca po latach
04-01-2023 17:36 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 0
Śmierć na rzece Reik jest drugą częścią epickiej kampanii Wewnętrzny Wróg do czwartej odsłony Warhammera. Podobnie jak przy pierwszej jej części, tak i tutaj mamy zarówno samą treść scenariusza jak i Niezbędnik. Czy podręcznik powiela błędy i rozbudowuje zalety pierwszej części? Czy fabuła trzyma wy...
Wrath & Glory - Osamotniony System - Przewodnik Gracza
41. tysiąclecie dla graczy
15-02-2023 18:01 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 5
Przewodniki gracza, zgodnie z nazwą, mają pomóc nie-Mistrzom zdobyć informacje o świecie, poczuć klimat systemu, zrozumieć jakie reguły rządzą uniwersum. Wszystko to, aby zwiększyć immersję w grę i finalnie lepiej się bawić. Czy Warhammer 40.000 Roleplay: Wrath & Glory – Osamotniony System...
WFRP: Wewnętrzny Wróg - Część 3: Szara Eminencja
Elity Warhammera w Mieście Białego Wilka
24-05-2023 07:14 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 0
Wewnętrzny Wróg minął właśnie środek. Po wizytach w Altdorfie, Bögenhafen i podróżach po rzece Reik, nasi Bohaterowie w Szarej Eminencji, trzeciej części kampanii do Warhammera, trafiają w kolejne niesamowite miejsce pełne niebezpiecznych (ale i momentami zabawnych) przygód.
Zabierałem się do tego...
Soulbound: Zestaw Startowy
Świetlista Włócznia Sigmara na start
21-06-2023 07:02 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 0
Na Zestaw Startowy do gry fabularnej Soulbound składa się kilka wzajemnie uzupełniających się elementów, które razem pozwolą MG sprawnie zacząć rozgrywkę, graczom szybko – zrozumieć zasady, a długofalowo wszystkim pokazać niezwykłe miasto niedawno zdobyte przez wyznawców Sigmara – Ś...
WFRP: Middenheim, Miasto Białego Wilka
Miasto na skale, miasto możliwości
23-07-2023 10:31 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 0
Middenheim – Miasto Białego Wilka. Brzmi złowieszczo, nieprawdaż? Czy prowadziliście już przygody w tym mieście? Czy szukacie odskoczni od kolejnej, typowej staroświatowej miejscówki? Jeśli tak, to dobrze trafiliście.
Twardookładkowy podręcznik Middenheim liczy 157 numerowanych stron, po...
Coriolis - Trzeci Horyzont: Starter
Mało Arabii w startowym kosmosie
13-08-2023 00:32 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 17
Kosmiczna fantastyka naukowa ostatnimi laty była dość mocno reprezentowana w erpegowym światku. Wystarczy wymienić takie pozycje jak Obcy, Star Trek i Klingoni, kilka tytułów z uniwersum Warhammera 40.000, na czele z Wrath & Glory czy mniejsze pozycje pokroju Warpstara, Mars 2050. Czy jest na ry...
OBCY – Niszczyciel światów
Nie Wy będziecie niszczyć świat
01-10-2023 10:53 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 19
Lubicie mocne, brutalne scenariusze, gdzie jeden pechowy rzut może przesądzić o losach Waszych postaci? Scenariusze gdzie jest diabelsko trudno i ciągle stawiacie czoła nowym przeszkodom? Jeśli tak, czytajcie dalej, choć miejcie na uwadze, że pewne elementy fabuły zostaną zdradzone. Jeśli nie,...
WFRP: Altdorf, Korona Imperium
Śmierdząca Korona
22-11-2023 08:50 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 2
Altdorf – stolica staroświatowego Imperium. Chyba każdy kto gra(ł) w Warhammera słyszał tę nazwę. Ogromne miasto to ogromne możliwości – zobaczmy, co czeka na MG i graczy w najnowszym suplemencie Altdorf: Korona Imperium wydanym w Polsce przez Copernicus Corporation.
Recenzowa...
WFRP: Rogaty Szczur
Czy skaveny będą górą?
28-01-2024 11:14 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 3
Jakże inne w formie mogą być podręczniki do jednej, tej samej, kampanii! Tym razem Bohaterowie przy pomocy swojego Mistrza Gry poznać będą mogli Rogatego Szczura – czwartą część Wewnętrznego Wroga – epickiej pentalogii, która została przygotowana pod 4. edycję Warhammera. Po mocno społec...
Warhammer Fantasy Roleplay ed. II, wydanie polskie
Ponury świat niebezpiecznych przygód
21-06-2005 07:25 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 218
"Istnieją światy, w których odważni bohaterowie stają w obronie tego, co dobre i sprawiedliwe. Chronią uczciwych ludzi, którzy chcą żyć godnie i w zgodzie z innymi. Dbają o ich dostatek i spokój.
To nie jest jeden z takich światów.
Stary Świat jest miejscem, gdzie krew, ból i nadludzkie poświęcenie...
Bestiariusz Starego Świata
Michał 'Furiath' Markowski
22-11-2005 18:13 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 37
Bestiariusz był chyba najbardziej wyczekiwanym dodatkiem od czasu ukazania się Księgi zasad do II edycji Warhammera. Pięć miesięcy oczekiwania i oto jest – twarda oprawa i sto dwadzieścia stron wypełnionych opisami bestii i ilustracjami. Postaram się dokładnie przybliżyć ten dodatek, abyście n...
Warhammer Fantasy Role Play I ed.
recenzja podręcznika głównego I edycji
17-06-2005 20:48 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 19
Warhammer Fantasy Role Play 1 ed. Podręcznik.
Na rynku polskim Warhammer FRP ukazał się nakładem wydawnictwa MAG w 1994 roku. Był to jeden z pierwszych systemów Role Playing Games w kraju i bardzo szybko zdobył rzesze wiernych miłośników. Pojawiły się dwa wydania: pierwsze - w miękkiej okładce - za...
Zapomniane Krainy: Opis Świata
Niezapomniane przygody
05-02-2004 13:30 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 76
Gigant dotarł do Polski. Wyczekiwany, reklamowany i wspominany w niezliczonych informacjach w prasie i na sieci, został opublikowany przez wydawnictwo ISA w dokładnie w takiej samej edycji, w jakiej ukazał się na Zachodzie. Jak wszystkie trzecioedycyjne podręczniki do Dungeons & Dragons, jest po p...
Bóstwa i Półbogowie
Czyli boski "wypas"
14-01-2004 22:58 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 47
Lubię ładne książki. Takie całe w kolorze, w twardej oprawie z jakąś klimatyczną okładką i wszelkimi ozdobnikami. Muszą być szyte i zawierać masę barwnych elementów. Taki jest ten dodatek - Bóstwa i Półbogowie, wydany w luksusowej lakierowanej okładce, z niesamowitymi ilustracjami, z których prawi...
Powrót do Świątyni Złych Żywiołów - Przygoda
Kampania w starym, dobrym stylu
13-01-2004 19:17 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 13
Wydawnictwo ISA nie zwalnia ani trochę tempa wydawania kolejnych dodatków do Dungeons & Dragons. Nikt tak dużo, w tak krótkim czasie, nie wydał po polsku tyle do RPG. Teraz zaproponowano klientom jedną z najdłuższych kampanii jakie powstały do D&D. Sto dziewięćdziesiąt dwie strony zapełnione drobny...
Księga Wyzwań
Niezbędnik każdego MP...
09-01-2004 20:59 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 129
Nie wiem jak to się dzieje, ale nowe wydanie D&D wciąż udowadnia, że jego twórcy naprawdę znają się na pisaniu RPG i zjedli zęby na prowadzeniu tych gier. Ten dodatek nie jest odkrywczy, nie jest rewolucyjny, jego poziom fabularny nie powala na kolana, ale jest niezbędny, jak Podręcznik MP, bo uczy...
Księga Broni i Ekwipunku
Czyli "masa towaru"
13-05-2004 20:20 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 32
Dungeons & DragonsWydawnictwo ISA przyzwyczaiło nas do wysokiej jakości edycji swoich produktów z linii Dungeons & Dragons. Zawsze mamy do czynienia ze świetnym składem, ładnymi ilustracjami i dobrym klejeniem lub szyciem wydawanych książek. W tym wypadku jest nawet lepiej niż zwykle, gdyż za mniej...
Podręcznik Przygód Epickich
Czyli więcej, mocniej i bardziej morderczo
14-04-2005 21:03 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 75
Grając w Dungeons & Dragons wybiera się konwencję heroiczną. Trudno uzyskać inną z powodu takiej, a nie innej mechaniki. Mamy więc postać, która przejawia zazwyczaj kilka stereotypowych cech, rodem z wielotomowych cykli fantasy, i która wraz ze wzrostem jej znaczenia i charakterystyk staje się prawd...
Poradnik Budowniczego Twierdz
Czyli rady dla budowlańców
10-04-2005 21:48 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 15
Pośród wielu dodatków do Dungeons & Dragons są takie, które samymi swoimi tytułami zastanawiają. Taki na przykład "Poradnik" kojarzy się z typową pozycją dotyczącą kuchni, działki, kwiatów lub depresji. Nie ma w sobie niczego heroicznego lub bajkowego. Niektóre dodatki do D&D sprawiają także wrażeni...
Księga Planów
Czyli niezła Umbra do Dungeons & Dragons
14-12-2004 20:05 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 27
Wyobraźcie sobie dodatek do RPG, w którym nikt autorom nie ograniczał wyobraźni. Mogli oni opisać każdy swój pomysł na krainę - każdą wizję jaką chcieli. Nie pętała ich fizyka, ani logika tworzonych światów - nie zwracali uwagi na Dobro, Zło ani Równowagę pomiędzy nimi w kreowanych wizjach. Mogli ws...
Krainy Wschodu
Czyli jedwab, stal i magia d20.
17-10-2004 18:37 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 60
Na polski rynek właśnie trafił najnowszy suplement do D&D, którego celem jest przybliżenie graczom szeroko rozumianego Orientu i umożliwienie im zagranie szlachetnymi samurajami, mądrymi mnichami lub tajemniczymi ninja. Ma być bramą nie tylko do baśniowej "Japonii", ale również do innych orientalnyc...
Więzienie Piekielnego Pala
Krok ku uniwersalności
17-03-2007 12:00 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 7
Tytuł jak z filmu, i to bynajmniej nie przeznaczonego dla dzieci. Nie nastraja on optymistycznie, choć mogło być gorzej - np. Więzienie Piekielnego Kolca. Niestety, zwyczaj dosłownego tłumaczenia wszelkich nazw bez głębszej refleksji nie jest niczym nowym w przypadku polskich wydań dodatków do D&D...
Wampir: Requiem
Wejść dwa razy do tej samej WoDy: Cień wampira
06-09-2004 18:24 | Inkayon | Komentarze: 36
Podręcznik jest piękny. Czerwona okładka z płatkami róży, piękne czarno-białe ilustracje. W tej książce można się zakochać. A co w środku? Same interesujące rzeczy. Oczywiście znajduje się tam opis społeczeństwa Spokrewnionych, jego podziałów, wampirzych mocy itp. Niestety, nie wszystkie informacje...
The World of Darkness: Storytelling System Rulebook
Wejść dwa razy do tej samej WoDy: Meta-fizyka Świata Mroku
05-09-2004 21:58 | Inkayon | Komentarze: 23
Kiedy w 1996 World of Darkness (Świat Mroku) pojawił się w Polsce pod postacią Wampira: Maskarady, objawiła się polskim graczom nowa jakość. Podręcznik bił wówczas, pod względem poziomu wydania, wszystkie inne, które wyszły w Polsce. Z grywalnością było jeszcze lepiej - storytelling to było coś wspa...
Czarci Foliał
11-08-2007 09:42 | Adam 'iron_master' Janik | Komentarze: 14
Z Czarcim Foliałem wiązałem pewne obawy. Przed premierą tego dodatku co i rusz słyszałem na jego temat opinie głoszące, że jest on tylko kolejnym zbiorem potworów, które zostały stworzone wedle schematu: "weź żabę, wielbłąda i pandę, następnie połącz je, dodaj paskudny charakter i masz monstrum!", a...
Midnight, edycja polska
Mroczna nadzieja polskiego d20?
03-03-2009 22:12 | Adam 'iron_master' Janik | Komentarze: 32
Od pierwszych zapowiedzi dotyczących wydania rodzimej wersji językowej Midnight do ich realizacji minęło sporo czasu, ale w końcu się doczekaliśmy się – gruby, 400-stronnicowy, czarno-biały podręcznik gotowy jest zabrać drużyny graczy Systemu d20 do mrocznego świata Eredane. Setting ów wzbudza...
Dark Heresy 2 edycja polska
W służbie Boga-Imperatora i Inkwizycji
07-01-2016 23:17 | JaXa | Komentarze: 10
Pod koniec listopada po ponad rocznym oczekiwaniu na półkach księgarń w końcu pojawiała się długo oczekiwana polska edycja gry Dark Heresy. Od dawna na naszym rynku nie mieliśmy dużej gry, w pełnym kolorze, z twardą okładką i na kredzie, która wyszłaby po polsku relatywnie niedługo po angielsko...
Dark Heresy: Niezbędnik Mistrza Gry
Na straży tajemnic Inkwizycji
20-03-2016 00:24 | JaXa | Komentarze: 1
Ekrany, zwane czasem zasłonkami MG, mają równie wielu zwolenników co wrogów. Dla jednych jest to podręczny zbiór tabelek, który ma ułatwić pracę MG, dla innych zbędny, zbierający kurz gadżet. Jak to jest w przypadku Ekranu MG do Dark Heresy? Zapraszam do lektury recenzji.
Z końcem ubiegłego roku, w...
Karak Azgal
Czyli o urokach plądrowania
09-12-2006 00:37 | Janek 'Johann' Kotlarski | Komentarze: 10
Karak Azgal: Adventures of the Dragon Crag, to bardzo oryginalny podręcznik w całej dotychczasowej linii produktów do drugiej edycji Warhammera. Przede wszystkim dlatego, że jest to jedyny jak dotąd dodatek opisujący dokładnie lokację. W tym przypadku jest to stara krasnoludzka twierdza. Autorzy nie...
Forges of Nuln
Trzecia część kampanii Paths of the Damned
07-10-2006 02:18 | Janek 'Johann' Kotlarski | Komentarze: 5
Trzecia część Ścieżek Przeklętych – Kuźnie Nuln (Paths of the Damned: Forges of Nuln) jest zwieńczeniem, jedynej na razie, kampanii do drugiej edycji WFRP. Bohaterowie, po zmierzeniu się z mrocznym kultem w Middenheim oraz odnalezieniu i zniszczeniu drugiego artefaktu w Altdorfie, przybywają w...
Spires of Altdorf
17-09-2006 23:48 | Janek 'Johann' Kotlarski | Komentarze: 5
Porządna przygoda zawsze zajmuje w planie wydawniczym nowego systemu wysokie miejsce, zwykle tuż po podręczniku podstawowym. Doskonale bowiem pokazuje autorską specyfikę i zasady rządzące światem, styl prowadzenia, a także rozwój postaci i rolę bohatera w świecie systemu. To grając w oficjalne dodat...
Fallout RPG Quickstart
Postapokaliptyczne kopiuj-wklej
16-07-2023 09:47 | Jan 'Johny' Pawlak | Komentarze: 10
Fallout RPG potencjalnie ma wielką szansę spopularyzować gry fabularne – jego nabywcami mogą być liczni fani serii gier komputerowych, którzy nawet jeśli nigdy nie rzucali kostką dwudziestościenną przy stole, ze względu na markę tego postapokaliptycznego świata, z pewnością będą ciekawi, jak m...
Fallout RPG Podręcznik Główny
Nie wstydźmy się, że gramy w gry
02-08-2023 07:00 | Jan 'Johny' Pawlak | Komentarze: 21
W 2021 roku w serwisie Poltergeist została opublikowana recenzja oryginalnej edycji Fallout RPG. Podręcznik otrzymał bardzo niską ocenę, a najważniejszym zarzutem było to, że rozwiązania w nim zawarte za bardzo przypominają komputerowy pierwowzór. Nie zgadzam się z tą oceną, lecz jednocześnie ją roz...
Evernight
Setting dark fantasy czy niezła kampania?
18-10-2010 08:25 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 8
Disclaimer: Tekst pisany z punktu widzenia prowadzącego i naszpikowany spoilerami.
Evernight to pierwszy wydany w Polsce podręcznik dodatkowy do Savage Worlds. Mechanika ta wyróżnia się przystępnymi, szybko działającymi na sesji zasadami. Można by spytać: czy pierwszy setting do niej również wyróżn...
Kiedy rozum śpi
Drugie spojrzenie
04-06-2009 23:12 | Karczmarz | Komentarze: 10
Wydawnictwo Portal uraczyło nas ostatnio broszurką Kiedy rozum śpi, pierwszą komercyjnie wydaną w Polsce grą indie. Nie lada gratka, zwłaszcza w sytuacji, w której o tego typu grach huczy na forach ze wszystkich stron, a niektórzy mniej lub bardziej skutecznie starają się do nich przekonać graczy do...
Pieśń Lodu i Ognia: Gra o Tron RPG – Przewodnik po Westeros
28-02-2016 20:30 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Westeros będące teatrem działań wojennych, sporów pomiędzy rodami, okraszone niezliczoną ilością intryg i interesujących person, to jedno z najciekawszych miejsc jakie możemy odwiedzić kreując swoje postacie i tworząc dla nich przygody. Nic więc dziwnego, że świat znany z Pieśni Lodu i Ognia George&...
Savage Worlds – edycja polska, druga recenzja
Mechanika uniwersalna szybka i przyjazna, ale czy przełomowa?
05-07-2010 23:52 | Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki | Komentarze: 143
Savage Worlds, […]
Przygotuj się na rozgrywkę inną niż wszystkie poprzednie! […]
to najszybsza mechanika na rynku […].
Z polską edycją Savage Worlds Explorer’s Edition wiązałem spore nadzieje. Liczyłem na mechanikę, która usprawni moje sesje, przy okazji czyniąc rozgrywkę...
Przejdź do strony: