» Recenzje » Tłumaczenia

Tłumaczenia

Wyświetlono rezultaty 41-80 z 241.

Magia Faerunu

Prawdziwe magiczny podręcznik?

18-01-2005 20:45 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 23
Magia to niewątpliwie jedna z najistotniejszych składowych, które w całości tworzą świat znany jako Zapomniane Krainy. Nie ma się więc co dziwić, że jednym z najwcześniej wydanych podręczników do Forgotten Realms była właśnie Magia Faerunu. W Polsce ów suplement pojawił się jako czwarty spod znaku Z...

The World of Darkness: Storytelling System Rulebook

Wejść dwa razy do tej samej WoDy: Meta-fizyka Świata Mroku

05-09-2004 21:58 | Inkayon | Komentarze: 23
Kiedy w 1996 World of Darkness (Świat Mroku) pojawił się w Polsce pod postacią Wampira: Maskarady, objawiła się polskim graczom nowa jakość. Podręcznik bił wówczas, pod względem poziomu wydania, wszystkie inne, które wyszły w Polsce. Z grywalnością było jeszcze lepiej - storytelling to było coś wspa...
Almanach Mistrza Gry

Almanach Mistrza Gry

Recenzja ekranu MG i dołączonej doń broszurki

18-09-2005 20:30 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 22
Gdy tylko wziąłem do ręki Almanach Mistrza Gry ogarnęło mnie trudne do opisania poczucie znużenia, a to za sprawą przeklętej ilustracji na okładce, którą panowie z Black Industries starają się wepchnąć, gdzie popadnie. Nie wiem, czy taka duża firma nie ma pieniędzy na grafików, czy jest jakiś inny...

Wyznania i Panteony

I ty możesz zostać wybrańcem Bane'a!

29-09-2004 20:45 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 21
W Opisie Świata Zapomnianych Krain duchowa strona mieszkańców Faerunu została potraktowana po macoszemu. Bóstwom wprawdzie poświęcono cały rozdział, ale był on zaledwie piętnastostronicowy i pomijał (nie licząc wymiany nazwy, domeny itp.) wiele mocy znanych w Krainach, włączając w to przede wszystki...
Fallout RPG Podręcznik Główny

Fallout RPG Podręcznik Główny

Nie wstydźmy się, że gramy w gry

02-08-2023 07:00 | Jan 'Johny' Pawlak | Komentarze: 21
W 2021 roku w serwisie Poltergeist została opublikowana recenzja oryginalnej edycji Fallout RPG. Podręcznik otrzymał bardzo niską ocenę, a najważniejszym zarzutem było to, że rozwiązania w nim zawarte za bardzo przypominają komputerowy pierwowzór. Nie zgadzam się z tą oceną, lecz jednocześnie ją roz...
Kiedy rozum śpi

Kiedy rozum śpi

Dwugłos o onirycznej grze w Szalonym Mieście

23-03-2009 23:39 | | Komentarze: 20
Paweł 'Gerard Heime' Jasiński: Poniższy artykuł nie jest klasyczną recenzją, a raczej dwugłosem czy też dialogiem dwóch recenzentów oceniających produkt. Dlaczego zdecydowałem się na taką formę pracy? Po bardzo fajnej recenzji angielskiego wydania Kiedy rozum śpi autorstwa Kaduceusza miałem poważny...
Warhammer Fantasy Role Play I ed.

Warhammer Fantasy Role Play I ed.

recenzja podręcznika głównego I edycji

17-06-2005 20:48 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 19
Warhammer Fantasy Role Play 1 ed. Podręcznik. Na rynku polskim Warhammer FRP ukazał się nakładem wydawnictwa MAG w 1994 roku. Był to jeden z pierwszych systemów Role Playing Games w kraju i bardzo szybko zdobył rzesze wiernych miłośników. Pojawiły się dwa wydania: pierwsze - w miękkiej okładce - za...
OBCY – Niszczyciel światów

OBCY – Niszczyciel światów

Nie Wy będziecie niszczyć świat

01-10-2023 10:53 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 19
Lubicie mocne, brutalne scenariusze, gdzie jeden pechowy rzut może przesądzić o losach Waszych postaci? Scenariusze gdzie jest diabelsko trudno i ciągle stawiacie czoła nowym przeszkodom? Jeśli tak, czytajcie dalej, choć miejcie na uwadze, że pewne elementy fabuły zostaną zdradzone. Jeśli nie,...
Evernight: Noc Bohaterów

Evernight: Noc Bohaterów

Nad cudownym światem Tarth zbierają się ciemne chmury...

16-09-2010 13:42 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 19
Gruby podręcznik w twardej oprawie. Dokładny opis świata, zajmujący setki stron. Sylwetki poszczególnych władców, charakterystyka nadwornych intryg i chwiejnych sojuszy. Wymyślne grafy, odzwierciedlające stosunki handlowe pomiędzy miastami i królestwami. Dziesiątki stron historii, przy której wydarz...
Srebrne Marchie

Srebrne Marchie

Lepiej weź ze sobą mapę

22-08-2005 20:48 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Srebrne Marchie to już szósty produkt sygnowany logiem Forgotten Realms, który został przetłumaczony na język polski. Przed nim mieliśmy już właściwie wszystko, co może nam być potrzebne do gry w Zapomnianych Krainach - nawet, jeśli bylibyśmy bardzo wymagającymi graczami i Mistrzami Gry. Wystarczają...
Nibiru

Nibiru

Kosmos niepamięci

20-03-2022 00:10 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 18
Erpegowy renesans w naszym kraju sprawił, że nie tylko od kilku lat coraz więcej osób gra w gry fabularne, ale także, że obok bestsellerowych systemów głównego nurtu, ukazują się również pozycje bardziej niszowe, które jeszcze stosunkowo niedawno nie miałyby szans zaistnieć na rynku. Co więcej, spo...
Graj twardo (Craven)

Graj twardo (Craven)

Podwójna osobowość pana Wicka

18-11-2008 18:13 | | Komentarze: 18
Gość pisze rewelacyjnego erpega, zdobywa za niego Origins. Dwa lata później powtarza ten wyczyn. Może stać się nadętym bufonem i zmanierowanym trepem. Ale jedno wydaje się pewne – musi być świetnym MG. Skoro ma takie wyczucie konwencji, potrafi wybornie wyciągnąć to, co najlepsze z klimatów pł...
Coriolis - Trzeci Horyzont: Starter

Coriolis - Trzeci Horyzont: Starter

Mało Arabii w startowym kosmosie

13-08-2023 00:32 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 17
Kosmiczna fantastyka naukowa ostatnimi laty była dość mocno reprezentowana w erpegowym światku. Wystarczy wymienić takie pozycje jak Obcy, Star Trek i Klingoni, kilka tytułów z uniwersum Warhammera 40.000, na czele z Wrath & Glory czy mniejsze pozycje pokroju Warpstara, Mars 2050. Czy jest na ry...
The Shadow of Yesterday (beta) - Cień dni minionych

The Shadow of Yesterday (beta) - Cień dni minionych

Można równie dobrze odnieść obrażenia od uwodzenia, jak i ciosu mieczem

02-06-2009 00:32 | | Komentarze: 16
Niezbyt interesuję się grami indie. Jestem w stanie zrozumieć, że ktoś wpada na jakiś pomysł, który okazuje się być wyjątkowy i awangardowy, ale zajmowanie się tworzeniem gier indie to jakaś dziwaczna moda, którą co trzeźwiejsi puentują krótkim "i tak to wszystko już było". Gdy jednak w Sieci pojawi...

Polski Podręcznik Gracza do D&D 3ed.

13-11-2002 23:45 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 16
Miesiąc temu do sprzedaży trafił polski Podręcznik Gracza do 3 edycji D&D. Wydawnictwo ISA jego premierę początkowo zapowiadało na lipiec, lecz kilkakrotnie zmieniało jej datę. Powodem było głównie poprawianie tłumaczenia, które początkowo roiło się od błędów. Czy było warto czekać? Przyjrzyjmy się...
Przewodnik Gracza po Faerunie

Przewodnik Gracza po Faerunie

Niezbędnik wielbicieli Zapomnianych Krain

25-06-2007 22:26 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 15
Gdy na Zachodzie oczekiwano premiery Podręczników Źródłowych do 3 edycji systemu Dungeons & Dragons, Czarodzieje z Wybrzeża i fani odliczali pozostały do tego dnia czas. Nie zawiedli się. Podobna sytuacja powtórzyła się wkrótce potem, gdy oczekiwano ukazania się Opisu Świata Zapomnianych Krain - wte...
Rodzina Wschodu

Rodzina Wschodu

Witajcie w środkowym królestwie

10-08-2014 14:00 | Grzegorz 'slann' Knychała | Komentarze: 15
Wydanie Wampira: Maskarady było ważnym momentem w dziejach polskiego RPG. System ten na dobre i na złe odmienił sposób grania w naszym kraju. Wkrótce potem opublikowane zostały Wilkołak: Apokalipsa i Mag:Wstąpienie - i na tym skończyły się polskie edycje "dużych" system...
Obcy: Gra fabularna

Obcy: Gra fabularna

Wstrzymaj oddech, a próżnia rozsadzi ci płuca

29-08-2021 00:17 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 15
I tak wszyscy zginiecie, czyli dlaczego warto zainteresować się wydanym w Polsce przez Galaktę systemem Obcy: Gra Fabularna. Fabularny Obcy wydany jest w twardej oprawie, liczy 397 stron i, w przeciwieństwie do wielu innych systemowych podstawek, nie przytłacza ilością tekstu – treść jes...
Księga Potworów wer. 3.5

Księga Potworów wer. 3.5

09-03-2007 16:30 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 15
Już kilka miesięcy upłynęło od polskiej premiery Podręczników Źródłowych w wersji 3.5. Zmiany objęły niemal wszystkie składowe - nie tylko część mechaniki, ale i - w wielu przypadkach - utartą przez te parę lat terminologię. Było ich rzeczywiście wiele. Jednak czy na lepsze? A może wprost przeciwnie...
d20 Modern

d20 Modern

30-03-2007 16:16 | Jakub 'Erpegis' Osiejewski | Komentarze: 15
Cóż można powiedzieć o jednym z najbardziej oczekiwanych podręczników RPG ostatnich lat? Zacznijmy od podstawowych faktów. D20 Modern jest grą fabularną, opartą na mechanice d20, pozwalającą rozgrywać przygody we współczesnym świecie. Od razu warto dodać, iż nie jest to gra realistyczna (choć śmier...

Poradnik Budowniczego Twierdz

Czyli rady dla budowlańców

10-04-2005 21:48 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 15
Pośród wielu dodatków do Dungeons & Dragons są takie, które samymi swoimi tytułami zastanawiają. Taki na przykład "Poradnik" kojarzy się z typową pozycją dotyczącą kuchni, działki, kwiatów lub depresji. Nie ma w sobie niczego heroicznego lub bajkowego. Niektóre dodatki do D&D sprawiają także wrażeni...
Middenheim

Middenheim

Miasto Białego Wilka

26-06-2005 10:34 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 15
Middenheim – Miasto Białego Wilka jest kolejnym z serii dodatków opisujących świat Warhammera, a konkretnie tytułowe miasto Middenheim. Wiem, że książki nie powinno się oceniać na podstawie okładki, ale ja od tego zacznę, zwłaszcza, że ta jest całkiem zachęcająca. Stylowy rysunek twierdzy poł...
Savage Worlds: Dzień sądu

Savage Worlds: Dzień sądu

Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

11-05-2014 00:10 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 14
Surowi inkwizytorzy bezwzględnie tępiący wszelkie przejawy herezji, nieustępliwi tropiciele czarostwa, z jednej strony obrońcy maluczkich, z drugiej – bezlitośni psychopaci gotowi bez mrugnięcia okiem posłać na stos każdego, kto choćby na włos odstaje od ich wizji ortodoksji, to temat niezwykl...
Imperium w płomieniach

Imperium w płomieniach

Ostatnia część kampnia Wewnętrzny Wróg

29-06-2005 19:36 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 14
Jeśli kiedykolwiek wydawało ci się, że Warhammer to mroczny, ponury system opowiadający o prostych ludziach, możesz przeżyć niemały szok, sięgając po dodatek Imperium w płomieniach. Ta wydana przez wydawnictwo MAG licząca sto pięćdziesiąt stron książka, jest bowiem esencją czegoś, co nazywamy heroi...
Królestwo Magii

Królestwo Magii

27-05-2006 11:58 | Przemek 'zegarmistrz' Muszyński | Komentarze: 14
Pierwszoedycyjne Królestwo Magii należy do podręczników o statusie niemal legendy. Wedle planów miało ukazać się wkrótce po podręczniku głównym do Warhammera, lecz fanom przyszło nań czekać wiele długich lat i tylko nieliczni szczęśliwcy, w tym niżej podpisany, mieli okazje je czytać. Pozostali, maj...
Królestwo magii

Królestwo magii

05-05-2006 18:44 | Joanna 'Malta' Bella | Komentarze: 14
Minęło już sporo czasu od kiedy Copernicus Corporation rozpoczął wydawanie polskiej edycji Warhammer Fantasy Roleplay, zapowiadając jej kompleksową linię wydawniczą. Kiedy spoglądam na półkę, z której 'uśmiechają się' kolejne grzbiety książek oznaczonych symbolem Warhammera, to wiem, że nie żartowal...
Czarci Foliał

Czarci Foliał

11-08-2007 09:42 | Adam 'iron_master' Janik | Komentarze: 14
Z Czarcim Foliałem wiązałem pewne obawy. Przed premierą tego dodatku co i rusz słyszałem na jego temat opinie głoszące, że jest on tylko kolejnym zbiorem potworów, które zostały stworzone wedle schematu: "weź żabę, wielbłąda i pandę, następnie połącz je, dodaj paskudny charakter i masz monstrum!", a...

Miasto Pajęczej Królowej

Dobry wygrzew nie jest zły

02-03-2006 18:22 | Grzegorz 'Thoron' Tusznio | Komentarze: 14
Ale czy ta przygoda serwuje nam dobry wygrzew? Nie ulega wątpliwości, że Miasto Pajęczej Królowej było pozycją z dawna wyczekiwaną przez fanów Zapomnianych Krain. Czemu się dziwić - w końcu miała to być długa, 160-stronicowa przygoda o epickim rozmachu. Dodatkowym magnesem stało się jej umiejsco...
7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

11-08-2004 23:17 | | Komentarze: 13
Wydane przez wydawnictwo Krakusów z polska zwane Wolf Fangiem, czyli wszystko, co potrzebne, by rozpocząć przygodę na Siódmym Morzu, świecie zwanym Thea, gdzie jest prawie jak u nas, ale jednak inaczej. Przedrozdział, gdzie autor recenzji trochę się tłumaczy. Witajcie, zacznę jak w moich artykułac...
Recenzja Podręczników 7th Sea

Recenzja Podręczników 7th Sea

29-08-2004 22:51 | Mort | Komentarze: 13
W przeciągu ostatnich dwunastu, miesięcy na polskim malutkim rynku gier fabularnych ukazały się cztery systemy. Trzy z nich to dzieła rodzimych twórców: świat Celtów, świat Słowian i 3 lata oczekiwana legenda. Czwarty, to polska edycja jednego z flagowych dzieł firmy Alderac, znanej u nas chociażby...
Graj z głową (Craven)

Graj z głową (Craven)

Graj z sensem

18-11-2008 18:19 | | Komentarze: 13
Tak się złożyło, że trzewikowe Graj z głową przeczytałem przed Graj twardo Johna Wicka. Trudno powiedzieć, co by było, gdybym najpierw sięgnął po almanach twórcy 7th Sea i Legendy Pięciu Kręgów. Prawdopodobnie dzieło autora Neuroshimy i Monastyru albo obszedłbym dużym łukiem, albo wydałoby mi się po...

Powrót do Świątyni Złych Żywiołów - Przygoda

Kampania w starym, dobrym stylu

13-01-2004 19:17 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 13
Wydawnictwo ISA nie zwalnia ani trochę tempa wydawania kolejnych dodatków do Dungeons & Dragons. Nikt tak dużo, w tak krótkim czasie, nie wydał po polsku tyle do RPG. Teraz zaproponowano klientom jedną z najdłuższych kampanii jakie powstały do D&D. Sto dziewięćdziesiąt dwie strony zapełnione drobny...
Almanach Superbohaterów

Almanach Superbohaterów

Współcześni herosi po raz pierwszy po polsku!

09-01-2011 19:44 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 13
Choć wyraziści bohaterowie są niezbędnym składnikiem każdego gatunku popkultury, najlepiej widać to w tym, który od ich tożsamości wziął swoją nazwę. Chodzi mi oczywiście o superhero fiction. Do tej pory gatunek ten nie miał reprezentanta wśród dostępnych na polskim rynku gier fabularnych. Można się...
Apocalypse World

Apocalypse World

Ruchy, sex and rock'n'roll

15-10-2013 19:24 | Michał 'Morel' Azarewicz | Komentarze: 12
Przyznam, że miałem dość długą przerwę z powodu natłoku pracy i nie śledziłem ostatnich doniesień związanych z nowościami, które pojawią się, bądź pojawiły się, w ostatnim czasie na rynku. Jednak Apocalypse World zaciekawiło mnie z jednego prostego powodu: samej apokalipsy. Dlatego też bardzo chciał...
Psy w winnicy

Psy w winnicy

Indiańskie ogary nad Wisłą

06-12-2014 12:16 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 12
Definicji, czym są indie RPG, jest przynajmniej kilka. Zwracają one uwagę na różne aspekty tego zjawiska, także w Polsce stanowiącego istotną część erpegowej sceny i rynku. Zazwyczaj powołują się one na niezależność twórcy danego systemu od wielkich wydawnictw, zachowanie przez niego pełni praw do s...
Podmrok

Podmrok

Mrok pod Mrokiem i Mrokiem pogania

19-09-2007 18:36 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Podmrok. To jedno słowo mówi wystarczająco wiele. Podręcznika tego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać - był to z pewnością jeden z najbardziej wyczekiwanych dodatków do systemu Dungeons & Dragons. Wszystko przez niezwykłą popularność, jaką cieszą się Zapomniane Krainy i ich mroczne, skryte pod zie...
Władcy Mroku

Władcy Mroku

Oblicza zła w Faerunie

25-05-2006 20:12 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 12
Po kilkumiesięcznej przerwie wydawnictwo ISA wydało kolejny suplement dla świata Zapomnianych Krain, na który czekałem z niecierpliwością - Władców Mroku. Podręcznik ten traktuje o złych organizacjach na obszarze całego Faerunu, ich relacjach między sobą, oraz celach i taktykach walki. Przyznam szcz...

Zapomniane Krainy: Ekran Mistrza Podziemi

Tabele na zawołanie

18-05-2005 19:58 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Pierwszy Ekran Mistrza Podziemi nie przeznaczony do żadnego konkretnego świata D&D rozszedł się, zupełnie wbrew oczekiwaniom polskiego wydawcy, w ilości rekordowej. Śmieszyć może fakt, że na półkach księgarskich zalegają takie produkty jak Obrońcy Wiary czy Magia Faerunu, podczas gdy kawałek kartonu...
Genesys: Uniwersalny System RPG

Genesys: Uniwersalny System RPG

Uniwersalna ewolucja

31-03-2024 10:59 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 11
Nie jestem specjalnym fanem uniwersalnych mechanik. Zdecydowanie wolę, gdy zasady współgrają z konkretną konwencją i realiami świata, tworząc spójną całość. Równocześnie w rozmaitych systemach określanych jako ogólne bądź uniwersalne rozegrałem sesje zarówno bardzo dobre jak i tragicznie słabe...
S/lay w/Me

S/lay w/Me

Indie RPG w natarciu

19-04-2014 10:55 | Michał 'Morel' Azarewicz | Komentarze: 11
Kiedy usłyszałem o projekcie gry S/lay w/Me nie byłem specjalnie przekonany. Zwłaszcza, gdy okazało się, że podręcznik to cieniutka broszurka, w całości czarno biała. Czy na naszym malutkim ryneczku jest miejsce dla takiego wydawnictwa? Czy polscy gracze zagłosują portfelem? Jak pokazał crowdfunding...