» Recenzje » Tłumaczenia

Tłumaczenia

Wyświetlono rezultaty 41-80 z 182.

Droga Kraba

Po co istnieją Kraby?

13-05-2004 15:55 | | Komentarze: 3
Wiem, że ta recenzja jest spóźniona. Wszyscy ci, którzy czekali na ten dodatek, zdążyli go już sobie kupić i ocenić. Ci zaś, którzy nic nie kupują, zdążyli już zapewne pożyczyć skądś i przeczytać. Nawet te osoby, które tylko przeglądają w sklepach, stojąc w zgiełku i hałasie, miały już czas na zapo...

Droga Smoka

Czyli smok w filozoficznym sosie

17-05-2004 12:17 | | Komentarze: 2
Legenda Pięciu Kręgów od zawsze zaskakiwała swoimi rozwiązaniami i klimatem. Był to pierwszy udany system o samurajach, który zyskał tyle nagród i sympatię klientów. Wcześniejsze oddawały klimat Japonii, ale nie były tak dobrze dostosowane do gustów zwykłych graczy RPG, którzy nie wymagają dużej z...
Dungeons & Dragons: Przewodnik Mistrza Podziemi

Dungeons & Dragons: Przewodnik Mistrza Podziemi

Piąte Lochy i Smoki okiem widzącego

07-10-2020 23:15 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 0
Na redakcyjnym forum padło pytanie, czy warto aby recenzentem Przewodnika Mistrza Podziemi została osoba, która nie ma rozległej wiedzy na temat światów i mechaniki uniwersum Lochów i Smoków. Odpowiedź była jednoznaczna: zdecydowanie TAK!  Świeże spojrzenie na system, bez uprzedzeń czy emocji...
Dungeons & Dragons: Wybrzeże Mieczy

Dungeons & Dragons: Wybrzeże Mieczy

Skurczone Zapomniane Krainy

16-12-2020 21:45 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Na przestrzeni dekad do rozmaitych edycji (A)D&D powstało mnóstwo settingów, zarówno oficjalnych, sygnowanych logo TSR, a później Wizards of the Coast, jak i – zwłaszcza w czasach trzeciej edycji – publikowanych przez niezależnych wydawców, nie mówiąc już o niezliczonych autorskich ś...
Dungeons & Dragons: Zestaw Startowy

Dungeons & Dragons: Zestaw Startowy

Podziemia w pudełku

01-07-2020 09:11 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
O podręcznikach podstawowych do najnowszej edycji D&D można powiedzieć wiele, ale z pewnością nie da się ich określić jako lekkich (czy są łatwe i przyjemne, to już odrębna kwestia). Trzy tomy liczące łącznie prawie tysiąc stron mogą onieśmielać erpegowych nowicjuszy, wręcz zastraszać ogromem za...
Dziedzictwo Sigmara

Dziedzictwo Sigmara

Przewodnik po Imperium

23-08-2006 21:57 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 30
Sigmar raczy widzieć, kiedy w Internecie pojawiły się pierwsze zapowiedzi Dziedzictwa Sigmara, ale już wtedy wiedziałem, że obok podstawki i Królestwa magii będzie to ostatni człon trójcy, rządzącej na mojej warhammerowej półce. Dziś, polską wersję tego podręcznika można wziąć w łapki i wgryźć się w...

Ekran Mistrza Podziemi

Niezbędna pomoc dla każdego MP

13-04-2006 19:12 | Michał 'M.S.' Smętek | Komentarze: 10
Minęło już sporo czasu, od kiedy na sklepowych półkach pojawił się Ekran Mistrza Podziemi, po czym bardzo szybko z nich zniknął. Jednak nie w wyniku działań wydawcy, ale z powodu dużego zainteresowania ze strony środowiska graczy. Mimo że na temat przydatności tego produktu można usłyszeć sprzeczne...
Equestria: Ceremonia świateł

Equestria: Ceremonia świateł

Światełko w mroku

02-09-2020 02:02 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Linia wydawnicza gry fabularnej Tails of Equestria, opartej na popularnym serialu animowanym rozwija się bezustannie. Wśród nowych pozycji ukazujących się nakładem firmy River Horse dominują nowe przygody lub wręcz całe ich zbiory. Dzięki wydawnictwu Black Monk Games część z nich trafiła także...
Equestria: Klątwa statuetek

Equestria: Klątwa statuetek

Patatajaj na pomoc!

14-06-2020 22:40 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Jednym z elementów podręcznika podstawowego do gry fabularnej Equestria: Puść wodze fantazji był scenariusz wprowadzającej przygody, zatytułowanej Zwierzaki w opałach. Stawiał on przed postaciami trudne zadanie opieki nad zwierzątkami domowymi szóstki serialowych bohaterek, a następni...
Equestria: Puść Wodze Fantazji

Equestria: Puść Wodze Fantazji

My Little Pony RPG

06-10-2019 00:07 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Oprócz oryginalnych gier fabularnych każdego roku na rynek trafiają też liczne adaptacje, przenoszące na erpegowe medium popularne książki, filmy, seriale czy inne rodzaje gier. Wśród takich systemów nie brakuje pozycji bardzo dobrych (Zew Cthulhu, Conan), takich sobie (Śródziemie) aż po żenująco s...
Evernight

Evernight

Setting dark fantasy czy niezła kampania?

18-10-2010 08:25 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 8
Disclaimer: Tekst pisany z punktu widzenia prowadzącego i naszpikowany spoilerami. Evernight to pierwszy wydany w Polsce podręcznik dodatkowy do Savage Worlds. Mechanika ta wyróżnia się przystępnymi, szybko działającymi na sesji zasadami. Można by spytać: czy pierwszy setting do niej również wyróżn...
Evernight: Noc Bohaterów

Evernight: Noc Bohaterów

Nad cudownym światem Tarth zbierają się ciemne chmury...

16-09-2010 13:42 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 19
Gruby podręcznik w twardej oprawie. Dokładny opis świata, zajmujący setki stron. Sylwetki poszczególnych władców, charakterystyka nadwornych intryg i chwiejnych sojuszy. Wymyślne grafy, odzwierciedlające stosunki handlowe pomiędzy miastami i królestwami. Dziesiątki stron historii, przy której wydarz...
Exalted Podręcznik Podstawowy

Exalted Podręcznik Podstawowy

Edycja polska

20-07-2009 14:04 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 25
Większość klasycznych systemów RPG zakłada, że początkujący bohater stoi na samym dole drabiny ewolucji, poniżej znaleźć można już tylko rozwielitki, stułbie i ameby (o ile nie są to gigantyczne ameby znane z podstawki do pierwszego Warhammera – te są znacznie wyżej niż początkujący heros). Na...
FATE Edycja Polska

FATE Edycja Polska

W małym ciele wielki duch

01-12-2019 16:02 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 5
Na rodzimym rynku dostępnych jest w ostatnim czasie wiele systemów RPG. Wśród nowości wydawniczych, które się ukazały lub ukażą w najbliższych miesiącach, można wymienić takie gry jak The Witcher, D&D 5e bądź Zew Cthulhu 7e, który szturmem wziął polską scenę crowdfundingową. Ale nie tylko d...
Forges of Nuln

Forges of Nuln

Trzecia część kampanii Paths of the Damned

07-10-2006 02:18 | Janek 'Johann' Kotlarski | Komentarze: 5
Trzecia część Ścieżek Przeklętych – Kuźnie Nuln (Paths of the Damned: Forges of Nuln) jest zwieńczeniem, jedynej na razie, kampanii do drugiej edycji WFRP. Bohaterowie, po zmierzeniu się z mrocznym kultem w Middenheim oraz odnalezieniu i zniszczeniu drugiego artefaktu w Altdorfie, przybywają w...

Full Thrust, Gwiezdne Floty

20-02-2004 14:26 | | Komentarze: 2
Osobiście nigdy nie lubiłem bitewniaków. Śmieszyło mnie rozstawianie przez X godzin dziesiątek (albo, o zgrozo, setek!) figurek i makiet. Jakoś nie docierało do mnie, że można wydać fortunę na kilka kawałków metalu i jeszcze się z tego cieszyć. Do tego kilkanaście army booków, kodeksów i innych, n...
GOT RPG – Starter

GOT RPG – Starter

Pierwsza zwrotka Pieśni Lodu i Ognia

18-10-2015 01:44 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 5
Pieśń Lodu i Ognia, bestsellerowy cykl książek George'a R. R. Martina, na zawsze zmienił fantastykę jaką znamy. Pełen zdrady, polityki i nagłych zwrotów akcji, stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych powieści gatunku. Na fali popularności serii powstał serial telewizyjny, a także licencjono...
Graj twardo (Craven)

Graj twardo (Craven)

Podwójna osobowość pana Wicka

18-11-2008 18:13 | | Komentarze: 18
Gość pisze rewelacyjnego erpega, zdobywa za niego Origins. Dwa lata później powtarza ten wyczyn. Może stać się nadętym bufonem i zmanierowanym trepem. Ale jedno wydaje się pewne – musi być świetnym MG. Skoro ma takie wyczucie konwencji, potrafi wybornie wyciągnąć to, co najlepsze z klimatów pł...
Graj z głową (Craven)

Graj z głową (Craven)

Graj z sensem

18-11-2008 18:19 | | Komentarze: 13
Tak się złożyło, że trzewikowe Graj z głową przeczytałem przed Graj twardo Johna Wicka. Trudno powiedzieć, co by było, gdybym najpierw sięgnął po almanach twórcy 7th Sea i Legendy Pięciu Kręgów. Prawdopodobnie dzieło autora Neuroshimy i Monastyru albo obszedłbym dużym łukiem, albo wydałoby mi się po...

Horrory

Czyli nie taki Verjigorm straszny jak go malują

04-04-2004 19:26 | R 'Wendigo' S | Komentarze: 8
Horrory - czyli nie taki Verjigorm straszny jak go malują. Nie ukrywam, że z powyżej wymienionym dodatkiem wiązałem bardzo duże nadzieje. Wszak opowiada on o jednym z najbardziej charakterystycznych i zarazem najbardziej przerażających elementów świata Przebudzenia Ziemi – astralnych bestiach...
Imperium w płomieniach

Imperium w płomieniach

Ostatnia część kampnia Wewnętrzny Wróg

29-06-2005 19:36 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 14
Jeśli kiedykolwiek wydawało ci się, że Warhammer to mroczny, ponury system opowiadający o prostych ludziach, możesz przeżyć niemały szok, sięgając po dodatek Imperium w płomieniach. Ta wydana przez wydawnictwo MAG licząca sto pięćdziesiąt stron książka, jest bowiem esencją czegoś, co nazywamy heroi...
Karak Azgal

Karak Azgal

Czyli o urokach plądrowania

09-12-2006 00:37 | Janek 'Johann' Kotlarski | Komentarze: 10
Karak Azgal: Adventures of the Dragon Crag, to bardzo oryginalny podręcznik w całej dotychczasowej linii produktów do drugiej edycji Warhammera. Przede wszystkim dlatego, że jest to jedyny jak dotąd dodatek opisujący dokładnie lokację. W tym przypadku jest to stara krasnoludzka twierdza. Autorzy nie...
Khaki Play: Almanach Superbohaterów

Khaki Play: Almanach Superbohaterów

Komiksowe przygody Savage Worlds

16-01-2011 12:14 | Krzysztof 'Khaki' Baranowski | Komentarze: 1
Zapraszamy do obejrzenia wideorecenzji dodatku do Savage Worlds, który zawiera wskazówki dotyczące gry w realiach superbohaterskich. Więcej nagrań znajdziesz na stronie gryfabularne.tv.
Kiedy rozum śpi

Kiedy rozum śpi

Dwugłos o onirycznej grze w Szalonym Mieście

23-03-2009 23:39 | | Komentarze: 20
Paweł 'Gerard Heime' Jasiński: Poniższy artykuł nie jest klasyczną recenzją, a raczej dwugłosem czy też dialogiem dwóch recenzentów oceniających produkt. Dlaczego zdecydowałem się na taką formę pracy? Po bardzo fajnej recenzji angielskiego wydania Kiedy rozum śpi autorstwa Kaduceusza miałem poważny...
Kiedy rozum śpi

Kiedy rozum śpi

Drugie spojrzenie

04-06-2009 23:12 | Karczmarz | Komentarze: 10
Wydawnictwo Portal uraczyło nas ostatnio broszurką Kiedy rozum śpi, pierwszą komercyjnie wydaną w Polsce grą indie. Nie lada gratka, zwłaszcza w sytuacji, w której o tego typu grach huczy na forach ze wszystkich stron, a niektórzy mniej lub bardziej skutecznie starają się do nich przekonać graczy do...

Kompendium Potworów: Potwory Faerunu

Więcej, ale czy lepiej?

19-05-2004 23:20 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 29
Świat Zapomnianych Krain - któż z grających w Dungeons & Dragons o nim nie słyszał? Najbardziej popularny i lubiany ze względu na dużą liczbę książek i gier komputerowych rozgrywających się w Faerunie. Właśnie poprzez gry komputerowe, takie jak Baldur's Gate, czy Icewind Dale, wiele osób zainteresow...

Krainy Wschodu

Czyli jedwab, stal i magia d20.

17-10-2004 18:37 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 60
Na polski rynek właśnie trafił najnowszy suplement do D&D, którego celem jest przybliżenie graczom szeroko rozumianego Orientu i umożliwienie im zagranie szlachetnymi samurajami, mądrymi mnichami lub tajemniczymi ninja. Ma być bramą nie tylko do baśniowej "Japonii", ale również do innych orientalnyc...
Krew w ciemności

Krew w ciemności

II część kampani Kamienie Zagłady

17-06-2005 21:02 | Karina 'Linka' Graj | Komentarze: 2
Już pierwsze spojrzenie na okładkę mówi, z jakiego typu przygodą będziemy mieć do czynienia. Przedstawiona tam kolorowa banda orków galopująca na dzikach bojowych kojarzy się raczej z Warcraftem niż z subtelną intrygą. W tym wypadku pierwsze wrażenie jest trafne – ta przygoda to pozycja obowią...
Królestwa Renegatów

Królestwa Renegatów

Czyli zrób to sam - Poradnik małego majsterkowicza

08-07-2007 12:49 | | Komentarze: 30
Nie tak dawno ukazał się anglojęzyczny dodatek do Warhammera opisujący Księstwa Graniczne, czyli Renegade Crowns. Pełen nadziei i entuzjazmu udałem się do lokalnego sklepu z grami RPG, gdzie nie patrząc na treść, suplement ów zakupiłem. Niestety po zapoznaniu się z jego zawartością mój zapał i radoś...
Królestwo magii

Królestwo magii

05-05-2006 18:44 | Joanna 'Malta' Bella | Komentarze: 14
Minęło już sporo czasu od kiedy Copernicus Corporation rozpoczął wydawanie polskiej edycji Warhammer Fantasy Roleplay, zapowiadając jej kompleksową linię wydawniczą. Kiedy spoglądam na półkę, z której 'uśmiechają się' kolejne grzbiety książek oznaczonych symbolem Warhammera, to wiem, że nie żartowal...
Królestwo Magii

Królestwo Magii

27-05-2006 11:58 | Przemek 'zegarmistrz' Muszyński | Komentarze: 14
Pierwszoedycyjne Królestwo Magii należy do podręczników o statusie niemal legendy. Wedle planów miało ukazać się wkrótce po podręczniku głównym do Warhammera, lecz fanom przyszło nań czekać wiele długich lat i tylko nieliczni szczęśliwcy, w tym niżej podpisany, mieli okazje je czytać. Pozostali, maj...

Księga Broni i Ekwipunku

Czyli "masa towaru"

13-05-2004 20:20 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 32
Dungeons & DragonsWydawnictwo ISA przyzwyczaiło nas do wysokiej jakości edycji swoich produktów z linii Dungeons & Dragons. Zawsze mamy do czynienia ze świetnym składem, ładnymi ilustracjami i dobrym klejeniem lub szyciem wydawanych książek. W tym wypadku jest nawet lepiej niż zwykle, gdyż za mniej...

Księga i Krew

Magia wtajemniczeń bez tajemnic

24-03-2004 13:47 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 46
Po Mieczu i Pięści (Przewodniku dla Wojowników i Mnichów) przyszedł czas na polskie wydanie splatbook’a dla innej części populacji D&D-kowych światów, jaką są Czarodzieje i Zaklinacze. Z racji zupełnej odmienności tych klas od profesji typowo "siłowych", Księga i Krew ma nieco inną konstrukcję...

Księga Planów

Czyli niezła Umbra do Dungeons & Dragons

14-12-2004 20:05 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 27
Wyobraźcie sobie dodatek do RPG, w którym nikt autorom nie ograniczał wyobraźni. Mogli oni opisać każdy swój pomysł na krainę - każdą wizję jaką chcieli. Nie pętała ich fizyka, ani logika tworzonych światów - nie zwracali uwagi na Dobro, Zło ani Równowagę pomiędzy nimi w kreowanych wizjach. Mogli ws...

Księga Plugawego Mroku

Mrok w wersji heroic?

13-05-2005 23:11 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 48
Księga Plugawego Mroku była niewątpliwie jednym z najbardziej oczekiwanych podręczników do D&D w Polsce. Wielu graczy wręcz nie mogło doczekać się suplementu, który pokaże im tą prawdziwie "mroczną twarz" systemu, dopracowaną przy tym w najmniejszych szczegółach pod względem mechanicznym. I oto poja...

Księga Potworów II

Kolejne niebezpieczeństwa

07-11-2005 21:07 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 59
Po lekturze Księgi Potworów czułem się nie do końca usatysfakcjonowany, chociaż autorzy umieścili w niej większość znanych z literatury fantasy istot. Zabrakło mi w niej jednak kilku klasycznych monstrów, dlatego z niecierpliwością oczekiwałem na drugą część bestiariusza. Czy Księga Potworów II speł...
Księga Potworów wer. 3.5

Księga Potworów wer. 3.5

09-03-2007 16:30 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 15
Już kilka miesięcy upłynęło od polskiej premiery Podręczników Źródłowych w wersji 3.5. Zmiany objęły niemal wszystkie składowe - nie tylko część mechaniki, ale i - w wielu przypadkach - utartą przez te parę lat terminologię. Było ich rzeczywiście wiele. Jednak czy na lepsze? A może wprost przeciwnie...
Księga Spaczenia

Księga Spaczenia

25-09-2007 22:55 | triki | Komentarze: 55
Ja, Gerard z łaski Sigmara, pokorny jego sługa, kapłan, kronikarz, na wstępie przekazuję pozdrowienie Esmerowi III - Wielkiemu Teogoniście, arcykapłanowi, braciom kapłanom i mnichom. Niechaj wam będzie wiadome, że z sigmaryckiego natchnienia piszę te słowa(...) (…)postanowiono, że księga ma p...
Księga Wiedzy Tajemnej

Księga Wiedzy Tajemnej

No dalej, orku, zrób mi radochę!

17-06-2005 23:53 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 4
Gdy ktokolwiek pyta mnie o dobry dodatek do gry Warhammer, zawsze ten tytuł wpada mi do głowy jako pierwszy. Po części z sentymentu, był bowiem pierwszym, który kupiłem, ale także ze względu na jego treść. Księga wiedzy tajemnej ukazała się w Polsce za sprawą wydawnictwa Mag. Wydana została, j...
Księga Wyzwań

Księga Wyzwań

Niezbędnik każdego MP...

09-01-2004 20:59 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 129
Nie wiem jak to się dzieje, ale nowe wydanie D&D wciąż udowadnia, że jego twórcy naprawdę znają się na pisaniu RPG i zjedli zęby na prowadzeniu tych gier. Ten dodatek nie jest odkrywczy, nie jest rewolucyjny, jego poziom fabularny nie powala na kolana, ale jest niezbędny, jak Podręcznik MP, bo uczy...