» Recenzje » Tłumaczenia

Tłumaczenia

Wyświetlono rezultaty 1-40 z 241.
7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

11-08-2004 23:17 | | Komentarze: 13
Wydane przez wydawnictwo Krakusów z polska zwane Wolf Fangiem, czyli wszystko, co potrzebne, by rozpocząć przygodę na Siódmym Morzu, świecie zwanym Thea, gdzie jest prawie jak u nas, ale jednak inaczej. Przedrozdział, gdzie autor recenzji trochę się tłumaczy. Witajcie, zacznę jak w moich artykułac...
Achtung! Cthulhu: Szybki wypad do Francji

Achtung! Cthulhu: Szybki wypad do Francji

Ahistoryczna buchalteria

23-11-2022 18:51 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
II wojna światowa nie tylko pozostaje największym konfliktem zbrojnym w historii ludzkości, ale też jednym z najczęściej wykorzystywanych motywów w popkulturze, która niejednokrotnie miesza frontowe zmaganie z elementami rodem z horroru, fantasy lub science-fiction. Do tej drugiej grupy bez wątpien...
Almanach Mistrza Gry

Almanach Mistrza Gry

Recenzja ekranu MG i dołączonej doń broszurki

18-09-2005 20:30 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 22
Gdy tylko wziąłem do ręki Almanach Mistrza Gry ogarnęło mnie trudne do opisania poczucie znużenia, a to za sprawą przeklętej ilustracji na okładce, którą panowie z Black Industries starają się wepchnąć, gdzie popadnie. Nie wiem, czy taka duża firma nie ma pieniędzy na grafików, czy jest jakiś inny...
Almanach Superbohaterów

Almanach Superbohaterów

Współcześni herosi po raz pierwszy po polsku!

09-01-2011 19:44 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 13
Choć wyraziści bohaterowie są niezbędnym składnikiem każdego gatunku popkultury, najlepiej widać to w tym, który od ich tożsamości wziął swoją nazwę. Chodzi mi oczywiście o superhero fiction. Do tej pory gatunek ten nie miał reprezentanta wśród dostępnych na polskim rynku gier fabularnych. Można się...
Apocalypse World

Apocalypse World

Ruchy, sex and rock'n'roll

15-10-2013 19:24 | Michał 'Morel' Azarewicz | Komentarze: 12
Przyznam, że miałem dość długą przerwę z powodu natłoku pracy i nie śledziłem ostatnich doniesień związanych z nowościami, które pojawią się, bądź pojawiły się, w ostatnim czasie na rynku. Jednak Apocalypse World zaciekawiło mnie z jednego prostego powodu: samej apokalipsy. Dlatego też bardzo chciał...
Awanturnicy!

Awanturnicy!

Recenzja wersji rozszerzonej Adventurers!

29-03-2014 09:46 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 33
Adventurers! jest niewielką grą fabularną autorstwa Umberto Pignatellego, która wespół z Bestiami i barbarzyńcami (settingiem Savage Worlds utrzymanym w konwencji magii i miecza) wywalczyła w projekcie crowdfundingowym blisko dwadzieścia tysięcy złotych, przebijając kilkukrotnie Diadem, dotychczasow...
Baronia Przeklętych

Baronia Przeklętych

Wrażenia z wyprawy do Mousillon

23-06-2007 22:17 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 6
Po lekturze Rycerzy Graala, dodatku opisującego Bretonię, czułam pewien niedosyt. Pomimo rewelacyjnego opisu krainy, byłam lekko rozczarowana. Bowiem wychowana na I edycji WFRP szukałam w Bretonii tej odrobiny dekadencji, obietnicy upadku i ciemnych chmur nad skrywającymi tajemnice miastami. Na szcz...
Bestiariusz Starego Świata

Bestiariusz Starego Świata

Michał 'Furiath' Markowski

22-11-2005 18:13 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 37
Bestiariusz był chyba najbardziej wyczekiwanym dodatkiem od czasu ukazania się Księgi zasad do II edycji Warhammera. Pięć miesięcy oczekiwania i oto jest – twarda oprawa i sto dwadzieścia stron wypełnionych opisami bestii i ilustracjami. Postaram się dokładnie przybliżyć ten dodatek, abyście n...
Bestie i Barbarzyńcy

Bestie i Barbarzyńcy

Tropami Kane'a i Conana

21-09-2014 16:36 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 34
Fantasy kojarzy się bardzo mocno z prozą Tolkiena: elfy, krasnoludy, orki i bezkresna zieleń świata, pośród której, rozsiane niczym rodzynki w cieście, tkwią pojedyncze światełka cywilizacji. Fantasy to jednak również magia i miecz – opowieści o Conanie Barbarzyńcy, o Kanie, Kullu oraz innych...
Bezimienne Miasto: Gra Paragrafowa

Bezimienne Miasto: Gra Paragrafowa

Pustynia obłędu

22-05-2022 00:20 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 1
Pośród utworów z literackiego dorobku Howarda Phillipsa Lovecrafta znajdziemy absolutne klasyki, które mimo upływu niemal stulecia od ich premiery nadal cieszą się popularnością, jak i opowiadania mniej znane, nieco zapomniane – w wielu przypadkach nie do końca zasłużenie. Jednym z tekstów na...

Bezsłoneczna Cytadela

Powrót do źródeł

21-08-2003 22:46 | Marcin 'Seji' Segit | Komentarze: 10
Utożsamiane z Dungeons & Dragons przygody typu dungeon crawler nigdy nie odegrały specjalnej roli w moim życiu. Ot, kilka scenariuszy napisanych dziewięć lat temu pod Oko Yrrhedesa, gdy zaczynałem zabawę z grami fabularnymi. Ostatnio jednak miałem okazję - prawdopodobnie nie ostatnią - nadrobienia...

Bezsłoneczna Cytadela

04-01-2003 12:33 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 6
Bezsłoneczna Cytadela jest pierwszym z ośmiu modułów, wydanych w oryginale przez Wizards of the Coast, które mają za zadanie przeprowadzić nasze postacie przez chwalebną ścieżkę z pierwszego aż na dwudziesty poziom. Przygodę tą można zaliczyć do dungeon crawli, czyli polegających głównie na biegan...

Bóstwa i Półbogowie

Czyli boski "wypas"

14-01-2004 22:58 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 47
Lubię ładne książki. Takie całe w kolorze, w twardej oprawie z jakąś klimatyczną okładką i wszelkimi ozdobnikami. Muszą być szyte i zawierać masę barwnych elementów. Taki jest ten dodatek - Bóstwa i Półbogowie, wydany w luksusowej lakierowanej okładce, z niesamowitymi ilustracjami, z których prawi...
Brancalonia: Starter

Brancalonia: Starter

Pierwszy kęs spagetti fantasy

26-05-2021 09:12 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 3
Jednym z niewątpliwych atutów piątej edycji D&D jest powrót do Licencji Otwartej Gry, pozwalającej niezależnym autorom i wydawnictwom publikować materiały kompatybilne z najnowszą odsłoną pramatki erpegów. Zaowocowało to nie tylko prawdziwym wysypem rozmaitych suplementów wykorzystujących mecha...
Call of Cthulhu: Arkham

Call of Cthulhu: Arkham

Wieczne cienie lęgną się w tej ziemi

18-02-2024 00:13 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Oprócz stworzenia nowej mitologii z niepojętymi, obcymi bóstwami obojętnymi na los swych ludzkich wyznawców, wykreowania całego katalogu nowych monstrów, dalekich od ogranych wampirów czy widm, Lovecraft zbudował także całą fikcyjną krainę, w której osadził większość swoich utworów. Choć bowiem w j...
Cienie nad Bögenhafen

Cienie nad Bögenhafen

07-12-2005 10:12 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 4
O poszczególnych częściach kampanii Wewnętrzny Wróg krążą przeróżne opinie. Niektóre scenariusze wychwalane są pod niebiosa, inne zaś budzą jedynie narzekania i utyskiwania. Cienie nad Bögenhafen to druga cześć kampanii - jedna z cieszących się wśród graczy największym uznaniem. Ale czy na pewno zas...
Cold City

Cold City

W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości (opcjonalnie Stalina)

12-07-2010 10:06 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 4
Ostatnie wystrzały na frontach Drugiej Wojny Światowej już dawno umilkły, ale potworna spuścizna Trzeciej Rzeszy wciąż zatruwa życie tak mieszkańców, jak i okupantów Berlina. W świecie Cold City poszukiwania Wunderwaffe – cudownej broni – doprowadziły zauszników Hitlera znacznie bliżej c...
Cold City (Khaki Play)

Cold City (Khaki Play)

Wideorecenzja gry Malcolma Craiga

09-09-2010 08:55 | Krzysztof 'Khaki' Baranowski | Komentarze: 3
Zapraszamy do obejrzenia wideorecenzji systemu opowiadającego o zmaganiach agentów wywiadów z nadnaturalnym złem w okupowanym Berlinie roku 1950. Więcej nagrań znajdziesz na stronie gryfabularne.tv.
Conan: Przybornik Mistrza Gry

Conan: Przybornik Mistrza Gry

Hyboryjska zasłona

27-08-2023 09:22 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 9
Jest już swego rodzaju standardem, że jednym z pierwszych, jeśli nie pierwszym w ogóle, suplementem ukazującym się do nowo wydawanych gier fabularnych głównego nurtu, jest Ekran MG, zazwyczaj wraz z towarzyszącą mu broszurą zawierającą czy to nowe zasady, czy porady dla prowadzącego. Nie inaczej je...
Conan: Przygody w erze niewyśnionej

Conan: Przygody w erze niewyśnionej

Co jest najlepsze w życiu?

04-12-2022 00:28 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 5
Swoją przygodę z erpegami zaczynałem przed laty od antycznego, pierwszoedycyjnego D&D, ale jeśli chodzi o literaturę fantasy, pierwszym autorem, z jakim dane mi było się zetknąć i do którego twórczości żywię olbrzymi sentyment, był Robert E. Howard. Pisarz niezwykle płodny i tworzący histo...
Coriolis - Trzeci Horyzont: Starter

Coriolis - Trzeci Horyzont: Starter

Mało Arabii w startowym kosmosie

13-08-2023 00:32 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 17
Kosmiczna fantastyka naukowa ostatnimi laty była dość mocno reprezentowana w erpegowym światku. Wystarczy wymienić takie pozycje jak Obcy, Star Trek i Klingoni, kilka tytułów z uniwersum Warhammera 40.000, na czele z Wrath & Glory czy mniejsze pozycje pokroju Warpstara, Mars 2050. Czy jest na ry...
Cyberpunk 2020

Cyberpunk 2020

Powrót do przyszłości

05-04-2013 00:27 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 44
Systemem, który w dominującym stopniu ukształtował tworzący się w połowie lat 90. ubiegłego wieku polski fandom RPG był bez wątpienia Warhammer, wydany przez MAG-a w roku 1994. Zaledwie rok później dołączył do niego opublikowany nakładem wydawnictwa Copernicus Corporation Cyberpunk 2020. Pierwszy do...
Cyberpunk: Chromebook

Cyberpunk: Chromebook

Księgi chromu

19-06-2014 11:30 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 8
Każdego roku rozmaite firmy publikują katalogi przedstawiające ich ofertę handlową. Producenci samochodów, firmy odzieżowe, erpegowi wydawcy – wszyscy oni i niezliczone inne przedsiębiorstwa starają się dotrzeć do swoich obecnych i potencjalnych klientów z informacjami o najnowszych produktach...
Cyberpunk: Chronić i Służyć

Cyberpunk: Chronić i Służyć

Myślisz, że masz szczęście, śmieciu?

18-07-2015 12:32 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Wśród cyberpunkowych Ról znajdziemy takie, które bez najmniejszego wysiłku da się włączyć do praktycznie dowolnej grupy. Kilka jednak przy próbach wykorzystania w grze tkwiącego w nich potencjału może stwarzać problemy nie tylko początkującym Mistrzom Gry. Do tej pierwszej grupy można zaliczyć Solo...
Cyberpunk: Dzika Strefa

Cyberpunk: Dzika Strefa

Gdzie bije serce Cyberpunka

09-04-2014 21:28 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 10
Ulica – to tam bije serce Cyberpunka. Z dala od korporacyjnych enklaw odgrodzonych od reszty świata murami i legionami uzbrojonych strażników, w oddaleniu od bezkresnych pustkowi przemierzanych przez Nomadów, którzy cenią wolność ponad wszystko. Ulica jest tętniącym krwioobiegiem pr...
Cyberpunk: Kosmiczna Otchłań

Cyberpunk: Kosmiczna Otchłań

W kosmosie wszyscy usłyszą Twój strzał

16-11-2014 23:29 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Ludzkość od wieków pragnęła sięgnąć gwiazd. Kosmiczne podróże to jeden z kanonicznych elementów SF, obecny także w rozmaitych podgatunkach fantastyki naukowej. Również w cyberpunku – wielkie sterowce przemierzające zasnute smogiem niebo w Łowcy Androidów zachęcały do zasiedlenia pozaziemskich...
Cyberpunk: Maximum Metal

Cyberpunk: Maximum Metal

Potrzebna nam większa broń!

21-12-2013 16:53 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Ewolucja jest nieuchronna, a jej nieubłagane prawa wykraczają daleko poza naturalny dobór biologicznych organizmów – zmianom wymuszonym przez zewnętrzne warunki ulegają organizacje, społeczności i całe państwa, nie pomija ona także wszelkich gałęzi nauki i techniki. Dawne teorie, rozwiązania i...
Cyberpunk: Mordercza Stal

Cyberpunk: Mordercza Stal

Prezentuj broń!

20-08-2014 20:42 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 1
Niewiele jest dziedzin, które w dystopijnych realiach Cyberpunka 2020 rozwijają się równie szybko, co rynek broni. Choć jego świat jest nominalnie zamrożony u progu trzeciej dekady XXI wieku, do rąk nienasyconych klientów, tak wojskowych, korporacyjnych, jak i indywidualnych, bezustannie trafia...
Cyberpunk: Neo Klany

Cyberpunk: Neo Klany

Wiatr we włosach, giwera w dłoni

15-01-2015 22:24 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 4
Role, cyberpunkowy odpowiednik profesji czy klas postaci z innych gier fabularnych, czerpią z łatwo rozpoznawalnych klisz i archetypów charakterystycznych dla gatunku, dając graczom i Mistrzom Gry wygodny punkt odniesienia przy tworzeniu bohaterów. Solo jest niczym Molly z Neuromancera, idealnym żoł...
Cyberpunk: Night City

Cyberpunk: Night City

Miasto, które nigdy nie śpi

11-10-2015 00:15 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
The city that never sleeps – choć Frank Sinatra słowa te śpiewał o Nowym Jorku, to równie dobrze można byłoby tak powiedzieć o dowolnej współczesnej metropolii. Wielkie miasta przez całą dobę tętnią życiem, a ludzie pracują w nich, bawią się i robią interesy niezależnie od pory dnia czy n...
Cyberpunk: Solo of Fortune

Cyberpunk: Solo of Fortune

Oota-goota, Solo?

25-04-2015 12:19 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Autorzy Cyberpunka, tworząc listę dostępnych postaciom Ról, czerpali z klasyki gatunku, dając łatwe do odczytania nawiązania do książek czy filmów i pojawiających się w nich bohaterów. Mimo że wszystkie mocno osadzone zostały w settingowych realiach, nie da się zaprzeczyć, że niektóre cieszyły się w...
Czarci Foliał

Czarci Foliał

Druga recenzja Czarciego Foliału

18-07-2008 23:59 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Czarci Foliał zalicza się do dodatków przez większość określanych jako "mroczne" - najzupełniej niezasłużenie i chyba jedynie ze względu na tytuł i utrzymaną w ciemnej tonacji okładkę. W istocie jest to kolejny z serii bestiariuszy do systemu Dungeons & Dragons, jedynie nieznacznie różniący się od j...
Czarci Foliał

Czarci Foliał

11-08-2007 09:42 | Adam 'iron_master' Janik | Komentarze: 14
Z Czarcim Foliałem wiązałem pewne obawy. Przed premierą tego dodatku co i rusz słyszałem na jego temat opinie głoszące, że jest on tylko kolejnym zbiorem potworów, które zostały stworzone wedle schematu: "weź żabę, wielbłąda i pandę, następnie połącz je, dodaj paskudny charakter i masz monstrum!", a...

D&D 3.5 edition: Core Rulebooks

Śmierć ma nową (wielką) kosę, ustandaryzowane zdolności i epicką odporność na obrażenia.

30-10-2003 13:26 | ruemere | Komentarze: 110
Lepsze jest wrogiem dobrego Całkiem niedawno Monte Cook przyznał, że już na etapie tworzenia edycji 3.0 systemu Dungeons & Dragons przygotowywano się do wydania wersji poprawionej w okolicach roku 2004. Jednakże pomiędzy rokiem 2000 i 2003 Wizards of the Coast zostało przejęte przez wielki koncern...
D&D Player's Handbook - Podręcznik Gracza (5E)

D&D Player's Handbook - Podręcznik Gracza (5E)

Postaci na miarę nowej edycji

10-09-2020 07:42 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Piąta edycja Dungeons & Dragons była zapowiadana jako uproszczona i nostalgiczna. Uproszczona, bo każdy miał się w niej łatwo odnaleźć i móc zacząć grać bez większego przygotowania, nostalgiczna, bo miała podsumowywać cały dotychczasowy rozwój systemu i przemawiać do fanów wszystkich wcześniejsz...
D&D: Ekran Mistrza Podziemi

D&D: Ekran Mistrza Podziemi

Tarcza ze smoczej łuski

27-01-2021 21:27 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Ekrany MG do rozmaitych gier fabularnych są jedną z tych kategorii suplementów, które zawsze obserwuję z dużym zainteresowaniem. Niezależnie od tego, czy prowadząc konkretne erpegi, wykorzystuję podobne akcesoria, to tabele umieszczone na ich wewnętrznej stronie mówią mi, jakie aspekty systemowej me...
D&D: Karty Czarów – Moce Bojowe i Rasy

D&D: Karty Czarów – Moce Bojowe i Rasy

Prawie jak zaklęcia

14-07-2021 21:08 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
W grze fabularnej Dungeons & Dragons nie tylko postacie potrafiące rzucać czary mogą cieszyć się niezwykłymi, iście nadprzyrodzonymi zdolnościami. Barbarzyńcy w szale zdobywają ogromną siłę i odporność na ciosy, mnisi gołymi dłońmi odbijają strzały, a członkowie wielu ras dysponują mocami j...
D&D: Karty Czarów – Wtajemniczenia

D&D: Karty Czarów – Wtajemniczenia

Magia ukryta w kartach

23-06-2021 09:16 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 6
W porównaniu z trzecią edycją D&D, linia wydawnicza piątej edycji systemu jest znacznie skromniejsza. Nie dostajemy mnóstwa nowych opcji mechanicznych ani rozbudowanych opisów settingów, wydawca koncentruje się raczej na kolejnych kampaniach. Równocześnie oprócz podręczników wydawane jest sporo...
D&D: Klątwa Strahda

D&D: Klątwa Strahda

Powrót do zamku Ravenloft

05-05-2021 09:08 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 8
Jedną z niewątpliwych zalet D&D od czasów drugiej edycji AD&D było bogactwo settingów – zamiast jednego oficjalnego świata do osadzania swoich przygód, Mistrzowie Podziemi dostawali całą kolekcję zróżnicowanych krain. Od klasycznego fantasy (Mystara, Greyhawk, Zapomniane Krainy) po bar...
D&D: Xanathara przewodnik po wszystkim

D&D: Xanathara przewodnik po wszystkim

Jest na czym zawiesić oko

13-03-2022 07:12 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 8
W porównaniu z trzecią edycją systemu, linia wydawnicza najnowszej odsłony Podziemi i Smoków prezentuje się dość skromnie. Jeszcze mniej okazale wygląda polska wersja systemu – w związku z zawirowaniami licencyjnymi po stronie Wizards of the Coast przez pewien czas nie było pewne, czy w o...