Wyświetlono rezultaty 1-40 z 204.
Po końcu Starego Świata
Fantastyka to pojęcie niezwykle szerokie, w którym mieszczą się i filmy, i literatura, komiksy, i rozmaite rodzaje gier. Niektóre z jej form kompletnie mnie nie interesują, a informacje ich dotyczące docierają do mnie z dużym opóźnieniem albo wcale.
Jedną z takich kategorii są gry bitewne – j...
To tylko gra, perfidna gra
Przeniesienie erpegowych graczy do fantastycznego świata, w którym rozgrywają swoje sesje, z pewnością nie jest pomysłem nowym – widzieliśmy to już w książkach (jak Twierdza na moczarach Andre Norton), filmach (Astropia), nie wspominając już o klasycznym serialu animowanym Dungeons & Drago...
Wizja CZERWONEJ przyszłości
Cyberpunk. Kto z fanów fantastyki naukowej nie słyszał o netrunnerach, brutalnych solo broniących swoich CEO z korporacji i cyberwszczepach? CD Projekt, wydawca gier takich jak Wiedźmin, niewątpliwie przyczynił się do zwiększenia popularności tej wizji świata. Zajrzyjmy do najnowszego podręcznika, z...
To ja w niego celuję anteną!
Walka elektroniczna to temat niezwykle ciekawy, aczkolwiek traktowany po macoszemu w grach fabularnych. Czy można zbudować ciekawe motywy fabularne w tej tematyce? Niewątpliwie tak!
Zacznijmy od najważniejszego – walka elektroniczna NIE jest tym samym co wojna cybernetyczna (gdzie hakerzy dzi...
Robaczywe inspiracje
Stwory z szóstego już bestiariusza przestały robić na Twoich graczach jakiekolwiek wrażenie, a wydawca nie zapowiada kolejnych dodatków. Czujesz, że potrzebna Ci inspiracja. Co robić?
Skąd brać inspiracje? Można wyjść na dwór. Przyjrzeć się istotom, które nas otaczają, na przykład takim:
Oczywiś...
Puszcza w świetle księżyca
To nie będzie zwykła wycieczka. Wzbierający w głębi piersi Szał, tajemnice zbyt straszne, by o nich pamiętać, i Puszcza pamiętająca walkę starszą niż ludzkość łączą się w niezwykłą wyprawę w poszukiwaniu własnej tożsamości.
Studio Different Tales założone przez Artura Ganszyńca (Wiedźmin, Wols...
Groźny artefakt ze Starego Świata
Celem tego krótkiego artykułu jest przedstawienie pomysłu na magiczny przedmiot, który Mistrzowie Gry mogliby wykorzystać, podczas swoich przygód w Starym Świecie. Artefakt powstał z myślą o grze Warhammer Fantasy Roleplay, lecz pomysł można bez problemu zaadoptować do innych settingów.
Monet...
Wirtualny konwent Zgróz
Konwenty zwykły się kojarzyć z wyjazdami. Zastanawianiem się, jak i kiedy dojechać do dużego miasta, a potem z peronu czy przystanku na miejsce, w którym wydarzenie jest organizowane. Tłumami ludzi na prelekcjach. Spaniem w akademikach bądź szkołach. Wszystkie te rzeczy nie są koniecznie przyjemne,...
Tu być trzeźwym nie wypada
Na mapie erpegowych konwentów znajdziemy takie, które wychodząc od skromnych początków wyrosły na prawdziwych tytanów, śmiało rywalizując z imprezami kierowanymi do fanów znacznie popularniejszych rozrywek. Nie brakuje takich, które po obiecującym starcie zginęły w pomroce dziejów, nie doc...
Ostatni samuraje szoguna
Świat Wolsunga jest pełen różnego rodzaj stronnictw i Ozumu nie jest wyjątkiem od tej reguły. Kraj kwitnącej wiśni uległ olbrzymim zmianom technologicznych, politycznym, społecznych i kulturowym. Niektórzy nie są z tego zadowoleni, i na wyrażeniu dezaprobaty nie planują pozostać. Zapraszam wszystkic...
Przetasujmy działanie kart!
Karty służą w Wolsungu przede wszystkim do wprowadzania nowych motywów pasujących do archetypu postaci. Sprawia to, że u wielu graczy pojawia się proste i logiczne skojarzenie – masz karty, masz władzę nad historią. To skądinąd trafne wrażenie można wykorzystać, by pozwolić graczom na wpływani...
Nemezis
Tegoroczny Puchar Mistrza Mistrzów odbywał się na Coperniconie organizowanym w przeuroczym Toruniu w dniach 22–24 września. Sędziować przyszło mi po raz czwarty, więc z podniesioną gardą ruszyłam na maraton sesyjny i bezsenne noce, ale za to w doborowym towarzystwie sędziów repr...
Transhumanistyczne bronie i nie tyko
Ekwipunek przetrwania
Poniższy ekwipunek może być ważny dla przetrwania żołnierzy, złoczyńców, gatecrasherów, służb porządkowych i innych osób, które regularnie trafiają do niebezpiecznych lub nieznanych regionów.
System Pozycyjny Okruchów: to przenośne urządzenie zostawia za sobą tak zwane "...
Trening Czyni Mistrza
Tegoroczny Puchar Mistrza Mistrzów odbył się we Wrocławiu na Polconie połączonym z Eurokonferencją naukową "Światy Fantastyki". Wrocław piękne miasto, teren konwentu olbrzymi, a sam turniej PMM rozgrywał się w akademikach Politechniki Wrocławskiej. Działo się!
W pierwszych słowach relacji...
Komentarze do prac nadesłanych na konkurs
Za sprawą konkursu Zasłyszane w Westeros, jury dane było poznać osiem szkiców trzymających przyzwoity lub nawet bardzo dobry poziom. Cóż można powiedzieć o każdej z nadesłanych prac?
Jedne szkice okazały się mniej rozbudowane, inne posiadające potencjał na dłuższą przygodę. Poni...
Komentarze do prac konkursowych
Teraz kiedy poznaliśmy już wyniki konkursu Zasłyszane w Westeros czas przedstawić krótkie komentarze jurorskie odnośnie poszczególnych prac zgłoszonych do rywalizacji.
Na konkurs wpłynęło w sumie osiem tekstów, z których siedem spełniło wymogi formalne. Większość szkiców prezentowała dość wyso...
Karciana mechanika
Tłumaczenie tekstu Eda Grabowskiego dostępnego tutaj.
Zazwyczaj traktujemy Magica jako grę strategiczno-taktyczną, czasami jednak jest zabawnie potraktować ją nieco swobodniej.
Czy możemy wykonać następne krok i zrobić z M:TG grę RPG?
Świat
Pierwsza rzeczą, której potrzebuje gra RPG jest świat...
Nanotechnologia, zwierzęta, oprogramowanie
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada
Standardowa technologia użytkowa
Poniższe urządzenia są powszechnie używane i mogą być dostępne w prawie każdym habitacie. Niemal wszyscy w Eclipse Phase posiadają je lub znają...
Z kamerą wśród Mistrzów
Tegoroczny Puchar Mistrza Mistrzów odbywał się w Lublinie podczas konwentu Falkon, w dniach 6-8 listopada. Organizujący go Wojtek Rzadek tym razem stanął na czele solidnej dwudziestoosobowej grupy sędziowskiej – rekordowej liczby oceniających w historii PMM. W tym roku miały miejsce...
Pancerze i narkotyki
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada
Pancerz
Współczesne systemy pancerzy są bardziej zaawansowane niż polietylenowe termoplastiki i tkaniny aramidowe wczesnego wieku XXI. Pancerz w Eclipse Phase ma swoje źródło w...
Cechy
Jeśli nie zaznaczono inaczej, poniższe cechy są cechami ego.
Cechy pozytywne
Pozytywne cechy dają postaci bonusy w pewnych sytuacjach.
Przystosowanie
Koszt: 10 (Poziom 1) lub 20 (Poziom 2) PP
Załadowywanie jest bardzo łatwe dla postaci. Dostosowuje się ona do nowego morfa znacz...
W poszukiwaniu wieści z Faerunu
Piąta edycja Dungeons & Dragons wprowadziła do najstarszej gry fabularnej na świecie wiele zmian. Odmieniono mechanikę, stawiając na syntezę najlepiej ocenianych elementów trzech poprzednich wersji systemu, ogłoszono i wprowadzono w życie większą otwartość w stosunku do fanów, którzy z biernych...
Odpinamy elfy od ludzkich kolegiów magii
08-05-2015 07:39 |
narsilion | Komentarze: 19
Z drugoedycyjnymi elfimi czarodziejami jest w Warhammerze problem. Opisy świata stoją w rażącej sprzeczności z mechaniką. Wyraźnie jest powiedziane, że elfy nie uznają ludzkich szkół magii. Kiedy czytamy opis takich na przykład Panien Graala (elfich czarodziejek) wyraźnie jest napisane, że używ...
Transhumanistyczne wyposażenie
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada
Ekwipunek
Poziom technologiczny w Eclipse Phase pozwala na posiadanie różnorodnych urządzeń użytku osobistego, służących przetrwaniu i innym funkcjom.
Zasady ekwipunku
Poniższe...
Złap je wszystkie!
Pokéthulhu I: Zasady Gry
Pokéthulhu II: Pokémonicon
Pokéthulhu III: Nieoficjalne Poki!
Pokéthulhu IV - Przygoda Wprowadzająca "Ponad Zimnymi Górami"
Pokéthulhu V: Zaczątki Kampanii
Pokéthulhu VI: Karty Chaosu i Posłowie
Karty Chaosu
Muzyka do obiadu.
Wyzwalacz: Serenada Randy'ego do Sonii nad Lake Gali.
Efekt: Dowolny pobliski thulhu staje się wyjątkowo głodny i natychmiastowo pożera innego thulhu, permanentnie usuwając go z gry. Kończy to, poprzez dyskwalifikację, każdą konkurencję sportową w której zjedzon...
To dopiero początek...
Choć gra Pokéthulhu może być użyta do prostych walk Pokéthulhu lub osobnych przygód, większą radość z gry mogą przynieść rozwinięte kampanie. Posiadaczy zainteresowanych prowadzeniem rozszerzonych kampanii zachęca się do rzucenia okiem na Nightmares of Mine autorstwa Kennetha Kite'e (Iron Crown...
Pan Charloin to okultysta, który swą moc zawdzięcza wielce nieprzyjemnemu źródłu – okrucieństwu Wielkiej Rewolucji Francuskiej i krwi, która obficie spływała podczas niej z szafotów. Postać ta pomyślana jest jako Bohater Gracza dla dowolnej sesji w realiach historycznych z posmakiem niesamowit...
Celem tego artykułu nie jest wprowadzenie do gry Wysokiej Magii i propagowanie użycia więcej niż jednego wiatru magii jednocześnie. Bez wątpienia byłaby to dla drużyny broń o zbyt dużej sile rażenia, co zresztą podkreślają podręczniki. Gra, w której jeden z bohaterów władałby taką potęgą, nie s...
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada
Umiejętności
W świecie, gdzie wygląd może zostać łatwo zmieniony razem z ciałem, to, kim jesteś i co wiesz, jest znacznie ważniejsze od Twoich wrodzonych zdolności. Umiejętn...
Groza z pola kukurydzy
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...
Groza obcości
Mitologia Cthulhu pełna jest obcych istot, których sama obecność zdolna jest zniszczyć ludzki umysł. Niektóre to potężni bogowie zakrzywiający rzeczywistość, ale zdarzają się też byty niewiele potężniejsze od ludzi – choć wciąż śmiertelnie niebezpieczne przez sam fakt ich nieprzystawalności do...
Pokéthulhu z Wiki RPG NET
Wszystkie poniższe poki są dostępne na licencji Creative Commons i pochodzą z wiki RPGnet.
Abranubis
Moc: 6, Szybkość: 6, Punkty życia: 6
Aspekty: Rozkładający się, NieEuklidesowy
Słabość: Rybny
Atak: 2 kości (Okrąg Równoboczny, NieEuklidesowy)
Unik: 2 kości (Dezorientacja, NieEuklidesowy)
Pu...
Starcie Królów
Tegoroczny Puchar Mistrza Mistrzów odbywał się na Polconie organizowanym w Bielsku-Białej w dniach 4-7 września. Sędziować przyszło mi po raz pierwszy, ale co roku z zapartym tchem śledzę losy finalistów i zawsze oprócz – oczywiście – uczestników podziwiałam sędziów za pracę, s...
Nowy Świat jest wielkim wyzwaniem dla ludzkości. Kryje nieprzebrane bogactwa i tajemnice, rozpala wyobraźnię, tak pośród prostych marynarzy, jak i królów. Jednak zamorskie wyprawy są ekstremalnie trudnym przedsięwzięciem.
Podbój nowego lądu i euforia, towarzysząca odkryciu nieznanego wyblakły w obli...
ABC zbiórek społecznościowych
Crowdfunding wydaje się być zbawieniem fanów gier fabularnych. Dzięki zbiórce społecznościowej każdy ma szansę opublikować swój system, almanach czy scenariusz. Na naszym rynku sukcesem zakończyło się już kilka zbiórek – poczynając od Apocalypse World, przez Diadem, Bestie i Barbarzyńców, na D...
Rozmowa z ilustratorem podręczników RPG
Zastanawialiście się kto stoi za tymi wszystkimi ilustracjami z Waszych ulubionych podręczników RPG? Kto tworzy arcydzieła z okładek czy ekranów MG? Jednym z wielu jest nasz rodak Mariusz Gandzel, twórca ilustracji do takich gier fabularnych jak Zew Cthulhu, Edge of the Empire, Shadowrun, Wolsung, N...
Dwa tematy na jeden baniak
W tym odcinku poruszane są dwa tematy. Pierwszy to kwestia korzystania (lub nie) z ekranu Mistrza Gry. Drugim wątkiem jest dawka pomysłów na takie prowadzenie przygody, by działania postaci zostawiały trwały ślad w świecie gry.
Z lekką nutką konfuzji
W #14 odsłonie vloga przedstawiono pomysły na obudzenie graczy poprzez wprowadzenie zamieszania i zakłopotania. Zapoznajcie się z kilkoma trikami dla Mistrzów Gry, które mogą bardzo skutecznie uatrakcyjnić nudną sesję RPG.
Crossover WFRP i ZC - część trzecia
Nikt przy zdrowych zmysłach nie ważyłby się sięgnąć do zakazanych ksiąg, spojrzeć na karty bluźnierczych tomów opisujących rzeczy równie niezwykłe, co przerażające. Tylko istota szalona byłaby w stanie zaryzykować resztki swojego jestestwa, by poznać sekrety kryjące się w mroku p...
31836316833177131735316253161631292314823117528722285222950629138290652885228856286162839228351281432785227812278662772127720277192748927475259432719727471274132733427068261522732027157271142697626965