Na facebookowym profilu wydawnictwa Alis Games zamieszczono wpis przedstawiający jednego z potencjalnych antagonistów spaczonych przez opętanie przez ducha służącego Żmijowi. Materiał przeznaczony jest do wykorzystania w systemie Wilkołak: Apokalipsa, ale może zainspirować także osoby prowadzące inne gry z serii Świata Mroku.
Żmij – jeden z elementów kosmicznej Triady – uległ spaczeniu, przez co entropia triumfuje. Kiedy służące mu zmory opętują ludzi przez dłuższy czas, dochodzi do powstania czegoś, co wilkołaki nazywają fomorami.
Przykład takiej osoby, która uległa działaniu plugawych sił, stanowi szalony nożownik. To samospełniająca się przepowiednia grozy. Jest żywicielem zmory tak długo, że nie pamięta już nawet swojego życia bez bytu szepczącego mu do ucha, że od początku miał rację. Tak bardzo pogrążył się w swoim okrucieństwie, że ludzie czują niepokój, kiedy przechodzi obok nich.
Dłoń ma zawsze nadnaturalnie wręcz zaciśniętą na ulubionym nożu, przez co wygląda ona niczym szpon; zamaszysty krok podkreśla nieustępliwość. Sporadyczne przebłyski przytomności umysłu ujawniają to, co pozostało z jego poczucia własnego „ja”, ale wyobcowanie sprawia, że szalony nożownik szybko ucieka od kontaktu z ludzką stroną swojej osobowości – i od okrucieństw, do jakich zmusza go zmora.