» Słowianie: Mitologiczna Gra Fabularna

Słowianie: Mitologiczna Gra Fabularna

Dodał: AdamWaskiewicz

Słowianie: Mitologiczna Gra Fabularna
7.50
8.83
Ocena użytkowników
Średnia z 3 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 2

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
Tytuł: Słowianie: Mitologiczna Gra Fabularna
Linia wydawnicza: Słowianie
Autor: Wojciech Wons
Okładka: twarda
Ilustracje: Przemysław Ławniczak, Damian Frankowski, Karolina Rutkowska, Ryszard Galicki
Wydawca polski: Hengal
Data wydania polskiego: 2018
Miejsce wydania polskiego: Czersk
Liczba stron: 320
Oprawa: twarda
Format: B5
ISBN-13: 978-83-951967-1-3
Cena: 95zł

Słowianie przenoszą Graczy do fikcyjnego uniwersum, utrzymanego we wczesnośredniowiecznej stylistyce. Opisany świat jest bardzo podobny do realnego z IX–XI w., gdzie jedyną rozumną i cywilizowaną nacją są ludzie. Jednak nie ma tutaj rozległej władzy centralnej, podstawę systemu społecznego stanowią "państwa-wioski” z odrębnymi prawami, wierzeniami i tradycjami. Akcja gry toczy się na kontynencie Slavia, który jest częścią większego świata, tajemniczego i nieznanego, pełnego przeróżnych zagrożeń. W poszczególnych regionach te niebezpieczeństwa mogą być odmienne: zjawiska pogodowe, anomalie magiczne, rozmaite rodzaje bestii, demonów czy wrogowie spoza granic kontynentu np. Germanów, Dzikie Ludy, tajemniczy Ludzie Lasu.

Słowianie wyznają swoich bogów, m.in. Rugewita, Mokosz czy Chorsa, składają im ofiary i wznoszą do nich modły. Dzięki temu otrzymują różnorodne łaski i błogosławieństwa. Niestety, wspólne korzenie i wiara nie są w stanie powstrzymać ciągle wybuchających konfliktów o ziemie czy władzę. Walki jednak nie toczą się tylko na bitewnych polach, ale także "poza sceną”, gdzie spiskuje się przeciwko swoim wrogom. Tutaj także miłość, zdrada, pożądanie i przyrzeczenia nierzadko idą obok siebie, doprowadzając niektórych do zatracenia.

W codziennym życiu, podczas bitwy, w czasie rozmowy czy w trakcie podróży, przesądy pojawiają się praktycznie wszędzie. Co najważniejsze – mają one swoją realną moc i naprawdę wpływają na ludzkie losy.

Tradycja i przywiązanie do swoich przodków oraz rodzin również ma wielkie znaczenie dla wszystkich Słowian. W poszczególnych regionach przyzwyczajenia, święta i obrzędy mogą być różne, ale wspólnie tworzą słowiańską kulturę.

Gra opisuje pewną bazę świata, na którą można nakładać "filtry” tzw. ery, a w połączeniu z regionami daje całą gamę ciekawych konwencji i stylów rozgrywki. Dzięki temu zawsze możesz mieć taką grę, jak chcesz – spokojne sesje nastawione na narrację, taktyczne walki, niebezpieczne podziemia, klimaty horroru, z elementami walki o przetrwanie czy intrygi.

Mechanika

Do gry wprowadziliśmy coś, co nazywamy "stopniowaną mechaniką”. To proponowane zestawy reguł, które można dostosować to preferencji drużyny i potrzeb:

  • Prosty zestaw mechaniki (1 poziom) – można używać na sesjach Hulanki lub w sytuacjach, gdy Mistrz Gry prowadzi większą liczbę osób. Dzięki temu gra jest płynna, nastawiona na narrację. Idealne rozwiązanie na konwentowe granie. Tylko podstawowe testy, łatwa walka, potwory nie korzystają ze specjalnych zdolności.
  • Normalny zestaw (2 poziom) – czyli docelowy pakiet zasad. Można na nim grać większość rozgrywek, ciesząc się narracją i wykorzystywaniem reguł. Ten poziom sprawdzi się podczas regularnego grania, w czasie kampanii i jednostrzałów ze stałą ekipą.
  • Zasady rozszerzone (3 poziom) – dla wszystkich, którzy kochają turlające się kostki i taktyczne rozwiązania w walce. Dobra opcja, kiedy walka wychodzi na pierwszy plan, albo zbliża się finałowa batalia decydująca o losie całej kampanii!

Mistrz Gry powinien ustalić z Graczami stopień mechaniki przed rozpoczęciem sesji. My zalecamy rozpoczęcie przygody od pierwszego zestawu, ale nic nie stoi na przeszkodzie byście grali od początku na wszystkich regułach.

W podręczniku znajdziesz m.in.:

  • Obszerne wprowadzenie dla osób zaczynających grać w gry fabularne;
  • 12 różnych profesji, o unikalnej mechanice i stylach rozgrywki;
  • 12 słowiańskich bogów, do których będziesz wznosił modły i zyskiwał ich przychylność;
  • Opis nowatorskiego pomysłu w świecie RPG: przekleństwa postaci;
  • Dwie księgi o gusłach – potężnej magii żerców, powierników słowiańskich bogów i mrocznych rytuałach wołchwów, pośredniczących ze światem zmarłych;
  • Bogatą księgę handlu i rynsztunku;
  • Listę talentów zwykłych i profesjonalnych, dynamizujących walkę i przebieg gry;
  • 7 zróżnicowanych regionów, stanowiących tło konkretnych stylów sesji;
  • Mechanikę przesądów, mogących wprowadzić specyficzny klimat rozgrywki;
  • 30 słowiańskich potworów, wywodzących się z ludowych podań i legend;
  • Zasady karczemnych zabaw i bójek, w których Twoja postać może wziąć udział;–
  • Bogaty rozdział z dodatkami od wspierających projekt gry Słowianie;
  • Unikalne rozszerzenie, wprowadzające nową mechanikę i konwencję "Wyspy Skazańców”;
  • Generator informacji o bohaterze ułatwiający rozpoczęcie sesji;
  • Obszerny rozdział dla Mistrza Gry.

Źródło: Strona wydawcy

Tagi: Wydawnictwo Hengal | Słowianie: Mitologiczna Gra Fabularna | Słowianie


Czytaj również

Słowianie: Mitologiczna Gra Fabularna
Stara Baśń RPG
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.