» Wieści » Savage Worlds Adventurers Edition dostępne w sprzedaży

Savage Worlds Adventurers Edition dostępne w sprzedaży

|

Savage Worlds Adventurers Edition dostępne w sprzedaży

W serwisie DriveThruRPG ruszyła sprzedaż Savage Worlds Adventurers Edition, najnowszej odsłony popularnego systemu wydawnictwa Pinnacle Entertainment, która w zeszłym miesiącu została sfinansowana podczas zbiórki na Kickstarterze.

W chwili obecnej podręcznik dostępny jest w wersji przedpremierowej (oznaczonej jako 2.0), która sukcesywnie będzie uzupełniania i poprawiana aż do ostatecznej daty premiery zaplanowanej na lato przyszłego roku.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: DriveThruRPG
Tagi: DriveThruRPG | Kickstarter | Pinnacle Entertainment | Savage Worlds | Savage Worlds Adventurers Edition


Czytaj również

Komentarze


AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+1

No to czekamy na polską edycję.

22-12-2018 18:26
PiotrKorys
   
Ocena:
+2

Cały czas nie ma finalnej wersji, z której możemy tłumaczyć. Czekamy :) 

24-12-2018 16:46
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0

Najwyżej poczekamy trochę dłużej. :D

25-12-2018 01:35
PiotrKorys
   
Ocena:
+1

Mój plan jest taki, żeby podstawowe tłumaczenie było po wakacjach w druku ze wszystkimi dodatkami. Minisettingi to inna sprawa, nie będę czekać na nie na tłumaczenie. 

 

04-01-2019 19:21
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0

Planujesz jakąś zbiórkę społecznościową?

04-01-2019 20:14
Kamulec
   
Ocena:
+1

Jest jakiś główny wyróżnik tej nowej edycji?

05-01-2019 22:26
Enc
   
Ocena:
0

Wyróżnik uniwersalnej mechaniki? Nic się nie zmieniłeś, Kamulec. :)

06-01-2019 13:41
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0

Sądzę, że w pytaniu Kamulca chodzi o to, czym różni się ta edycja od poprzednich.

06-01-2019 22:41
PiotrKorys
   
Ocena:
+3

Jest mnóstwo drobnych, ale ważnych zmian we wszystkim: Przewagach, Zawadach, Obciążeniu, sprzęcie, mocach, Zasadach Światów i tak dalej!
Wszystkie zmiany – opisane wyżej i niezliczone drobne poprawki – powodują, że gra jest szybsza i bardziej grywalna.

Są poważne zmiany w niektórych zasadach: 

 Chcesz pomóc przyjaciołom? Nowe zasady Wsparcia, które zastąpiły dawne testy wspomagane, pozwalają szybko i twórczo wykorzystać dowolną umiejętność, by poprawić szanse na sukces kolegi
 Żegnaj, Charyzmo! Dotychczasowe działanie Charyzmy jest teraz bezpośrednim efektem Przewag i Zawad, dzięki czemu postaci są bardziej zróżnicowane, a stosowanie premii – jaśniejsze.
 Powtarzaj akcje! Poprzednie wersje zasad nie pozwalały wykonać tej samej akcji kilkukrotnie. Teraz możesz ją powtórzyć do trzech razy na rundę, stosując ujednolicone zasady „Wielu Akcji”. Chcesz rzucić dwa, a nawet trzy czary w turze? Nie krępuj się! Chcesz wygarnąć z blastera do trzech różnych kosmicznych zombie? Żaden problem!
 Nowe zasady Ognia Zaporowego ułatwiają, przyspieszają i zwiększają skuteczność przygwożdżenia przeciwników do ziemi.
 Zupełnie nowe zasady Pościgu pozwalają wreszcie rozegrać każdy jego rodzaj, od gonitwy pieszo zatłoczonymi ulicami miasta do gwiezdnej bitwy z udziałem ogromnych okrętów.
 Nowe zasady mocy dają więcej kontroli nad rzucaniem czarów i montowaniem niesamowitych urządzeń. Sam zdecyduj, na ile osób zadziała czar i czy sojusznicy, który znaleźli się w zasięgu ognistej eksplozji ucierpią od niej, czy nie.
Fuksy mogą więcej, gdyż nie tylko pozwalają przerzucić nieudany rzut czy negować Szok albo Rany, ale także pozwalają dobrać nową Kartę Akcji, odzyskać Punkty Mocy, przerzucić obrażenia, a najważniejsze – wpłynąć na sesję, gdyż na przykład użycie Fuksa pozwoli na uzyskanie pomocy od Mistrza Gry, uzyskać  przydatny przedmiot, a nawet wpłynąć na NPCa. 

 

Tomasz Z. Majkowski To ja ze swojej strony też dodam, że wprawdzie ogólne zasady są zachowane, ale nie ma ani jednego aspektu gry, który nie zostałby poprawiony.

04-02-2019 19:06
Radnon
   
Ocena:
0

@PiotrKorys

A jak wygląda kwestia wstecznej kompatybilności? Dużo trzeba przerabiać czy starsze podręczniki/przygody można używać z marszu?

04-02-2019 20:03
Kamulec
   
Ocena:
0

Dzięki za opis zmian :)

04-02-2019 22:32

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.