» Recenzje

Recenzje

Działy:
» Polskie
» Zagraniczne
» Indie
» Tłumaczenia
» Wszystkie
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 1197.
Warhammer Fantasy Roleplay ed. II, wydanie polskie

Warhammer Fantasy Roleplay ed. II, wydanie polskie

Ponury świat niebezpiecznych przygód

21-06-2005 07:25 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 218
"Istnieją światy, w których odważni bohaterowie stają w obronie tego, co dobre i sprawiedliwe. Chronią uczciwych ludzi, którzy chcą żyć godnie i w zgodzie z innymi. Dbają o ich dostatek i spokój. To nie jest jeden z takich światów. Stary Świat jest miejscem, gdzie krew, ból i nadludzkie poświęcenie...
Savage Worlds – edycja polska, druga recenzja

Savage Worlds – edycja polska, druga recenzja

Mechanika uniwersalna szybka i przyjazna, ale czy przełomowa?

05-07-2010 23:52 | Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki | Komentarze: 143
Savage Worlds, […] Przygotuj się na rozgrywkę inną niż wszystkie poprzednie! […] to najszybsza mechanika na rynku […]. Z polską edycją Savage Worlds Explorer’s Edition wiązałem spore nadzieje. Liczyłem na mechanikę, która usprawni moje sesje, przy okazji czyniąc rozgrywkę...

Podręcznik Gracza

Zakup numer jeden dla gracza i MP.

28-04-2003 13:32 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 136
Jakiś czas temu do sprzedaży trafił polski Podręcznik Gracza do 3 edycji D&D. Wydawnictwo ISA jego premierę początkowo zapowiadało na lipiec, lecz kilkakrotnie zmieniało jej datę. Powodem było głównie poprawianie tłumaczenia, które początkowo roiło się od błędów. Czy było warto czekać? Przyjrzyjmy s...
Księga Wyzwań

Księga Wyzwań

Niezbędnik każdego MP...

09-01-2004 20:59 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 129
Nie wiem jak to się dzieje, ale nowe wydanie D&D wciąż udowadnia, że jego twórcy naprawdę znają się na pisaniu RPG i zjedli zęby na prowadzeniu tych gier. Ten dodatek nie jest odkrywczy, nie jest rewolucyjny, jego poziom fabularny nie powala na kolana, ale jest niezbędny, jak Podręcznik MP, bo uczy...

Arkona

Przestarzała Baśń RPG

15-11-2003 01:40 | | Komentarze: 111
Na tegorocznej Szederiadzie miała miejsce premiera nowego, polskiego systemu fantasy pt. Arkona. Mam już ją w rękach. Krótko mówiąc, jest piękna. Twarda oprawa stylizowana na starą księgę, bez żadnych obrazków, a tylko z logiem gry, tworzy wrażenie solidnego i dobrego produktu. Ważnym atutem jest t...

D&D 3.5 edition: Core Rulebooks

Śmierć ma nową (wielką) kosę, ustandaryzowane zdolności i epicką odporność na obrażenia.

30-10-2003 13:26 | ruemere | Komentarze: 110
Lepsze jest wrogiem dobrego Całkiem niedawno Monte Cook przyznał, że już na etapie tworzenia edycji 3.0 systemu Dungeons & Dragons przygotowywano się do wydania wersji poprawionej w okolicach roku 2004. Jednakże pomiędzy rokiem 2000 i 2003 Wizards of the Coast zostało przejęte przez wielki koncern...

Magia I Miecz 05/2002

nr 101; 82 str. formatu B5; cena: 7,90 zł

04-06-2002 13:01 | bjorn | Komentarze: 105
   Tradycyjnie zaczniemy od początku, czyli od okładki. Tym razem, wyjątkowo, nie mam nic przeciwko dobranym kolorom - gorzej jest natomiast z samą ilustracją. Na stronie tytułowej najnowszego MiM-a widnieje niebiesko - granatowe coś z zakrwawioną mordą, narysowane grubą, toporną kres...
Fate Core

Fate Core

Weź swój los we własne ręce

28-11-2014 18:17 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 82
Jest grudzień 2012 roku. Rusza crowdfundingowa zbiórka na Fate Core, podręcznik podstawowy nowej edycji systemu stworzonego przez Freda Hicksa i Roba Donoghue. Półtora roku pracy niewielkiej grupy autorów i redaktorów pracujących dla Evil Hat Productions owocuje jednym z najbardziej dochodowych proj...

Zapomniane Krainy: Opis Świata

Niezapomniane przygody

05-02-2004 13:30 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 76
Gigant dotarł do Polski. Wyczekiwany, reklamowany i wspominany w niezliczonych informacjach w prasie i na sieci, został opublikowany przez wydawnictwo ISA w dokładnie w takiej samej edycji, w jakiej ukazał się na Zachodzie. Jak wszystkie trzecioedycyjne podręczniki do Dungeons & Dragons, jest po p...

Podręcznik Przygód Epickich

Czyli więcej, mocniej i bardziej morderczo

14-04-2005 21:03 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 75
Grając w Dungeons & Dragons wybiera się konwencję heroiczną. Trudno uzyskać inną z powodu takiej, a nie innej mechaniki. Mamy więc postać, która przejawia zazwyczaj kilka stereotypowych cech, rodem z wielotomowych cykli fantasy, i która wraz ze wzrostem jej znaczenia i charakterystyk staje się prawd...
ROBOTICA

ROBOTICA

21-08-2010 18:37 | Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki | Komentarze: 75
Przez wiele tygodni ROBOTICA była dla mnie wielką niewiadomą. Natykałem się pierwotnie na ogólnikowe plotki, dość tajemnicze zapowiedzi, przeczytałem sporo nieżyczliwych systemowi komentarzy. Dowiedziałem się, że to heartbreaker rodem z lat 90., niespełnione marzenie wreszcie puszczone drukiem, że n...

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

04-04-2002 08:44 | bjorn | Komentarze: 74
   Ostatnio w moje powykręcane od stukania w klawiaturę rączęta trafił podręcznik podstawowy do "Wiedźmina: Gry Wyobraźni" . Kiedy tylko znalazłem chwilkę wolnego czasu, gdzieś między godziną 3 a 4 w nocy, wziąłem się do lektury...    I tutaj mam pierwsza uwagę, drogi Czytelniku. Jeśli pierwszy raz...
Niezbędnik Gracza

Niezbędnik Gracza

Recenzja dodatku do Wfrp II ed.

05-08-2005 09:25 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 69
Gdy tylko otrzymałem do rąk paczkę z dodatkiem Niezbędnik Gracza, szybko rozerwałem papier, zdarłem folię z książeczki i śpieszę Wam opisać, co znalazłem w środku. Pod kolorową obwolutą, której wewnętrzne strony zapełniono klimatycznymi rysuneczkami warhammerowych postaci, znajdziemy gruby plik nie...
Eclipse Phase

Eclipse Phase

Kilka słów na temat tajemnic transhumanizmu

31-03-2010 22:11 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 68
Trudno mi jednoznacznie zdefiniować transhumanizm. W najszerszym ujęciu można go określić jako nurt intelektualny, którego podstawowym postulatem jest rozwój technologii i nauki, mający na celu pokonanie ludzkich ograniczeń - takich jak fizyczna ułomność, choroby, starzenie się i śmierć. Dla nas, fa...
Charakternik: Magią i Mieczem

Charakternik: Magią i Mieczem

17-08-2012 00:02 | Bortasz | Komentarze: 66
W tym roku na rynku niespodziewanie pojawił się nowy polski system RPG: Charakternik: Magią i Mieczem. Wiele osób było ciekawych, co zaproponuje gra osadzona w feudalnym świecie, który, już w zapowiedziach twórcy, budzić miał skojarzenia ze średniowieczem. Jak wyszło? Słowem wstępu: ten podręcznik...

Portal #15

09-10-2002 20:46 | | Komentarze: 62
Portal nr 15 cena: 12 zł, 116 str., format: A4 Na wstępie chciałbym przeprosić wszystkich Czytelników za koszmarny poślizg, z jakim ukazała się poniższa recenzja. Niestety, ostatnimi czasy zakres moich obowiązków wzrósł drastycznie kosztem wolnego czasu... Niemniej, postaram się, żeby następne r...

Krainy Wschodu

Czyli jedwab, stal i magia d20.

17-10-2004 18:37 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 60
Na polski rynek właśnie trafił najnowszy suplement do D&D, którego celem jest przybliżenie graczom szeroko rozumianego Orientu i umożliwienie im zagranie szlachetnymi samurajami, mądrymi mnichami lub tajemniczymi ninja. Ma być bramą nie tylko do baśniowej "Japonii", ale również do innych orientalnyc...

Księga Potworów II

Kolejne niebezpieczeństwa

07-11-2005 21:07 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 59
Po lekturze Księgi Potworów czułem się nie do końca usatysfakcjonowany, chociaż autorzy umieścili w niej większość znanych z literatury fantasy istot. Zabrakło mi w niej jednak kilku klasycznych monstrów, dlatego z niecierpliwością oczekiwałem na drugą część bestiariusza. Czy Księga Potworów II speł...
WFRP 3 edycja - recenzja (część 1)

WFRP 3 edycja - recenzja (część 1)

09-12-2009 20:25 | triki | Komentarze: 57
Burza wybuchła ponownie i to zanim trzecia edycja pojawiła się na półkach sklepów. Z przymrużeniem oka czytałem wypowiedzi internautów o tym, jak FFG zniszczyło WFRP, robiąc z RPG grę planszową. Początkowe fazy tworzenia systemu śledziłem bacznie, później życiowe perturbacje odwróciły moją uwagę od...
Kryształy czasu

Kryształy czasu

Nestor polskiego rpg

08-01-2010 16:39 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 56
Nim poszukiwacze przygód jęli przemierzać bezkresne połacie Torilu, nim Dawcy Imion opuścili bezpieczne schronienia w kaerach, by na nowo objąć w posiadanie Barsawię spustoszoną przez Pogrom, nim awanturnicy wyruszyli na gościńce Starego Świata, istniały one. Nim Moloch wypowiedział wojnę ludzkości,...
Zamek Falkenstein

Zamek Falkenstein

Recenzja wersji polskiej

23-11-2012 00:27 | Blanche | Komentarze: 55
Zamek Falkenstein to na polskim rynku gier fabularnych system-legenda. Zapowiadany wielokrotnie, ostatecznie się nie ukazał – premiera, która miała odbyć się podczas konwentu Dracool w Zabrzu w 2001 roku nigdy nie doszła do skutku. Lata mijały, a ci, którzy czekali na polskie tłumaczenie, dawn...
Księga Spaczenia

Księga Spaczenia

25-09-2007 22:55 | triki | Komentarze: 55
Ja, Gerard z łaski Sigmara, pokorny jego sługa, kapłan, kronikarz, na wstępie przekazuję pozdrowienie Esmerowi III - Wielkiemu Teogoniście, arcykapłanowi, braciom kapłanom i mnichom. Niechaj wam będzie wiadome, że z sigmaryckiego natchnienia piszę te słowa(...) (…)postanowiono, że księga ma p...
Savage Worlds - edycja polska

Savage Worlds - edycja polska

Wrota do Brawurowych Światów

25-04-2010 19:28 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 53
Brakujący element Płomień pochodni zadrżał niespokojnie, gdy z wrót otwartego po raz pierwszy od tysięcy lat grobowca wyleciały setki zbudzonych ze snu nietoperzy, nieprzyzwyczajonych do ludzkiej obecności. Badacz ostrożnie przekroczył próg starożytnego mauzoleum. Jego oczy otwarły się szeroko na w...
Deathwatch

Deathwatch

Prosto z frontów czterdziestego pierwszego tysiąclecia

11-10-2010 08:25 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 53
Gdyby spytać różne osoby o ich ulubiony element uniwersum Warhammera 40.000, z pewnością otrzymalibyśmy rozmaite odpowiedzi – ktoś mógłby wskazać Chaos, inny kosmiczne orki czy Inkwizycję, nieustępliwie zwalczającą herezje w najdalszych zakątkach galaktycznego Imperium. Jeśli jednak zapytać o...
Wolsung: Magia Wieku Pary

Wolsung: Magia Wieku Pary

Legendarny system raczej dla zaawansowanych?

04-12-2009 20:35 | | Komentarze: 52
Wolsung to system, o którym mówiło się, że zostanie wydany tuż przed końcem świata. Początkowo autorka, później zapowiedziana przez wydawnictwo ISA jako steampunkowy setting do mechaniki d20 Modern, od lat funkcjonował w polskiej społeczności graczy RPG jako na wpół zapomniana legenda, która wreszci...
Neuroshima

Neuroshima

Neuroshima: Połataj To Sam

24-08-2003 22:01 | Marcin 'Seji' Segit | Komentarze: 50
Najpierw miał być Necropunk. Nie było. Okazało się, że będzie Neuroshima. Miał być postapokaliptyczny świat, gruby podręcznik i masa fajnych pomysłów. Fakt, książka jest gruba, pomysły są. Tylko świata nie widać.   Podręcznik rzeczywiście jest obszerny: 480 stron plus twarde, kartonowe okładk...
Dungeons & Dragons 4th Edition

Dungeons & Dragons 4th Edition

Nowa odsłona D&D okiem zewnętrznym

01-01-2009 22:02 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 49
Być może część z was zastanawia się, jak to się stało, że redaktor działu Świata Mroku dostał do recenzji 4 edycję D&D. Wieloletni spór między zwolennikami tych systemów sugerowałby, że w niniejszym tekście powinna się znaleźć ogromna ilość jadu i krytyki. Czas chyba jednak zerwać ze stereotypami, g...
Dresden Files RPG

Dresden Files RPG

Świetne połączenie noir z urban fantasy

28-10-2010 22:12 | Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki | Komentarze: 49
Pierwszy kontakt z tzw. Dresdenverse miałem ponoć niezbyt odpowiedni – poprzez serial telewizyjny. Wyprodukowano go nieźle, konsumowało się bez problemów. Pomysł maga-detektywa frapował nawet mimo dozy sympatycznego i naiwnego kiczu (np. zamiast laski magowskiej telewizyjny Harry miał kij do h...
Podręcznik Psioniki

Podręcznik Psioniki

Moc umysłu

09-06-2003 20:37 | ercon | Komentarze: 49
Do Podręcznika Psioniki podchodziłem ze sporą dozą sceptycyzmu. Psionika jako taka wydawała mi się niezbyt trafionym pomysłem. Jednak jako, że podręcznik został wydany po polsku przez rodzimą firmę, grzechem byłoby mu się bliżej nie przyjrzeć. Podręcznik Psioniki został wydany jako jeden z pierwszy...

Księga Plugawego Mroku

Mrok w wersji heroic?

13-05-2005 23:11 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 48
Księga Plugawego Mroku była niewątpliwie jednym z najbardziej oczekiwanych podręczników do D&D w Polsce. Wielu graczy wręcz nie mogło doczekać się suplementu, który pokaże im tą prawdziwie "mroczną twarz" systemu, dopracowaną przy tym w najmniejszych szczegółach pod względem mechanicznym. I oto poja...

Warcraft the Roleplaying Game

Klasyczny RTS wkracza do RPG-owego świata!

15-10-2003 20:36 | Szymon 'neishin' Szweda | Komentarze: 48
Nazwa Warcraft znana jest chyba każdemu posiadaczowi komputera. To jedna z najlepszych strategii czasu rzeczywistego, która doczekała się już trzech odsłon i tysięcy fanów na całym świecie. Jednak dopiero teraz została wydana gra fabularna osadzona w świecie Azeroth. Sword & Sorcery – firma o...

Bóstwa i Półbogowie

Czyli boski "wypas"

14-01-2004 22:58 | Michał 'Grabarz' Sołtysiak | Komentarze: 47
Lubię ładne książki. Takie całe w kolorze, w twardej oprawie z jakąś klimatyczną okładką i wszelkimi ozdobnikami. Muszą być szyte i zawierać masę barwnych elementów. Taki jest ten dodatek - Bóstwa i Półbogowie, wydany w luksusowej lakierowanej okładce, z niesamowitymi ilustracjami, z których prawi...

Księga i Krew

Magia wtajemniczeń bez tajemnic

24-03-2004 13:47 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 46
Po Mieczu i Pięści (Przewodniku dla Wojowników i Mnichów) przyszedł czas na polskie wydanie splatbook’a dla innej części populacji D&D-kowych światów, jaką są Czarodzieje i Zaklinacze. Z racji zupełnej odmienności tych klas od profesji typowo "siłowych", Księga i Krew ma nieco inną konstrukcję...
Klanarchia

Klanarchia

Potwór Doktora Furiatha

18-09-2009 15:50 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 46
Muszę przyznać, że do Klanarchii podchodziłem ze sporym entuzjazmem, głównie za sprawą publikowanych na oficjalnej stronie tekstów. Pomogła też wyśmienita prezentacja Furiatha, od której w sumie na poważnie zaczęła się moda na takie uzupełnianie prelekcji na konwentach. Kiedy więc wreszcie dotarł do...
Cyberpunk 2020

Cyberpunk 2020

Powrót do przyszłości

05-04-2013 00:27 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 44
Systemem, który w dominującym stopniu ukształtował tworzący się w połowie lat 90. ubiegłego wieku polski fandom RPG był bez wątpienia Warhammer, wydany przez MAG-a w roku 1994. Zaledwie rok później dołączył do niego opublikowany nakładem wydawnictwa Copernicus Corporation Cyberpunk 2020. Pierwszy do...

Miecz i Pięść

Bij, zabij! Nieważne jak...

10-10-2003 19:18 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 44
Oficjalne podręczniki klasowe do trzeciej edycji Dungeons & Dragons już od samego pojawienia się wzbudzały pewne kontrowersje i niechęć. Pisma specjalistyczne zarzucały im "manczkinizm" i totalne pójście na komercję. Właśnie dlatego bałem się zakupić pierwszą pozycję z tej serii – Sword & Fis...
Player's Handbook 5E

Player's Handbook 5E

Trudna rozprawa z oczekiwaniami

24-12-2014 16:48 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 43
Po ponad dwóch i pół roku zapowiedzi piąta edycja najsłynniejszej gry fabularnej w historii trafiła wreszcie do sprzedaży. Dziesiątki artykułów, dyskusji i wywiadów rysowały obraz gry praktycznie idealnej, systemu, który połączy wszystkich fanów Lochów i Smoków. Prowadzone przez kilka miesięcy otwar...

Zbiór map Antonio Piraisa

Nie ma głupawej przygody bez śmiesznej mapy. 40 śmiesznych map i planów.

26-11-2003 10:38 | Gwintor | Komentarze: 43
Królestwo za mapy - krzyczeli od lat miłośnicy gier fabularnych, a ja wraz z nimi. Wydawnictwo Portal te wołania usłyszało - szybko i sprawnie wydało zgrabny produkt o chwytliwym tytule. Dostałem mapy. Teraz chcę moje królestwo z powrotem. Dodatek na pierwszy rzut oka wygląda doskonale: 40 map za...
Dyabelarium: Dary Ormuddah

Dyabelarium: Dary Ormuddah

Co się dzieje, gdy człowiek zgrzybieje

12-04-2020 12:51 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 39
Zew Cthulhu to prawdziwie klasyczna gra grozy i horroru. Oparta na wspaniałych opowiadaniach Lovecrafta, dotyczy utraty poczytalności poprzez kontakt z nieznanym i obcym. Jednocześnie trudno jednak uznać, że jest to realistyczny typ horroru – w prawdziwym świecie Cthulhu nie odbierałby ludziom...
Afterbomb: Hard to Kill

Afterbomb: Hard to Kill

Podręcznik nie do zabicia

02-04-2014 20:09 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 39
Skażone i napromieniowane pustkowia futurystycznej Ameryki, w której potomkowie jankesów toczą niekończącą się wojnę z komunistami i obcymi – połączenie lęków trawiących Stany Zjednoczone w połowie XX wieku ze sztafażem popkulturowej postapokalipsy okazały się dla polskich...