» Recenzje

Recenzje

Działy:
» Polskie
» Zagraniczne
» Indie
» Tłumaczenia
» Wszystkie
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 810.
InSpectres

InSpectres

InSpectres – walczą z Siłami ciemności za ciebie!

26-05-2011 00:01 | | Komentarze: 11
InSpectres jest mieszanką prostego pomysłu, prostej mechaniki, niebanalnego potencjału i niepotrzebnego rozdmuchiwania całości do rozmiarów absurdalnych. Jared Sorensen informuje we wstępie, że opublikowana pierwotnie w sieci gra zdobyła sporo pozytywnych opinii, fanów tworzących własne materiały i...

Krew i rdza

52 przygody spod znaku płaszcza i spluwy

02-08-2004 18:43 | | Komentarze: 7
Nie masz pomysłu na sesję, a ta zaczyna się za 5 minut? Wyciągasz Krew i rdzę i problem z głowy! W trakcie gry zabrakło ci weny twórczej? Wychodzisz niby "po herbatę" i w minutę doczytujesz scenariusz na następne kilka godzin! Takie przypuszczalnie były założenia autorów najnowszego dodatku do Neur...
7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

7th Sea. Przewodnik Gracza i Przewodnik Mistrza Gry

11-08-2004 23:17 | | Komentarze: 13
Wydane przez wydawnictwo Krakusów z polska zwane Wolf Fangiem, czyli wszystko, co potrzebne, by rozpocząć przygodę na Siódmym Morzu, świecie zwanym Thea, gdzie jest prawie jak u nas, ale jednak inaczej. Przedrozdział, gdzie autor recenzji trochę się tłumaczy. Witajcie, zacznę jak w moich artykułac...
Gwiezdny Pirat #16

Gwiezdny Pirat #16

Nowy, ale czy lepszy?

04-06-2006 21:00 | | Komentarze: 3
Gwiezdny pirat to jedyny wydawany w Polsce magazyn, którego głównym tematem jest RPG, dlatego sednem czasopisma mają być materiały znajdujące zastosowanie na sesjach. W tym numerze skoncentrowano się na trzech systemach: NS, Monastyr, WFRP. Do każdego z nich znajdziemy przygodę plus teksty rozbudowu...

Portal #14

114 strony Formatu A4; cena: 12 zł

10-09-2002 21:12 | | Komentarze: 17
Nie mylą Was oczy.. Nie zaczynamy od okładki, a od Tekścioru Numeru - systemu „Czarny Ślimak, Czerwony Muchomor” pióra Michała Sołtysiaka. Co tu dużo mówić - jest to absolutne clue programu; napisany lekko i zabawnie, opatrzony wspaniałymi ilustracjami, pomysłową kartą postaci i, co najw...
Graj fabułą

Graj fabułą

19-06-2009 23:42 | | Komentarze: 31
Przyznam, że byłem mocno nakręcony na Graj fabułą. Moim problemem jest masa pomysłów i luźnych scen, z których dość boleśnie idzie mi tworzenie całościowych przygód. Często utykam na etapie szkieletu przygody. Z jakichś powodów oczekiwałem, że w tej małej książeczce znajdę proste rozwiązanie. Nie do...

Portal #15

09-10-2002 20:46 | | Komentarze: 62
Portal nr 15 cena: 12 zł, 116 str., format: A4 Na wstępie chciałbym przeprosić wszystkich Czytelników za koszmarny poślizg, z jakim ukazała się poniższa recenzja. Niestety, ostatnimi czasy zakres moich obowiązków wzrósł drastycznie kosztem wolnego czasu... Niemniej, postaram się, żeby następne r...
Armory

Armory

recenzja

20-11-2007 10:12 | | Komentarze: 4
Pierwsze wrażenie jakie ukazanie się tego podręcznika wywołało u mnie to było „O-ho. Zaczyna się”. Linia nowego Świata Mroku nie była jeszcze w pełni ukształtowana, nie wiadomo było do końca czego się po jego nowym wcieleniu można spodziewać, a tu Biały Wilk wydaje... zbrojownię. Gadżeci...
Mag: Przebudzenie

Mag: Przebudzenie

05-11-2007 20:22 | | Komentarze: 29
W przeciwieństwie do wielu, nie czekałem z niecierpliwością na nowego Maga. Jego reedycja pod egidą Nowego Świata Mroku była nieuchronna, tak samo jak w przypadku Wampira czy Wilkołaka. Ze spokojem oczekiwałem więc na rozwój wypadków, zajmując się uprzednio pozostałymi, bardziej mnie interesującymi,...
Graj z głową (Aureus)

Graj z głową (Aureus)

Chcę grać z głową

02-12-2008 18:50 | | Komentarze: 3
Do niedawna zastanawiałem się, czego nie lubię w Jesiennej Gawędzie. W końcu pojąłem: za młodu to właśnie ona była dla mnie ideałem gry, do którego jednak nigdy nie doszedłem. W gimnazjum byliśmy za mało dojrzali, a moi obecni współtowarzysze ze Starego Świata to początkujący. Gramy rzadko, z częstą...
Chicago

Chicago

29-10-2007 16:07 | | Komentarze: 6
Podręcznik World of Darkness: Chicago jest już drugim podejściem wydawnictwa White Wolf do próby ulokowania Świata Mroku w scenerii tego miasta. Pierwszy z podręczników, dodatek do Wampira: Maskarady, zatytułowany Chicago by Night, był sporym rozczarowaniem. Na szczęście wydawca Świata Mroku przy ok...
Invictus

Invictus

15-10-2007 20:28 | | Komentarze: 2
Podręcznik opisujący Niezwyciężonych jest kolejnym w serii dodatków omawiających wampirze Przymierza. Zgodnie z danymi, umieszczonymi na rewersie okładki, dawać ma szczegółowy wgląd w szlachetną społeczność Invictus, oraz sposoby, jakimi radzą oni sobie z rządzeniem miastami Spokrewnionych. Spodziew...

Powrót do Świątyni Złych Żywiołów - Przygoda

Wkrocz do najbardziej niegościnnej ze świątyń!

01-11-2003 20:12 | | Komentarze: 23
Powrót do Świątyni Złych Żywiołów jest kolejną przygodą wydaną przez wydawnictwo ISA. Niby nic szczególnego, a jednak sam scenariusz ma 154 strony plus 36 stron dodatków, takich jak nowe potwory (między innymi z Monster Manual II), statystyki BN-ów występujących w przygodzie, nowy szablon pół-żywio...
Królestwa Renegatów

Królestwa Renegatów

Czyli zrób to sam - Poradnik małego majsterkowicza

08-07-2007 12:49 | | Komentarze: 30
Nie tak dawno ukazał się anglojęzyczny dodatek do Warhammera opisujący Księstwa Graniczne, czyli Renegade Crowns. Pełen nadziei i entuzjazmu udałem się do lokalnego sklepu z grami RPG, gdzie nie patrząc na treść, suplement ów zakupiłem. Niestety po zapoznaniu się z jego zawartością mój zapał i radoś...
Bohater^3

Bohater^3

Co dwóch bohaterów to nie jeden... zwłaszcza spotęgowanych

10-04-2006 20:46 | | Komentarze: 11
Nie będę ukrywał, że Bohater3 przypadł mi do gustu niemal pod każdym względem. Wobec pozycji wydawniczych Portalu mam wysokie oczekiwania, bo, choć nie zawsze ukazują się w terminie, ich treść wprowadziła mnie w świat RPG (ogromnego wkładu w rozwój tego gatunku w Polsce portalowcom odmówić trudno)...
Cyberpunk v 3.0

Cyberpunk v 3.0

Potop, tyranozaury i inteligentne miasta

03-02-2007 23:20 | | Komentarze: 30
W roku 1988 pojawiła się pierwsza edycja gry fabularnej Cyberpunk. Dwa lata później pod tytułem Cyberpunk 2020 ukazała się jej ulepszona wersja, ta sama którą mogliśmy się cieszyć w naszym kraju, dzięki wydawnictwu Copernicus Corporation. Minęło piętnaście lat, i choć moda na cyberpunk delikatnie pr...
Player's Handbook 2

Player's Handbook 2

07-09-2009 18:02 | | Komentarze: 12
Od początku wydawania czwartej edycji Dungeons & Dragons, WotC nie kryło się ze swoimi zamiarami odnośnie linii wydawniczych. Między innymi zaplanowano rozszerzanie core o kolejne podręczniki źródłowe, co rok z wyższym numerem. Pierwszy z zapowiedzianych - Player's Handbook 2 - był prawdopodobnie je...
Wolsung: Magia Wieku Pary

Wolsung: Magia Wieku Pary

Legendarny system raczej dla zaawansowanych?

04-12-2009 20:35 | | Komentarze: 52
Wolsung to system, o którym mówiło się, że zostanie wydany tuż przed końcem świata. Początkowo autorka, później zapowiedziana przez wydawnictwo ISA jako steampunkowy setting do mechaniki d20 Modern, od lat funkcjonował w polskiej społeczności graczy RPG jako na wpół zapomniana legenda, która wreszci...
City of Lies

City of Lies

Cała prawda o Mieście Kłamstw

01-11-2006 18:41 | | Komentarze: 0
Dodatki do gier fabularnych maja swoja poetykę i krąg tematyczny, uświęcony tradycją i gustem odbiorców. Mamy więc rozszerzenia zasad, mamy informacje o frakcjach, rasach czy klanach - na co tam społeczeństwo danego świata się dzieli - oraz opisy miast. Ten ostatni rozdaj budzi największe chyba kont...
Droga ku chwale

Droga ku chwale

Pijany Mistrz kontra Oni no Chi

01-11-2006 20:11 | | Komentarze: 1
Droga ku chwale to czwarta i jak dotychczas najbardziej obszerna gra z serii Nowej Fali wydawnictwa Portal. Jest również jak dotychczas jedyną, oprócz L5K i Rodziny Wschodu, na rynku polskim pozycją odwołującą się do kultury dalekiego Wschodu, a konkretnie do popularnych filmów kung-fu, w której wyr...
Winter Court

Winter Court

Zimowe sekrety

01-11-2006 20:13 | | Komentarze: 0
W życiu chyba każdego prowadzącego "Legendę Pięciu Kręgów" mistrza gry nadchodzi ten moment, kiedy uświadamia sobie, że dłużej już nie może. Nie może już więcej posyłać graczy za Mur Kaiu, nie może ciągać ich umęczonych postaci po różnych zakątkach Rokuganu z nieodmiennie ważnymi misjami Szmaragdowy...

Arkona

Przestarzała Baśń RPG

15-11-2003 01:40 | | Komentarze: 111
Na tegorocznej Szederiadzie miała miejsce premiera nowego, polskiego systemu fantasy pt. Arkona. Mam już ją w rękach. Krótko mówiąc, jest piękna. Twarda oprawa stylizowana na starą księgę, bez żadnych obrazków, a tylko z logiem gry, tworzy wrażenie solidnego i dobrego produktu. Ważnym atutem jest t...

Miami

Zmiesza was z błotem

09-04-2005 22:16 | | Komentarze: 2
Najnowszy nationbook do Neuroshimy - Miami - jest już ósmym dodatkiem do tej wciąż cieszącej się dużą popularnością gry. W ciągu ponad dwóch lat istnienia tego systemu na rynku, styl i zawartość merytoryczna kolejnych suplementów wyraźnie zmieniała się, na szczęście w dobrym kierunku. Dzięki zdoby...
GM Survival Guide

GM Survival Guide

Obóz przetrwania

01-11-2006 20:18 | | Komentarze: 0
Do Legendy Pięciu Kręgów podchodziłem jak do jeża. Nim przystąpiliśmy do prac nad podręcznikiem, nie mogło pomieścić mi się w głowie, że mógłbym z przyjemnością wcielać się w samurajów. Potem, kiedy rozpoczęliśmy już naszą wielką przygodę z l5k, długo nie podejrzewałem się o skłonność do prowadzenia...

Wbrew Regułom Wojny - druga recenzja

Czyli o tym samym inaczej

03-08-2005 09:58 | | Komentarze: 12
Wbrew regułom wojny to trzecia spośród dziesięciu przygód do Monastyru rozgrywających się w najważniejszych państwach Dominium. Tym razem Ignacy Trzewiczek przenosi nas do Agarii, na Front, a nawet w głąb Valdoru za Grzmiącą Rzekę. Przygodę otwiera opis Nubrii, krainy leżącej na zachód od Grzmiącej...
Burning Wheel - część 1

Burning Wheel - część 1

Paliwo dla wyobraźni

07-08-2006 16:32 | | Komentarze: 16
Wstęp Gra fabularna fantasy Burning Wheel (Płonące Koło) pojawiła się na rynku amerykańskim pod koniec 2002 roku - dziś edycja ta znana jest jako Burning Wheel Classic (pierwszy, limitowany nakład 1000 egzemplarzy został całkowicie wyprzedany). Na początku roku 2005 pojawiła się edycja Revised (Pop...
Burning Wheel - część 2

Burning Wheel - część 2

Paliwo dla wyobraźni

07-08-2006 16:50 | | Komentarze: 10
Część II: Szprychy Sesja Organizacyjna Burning Wheel proponuje całkowicie inne podejście do struktury gry, niż to, które jest powszechnie znane z popularnych systemów RPG - MG opracowuje scenariusz, a gracze podążają (lub nie) wyznaczonymi przez niego ścieżkami, z lepszym lub gorszym skutkiem dla...

Zaginione Miasto

Indiana Jones 100 lat później

19-05-2005 22:22 | | Komentarze: 5
Plotka głosi, że Marcinowi Blasze (autorowi niżej recenzowanego dodatku) tak spodobał się rejon postapokaliptycznej Florydy opisywanej w nationbooku Miami, że zaraz po jego ukończeniu rozpoczął pisanie minikampanii rozgrywającej się na tych właśnie terenach. Tak oto światło dzienne ujrzało Zaginio...
Burning Wheel - część 3

Burning Wheel - część 3

Paliwo dla wyobraźni

08-08-2006 03:16 | | Komentarze: 24
Część III: Obręcz Konflikty i Kręgi Mechanika Burning Wheel bazuje na puli kości: każda z charakterystyk wyrażona jest liczbą od 1 do 10, a parametr ten określa, iloma kośćmi rzucamy testując określoną charakterystykę. Do wszystkich rzutów używamy wyłącznie kości sześciościennych. Poziom trudności...
Forgotten Realms Player's Guide

Forgotten Realms Player's Guide

Jedi w postapokaliptycznych Krainach

14-04-2010 19:24 | | Komentarze: 2
Linia wydawnicza czwartej edycji Dungeons & Dragons okazała się dla niektórych nie lada zaskoczeniem - do każdego z zapowiedzianych settingów zostaną opublikowane zaledwie dwa podręczniki, nie zaś - jak to było w dotychczasowych wersjach systemu – cała seria dodatków. Oba, wypada dodać, niezbę...

Full Thrust, Gwiezdne Floty

20-02-2004 14:26 | | Komentarze: 2
Osobiście nigdy nie lubiłem bitewniaków. Śmieszyło mnie rozstawianie przez X godzin dziesiątek (albo, o zgrozo, setek!) figurek i makiet. Jakoś nie docierało do mnie, że można wydać fortunę na kilka kawałków metalu i jeszcze się z tego cieszyć. Do tego kilkanaście army booków, kodeksów i innych, n...
The Shadow of Yesterday (beta) - Cień dni minionych

The Shadow of Yesterday (beta) - Cień dni minionych

Można równie dobrze odnieść obrażenia od uwodzenia, jak i ciosu mieczem

02-06-2009 00:32 | | Komentarze: 16
Niezbyt interesuję się grami indie. Jestem w stanie zrozumieć, że ktoś wpada na jakiś pomysł, który okazuje się być wyjątkowy i awangardowy, ale zajmowanie się tworzeniem gier indie to jakaś dziwaczna moda, którą co trzeźwiejsi puentują krótkim "i tak to wszystko już było". Gdy jednak w Sieci pojawi...
Kiedy rozum śpi

Kiedy rozum śpi

Dwugłos o onirycznej grze w Szalonym Mieście

23-03-2009 23:39 | | Komentarze: 20
Paweł 'Gerard Heime' Jasiński: Poniższy artykuł nie jest klasyczną recenzją, a raczej dwugłosem czy też dialogiem dwóch recenzentów oceniających produkt. Dlaczego zdecydowałem się na taką formę pracy? Po bardzo fajnej recenzji angielskiego wydania Kiedy rozum śpi autorstwa Kaduceusza miałem poważny...
Monster Manual 2

Monster Manual 2

Czyli drugi bestiariusz do 4E

14-12-2009 23:30 | | Komentarze: 11
Pierwsza część Monster Manual do 4. edycji Dungeons & Dragons zebrała pozytywne opinie, lecz wcale nie była wolna od wad - wprost przeciwnie, po początkowym entuzjastycznym przyjęciu, z biegiem czasu zarzuty wobec niej narastały wręcz lawinowo. Nic więc dziwnego, że następnej odsłony bestiariusza wy...

Detroit

Nie dla pieszych

12-03-2004 12:35 | | Komentarze: 13
Pierwszy nationbook dla Neuroshimy rodził się długo. Z biegiem czasu rósł w siłę i objętość, by na Krakonie 2004 ujrzeć światło dzienne, a mniej więcej dwa tygodnie później trafić pod mój dach. Gruba, bo ponad 260-cio stronicowa książeczka oprawiona w ładną i kolorową okładkę zachęca do zapoznania...
Tales from the 13th Precinct

Tales from the 13th Precinct

22-10-2007 16:28 | | Komentarze: 5
Opowieści z Trzynastego Posterunku są rozwinięciem, zasugerowanego w podręczniku podstawowym, podejścia do tematu mrocznych tajemnic. Tym razem przyjdzie nam mierzyć się z nimi w konwencji filmu lub serialu detektywistyczno-policyjnego. Wcielimy się w role zaprzysiężonych oficerów, licencjonowanych...
Blasphemies

Blasphemies

12-11-2007 19:24 | | Komentarze: 6
Nazwa tego podręcznika jest nieco myląca. Nie traktuje on bowiem przede wszystkim o bluźnierstwach, a raczej skupia się na osobach bluźnierców. Znajdziemy tu zarówno kulty oddające cześć duchom, jak i spaczone Ogary Zguby, a także nowe loże. O samych herezjach przeczytać nam dane będzie jedynie kilk...

Weird War II: Blood on the Rhine

Dziwna wojna

12-05-2004 22:04 | | Komentarze: 4
Weird War 2: Blood on the Rhine to przykład, jak można zrobić grę d20 nie będącą fantasy (należy pamiętać, że był to jeden z pierwszych nie-DeDekowych settingów d20, no i że to nie jest nowość - pochodzi z 2001 roku). WW2: Blood on the Rhine to II Wojna Światowa w klimatach znanych miłośnikom twór...
Warhammer 40.000 - przegląd systemów

Warhammer 40.000 - przegląd systemów

20-04-2012 00:45 | | Komentarze: 39
Gra Warhammer 40.000 zaczynała jako bitewniak i jest do dziś znana przede wszystkim jako uniwersum nieustającej wojny różnych ras i ludów, gdzie potężne armie ścierają się na niezliczonej liczbie światów. Jako świat bitewniaka "czterdziestka" jest idealna, ponieważ polem walki jest cała galaktyka. D...

Droga Kraba

Po co istnieją Kraby?

13-05-2004 15:55 | | Komentarze: 3
Wiem, że ta recenzja jest spóźniona. Wszyscy ci, którzy czekali na ten dodatek, zdążyli go już sobie kupić i ocenić. Ci zaś, którzy nic nie kupują, zdążyli już zapewne pożyczyć skądś i przeczytać. Nawet te osoby, które tylko przeglądają w sklepach, stojąc w zgiełku i hałasie, miały już czas na zapo...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.